Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   2.6.20 19:54:26

Kuukausien jahkailujen jälkeen soitin eräälle miehelle ja kerroin pitäväni hänestä. Olen todella ujo ja kömpelö tuollaissa jutuissa. Mies olikin varattu. Sanoi olevansa otettu. Juteltiin hyvässä hengessä mutta silti nyt vähän meinaa suru hiipiä puseroon. Lisäksi välillä tuntui että olinpas tyhmä kun kuvittelin mitään ja miksi edes kerroin. Toisaalta taas olen iloinen siitä, että olin niin rohkea. Mies on ollut minulle supermukava ja antanut viitteitä siihen, että kiinnostusta on. Hämmennyin jotenkin siitä, että onkin suhteessa.
Lisäksi tunnen nyt itseni vastenmieliseksi, enkä mahda sille mitään.

Jollakin lohduttavia sanoja?

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: HR 
Päivämäärä:   2.6.20 19:56:26

Nyt tiedät, ei tarvitse miettiä "entä jos...". Tsemppiä kesään!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Halo 
Päivämäärä:   2.6.20 19:58:48

No hei, ainakin sulla oli rohkeutta tehdä se, ponitsit siitä! Harmi, ettei nyt natsannut, mutta jatkossa tiedät että sulla on "munaa" tehdä aloite, kun seuraavan kerran törmäät mielenkiintoiseen mieheen.

Tämä on paljon enemmän kuin mitä itse olen uskaltanut tehdä.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   2.6.20 19:59:02

Et ole vastenmielinen yhtään! Pakit tuntuu kurjalta, mutta siitä pääsee yli. Nyt ei tosiaan tarvitse enää miettiä, että entä jos olisitkin kertonut

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Puff 
Päivämäärä:   2.6.20 20:05:53

En osaa neuvoa, en ole itse koskaan saanut pakkeja. Mutta mitä sitten? mieshän oli suhteessa. Ei hän antanut pakkeja koska ei tykkää sinusta.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.20 20:07:31

Olet oikein rohkea! Harmi ettei onnistanut, mutta älä lannistu vaan pysy yhtä ihanana kuin olet:)

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: rastasvastas 
Päivämäärä:   2.6.20 20:09:24

No ei nuo edes olleet varsinaiset pakit, kun mies oli jo varattu. Ensi kerralla kannattaa ottaa seurustelutilanne puheeksi ennen kuin antaa tunteidensa kehittyä.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   2.6.20 20:11:56

Mä nostan sulle hattua. Niin moni jää vaan empimään pakkien pelossa ja sit saattavat pitkäänkin jossitella, miten ois käynyt jos ois vaan uskaltanut..

Sitäpaitsi mies selvästi pitää susta, tuskinpa se epämiellyttävän ihmisen ihastuksesta ois otettu. Harmi, että mies on varattu, mutta se ei tosiaan liity siihen mitenkään, olisiko mies kiinnostunut susta, jos oisi vapaa. Sitä ei kuitenkaan kannata jäädä enempää miettimään, kun tilanne on kuitenkin se mikä on.

Taputa itsesi olalle ja kehu, kuinka ihanan rohkea nainen oletkaan. Olet sen ansainnut.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   2.6.20 20:42:01

Saat olla myrtsi siitä, että mies oli varattu.

KAIKESTA MUUSTA saat olla todella erinomaisen ylpeä ja olit onnekaskin!

Ei todellakaan ole helppoa lähestyä toista, se on rohkeuden merkki. Voit pitää itseäsi ujona mutta se on luulo vain, todellisuudessa olet sisältä rautaa.

Teit myös aivan oikein.
Noin se menee.
Jos on kiinnostunut, se kuuluu kertoa ja katsoa mitä toinen vastaa. Välillä toinen on varattu, välillä vapaa. Kysymättä ei tiedä.

Ja onnekas olit että henkilö käyttäytyi herrasmiesmäisesti, sulla on siis myös hyvä arviointikyky ihmisten suhteen. Taas yksi positiivinen luonteenpiirre sinussa.

Ja kaiken päälle päätteeksi sait myös toiselle todella erinomaisen hyvän mielen. Voit olla varma, että ajattelee sinusta aina hyviä asioita.

Eli harmittele vaan miehen varattunaoloa mutta kaikesta muusta saat olla ylpeä. Tosi hyvä sinä!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.20 20:45:54

tiedätkö monet pakit mies saa keskimäärin vuodessa

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Papaija 
Päivämäärä:   2.6.20 21:53:00

Etpä ainakaan mitään menettänyt, eikä tarvi nyt jahkailla ja jossitella. Rohkea rokan syö!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   2.6.20 22:38:46

Todellakin, oo ylpeä itsestäsi!! Harmittele vain sitä, että mies on jo varattu.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   2.6.20 22:46:46

Monestihan siinä käy niin, että kun on itse ihastunut niin toisen kaikki eleet ja ilmeet ja sanat tulkitsee parhain päin. Mä olen parikin kertaa ollut ihastunut työkaveriin ja sitten myöhemmin on jotain kautta tullut ilmi, että kyseessä onkin perheenisä eikä mikään sinkku. Sitä on vain halunnut tulkita tilanteet itselleen edullisessa valossa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.6.20 22:55:09

mulle on käynyt sama tilanne. Minkäs sille mahtaa, ei ihmisten otsassa lue varattu. Siinä ei ole mitään pahaa tai negatiivista, et joku on ihastunut toiseen ihmiseen. Hyvä et kokeilit onneas, ens kerta on helpompi. Suurempi todennäköisyys saada parisuhde, kun tekee itse aloitteita...ja mahdollisimman paljon! Itse kun tuon tajusin, niin kokeilin onneani aina jos tuli kiinnostava tyyppi vastaan. Siitä joukosta sit löytyi se kumppanikin. Vastaan tuli myös paljon varattuja, ei kiinnostuneita, mutta myös monta kiinnostunutta ja monia treffejä. Se on ärsyttävää, että aloitteentekijöitä pidetään joskus säälittävänä tai epätoivoisena. Miksi se olisi epätoivoista, jos joku tekee unelmiensa eteen ihan itse jotain eikä vaan odota perse homeessa kotona et joku tulee kosimaan

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.20 11:53:38

Olen tehnyt elämässäni noin 30 aloitetta ja mies on ollut aina suhteessa. Pakkeja pakkien jälkeen.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.6.20 11:55:56

Olen kateellinen sinulle, itse en ole ikinä uskaltanut tehdä aloitetta! Olet rohkea, älä lannistu, seuraavalla kerralla saattaa tärpätä :)

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Nessu 
Päivämäärä:   3.6.20 12:57:41

Tuohan on positiivinen kokemus! Ensinnäkin ihanaa olla ihastunut. Toiseksi olit tosi rohkea kun kerroit kiinnostuksestasi. Kolmanneksi mies suhtautui kivasti ja asiallisesti.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.6.20 13:14:05

"Kuukausien jahkailujen jälkeen soitin eräälle miehelle ja kerroin pitäväni hänestä. Olen todella ujo ja kömpelö tuollaissa jutuissa. Mies olikin varattu."

Ehkä olen vanhanaikainen tai outo tai mitä tahansa, mutta ei tulisi mieleenkään ensin kuukausia kyttäillä jotakin miestä koska hän on mukava ja ystävällinen, kuvitella että koska MINUA kiinnostaa häntäkin kiinnostaa ja soitella hänelle kertoakseni asian.

Ensinnäkin, jos miestä kiinnostaa hän kyllä tekee aloitteen ja on suorastaan riesaksi asti aktiivinen. Esim. jättää viestiä kuntosalin aspalle, laittaa lapun auton tuulilasiin, tuo kukkia töihin, työkaverimiehen kyseessäollen soittaa ja kysyy ruokisseuraksi. Nuo esimerkkeinä aloitteista. No, se ei tietenkään tarkoita etteikö mies voisi olla silti varattu, mutta miehet ovat aktiivisia JOS heitä kiinnostaa. Ihan normaalit, fiksut miehet siis.

Toisekseen, jos joku on mukava, hän voi olla vain mukava. Kaikille. Koska sellainen luonne. Juuri siitä syystä, että on olemassa ihmisiä jotka tulkitsevat jopa hymyilyn ja moikkauksen kiinnostukseksi, puhumattakaan juttelusta, tulee noita aloittajan tilanteen kaltaisia ongelmia. Jos sitä mukavaa miestä/naista kiinnostaa, se käy kyllä jotenkin ilmi siinä jutustellessa. Jos toisen kanssa juttelee, kannattaa itsekin hieman johdatella siihen suuntaan, että saa ainakin "varaustilanteen" selville, tai kysyy suoraan.

Toki jokainen ottaa kantaa vain omasta puolestaan, mutta kyllä sen useimmiten huomaa, onko toinen kiinnostunut vai vain mukava. Sen huomaa niinkinpäin, jos toinen on kiinnostunut eikä itseä kiinnosta, sama toimii toisinkinpäin. Mukavassa jutustelussa ja kiinnostuneessa jutustelussa ja käytöksessä on kuitenkin selkeä ero, jos sen vain haluaa huomata.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.6.20 13:17:49

"Ensinnäkin, jos miestä kiinnostaa hän kyllä tekee aloitteen ja on suorastaan riesaksi asti aktiivinen"

Ei pidä paikkaansa ainakaan suomalaisten kohdalla. Tuolla logiikalla yksikään seurustelukumppanini ei ole ollut minusta kiinnostunut.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.6.20 13:51:36

Mäkin kerroin miehelle, se sanoi pitävänsä myös minusta paljon mutta ei halua seurustella kanssani kuitenkaan. Kuulin sitten sen tutulta, että haikailee vieläkin eksänsä perään.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   3.6.20 13:53:02

No huhhuh. Kehtasikin olla varattu ja sitäkään ei tietenkään voinut sulle kertoa ennen kuin vasta kun teit aloitteen?!? On ne kyllä sellaisia sikoja että huhhuh.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.6.20 13:53:23

"antanut viitteitä siihen, että kiinnostusta on"

Mitä nämä viitteet ovat?

Kaveri oli joskus opiskeluaikana kaupassa töissä. Hänkin oli kuulemma "antanut viitteitä" jollekin miesasiakkaalle, joka kiukutteli kun kaveria ei kiinnostanut. Viitteet olivat olleet mm. iloisesti tervehtiminen, hymyileminen ja vastaaminen kun mies oli jotakin diipadaapaa jutellut kaupassa käydessään. Että kun se jutteli niin olihan se kiinnostunut ja mitä sitten käyttäytyy niin (kuten normaali hyvä aspa työssään) jos ei kiinnosta.

Vastapuoli tulkitsee joskus "kiinnostukseksi" peruskohtelaisuudenkin, jolloin tulee tällaisia noloja tilanteita.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   3.6.20 14:09:48

"Ensinnäkin, jos miestä kiinnostaa hän kyllä tekee aloitteen ja on suorastaan riesaksi asti aktiivinen"

Ei pidä paikkaansa ainakaan suomalaisten kohdalla."

Pitää paikkansa ihan peruspertsojenkin kohdalla. Ehkä se riippuu naisesta. Eivät kaikki ole samanlaisia, samannäköisiä, käyttäydy samalla tavalla, samanlainen olemus jne. Vai luuletteko, että ihan samalla tavalla miehet innoissaan lähestyvät sankoin joukoin jotakin tankeroa persjalkaista juroa tavistanttaa kuin hoikkaa ja muodokasta hymyilevää fitnessmegabeibeä?

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ehh 
Päivämäärä:   3.6.20 14:12:31

"Tuolla logiikalla yksikään seurustelukumppanini ei ole ollut minusta kiinnostunut."

No ehkä ne ei ole olleet. Jos niitä on ollut monta ja aina suhteet päättyneet jonkun lyhyen ajan kuten parin vuoden jälkeen, ehkä kannattaa odottaa sellaista miestä joka on itse kiinnostunut.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 14:30:50

Voi kun ihania viestejä ketjun alkupää täynnä, kiitos paljon! :) Tuli parempi mieli.

Joidenkin mielestä tämä ilmeisesti oli noloa ja väärin, kun kerroin.. en ehkä ihan ymmärrä että miksi. Miestä en ole kyttäillyt vaan ihan normaalisti olen hänen seurassaan ollut. Olemme nähneet välillä ihan päivittäin ja miehen käytös muuttui kevään aikana lämpimäksi. Meillä oli myös flirttiä, johon hän lähti mukaan mielellään. Hän katseli minua joskus pitkään ja kun katsoin takaisin, hän hymyili ja häkeltyi, eikä heti osannut vastata siihen mitä sanoin vaikka kyse oli ihan tavallisista asioista. Sellaista kutkuttavaa, hieman ujoa käytöstä. En oikein osaa paremmin selittää. Eikä muille ollut samanlainen. Onhan toki tilanne/mieli voinut muuttua tässä, hänen suhteensa ilmeisesti kuitenkin aika tuore.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Tai 
Päivämäärä:   3.6.20 14:44:50

"Eikä muille ollut samanlainen."

Oletko ollut useinkin paikalla kun hän on ollut kahdenkesken jonkun toisen kanssa? Et, koska silloin he eivät olisi olleet kahdenkesken, joten et voi tietää miten mies käyttäytyy muiden seurassa kahden ollessaan. Koska olet itse ollut kiinnostunut, olet ns. huomannut kaikessa miehen tekemisessä kiinnostusta, koska olet halunnut sitä huomata.

Käytös muuttui. Niinhän se yleensä muuttuu kun toiseen tutustuu paremmin. Jos mies on katsonut muualle kun olet katsonut häntä, se johtuu siitä että on hämillään ja ujo koska kiinnostaa. Tai sitten mies on katsonut muualle koska ei kiinnosta, kun huomasi selkeästi millä silmällä katsot. Ei osannut vastata, koska häkeltyi kiinnostuksen vuoksi. Tai ehkä hän oli muissa ajatuksissa ja joutui hetken miettimään ennenkuin vastasi. Flirttiä taas voi olla vaikka kenen kanssa eikä se tarkoita mitään. Itselläkin oli varmasti ulkopuolisten mielestä tosi flirtit jutut taannoisessa työpaikassa miespuolisen työparin kanssa, joka kylläkin oli perheellinen eikä muutenkaan kiinnostava enkä minäkään taatusti kiinnostanut häntä, mutta hauskat jutut meillä oli. Olisi ollut suorastaan kamalaa jos hän olisi kuvitellut jotakin kiinnostusta tai alkanut minulle sellaista esittää.

Eikä tuossa oikeastaan ole edes kyse siitä, onko se noloa aloitteentekijälle, tässä tapauksessa aloittajalle. Olisi erityisen noloa saada pakit joltakulta, jonka kanssa joutuu jatkuvasti tekemisiin, kuten naapuri tai työkaveri, mutta on se tavallaan noloa sillekin jota lähestytään kun on ymmärretty käytös väärin. On ollut ystävällinen, mutta kuitenkin ymmärretään väärin.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   3.6.20 14:49:33

Minä ihmettelen sitä, että miehen kanssa on juteltu ja ties mitä, mutta ei ole saatu aikaiseksi kysyä suoraan tai johdattelemalla, onko mies varattu. En missään tapauksessa lähtisi ehdottelemaan mitään jos en tietäisi että toinen on vapaa (tai voihan varattukin valehdella olevansa vapaa, mutta sanotaan nyt että sanoisi olevansa vapaa). Jos on noloa saada pakit, vielä nolompaa on ehdotella varatulle kun sen olisi saanut selville kysymällä. Jossakin baarissa eri asia jos menee vonkaamaan jotakin randomia, mutta tässä lienee ollut tilaisuuksia ottaa asia puheeksi.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.6.20 14:52:18

Ei nuo minusta pakit olleet. Pakit on silloin, jos toista ei kiinnosta, mutta aloittajan tapauksessa mies oli varattu.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 15:04:20

Minä en ole ehdotellut mitään.. kerroin pitäväni miehestä. Taidan lopettaa ketjun lukemisen tähän kun tulee vaan paha mieli uudelleen. En tiedä missä kohtaa tässä se synti tapahtui, olen kuitenkin aina kohtelias ja kiltti ihminen kaikille.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   3.6.20 15:06:03

"Pakit on silloin, jos toista ei kiinnosta, mutta aloittajan tapauksessa mies oli varattu."

Sanomalla olevansa varattu voi myös antaa kätevästi pakit. On tavallaan kohteliaampaa sanoa olevansa varattu kuin sanoa, ettei kiinnosta. Jokainen meistä on varmasti ollut sinkkunakin "varattu" kun joku epäkiinnostava on lähestynyt :D

Siinä myös todennäköisesti syy siihen, ettei mies ole juteltaessa tuonut esille tyttöystävää, avovaimoa, vaimoa, mikänytonkaan - sellaista ei ole.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   3.6.20 15:13:28

"Minä en ole ehdotellut mitään.. kerroin pitäväni miehestä."

Sanoitko vain "pidän sinusta"? Mitkä pakit sinä silloin sait? Ei pitäminen tarkoita aina ja välttämättä pitämistä "siinä mielessä". Kyllä sinun jotakin on pitänyt sanoa, että mies on alkanut selittää olevansa varattu. Muutenhan tuollaiseen voisi vastata vain että no kiva, sinäkin olet minusta oikein mukava.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 15:25:54

En sanonut. Toki änkytin ja sönkötin ensin josta mies varmaan tajusi kyllä mitä meinaan sanoa.

Tuli nyt paha mieli siitä, että teinkin kaiken ihan väärin. Olisi pitänyt varmaan olla vaan hiljaa ja odottaa vain josko jotain joskus tapahtuu. En ole koskaan lähestynyt ketään, minua on yleensä lähestytty ja niin ovat parisuhteenikin alkaneet. Eikä minulta koskaan ole kysytty ensimmäisenä olenko varattu.
Vaati hirveästi uskallusta kertoa miehelle ja vaikka hän suhtautui siihen hyvin, tuntuu silti että tein väärin silti. Olenkin nolo, kiva.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   3.6.20 15:31:51

Työkavereille eikä muille kavereille joiden kanssa pitää toimia läheisessä yhteistyössä mennä heppoisin perustein tekemään aloitteita. En ainakaan itse pitäisi työkavereiden "ehdottelua" sopivana.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 15:39:54

Eli siis voisiko joku kertoa mitä tein väärin? Miksi tämä asia on niin paha juttu? Miten ihmiset löytää kumppanin jos ei voi lähestyä ketään?

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Belle 
Päivämäärä:   3.6.20 16:01:21

Et ole tehnyt mitään väärin.
Kuten itsekin sanoit, ketjun alku oli täynnä kivoja viestejä, keskity niihin!

Minusta on täysin typerää toistella ikivanhaa "mies tekee kyllä aloitteen jos on kiinnostunut" -sanontaa. Totta kai nainenkin voi kertoa olevansa kiinnostunut / pitävänsä miehestä tms. Sitten ainakin näkee, miten toinen reagoi, ja voi siirtyä eteenpäin sen sijaan, että odottelee ja ihmettelee kuukausikaupalla.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   3.6.20 16:03:57

Minä nostan hattua sinulle että puhuit miehelle! Mitään ei voi saavuttaa jos ei mitään uskalla. Tällä kertaa näin, seuraavasta ei tiedä. Ole ylpeä itsestäsi!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: paitsi että 
Päivämäärä:   3.6.20 16:07:37

"Totta kai nainenkin voi kertoa olevansa kiinnostunut / pitävänsä miehestä tms."

Jos se olisi "ihan sama kuin miehelläkin", ei aloittajakaan olisi tänne kirjoittelemassa, että nyt on olo vastenmielinen, tyhmä ja mitä kaikkea nyt olikaan. Jos se olisi ihan sama, aloittajakin olisi "ihan sama", ei kiinnostanut ja se siitä.

Ja ihan oikeasti, se vanha sanonta "mies tekee aloitteen jos kiinnostaa" pitää paikkansa. Meitä on vaikka ja kuinka, joiden ei tarvitse tehdä aloitteita vaan miehet ovat ne tehneet.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   3.6.20 16:13:22

"Eikä minulta koskaan ole kysytty ensimmäisenä olenko varattu."

No tapasitko tämän miehen siis jossakin baarissa? Vai miten niin ensimmäisenä? Aloituksen mukaan olette jo pitempään jutellut, joten olisi siinä luullut olevan tilaisuuksia saada selville, onko miehellä säätöä, suhdetta vaiko peräti perhettäkin. Vai onko tämä jutteleminen ollut jotakin tyyliin töissä moikkailua, huulenheittoa ja työasioista puhumista? Ei siis mitään ns. oikeaa keskustelua?

Ei ensimmäisenä tarvitse kysyä, mutta jos itse kiinnostuisin esim. työkaverista, ottaisin jotenkin selville onko hän varattu vai ei, joka vaikuttaisi tietenkin myös kiinnostukseen. Ihan helposti saa tuollaisen asian selville juttelemalla vaikkapa lomasuunnitelmista.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   3.6.20 16:13:45

"Siinä myös todennäköisesti syy siihen, ettei mies ole juteltaessa tuonut esille tyttöystävää, avovaimoa, vaimoa, mikänytonkaan - sellaista ei ole."

No mutta toihan se vastaa törkeää olisikin! Suoraa valehtelua päin naamaa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   3.6.20 16:21:24

"Siinä myös todennäköisesti syy siihen, ettei mies ole juteltaessa tuonut esille tyttöystävää, avovaimoa, vaimoa, mikänytonkaan - sellaista ei ole."

No mutta toihan se vastaa törkeää olisikin! Suoraa valehtelua päin naamaa."

Jos juttelen jonkun kanssa ilman että olemme parisuhteessa tai sellaista aloittamassa, olen valehtelija jos en kerro että minulla on mies?

Kun nyt vaikkapa pomon kanssa jälleen pidämme kokousta ties kuinka monennen kerran, olemme molemmat valehtelijoita kun emme ole kertoneet toisillemme, onko meillä kumppaneita? Tai jos salilla joku mies tulee juttelemaan joka kerta kun olemme samaan aikaan siellä, olen valehtelija jos en kerro hänelle että minulla on mies?

Selvä. Olen kuvitellut, että ihmisten kanssa voi ihan vaan jutella enkä ole kokenut tarpeelliseksi tehdä itsestäni todella omituista ilmoittamalla kaikille juttukavereille, että minulla btw on sitten mies. Melko liikaluuloinen on oltava jos kuvittelee kaikkien olevan kiinnostuneita siinä mielessä.

Logiikkaan tosin en ymmärrä. Mieshän EI OLE ollut kiinnostunut tässä keskustelussa vaan aloittaja, joten mitä mies on "valehdellut"? Ei se ole valehtelua jos ei kerro, varsinkaan kun kyseessä ei ole ollut parisuhde vaan joku juttelukaveri töistä tai mistä nyt onkaan.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   3.6.20 16:26:03

Ihme perinteisiin jumittuneita hapannaamoja löysi tiensä tähän ketjuun. Kyllä naiset saa tehdä aloitteen siinä missä miehetkin, ja saat aloittaja olla tyytyväinen itseesi, kun uskalsit. :) Mies kuitenkin vastasi ystävällisesti, eikä esimerkiksi tylysti vain sanonut, että ei kiinnosta.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   3.6.20 16:27:34

Turha iitseä on vastenmieliseksi tuntea jos mies on varattu niin sille ei voi.mitään. Ajattele positiivisesti - ei jää.kaivelemaan kun olet asian selvittänyt ja eikun kohti uusia tuulia

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   3.6.20 16:28:09

Lähettäjä: ja
Päivämäärä: 3.6.20 16:21:24

"Siinä myös todennäköisesti syy siihen, ettei mies ole juteltaessa tuonut esille tyttöystävää, avovaimoa, vaimoa, mikänytonkaan - sellaista ei ole."

No mutta toihan se vastaa törkeää olisikin! Suoraa valehtelua päin naamaa."

Jos juttelen jonkun kanssa ilman että olemme parisuhteessa tai sellaista aloittamassa, olen valehtelija jos en kerro että minulla on mies?
--
Nyt meni vähän ohi sulla. Se olisi tuon lainaamasi kirjoittajan mukaan törkeää valehtelua, jos ei oikeasti ole varattu, mutta sanoo olevansa. Ei se, että on varattu mutta ei tuo sitä aktiivisesti esille keskustelussa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   3.6.20 16:42:23

"Mies kuitenkin vastasi ystävällisesti, eikä esimerkiksi tylysti vain sanonut, että ei kiinnosta."

Jo on taas keskustelu. Mitä tylyä on sanoa jos ei kiinnosta? Pitäisikö kiinnostua vähän kuin kiitollisuudesta? Kai naiset, jotka on tätä mieltä, itsekään eivät ole tylyjä kenellekään miehelle vaan myöntyvät jokaiselle kiinnostuneelle? Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta - ei siinä ole mitään tylyä jos sen sanoo.

Aloitteen tekemisestä, tottakai jokainen saa tehdä aloitteen, mutta jos sellaisen tekee, on ymmärrettävä että vastaus voi olla itselle epämieluinen ja toista ei kiinnostakaan. Jos sen vuoksi alkaa tuntea olevansa tyhmä ja vastenmielinen ja kaduttaa että teki aloitteen (kuten ap), silloin ei liene aloitteentekijätyyppiä.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   3.6.20 16:56:39

Lähettäjä: häh
Päivämäärä: 3.6.20 16:42:23

"Mies kuitenkin vastasi ystävällisesti, eikä esimerkiksi tylysti vain sanonut, että ei kiinnosta."

Jo on taas keskustelu. Mitä tylyä on sanoa jos ei kiinnosta? Pitäisikö kiinnostua vähän kuin kiitollisuudesta? Kai naiset, jotka on tätä mieltä, itsekään eivät ole tylyjä kenellekään miehelle vaan myöntyvät jokaiselle kiinnostuneelle? Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta - ei siinä ole mitään tylyä jos sen sanoo.
--
Vaihtoehtoja on monia, voi esimerkiksi sanoa ystävällisesti, että ei kiinnosta, tai sitten tylysti että ei kiinnosta, tai sitten kuten aloittajan tapauksessa, ei sano kumpaakaan vaan sanoo että on varattu. Tuo tylysti vastaaminen oli siis yksi esimerkki siitä, miten olisi voinut saada kurjemmankin vastauksen kuin sen minkä sai.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.20 16:56:57

Ei mulla muuta kuin että en tiedä omassa kaveripiirissä ketään naista, joka olisi joutunut aloitteen tekemään. Olkoon kuinka vanha sanonta tahansa mutta kyllä miehet tekevät edelleen aloitteen 99% tapauksista irl. Ehkä tinderit ja nettideittisivustot antavat käsityksen, että naisetkin tekevät aloitteita koska niissä varmaan tekevätkin, mutta irl miehet kyllä tekevät.

Ehkä tindereihin ja nettideitteihin hakeutuu miehiä, joille aloitteenteko ja naisten lähestyminen irl on vaikeaa ja siksi ne sinne nettiin menevätkin ja tästä tulee kuvitelma, että miehet eivät tee aloitteita?

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   3.6.20 17:04:23

"Se olisi tuon lainaamasi kirjoittajan mukaan törkeää valehtelua, jos ei oikeasti ole varattu, mutta sanoo olevansa."

Siis on törkeää valehtelua jos ei halua olle toiselle tyly ("vastasi ystävällisesti, eikä esimerkiksi tylysti vain sanonut, että ei kiinnosta") vaan sanoo olevansa varattu ettei tarvitse sanoa, että et kiinnosta vähääkään?

Mitä väliä sillä on vaikka valehtelisikin olevansa varattu vaikka ei ole, jos kuitenkaan ei kiinnosta sen vonkaajan seura? Mitä väliä sillä on, valehteleeko jostakin itseensä liittyvästä asiasta sellaiselle, jonka kanssa ei halua olla eikä aio olla parisuhdemielessä tekemisissä? Mitä väliä sillä on jos sanon vonkaavalle miehelle, joka ei kiinnosta, että olen naimisissa ja minulla on 7 lasta vaikkei olisi yhtäkään?

Kysehän on siitä, että ei kiinnosta. Onko vastapuolen kannalta jotakin merkitystä sillä, ettei kiinnosta siksi että vastapuoli ei kiinnosta vai siksi että on varattu (oikeasti tai siksi, että pääsee kiusallisesta tilanteesta)?

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Juurikin tämä 
Päivämäärä:   3.6.20 17:08:03

Helpoin keino saada ei-kiinnostava kiinnostunut ymmärtämään että turha yrittää, on kertoa olevansa varattu, vaikkei olisikaan. Jos minua ei kiinnosta, mitä sen on väliä olenko varattu vai sanonko vain niin? Ei asia siitä miksikään muutu, paitsi että ei-kiinnostavalle tilanne on vähemmän nolo kun toinen onkin varattu. Voi tavallaan kuvitella, että en saanut pakkeja vaikka oikeasti tietenkin sai ja oli arvioinut toisen käytöksen väärin.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   3.6.20 17:09:05

Täällä taas osa purkaa omaa pahaa oloaan aloittajaan..

Aloittaja on hyvinkin voinut olla oikeassa siinä, että mies on ollut kiinnostunut hänestä. Sitä kun sattuu myös varatuille. Harva flirttailee jos ei ole lainkaan kiinnostunut toisesta. Tai en tiedä teistä muista, mutta en mä ainakaan lähde flirttiin mukaan jos vastapuoli on jotenkin epämiellyttävä.

Jos jollakulla ei ole itsetuntoa ja rohkeutta kuten aloittajalla, eikä sen vuoksi itse uskalla tehdä aloitetta, niin jonkun ikivanhan ”mies tekee aina aloitteen” taakse on turha mennä määkimään. Nykyisin kun aloitteen voi tehdä kumpi vain.

Tuskinpa mies olisi noin käyttäytynyt kuten aloittaja kuvaa, jos ei olisi lainkaan kiinnostunut. Ja en tiedä ketään joka olisi otettu siitä, että hänen mielestään epämiellyttävä ihminen osoittaa kiinnostustaan.

Joten edelleen nostan aloittajalle hattua! Älä missään tapauksessa anna näiden omassa elämässään pahoinvoivien, kateellisten naisten pilata sun päivää. Siitä että joku uskaltaa olla noin rohkea, kannattaakin olla kateellinen, mutta yrittäkää naiset nyt kestää se hiljaa, älkääkä kiusatko aloittajaa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: --------- 
Päivämäärä:   3.6.20 17:25:44

Tsemppiä aloittaja! Keskity kivoihin viesteihin, sillä minunkin mielestäni olit tosi rohkea. Itsellä oli aiemmin myös työkaverin kanssa tilanne, jossa molempia vaikutti kiinnostavan. Mutta itsellä ei rohkeus riittänyt eikä asia edennyt mihinkään ja kyllä jäi harmittamaan. Nyt ei sulla tarvi tätä samaa harmitusta kokea.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   3.6.20 18:27:13

Nyt on kyllä Piste jäänyt henkisesti väärälle vuosituhannelle. Nykyään sekä naiset että miehet tekevät aloitteita, ihan tässä tosielämässä.

Mä luulen että esim.Tinderistä etsitään sen vuoksi seuraa, ettei siinä omassa, monesti kiireisessä elämässä tule juurikaan uusia, kiinnostavia tuttavuuksia vastaan. Missä niitä edes tulisi, jos teet töitä, vietät vapaa-ajan lähinnä ystävien/lemmikkien kanssa, ja sattuu olemaan lisäksi naisvoittoinen harrastus? Kaikki kun ei käy baareissa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   3.6.20 18:48:41

Ei hyvänen aika millaista porukkaa täällä on, kuinka joku saa käännettyä aloittajan toimimisen huonoksi tai vääräksi?

Hei aloittaja, unohda nää viimeisimmät viestit ja oo edelleen vaan tyytyväinen itseesi. Hyvin se meni mut nyt ei vaan tärpännyt!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 18:50:22

Voi kiitos Ainokainen ja muut tsemppaajat. Ihana lukea teidän kommentteja! Olen vähän herkillä niin meinaa tulla itku silmään. Kiitos paljon! :)

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Mies (kokenut) 
Päivämäärä:   3.6.20 19:07:57

"Ensinnäkin, jos miestä kiinnostaa hän kyllä tekee aloitteen ja on suorastaan riesaksi asti aktiivinen."

Ihan yhtä paljon kaikki miehet tekevät aloitteita kuten kaikki naiset. Eli ei todellakaan kaikki tee. Ei läheskään kaikki.

Eihän pakkien saaminen ole millään tavalla noloa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   3.6.20 19:48:27

Tuli vielä noista ylemmistä ikävistä kommenteista mieleen, että sanoiko mies olevansa parisuhteessa sen takia, ettei kehtaa sanoa ettei ole kiinnostunut. Ja samassa sitten tuli epäusko tuohon, että olisi otettu. Toisaalta Ihmettelisin miksi sanoisi niin koska ehkä se on kivasti sanottu minuakin kohtaan. Jos olisin vastenmielinen hänen mielestään niin eihän siinä olisi mitään tolkkua...?

Mutta jos en olisi häntä lähestynyt, olisin haikaillut ties kuinka kauan ihan turhaan.

Kiitos vielä ihanista kommenteista. Nyt ei tunnu edes inhottavien viestien jälkeen pahalle. :)

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Erkki 
Päivämäärä:   3.6.20 20:14:45

Ihminen katuu enemmän sitä mitä jätti tekemättä kuin sitä mitä teki.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   3.6.20 20:18:00

"Kuukausien jahkailujen jälkeen soitin eräälle miehelle ja kerroin pitäväni hänestä. Olen todella ujo ja kömpelö tuollaissa jutuissa. Mies olikin varattu. Sanoi olevansa otettu. Juteltiin hyvässä hengessä mutta silti nyt vähän meinaa suru hiipiä puseroon. Lisäksi välillä tuntui että olinpas tyhmä kun kuvittelin mitään ja miksi edes kerroin."

Juuri noin se pitää hoitaa. Pisteet siitä.

Miehille tuo on ihan arkista. On yritettävä ja taas yritettävä ja taas yritettävä.

Turha siitä on murhetta kantaa, ettei onnistunut. Pääasia, että olit rohkea. Se on hienoa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Allervo 
Päivämäärä:   3.6.20 21:23:46

Olet ihailtavan rohkea, ajattele, että mies oli rehellinen ja kertoi tilanteestaan.

Nuorena ihastuin yhteen mieheen ja hänkin minuun ja alkoi piirittää. Siitä kehkeytyi suhde, mutta vasta myöhemmin sain tietää, että hän olikin varattu. Tosin vaimo heitti pihalle, mutta ei siitä mitään pidempää sitten tullut.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Desps 
Päivämäärä:   3.6.20 21:48:55

Olen ihastunut, käännän todennäköisesti kaiken kohteen sanomiset ja teot kiinnostukseksi ja vastapuoli on vain luonteeltaan mukava kaikille. En ole koskaan saanut yhtäkään miestä josta olen ollut itse kiinnostunut ja olen naimisissa sen ainoan kanssa joka teki aloitteen.

Silti arvostan aloittajaa aivan suunnattomasti ja kuten joku ylempänä sanoi, enemmän sitä katuu asioita joita jätti tekemättä kuin joita teki. Hiiteen tilastot ja muut. Jos ei veikkaa, ei voi voittaa.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.6.20 08:14:55

HYVÄ aloittaja! <3

Yksi juttu, jonka olen huomannut: miehet välillä peittelevät tosi pitkään parisuhteessa olemisestaan mainitsemista. Tai voi toki olla sattumaakin, ehkä eivät vaan "älyä" mainita vaikka puheenaiheet vaihtelisivat muutoin laajastikin keskusteluissa... mutta kyllä ainakin itselle on ihan "liian monta kertaa" tapahtunut, että jonkun esimerkiksi työkaverin kanssa on ollut selvää flirttiä, pitkäänkin - jopa sillä tasolla, että osa muita työkavereita on luullut, että tapaillaan tai enemmänkin! - ja sitten onkin jotain kautta käynyt ilmi, että mies on varattu; tyttöystävä usein eri paikkakunnalla tai jopa eri maassa (kansainvälinen työ, jossa paljon liikkuvuutta). Se tyttöystävästä mainitseminen olisi tosi helppoa tehdä missä tahansa kahvipöytäkeskustelussa tyyliin "viikonloppuna mennään mökille tyttöystävän kanssa", mutta ei. Ja en voi olla ajattelematta, että osa miehiä tekee tämän siksi, koska nauttii tilanteesta, jännityksestä, flirtistä, uudesta mahdollisuudesta. Aloittajan tilannetta en tunne, mutta saattaa tosiaan olla vielä vähemmän sun "syy", että päästit tunteet kehittymään. Mies on saattanut oikeasti antaa sulle hyvinkin positiivisia signaaleja tässä mielessä.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 08:58:21

Kerran tein aloitteen ja kysyin mieheltä, jos mentäisiin joskus kahville. Ei oikein sanonut siihen mitään ja juttu jäi auki. Seuraavana päivänä oli tyttöystävänsä kanssa nurkan takana odottamassa, että saavun yliopistolle luennolle. Tyttö ei siis opiskellut kyseisessä yliopistossa, enkä ollut ikinä nähnyt häntä. Heti kun näkivät minut, niin antautuivat raivokkaaseen kielariin. :D Tuli selväksi, ettei kiinnostanut lähteä mun kanssa kahville.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   4.6.20 18:04:01

Kiitos kommenteista. :)

Aika erikoinen kokemus pisteellä... meitä on moneen junaan..:'D

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: il 
Päivämäärä:   4.6.20 19:02:43

Piste, minulle on käynyt melkein sama juttu! Tunsin jotenkuten erään naisen urheiluseurasta ja kysyin kerran, että lähtiskö johonkin mukaan jos pyydän. Vastaus oli hieman epämääräinen mutta ei missään nimessä kieltävä. Seuraavan kerran kun oltiin samassa tapahtumassa hänellä oli mies mukana ja heidän esiintymisestään tuli tosi selväksi että he ovat yhdessä. Oltiin pyöritty tapahtumissa yli vuosi enkä ollut koskaan tuosta ukosta kuullutkaan. Joillekin on hyvin vaikeaa sanoa "ei kiitos".

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.20 19:36:54

Haha :D Joo, on ihan hauska kuvitella, miten olivat yhdessä punoneet suunnitelman, miten mies pääsee musta kerralla eroon. Oli sen verran esityksen makua, että tuskin siinä suuteloivat ihan sattumalta.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.6.20 22:06:04

Mieshän on voinut ollakin sinusta kiinnostunut, "haku päällä", ja on joku toinen nainen vaan sen napannut juuri ennen sinua. Siis et olisi edes kuvitellut kiinnostusta, vaan se olisi ollut ihan aitoa. Kaverilleni kävi näin, mies ehti valita sen toisen.

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   4.6.20 22:32:57

Puhumalla ne asiat selviää! Olet rohkea, ei tarvitse hävetä ollenkaa :)

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Ukko 
Päivämäärä:   4.6.20 23:00:23

En lukenut kommentteja. Mutta arvostan aloittajaa todella paljon, hienoa rohkeutta!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   5.6.20 08:12:20

Ihan höpöjuttua, että nainen ei voisi tehdä aloitetta tai aloitteita tekevä nainen olisi jotenkin huono ja epäviehättävä. Minä ainakin olen aktiivinen toimija elämäni joka alueella. En odota, että vaikka unelmien työpaikka tipahtaa taivalta, vaan teen töitä että saan sellaisen. Samoin en odottele, että unelmieni mies tulee hakemaan kotoa. Johan se kaventaisi paljon valinnanvaraa, jos voisin valita vain niistä miehistä, jotka tekee aloitteen, enkä kaikista kohtaamistani kiinnostavista miehistä.

Minä olen tehnyt aloitteita monta kertaa. Olen kuten aloittaja mm. soittanut 2:lle miehelle ja kysynyt treffeille. Muissa tapauksissa olen selvästi antanut ymmärtää, että kiinnostaa. Vain yhden kerran en saanut haluamaani ja silloin ko. mies oli varattu, oli antanut ymmärtää muuta ja flirttaillut. Kaikista muista aloitteistani on syntynyt suhde, joskus lyhyempi seurustelu, kerran avioliittoon asti (kesti 13v, olen "vanha" joten suhteita on ehtinyt olla, vaikka en usein ole miestä vaihtanut) ja nykyisen miehen kanssa ollaan oltu onnellisesti yhdessä 5 vuotta. Hän oli minuun kyllä ihastunut, mutta ei tiennyt että olin eronnut, joten hänen aloitettaan olisin saanut odottaa maailman tappiin asti. Hän oli itse asiassa juuri alkanut seurustella, kun tein aloitteen. Valitsi heti minut, että se siitä teoriasta, että epäkiinnostavat naiset joutuu tekemään aloitteita ;)

Enemmän minua on isketty ja pyydelty treffeille, kuin minä olen itse pyytänyt. Minusta on imartelevaa jos mies osoittaa kiinnostuksen, enkä ajattele hänestä mitään pahaa, vaikka en itse olisi kiinnostunut. Joskus aikaisemman avioliiton aikana oli niin kiinnostavia yrittäjiä, että jopa hieman harmitti joutua kieltäytymään, koska olin varattu Älä sinäkään aloittaja mollaa ja epäile itseäsi. Olit rohkea, itsenäinen ja nykyaikainen nainen. Toimimalla rohkeasti, voit saavuttaa elämässäsi mitä haluat, tai ainakin tiedät yrittäneesi. Ei tarvi sitten kiikkutuolissa jossitella, mitä olisi voinut olla jos olisit uskaltanut. Tsemppiä sisko!

  Re: Kerroin miehelle pitäväni. Sain pakit.

Lähettäjä: Kurja 
Päivämäärä:   5.6.20 11:38:39

Kiitos ihanista kommenteista taas! Näillä on iso merkitys ja tuntuu jo vähän siltä, että tämänkin voi kääntää voitoksi. Ootte kyllä huippuja. :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.