Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko "normaalisti" rahaa tilillä?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   4.6.20 09:22:15

Olen aina elänyt matalatuloisessa perheessä, jossa ei ole juurikaan ollut varaa ylimääräiseen. Viikko ennen palkkapäivää on pitänyt elää parilla eurolla. Itse olen vielä opiskelija.

Yhtenä päivänä törmäsin täällä erääseen kommenttiin, jossa sanottiin että "silloin nuorena 10 000€ tilillä oli tosi iso raha". Aloin miettiä, eikö se sitten vanhempana ole? Itse olen tottunut koko elämäni ajan siihen, että muutama tuhat euroakin on suunnilleen saavuttamattomissa oleva raha.

Kuinka paljon keskituloisella siis on yleensä rahaa tilillä? Kerro alle vaikka ammattisi sekä se, kuinka paljon sinulla suunnilleen on rahaa.

  Re: Paljonko "normaalisti" rahaa tilillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.6.20 09:26:41

Kuun loppua kohti on tuloista ja menoista riippuen jotain 200-400 e yleensä tilillä. Olen ratsastuksenohjaaja, yrittäjä.

  Re: Paljonko "normaalisti" rahaa tilillä?

Lähettäjä: Ullis 
Päivämäärä:   4.6.20 09:29:01

Mä siirrän aina suoraan palkasta säästöön ja taloudenhoitotilille, joten sinne käyttötilille ei jää kuin jotain 300e. Sillä yritän pärjäillä.
Mulla on käteistä säästössä n. 35000e.
Olen ihan tavallinen toimistotantta, palkka 2600e.

  Re: Paljonko "normaalisti" rahaa tilillä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.6.20 09:29:21

Ikää 31v, parisuhteessa. AMK-koulutus sos. ja terv.ala. Palkkapäivänä tilillä rahaa 1900-2000e, josta siis n. 100e edelliskuulta jäänyttä rahaa. Palkkapäivänä siirrän aina parisataa säästöön ja lopu "ylimääräiset" seuraavana palkkapäivänä. ASP:lla 22 000 e ja omalla säästötilillä 3700 e. Rahastossa vajaa 9 000 e.

  Re: Paljonko "normaalisti" rahaa tilillä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 09:34:38

KTM, netto tällä hetkellä n. 9000e

käyttötilillä sen verran kun käyttöön per kk laskee menevän (yleensä n. 4000e jätän), lainat yms menee tältä tililtä.