Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 21:30:13

Minkä merkkistä satulaa et huoli hevosellesi? Vai onko merkillä mitään väliä?

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.6.20 21:32:39

Kieffer. Ihan vítun kovia istua!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 21:33:23

Itse en ostaisi hevoselleni kiefferiä, aivan kauhea istua.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   4.6.20 21:34:36

Kieffer täälläkin, kova

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   4.6.20 21:35:09

Wintec

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.6.20 21:40:56

Anna: Miksi ihmeessä? Kevyitä, huolettomia kun ei ota sateesta itseensä ja esim. IW on ihan törkeän hyvä istua. Ärsyttää sikana kun ei mene mun hevoselleni...

Ja vastaus kysymykseen: Kieffer ja samasta syystä kuin muillakin, kova istuin!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: --o-o-- 
Päivämäärä:   4.6.20 21:42:32

Wintec... se materiaali. Ei kestä aikaa eikä jälleenmyyntiarvoa ole. Mallit ja muokattavuus erinomaisia, joten omalleni ostin Batesin.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   4.6.20 21:45:03

Wintecistä en tykkää materiaalin vuoksi. En ole koskaan istunut oikeasti hyvässä Wintecissä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   4.6.20 21:54:16

En mitään synteettistä, en Kiefferiä enkä Henri de Riveliä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Mirri 
Päivämäärä:   4.6.20 21:55:44

Kieffer, peffa ei kestä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   4.6.20 21:57:23

Ai herrajee, en myöskään St. Lourdesia!!!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.6.20 22:21:50

En ostaisi rungotonta tai joustorunkoista. Kaikki joita olen kokeillut ovat olleet järkkyjä istua.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ongelmaselkä 
Päivämäärä:   4.6.20 22:26:26

Ostaisin ilomielin minkä tahansa satulan, jos se olisi hevoselle sopiva ja maksaisi vähemmän kuin 2000 €! On ne Kiefferit munkin mielestä kovia, mutta voisin elää asian kanssa.

Nimimerkillä Nyt löytyi yksi sopiva, hintaa 4500...

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   4.6.20 22:27:31

Täällä jo inhokit mainittukin :)

Kiefferiä ei koskaan, kamalia istua.
Wintec Isabel Werthiä ei, koska vääntää mun jalat huonoon asentoon ja kipeyttää selän.
Rungotonta tai joustounkoista en ikinä, koska arvostan hevoseni selän terveyttä, sekä haluan myös hypätä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   4.6.20 22:29:56

Vaikka olen hoikka niin minä taas tykkään Kiefferistä, ikivanhoista lankku- Stübbeneistä ja vastavista. Ei minua haittaa jos satuka on kova. Ei ole mitään ylimääräistä itsensä ja hevosen välissä.

En muista mikä satula yhdellä kaverilla oli, joku tosi hieno koulusatula kuitenkin jossa oli istuimen sisällä geelipehmuste. Olihan se pehmeä istua mutta satula "eli" oman perseen ja hevosen selän välissä ja olo oli kuin olisi istunut jonkun kumipallon päällä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Pettynyt 
Päivämäärä:   4.6.20 22:49:18

Aiver sport. Liikaa kokemuksia viallisista satuloista ja huonosta asiakaspalvelusta.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.6.20 22:49:49

^ ei ole mullakaan ”mitään ylimäärästä”, mutta silti kova satula hiertää ja sattuu

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.6.20 22:54:02

^ no nimenomaanhan hoikkien on usein vaikea istua kovissa satuloissa kun sitä "omaa pehmikettä" ei ole välissä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.6.20 22:58:44

Se kieffer ja vanhat stübbenit kovuuden vuoksi vaikka muuten sopii hyvin ja on hyvä istua. Barefootit on kamalia, niin paljon täytettä hevosen ja itsen välissä ja hirveän leveitä, ei riitä notkeus :D Hipsaverilla sais kapeammaksi mutta sitten tulee lisää korkeutta.

Sen verran aiheesta pitää vastata että trekkerin joustorunkoiset on mukavampia satuloita missä oon ikinä istunut, tosi pehmeitä!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.20 23:01:13

Sopivan satulan hankinta on niin hirveää hommaa, että otan minkä tahansa, mikä istuu hevoselle

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   4.6.20 23:02:20

Mun vuokrahevosella on kamala satula, olisiko kieffer? Täytyy tarkistaa. En pysty siinä oikein istumaan, ehkä peffa niin leveä :) Wintec satulasta olen tykännyt, omilla hevosilla Wintec koulusatulat.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   4.6.20 23:13:24

Ihan mikä tahansa muu läpyskä kuin Kieffer :D

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Tore 
Päivämäärä:   4.6.20 23:19:15

Kiefferin ottaisin vaan jos ensin laittaisin silarit, siis hanuriin...

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: VALIVALI 
Päivämäärä:   4.6.20 23:25:49

miten te sielä satulassa oikein hytkytte ja pompitte ku persiisiin sattuu ja pitää pehmusteen päällä istua?
kieffer ihan paras, kieffer lusitano ja muutama saman tyyppinen kieffer ollut käytössä, huippuja. Pääsee lähelle hevosta, hyvä tuntuma ja ei hierrä (pehmustetut satulat hiertää herkemmin ku lateksit ja foamit imasee nahkoihinkiinni)

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.6.20 23:32:33

Mun hevosella on niin ongelmainen selkä, että oli pakko ottaa tasan se satula joka sopi. Ison satulaliikkeen valikoimista löytyi yksi, joka kävi eikä sekään ole ihan täydellinen. Hevonen on todella iso ja raskas työhevonen eli about 99% satuloista on sellaisia, että niistä tietää jo kokeilematta etteivät mahdu. Sen lisäksi hevosella ei ole säkää eikä selkärankaa, joten riittävän leveistäkin satuloista käy vain aniharvat.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   5.6.20 03:32:22

En ikinä ottaisi;
Maxam
Wintec
Merkitön rungoton tai synteettinen satula
Vanhempi estestubben
Mitään satulaa, jossa alle 4 sormen leveys rangantilaa
Vanhanmallinen Passier
Lemetex
Aiver

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.6.20 04:24:31

Kaikki mitkä ei ole nahkaa! Kiefferin vanhat on kyllä jumalattoman kovia, mutta siihenkin tottuu kun vaan tarpeeksi ratsastaa :D

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 06:34:36

Aiver
Kieffer
Stubben
Merkittömät
Muut halpikset kuten seabiss, k&m jne.

En ostaisi mitään näistä kalliilla, satasella voisin ostaa ja myydä pois parilla sadalla. Aiverista en maksaisi penniäkään, koska ovat jo osoittaneet ”laatunsa”.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Huppa 
Päivämäärä:   5.6.20 07:08:29

Kova istuin ei haittaa, kunhan satula on hevoselle ja oman ahterin koolle hyvä. Prestigen Roma jump on kuitenkin sellainen penkki, jota en enää ikinä halua. Siinä oli jalustinkoukut niin edessä, että jouduin ihan tuoli-istuntaan.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 07:20:43

Reiden pituus ratkaisee istuimen koon, ei ahterin koko. Lakatkaa levittämästä tuota ”läskit tarvii ison istuimen” soopaa.
Itse olen luuviulu 180cm ja alle 18” satulaan en mahdu.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 09:43:11

Minulla oli vanha kieffer master. Ei ollut kova. Aachen taas oli kova.
En ottaisi maxamia.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 09:54:02

En ihan ymmärrä tuota Kiefferin dissaamista. Ilmeisesti muistikuvat on siellä 80-90-luvun Kieffereissä. Silloin kyllä moni muukin satula oli älyttömän kova. Nykyaikaisissa Kieffereissä on osassa jopa ihan geelipehmuste ratsastajan mukavuutta varten. Satulaseppä kertoi, että osassa on tehty myös runkoon avarrus häntäluun kohdalle vielä lisäksi. Sanoisin, että huonon maineen vuoksi nykyisin Kieffer on hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyvä satula (käytettyjä, kun katsoo). Samaan hintaa ei saa muuta kuin jonkun synteettisen. Kieffer on kuitenkin usein ihan hyvää nahkaa ja useat mallit ovat muokattavissa niin leveyden, kun toppaustenkin suhteen.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.6.20 09:54:51

Kaikki edellä jo mainitut, halpikset sekä niiden lisäksi Prestige, Kingsley ja Albion. En ikinä huolisi vaikka ilmaiseksi saisin.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 10:05:47

Ja toki mieluiten ostaisin 5000€:n mittatilaussatulan, mutta mikäli käytettyjä pitää (ja pitääkin) katsoa, niin en kyllä dissaisi muita kuin ylihintaisin Wintecejä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   5.6.20 10:10:42

Merkillä ei ole itselleni väliä, kunhan sopii sekä hevoselle että myös ratsastajalle. Jos on varaa valita, niin vaaleanruskeaa/punaruskeaa satulaa en ostaisi.

Olen kokeillut paria koulusatulaa, joissa oli sellaiset profiililtaan "puolipallon" muotoiset polvituet siiven päällä. En tiedä kuinka tällaisissa on tarkoitus istua, kun polvet tökkii kipeästi polvitukiin ja selkä vääntyy ihan notkolle. Ei jatkoon.

Estesatuloissa en ole tottunut istumaan, mutta hevoselle on nyt sellainen hakusessa ja esim. Tekna on ollut sellainen, että en pystynyt siinä edes keventämään, kun jalustinkoukkujen sijainti oli ilmeisesti itselleni väärä, eikä siivissä ollut minkäänlaista tukea.

Synteettinen ei muutenkaan ole itselleni se ihan ykkösvalinta, koska niissä ärsyttää eniten se, että kylmällä säällä siivet muuttuvat koppuroiksi ja niiden reunat painavat jalkaan ikävästi.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 10:19:27

Bruno ei sovi itselle ollenkaan, vääntää aivan ihmeelliseen asentoon ja natisee mennessään.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   5.6.20 10:23:37

Synteettiset
Wow
Aiver
Vanhemmat Kiefferit yms (uudemmat ok)

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 10:26:35

Mikä tahansa synteettinen.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   5.6.20 10:44:46

Kiefferille ääni täältäkin. Aivan järkyttävän kova ja huono istua.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Play 
Päivämäärä:   5.6.20 10:51:14

Tulin vain laskemaan monestiko Kieffer on mainittu. Mulla lienee erikoinen persaus, kun paras istumani satula on ollut Kieffer :D

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 10:56:43

Äm: sulla oli liian pieni istuin, jos polvet otti pehmusteisiin :-)
Itsekin joskus ihmettelin niitä jättimakkaroita, mutta oikean kokoinen istuin ja oikea asento (lonkat auki) niin johan toimii! Nykyään mulla on childeric, jossa juuri tuollaiset isot möhkäle tuet.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Ruusu 
Päivämäärä:   5.6.20 11:41:08

Oma laji on lännenratsastus, ja ikinä en kiusaisi hevostani paljon markkinoilla liikkuvilla merkittömillä halpissatuloilla. Ne ei oikeasti sovi kellekään, ja saattavat olla niin kehnosti tehtyjä että ovat jopa vaarallisia. Nauloja tököttää tai on puoliksi irti.
Näiden myynti-ilmotuksissa lukee poikkeuksetta, että "on äärettömän mukava istua".

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 12:44:50

Wintec, kamalia istua ja vielä kamalampia käsitellä, vastinhihnoista näkee painajaisia.
Kaikki muutkin synteettiset, en vaan löydä niistä mitään positiivista.
Sama koskee "merkittömiä" halpiksia, satulalla on niin suuri merkitys hevosen hyvinvointiin että mitään heikkolaatuista en uskaltaisi käyttää

---
Vanhan ajan halvimmat "joka selkään käyvät" kiefferit on kovia, mutta kyllä niihinkin on persaus parkkiintunut. Muissa malleissa kyllä istuu yleensä ihan ilokseen.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   5.6.20 12:45:17

Sanotaan näin että olin hyvin iloinen ettei tarvinnut ostaa childericciä.
Hevosen myyjä kertoi minulle paljon siitä että on ollut hankala löytää sopivaa satulaa ja jos satula ei sovi, hevonen ei sitten sitä asiaa tule hiljaa kärsien hyväksymään.
Silloin sillä oli childeric kun koeratsastelin.

Se on yli neljän tonnin penkki niin ei mielellään!
Toki olisin sellasen ostanut mutta sattumoisin löysin satulan joka sopi vielä paremmin ja oli merkittävästi halvempi.

Mulle menee kiefferitkin, 11 vuotta karaisin takapuoltani sellaisella, koska hevosella oli ihan kieffer-selkä.
Olisin itseasiassa halunnut kieffer masterin nykyiselle hevoselle mutta ne ei sovi sille.

Niin paljon oon nähnyt satulaongelmia kun hierojan hommia teen, että merkki ei voi olla kriteeri.
Se satula hommataan mikä sopii hevoselle tai muuten joutuu maksamaan oppirahoja.

Jotta en olisi tylsä, vastaan kysymykseen. Wintecciä tai mitään synteettisiä en ostaisi koska en tykkää mistään synteettisistä. Nahkaa olla pitää.
Ei myöskään rungottomia tai joustorunkoisia, olen perinteinen koulutuuppari.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 12:57:36

Minulla on nyt Hennig ja jos joudun vaihtamaan satulaa menee merkkikin ehdottomasti vaihtoon. Olen kuullut liian monesta Hennigistä jossa runko hajonnut vaikka sitä ei ole pudotettu tms, ja sattui omallekin kohdalle. Satula joka maksaa 4500e ei saa olla niin heikkoa laatua.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Gvk 
Päivämäärä:   5.6.20 13:03:34

Synteettistä
Rungotonta
Halpista
Joskus oli Pfiff ja inhosin sitä

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Hupi 
Päivämäärä:   5.6.20 13:55:44

Mä taas yllätyin positiivisesti jonkun wintecin koulusatulan kohdalla. Ratsastuskoulun hevosella oli sellainen ja mietin, että voi juku. Se olikin tosi kiva satula, tukee sopivasti mutta ei liikaa. Ne yleis/estewintecit, jollaisia oli takavuosina kaikilla leveäselkäisemmillä opetushevosilla, eivät kyllä hurraahuutoja keränneet. Tuntui kuin olisi istunut heittoistuimessa. :D

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 13:59:08

Winteciä tai muuta synteettistä
Rungotonta
Joustorunkoista

Nyt on Kieffer, enkä kyllä osaa moittia sitä :D

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.6.20 14:36:45

En ostaisi mitään, mikä ei sovi hevoselle, mutta jos nyt vain itseäni ajattelen, niin en halua mitään synteettisiä, koska se materiaali vain tuntuu niin vastenmieliseltä, nitisee ja natisee, eikä kestä käytössä pidemmän päälle. Kiefferit taas ovat aina olleet jotenkin ihan väärän mallisia itselleni. Kyse ole kovuudesta, vaan jotenkin siitä istuimen mallista. Ja mitään kovin kuppimaista ja tiettyyn asentoon lukitsevaa istuinta en myöskään halua merkistä riippumatta, mieluummin matala ja jopa flatseat-tyyppinen istuin koulusatulassakin.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Kieffer 
Päivämäärä:   5.6.20 14:55:31

Kiefferissä voi istua vasta, kun osaa ratsastaa ja lonkissa on liikkuvuutta.
Kun osaa ratsastaa, on jo usein jo aika wanha.
Wanhalla voikin sitten olla Kiefferissä lisäpehmuste kuningattaren tyyliin.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Noup 
Päivämäärä:   5.6.20 15:11:40

Zaldia!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   5.6.20 15:17:56

Mitään vanhaa kiefferiä, subbenia, zaldia tai muuta vastaavaa mitkä kovia tai kamalia istua. En myöskään ostaisi ulkonäöltään rumaa satulaa, en mitään rungotonta tai joustorunkoista kamaluutta tai synteettistä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   5.6.20 15:18:15

En ostaisi mitään huonosti tehtyä vinkuraa, vinoa, kieroa ja huonosti käyttöä kestävää satulaa. Satulan pitää olla laadukas, topattavissa, ja suoraan tehty.

Eikä minuakaan haittaa istua kovissa satuloissa, kunhan satula on minullekin sopiva. Istumen pitää olla todella kapea eikä satula saa olla liian iso tai pieni. Olen 162 cm 48 kg eli kovin paljon ei minullakaan ole pehmusteita omasta takaa.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Susi 
Päivämäärä:   5.6.20 16:31:59

"Wintec Isabel Werthiä ei, koska vääntää mun jalat huonoon asentoon ja kipeyttää selän."

Vetää selän notkolle ja selkävaivasen selän kipeyttää heti. Ja varsinkin pinta jos on sellanen että housut tarttuu kiinni, ei saa normaalia liikkuvuutta lantioon ja sitten koko ylävartalo keikkuu keinuu ja koko ranka on ihan jumissa ja varmaan hepallakin kuskin takia

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Jei 
Päivämäärä:   5.6.20 23:40:34

Mulla on luiseva ahteri ja Kieffer on aina ihan ehdoton ykkönen ollut. Samoin vanha stubben. Wintecissä aina painaa joku sauma.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 23:43:55

Mä olen unelmoinut että jonain päivänä ostan satulan, joka on tehty sekä hevosen selälle että mun hanurille. Niitäkin kuulemma saa, missä hevosen selän mittauksen lisäksi mitataan myös omistajan ahteri edestä ja takaa ja ylhäältä ja alhaalta.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 23:45:43

Wintec (pl IW)
Aiver

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   6.6.20 01:42:57

Mulla ollut Kiefferin koulusatula joka oli hyvä istua. Harmi ettei uudelle hevoselle sopinut ja piti myydä .

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   6.6.20 06:30:34

Prestige Roma estesatula, ei ikinä!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Jooja 
Päivämäärä:   6.6.20 10:28:23

Butterfly. Älkää erehtykö, minä erehdyin. Pari yleissatulaa on joillain toiminut ihan hyvin. Mutta ei todellakaan kannata ostaa uutta, melkein uusia saa yli tonnin halvemmalla

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.7.20 22:43:52

Mikä vika Butterflyssa?

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   3.7.20 23:18:00

Kieffer täälläkin, mutta ei persauksen, vaan etumuksen takia :D Ei vaan anatomia osu yksiin Kiefferien kanssa.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.20 23:29:27

Hubertus yleissatula on ollut kamalin satula missä olen istunut. Jos oli esim viikko taukoa ratsastuksesta niin pylly oli ihan rikki aina.

Aiver maineen takia. Ja kaikki rungottomat!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.20 00:12:41

Kieffer Ulla Saltsgeber. Kamala penkki, siis aivan kamala, ei mielestäni kyllä tässä tapauksessa ollut taidoista kiinni. Mä haluan satulan, jota ei ratsastuksen aikana huomaa tai tarvitse ajatella. Jos joutuu pakottamaan itseään johonkin (väärään) asentoon ihan vaan siksi ettei satu niin paljoa, niin satula ei itselle sovi. 

Sit on ollut tosi hyviä kieffereitä myös, oiskohan ollu yleis garmisch joka aivan super istua!

Lemppari omalle takamukselle on hieman vanhemmat Prestigen koulupenkit. Hippos dressage nyt, aivan loistavaL

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Hihi 
Päivämäärä:   4.7.20 10:10:21

Tulin vain katsomaan kuinka moni mainitsi wintecin :D

Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa wintecistä. Itsellä jo toinen sellainen (koska eka lähti hevosen mukana) ja olen tykännyt. Vastinhihnat vain vaihdoin nahkaisiin.

Kyllähän se niin on, että jos wintecillä (esim. tai muulla oudolla satulalla) ratsastat vain joskus, niin tuntuuhan se istuminen vähän hakemiselta alkuun.
Mutta kun tulet tutuiksi penkin kanssa, asia yleensä korjaantuu.
Näin on mullekin käynyt wintecin kohdalla.

Ensimmäiset ratsastuskerrat olleet vähän hakemista, että mitenkäs täällä satulassa olisi hyvä olla, mutta mitä enemmän sillä ratsastaa, sitä enemmän satula tuntuu paremmalta :)
Mulla on näin kaikkien satuloiden kanssa.

Kiefferissäkään en nähnyt mitään vikaa, kun hevosen mukana joskus sellainen tuli...paitsi sen, että lopulta se todettiin epäsopivaksi hepan selkään.

Itse haaveilen ostavani nuorelleni prestigen, kunhan sen selkä lakkaa muuttumasta ja toivon, että sellainen sille sitten kävisi :)

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.20 10:52:44

Wintecit on ihan ok. Ratsastuskoulussa menee varmasti oikein hyvin, kun saa muokattua monelle sopivaksi.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: Ei ikinä 
Päivämäärä:   4.7.20 10:54:00

Zaldia!

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.7.20 08:47:01

Winteciä.
Omalla ollut Kieffer ja Uudempi Stunden biomex, tykkäsin niistä.

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: mä vaan 
Päivämäärä:   5.7.20 08:56:12

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 4.6.20 22:21:50

En ostaisi rungotonta tai joustorunkoista. Kaikki joita olen kokeillut ovat olleet järkkyjä istua."
+ Kiefer

  Re: Mitä satulaa Et ostaisi

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.7.20 11:37:39

BR Jos Lansink estesatula, kyllä tiesi seuraavat päivät missä istuinluut sijaitsevat. Edes yksikään Kieffer, jossa olen istunut, ei ole ollut niin kova.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.