Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 13:43:34

Onko muiden töissä rajoituksia, ettei sormuksia saa olla? Meillä on, enkä ole koskaan edes kyseenalaistanut sitä. Teen asiakkaiden kanssa töitä ja ihan perus toimistohommaa. Kellään ei saa olla edes vihkisormusta. Nyt etätöiden aikana tuli mieleen. Miehen mielestä outoa, itse olen tottunut.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: mummo 
Päivämäärä:   29.3.20 13:47:27

Hierojilla ei saa olla sormuksia.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Häh? 
Päivämäärä:   29.3.20 13:49:15

Miksi ihmeessä tavan toimistohommassa ei saa olla sormuksia?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   29.3.20 13:49:25

Miksi teillä ei saa toimistotöissä olla sormuksia?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   29.3.20 13:49:41

mitä niillä sormuksilla tai koruilla töissä tekee ?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.3.20 13:49:47

Miehen työssä ei saanut olla tapaturmariskin vuoksi, omassa työssäni ei saa käyttää hygieniasyistä. Mies ei ole omaa sormustaan käyttänyt vuosikausiin ja itse hukkasin omani jokin aika sitten, kun piti ottaa se pois sormesta töiden takia. Ollaan siis molemmat vastaisuudessakin ilman.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Virveli 
Päivämäärä:   29.3.20 13:50:29

Terveydenhuoltoalalla olin ja korut kielletty. En kyseenalaistanut, mutta miksi toimistossa ei saisi?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Häh? 
Päivämäärä:   29.3.20 13:52:51

Miksi ne korut tai sormukset pitäisi poistaa töissä? Mitäpä niillä vaatteillakaan töissä tekee, kun kotona ollaan alasti.

Sen tietenkin ymmärrän, ettei hoitoalalla, rakennuksilla, sähkötöissä yms. työturvallisuuden takia käytetä koruja.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 14:00:15

Onkohan edes luvallista puuttua moiseen ilman järkevää syytä.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 14:12:44

Ei saa meidänkään töissä. Ei mitään koruja, ei hius- tai ripsilisäkkeitä, ei kynsilakkaa. Kevyt meikki on sallittu.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   29.3.20 14:20:24

Ei meilläkään prosessiteollisuus

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 14:59:31

Näinä tautisina aikoina mäkin varmaan kieltäisin sormukset. Ihmiset pesevät käsiään muutenkin ihan luvattoman huonosti eikä asiaa yhtään auta jos siellä sormuksen alla muhii ties mitkä möhnät.

Mä katselen tällä hetkellä Australian Master Chefia ja ihmettelen ihan hurjasti sitä että kilpailijat laittavat ruokaa sormukset sormissa.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 15:02:46

Elintarviketeollisuudessa myös kieletty, aikoinaan salliittiin vihkisormus kunnes sattui tuötapaturma.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.3.20 15:25:13

Häh?,
ei rakennuksilla ole kielletty käyttämästä koruja.
Miten se olisi työturvallisuusriski?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 15:27:21

No jos se sormus jää kiinni vaikka johonkin koneeseen, kumman luulet antavan ensin periksi, sormuksen vai sormen?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   29.3.20 15:28:13

Työantaja määrittää työasun ja jos siihen eivät kuulu korut, niin niitä ei sitten ole. Hyvin yksinkertaista.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.3.20 15:45:08

"No jos se sormus jää kiinni vaikka johonkin koneeseen, kumman luulet antavan ensin periksi, sormuksen vai sormen?"
Tuolla perusteella raksalla kiellettäisiin suojakäsineet, jotka ovat ylensä pakolliset.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 16:28:58

Meillä ei siis ole mitään tapaturmariskejä, ruokia... Ihan tavallista toimistotyötä koneella ja asiakastapaamisia. En ole koskaan kysynyt syytä, nyt vaan tuli mieleen kun ei ole tätä sääntöä.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   29.3.20 18:10:06

Harjoittelussa ei saanut olla käsikoruja ja harjoittelupaikan vakitantoilla oli sen seitsemät sormukset ja rannekilluttimet käsissä.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 18:20:58

m: onko ne hanskat metallia?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.20 18:32:42

"Lähettäjä: Juu
Päivämäärä: 29.3.20 18:10:06

Harjoittelussa ei saanut olla käsikoruja ja harjoittelupaikan vakitantoilla oli sen seitsemät sormukset ja rannekilluttimet käsissä."

Mä joskus katselin kun labrahoitsulla oli sormet aivan täynnä sormuksia. Joka sormessa vähintään pari-kolme. Siinä ei paljon käsidesi auta.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Yes 
Päivämäärä:   29.3.20 18:35:43

Oikeuden päätöksen mukaan bussikuski sai pitää omaa paitaa. Joten työnantaja ei voi perusteettomasti määrätä työasua, eikä kieltää sormuksia. Tai toki voi, mutta ne ei ole laillisia kieltoja, kuten ei wc:ssä käyntikieltokaan, jonka työnantaja voi toki myöskin antaa.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 18:40:17

Meiltä kiellettiin sormukset yms mitkä voivat vaikuttaa käsien pesuun ja kerätä bakteereja. Oli sitten toimistossa, tehtaalla tai missä tahansa osassa firmaa töissä.
Mielestäni tässä tilanteessa ihan hyvää toimintaa jättää töissä nämä kaappiin.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: hyvä 
Päivämäärä:   29.3.20 18:47:26

Todellä järkevää kieltää sormukset töissä varsinkin nyt. Ne voisi laittaa kieltolistalle tämän koronan ajaksi kaikilta. Sormuksien alla kulkee aina likaa ja bakteereita ja kaikki turhamaisuudet on nyt vaan kitkettävä koronan levittämisen estämiseksi. En ymmärrä muutenkaan niitä jotka pitävät töissä sormuksia. Mihin niitä siinä koruja tarvitaan?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 18:47:44

"Mä joskus katselin kun labrahoitsulla oli sormet aivan täynnä sormuksia. Joka sormessa vähintään pari-kolme. Siinä ei paljon käsidesi auta."

Minulla oli palvelutalon työharjoittelupaikassa ohjaaja, jolla oli pitkät koristellut rakennekynnet. Näitähän ei saisi tuollaisessa työssä olla. Minulle hän motkotti käsidesin liiallisesta käytöstä (sitä piti kuulemma säästää) ja liiallisesta käsienpesusta (kuluu paperia). Hänellä se käsidesin käyttö oli sitä, että desiä laitettiin pieni tippa käsiin, pari kertaa läiskis kädet yhteen ja jatkettiin töitä. Käsienpesu oli oikeastaan käsien kastelu. Minä olin kuulemma neuroottinen, eihän kodinomaisessa paikassa ole pahoja pöpöjä...

Siinäpä oikein esimerkki.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 18:49:26

Kielto ei siis meillä ole uusi, jo monta vuotta vanha. Kiinnostaisi, onko muilla toimistotyöläisillä vastaavaa :D

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.20 18:49:39

Meillä on sotealalla kielletty, mutta yllättävän moni käyttää. Onneksi oikeasti aseptiikkaa vaativissa hommissa on aina hanskat kädessä, ja tämmöisinä aikoina on hanskojen käyttö hyvinkin ahkeraa.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.3.20 18:50:50

Siis missä tavallisessa toimistossa ja miksi ihmeessä vihkisormus on kielletty? Eikai sentään Suomessa?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.3.20 18:56:11

Meillä orkesterissa moni ei käytä tai jotkut jousisoittajat pitävät oikeassa kädessä. Itse en pidä ollenkaan.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   29.3.20 19:05:05

En pidä koskaan kitaraa soittaessa sormusta, koska se hankaloittaa soittoa huomattavasti.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ko 
Päivämäärä:   29.3.20 19:17:46

Meillä kihla/vihki sallittu, mutta kaikki muut korut kielletty.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.3.20 21:03:14

Sähköalalla olen hommissa ja kaikki metalliset korut kielletty.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   29.3.20 21:37:22

Kaverin mieheltä lähti koko nimetön irti, kun sormus takertui sahalla johonkin koneeseen...

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   29.3.20 22:02:55

Ei kuitenkaan vuosien mittaan ole päähän pälkähtänyt kysyä syytä työnantajalta? Ehkä siellä on joskus ammoisina aikoina ollut viimeisen päälle koristautunut työntekijä, joka on antanut aihetta kiellolle.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.3.20 22:19:02

Keittiössä ei saanut pitää mitään koruja, toimistotyössä en oikein ymmärrä kieltoa.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   29.3.20 22:22:49

Ap kysyy: saako teidän työpaikoillanne käyttää sormuksia? Meillä ei saa.
Vastaukset: JAA EI SITTEN TULLUT MIELEEN KYSYÄ TYÖNANTAJALTA MIKSI EI SAA KÄYTTÄÄ

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.3.20 22:26:12

Lähettäjä...

Päivämäärä29.3.20 18:20:58

m: onko ne hanskat metallia?"
Miten tuo tähän liittyy?
Samalla tavalla viillonkestävä hanska repii sormet mukanaan, jos johonkin pyörivään koneeseen takertuu.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.20 22:43:56

” Samalla tavalla viillonkestävä hanska repii sormet mukanaan, jos johonkin pyörivään koneeseen takertuu.”

No ei kyllä revi. Pelkän viillonkestävä on viillonkestävä. Kyllä se kovemmasta antaa periksi. Viiltosuojahanska suojaa vain pieniltä osumilta, ei se haarniska ole.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.3.20 23:08:30

Kyllä niitä tapauksia on vaan ollut, kun hanska tarttuu ja repii sormia mennessään. On vienyt koko kädenkin.
Näitä käydään läpi kerta kuussa turvavarteissa

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.3.20 23:15:29

Olen siis työskennellyt raksalla yli kaksikymmentä vuotta, eikä koskaan ole tullut vastaan, että korut olisi kielletty.
Hanskojen aiheuttamia tapaturma olen taas nähnyt.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.20 10:37:13

En ole palkkatyössä koskaan törmännyt korukieltoon, mutta olen toteuttanut sitä ihan omatoimisesti (paitsi kaulassa on ohut kultaketju).

Olen työskennellyt päiväkodissa, jossa työntekijät jakavat ruokaa (sormukset hygieniariski) ja lapset saattavat olla väkivaltaisia (katkeamattomat kaulakorut kuristumisriski). Sitten kun menin töihin kouluun, niin tapa olla ilman sormuksia jäi, vaikka ruokaa en enää käsittelekään, ja kaulassa olevat korut olisivat entistä suurempi turvallisuusriski.

Harrastuksissa on myös selvää, että turhia koruja ei ole hevosten kanssa puuhatessa (sekä hygienia- että turvallisuusriski, paitsi se paidan alle jäävä ohuenohut kultaketju) ja näytelmäryhmässä ei myöskään saa olla koruja, koska näytelmät sijoittuvat yleensä keskiaikaan tai sitä varhempiin aikoihin. Sormuksia tosin saisi pitää, jos peittäisi ne ihonvärisellä laastarilla, mutta minusta se olisi turhan työlästä.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.20 15:07:35

Mitä sen on väliä, vaikkei saa käyttää sormuksia? Ketä kiinnostaa jonkun aspan/työkaverin/jonkunvirkailijan jne sormukset tai onko niitä? Millainen ihminen edes kiinnittää huomiota tuollaiseen asiaan? Jonkun randomin ihmisen sormuksiin tai sormuksettomuuteen? Ja miksi?

"miksi ihmeessä vihkisormus on kielletty"

Miksi juuri vihkisormus ei olisi kielletty? Sormushan sekin vain on. Vai onko jollekulle naimisiin "pääseminen" ollut niin ihmeellinen asia, että vihkisormuskin on jotakin muuta kuin sormus eikä esim. epähygieeninen tai haitaksi? Jos jokin sormus on sallittu, silloin ovat kaikki muutkin tai jos jokin on kielletty, silloin ovat kaikki muutkin. Eihyvääpäivää.

Laittakaa vaikka joku kyltti työpöydälle tai painattakaa vaatteisiinne "olen naimisissa" jos se oikeasti on jostakin syystä noin erityinen ja korostettava asia. About kaikki ovat naimisissa, monet jopa toista tai useampaa kertaa, että onpa erikoinen asia :D

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   30.3.20 15:15:18

Olen ollut työpaikassa, jossa ei saanut käyttää edes korvanappeja isompia korvakoruja tai muitakaan huomiotaherättäviä koruja tai meikata kunnolla (ei siis mitään iltameikkejä töihin tai punaista huulipunaa ja paksuja rajauksia ja vain vaalea kynsilakka lyhyissä kynsissä sallittiin). Ns. siisti meikki oli ok. Pitkät hiukset kiinni. Nämä asiat kerrottiin jo haastattelussa, joten jos joku bimbo olisi kokenut ne ongelmaksi hän olisi voinut ilmoittaa, että joo ei kiinnosta koska haluan näyttää tyrkyltä töissä.

Tietyt asiat, kuten paksu pakkeli naamassa ja pitkät kynnet, ovat vaikutelmaltaan epäsiistejä ja antavat henkilöstä tietynlaisen vaikutelman joka ei kaikissa työtehtävissä ole sopivaa. Vielä tärkeämpi syy on tietenkin hygienia, joka on joissakin tehtävissä tärkeää.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.3.20 15:20:22

"Mitä sen on väliä, vaikkei saa käyttää sormuksia? Ketä kiinnostaa jonkun aspan/työkaverin/jonkunvirkailijan jne sormukset tai onko niitä? Millainen ihminen edes kiinnittää huomiota tuollaiseen asiaan? Jonkun randomin ihmisen sormuksiin tai sormuksettomuuteen? Ja miksi?"

Tämä.

Jos joku kysyisi, onko jatkuvasti kassalla olevalla lähikaupan myyjällä sormuksia ja missä sormissa, en todellakaan osaisi vastata vaikka jatkuvasti sitä ja sen käsiä näkee. Enkä kyllä tiedä, mitä sillä on edes väliä. Jos on naimisissa, sitä on ilman sormustakin ja jos ei ole, voi silti käyttää sormusta, joten sormus tai ei töissä on keskustelun arvoinen syystä että??????

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.20 16:49:16

"Ketä kiinnostaa jonkun aspan/työkaverin/jonkunvirkailijan jne sormukset tai onko niitä? Millainen ihminen edes kiinnittää huomiota tuollaiseen asiaan?"

Sinkku, joka etsii parisuhdetta, mutta ei ole kiinnostunut varatuista?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   30.3.20 17:00:08

ö: Me ketjuun kirjoittaneet olemme uteliaita ja pidämme perustelematonta kieltoa yhtä outona kuin aloittajan mies. Itse hän ei ole koskaan kieltoa kyseenalaistanut, joten sille on joku ilmeinen syy - JONKA MEKIN HALUAISIMME TIETÄÄ. Siksi ehdotamme työnantajalta kysymistä.
Emme vaan viitsi sitä varten aloittaa uutta ketjua.

Suojahanskojen tarkoitus on nimenomaan suojata tapaturmilta. Jotain kummallista on m:n työpaikassa, jos hanskat aiheuttavat enemmän onnettomuuksia kuin estävät niitä.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.20 17:53:36

Joissain isoissa kansainvälisissä yrityksissä sormukset, myös vihkisormukset on kielletty, etenkin niiltä jotka ovat asiakastapaamisissa. Ilmeisesti käytäntö rantautuu Suomeenkin. En tarkkaan tiedä sen taustoja, mutta liittyy esim. amerikkalaiseen, vapaampaan bisneskulttuuriin jossa työntekijöiden välisillä henkkoht suhteilla on suurempi merkitys.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.3.20 18:04:47

Minun työni on sellainen, että kaikki korut ovat jollain tavalla turvallisuusriski. Korvakoruja toki voi käyttää, mutta korvanlehtikin voi revetä.. Mutta myös mm.hupparin huppu ja neulepaita ovat turvallisuusriskejä..
Kengitän ammatikseni siis. Ja hevosten kanssa sattuu ja tapahtuu muutenkin, siihen ei enää naulaan tarttuvaa vihkisormusta tarvita... Eli en valita, en kaipaa koruja sen enempää. Ja nikkeliallergisena voin käyttää vai puhdasta tai titaania/puisia koruja..

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   30.3.20 18:09:50

En ymmärrä lainkaan, miksi ihan perus toimistotyössä olisi korut/sormukset kielletty. Voisiko joku kertoa tälle syyn? :D Hygienia- ja turvallisuusasiat tietty erikseen, mutta toimistohommat? Miksi pitää sormus erikseen kieltää?

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   30.3.20 22:09:03

"Sinkku, joka etsii parisuhdetta, mutta ei ole kiinnostunut varatuista?"

Ja häiriköi jokaista sormuksetonta (kuten aspaa, joka tietenkin on ystävällinen siksi, että sitä kiinnostaa eikä siksi että se kuuluu asiakaspalveluun), koska jokainen vapaahan on tietenkin kiinnostunut kenestä tahansa?

Se, ettei ole sormusta ei tarkoita a) sitä, että on vapaa, b) sitä, että ei ole naimisissa (tiedän monia, jotka eivät käytä sormusta vaikka ovat naimisissa) tai c) että jokaista vapaatakaan sormuksetonta kiinnostaisi kuka tahansa "parisuhteen etsijä".

Ja kukaanhan ei estä käyttämästä sormusta "naimasormessa" vaikka ei olisikaan naimisissa, joten sormuksen informaatioarvo on melko olematon.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: *Remontti Riku* 
Päivämäärä:   30.3.20 22:16:02

Minulta yrittivät kieltää sormuksen käytön intissä suunnistuskilpailuissa.
Oli kuulemma joku rottakoulun käynyt tullut oma sormi suussa, kun sormi oli jäänyt oksan hankaan sormuksen takia.
Tornihuhuja.
Tämä oli jo minulle kerrottu 1997

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.20 07:32:33

Nyt olen ollut ilman koruja hetken.
Kohtuullisen usein jotunut röntgenissä ravautumaan ja en kehtaa niitä pukea ja riisua jatkuvaan.
Ja nyt on tuo tautihässäkkä päällä niin pysykööt nyt korut laatikossaan hetken.

  Re: Töissä ei saa käyttää sormuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.20 09:28:39

"Ja häiriköi jokaista sormuksetonta (kuten aspaa, joka tietenkin on ystävällinen siksi, että sitä kiinnostaa eikä siksi että se kuuluu asiakaspalveluun), koska jokainen vapaahan on tietenkin kiinnostunut kenestä tahansa?"

En minä kyllä tiedä ketään (sinkkua tai varattuakaan), joka JOKAISTA ja etenkään häiriköisi. Ei kukaan varmasti ole kaikista kiinnostunut, ja häiriköinti on ihan eri asia kuin kohtelias suhteen etsintä. Jos kaikki parinmuodostus olisi häiriköintiä, niin eihän meillä kenellekään olisi suhteita... Jotenkin surullinen ajatus, että täydellisen kiinnostuksen osoittamattomuuden ja HÄIRIKÖINNIN väliin ei jonkun ajatuksissa mahdu mitään muuta. Toivottavasti se ei kumpua omista kokemuksistasi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.