Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Leukojen vetäminen

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   28.3.20 19:20:35

Miksi niin moni vetää leukoja niin, että kyynärpäät päästetään vain 90 asteen kulmaan, tai ei edes siihen? Eli pää pudotetaan juuri ja juuri tangon alapuolelle, parhaimmat pudottavat pään vain nenää myöten tangon alapuolelle, ja siitä vetävät itsensä taas ylös. Ja leuhkivat, kuinka jaksavat vetää yli 20 leukaa!!

Minä kun olen aina kuvitellut, että leukoja vedetään niin, että kädet päästetään suoraksi alas. Ei lötkösuoraksi niin että olkapäät menee sijoiltaan, mutta kädet suoristetaan niin, ettei kyynärpäät jää 90 asteen koukkuun.

Te jotka vedätte leukoja, kuinka monta saatte ilman apukeinoja? (Jumppakuminauha, jalka tuolilla/jakkaralla, tms.)
Mitä tahtia olette kehittyneet?

Minä olen kahdessa kuukaudessa kehittynyt niin, että alussa sain vain 2 ilman mitään apukeinoja, nykyisin saan 7. Olen 36 v nainen.
Hankin tangon ja aloin vetää leukoja, koska halusin saada ryhdin paremmaksi. Ottaa vatsalihaksiinkin ihan hyvin. Ja ryhti on kyllä parantunut. Habakin kasvanut.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.3.20 19:25:27

Naiset vetää keskimäärin 0 leukaa, itse 3 tai 4. Nainen 50+.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.3.20 19:26:17

Nämä on niitä samoja, jotka prässissä nitkuttaa 10cm liikeradalla pikkaisen polvista joustaen ja leuhkivat prässäävänsä sadoilla kilolla.

Itse vedän 3-4 leukaa, mutta en juuri koskaan niitä treenaa.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: dnx 
Päivämäärä:   28.3.20 20:06:51

treenasin 2-4 kertaa viikossa kaksi vuotta TFWllä joskus, jossa leukoja tehtiin paljon sekä niitä "tukevia" harjoitteita. Koskaan ikinä en ole yhtään leukaa vetänyt ilman kuminauhaa. Ei vaan mene. Voisi alkaa taas ottamaan tavoitteeksi vaikka viimeisimmästä yrityksestäkin on yli vuosi. Muuten liikkuvuus ja lihaskunto on kyllä kuosissa mutta veikkaan että joku näistä hevosteluvammoistani (josta myös hermovammaa) estää nuo puhtaat leuat.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: jepajee 
Päivämäärä:   28.3.20 20:22:03

Kymmenisen menee oikealla tekniikalla ilman apuvälineitä.
35 v. nainen

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   28.3.20 20:45:02

Saan hyvänä päivänä ehkä yhden ilman mitään apuvälineitä, en ole pitkään aikaan kokeillut. Mulla on 2 eri vahvuista voimakuminauhaa mutta en muista montako saan niiden kanssa :D
Mulla on vasemmassa kyynärpäässä hermopinne ja muutakin häikkää samassa kädessä, puristusvoima 10kg vähemmän kuin toisessa. Ei onnistu esim hauiksen treenaaminen taljassa.
Nyt alkaa kunto olla pitkästä aikaa sellainen, että voisi alkaa ihan kunnolla treenaamaan leukoja.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: KooKoo 
Päivämäärä:   28.3.20 21:00:50

Nainen 41 vuotta täällä. Melko harvoin tulee enää vedettyä leukoja, sillä kotona tai salilla, jolla ennen korona-aikaa kävin, ei ole ollut mahdollisuutta kunnolla sitä treenata. Viimeksi kokeilin loppukesästä ja silloin meni näköjään 7 leveällä myötäotteella, ilman apuvälineitä. Parhaimmillaan olen saanut 15 puhtaasti, mutta silloin olin niin lähellä kisoja ja paino n. 10 kg normaalia matalampana niin totta kai se elopaino vaikutti paljonkin.

Mulla on itse asiassa niin päin, etten osaa tehdä leuanvetoja minkään kumpparin avustuksella, se häiritsee ihan hirveästi. Sen sijaan sellainen avustettu leuanvetolaite, jossa jalkojen alla on selkeä "levy", on ollut mulle todella kätevä.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   28.3.20 21:32:45

Minulla on molemmissa olkapäissä, toisessa ranteessa, polvessa, lonkassa, nilkoissa ja alaselässä paljonkin sanomista, mutta liike on lääke niihinkin vaivoihin. Ja moni fyssari on suositellut leukojen vetämistä. Kuulemma kaikille tekisi hyvää, jos elimistö vain liikeradan kestää, harjoitella leuanvetoja. Edes yksi per päivä, edes jonkun apukeinon kanssa. Siksi itsekin aloitin. Ja on kyllä auttanut. Olkapäiden hunoo liikerata on vähän parantunut kun olkapäitä tukevia lihaksia on treenannut.

Ja kuminauha onkin huomattavasti huonompi apuväline, kun se auttaa enemmän kun on alhaalla ja nauha venytyksessä, kun taas yläasennossa kuminauha ei juuri auta. Siksi on järkevämpää laittaa toinen jalka tuolille, ja vaihtaa välillä tuolilla olevaa jalkaa, ettei treenaa itseään aivan vinoon.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: Nora 
Päivämäärä:   28.3.20 21:50:47

Vastaotteella menee 11, myötäotteella 6.
Riippuu toki vähän päivästä ja tangosta, mutta yleensä noin.

Olen tarkka puhtaasta tekniikasta, eli lasken kyynärnivelen suoraksi vetojen välissä. Ja leuka pitää kokonaan saada tangon yli.

Pari vuotta sitten ei mennyt yhtään ja koko liikerata tuntui mahdottomalta. Mutta sitkeällä treenillä ihan opittavissa oleva liike!

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: Jutta 
Päivämäärä:   28.3.20 21:55:35

Koskaan en ole saanut yhtään leukaa. Enimillään nenän tangon kohdalle. Eikä haittaa tippaakaan.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.3.20 21:55:48

Myötäotteella, puhtaalla tekniikalla (eli laskeudun alas asti), ilman mitään apuvälineitä menee 4-5. Olen 27v.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: Kauppias 
Päivämäärä:   29.3.20 13:21:11

Kymmenen noin, 60v. mies

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: Poika 
Päivämäärä:   29.3.20 13:23:10

Liikuntatunnilla open valvonnassa 18.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.3.20 14:04:52

Ehkä kahdeksan, tavoitteena kymmenen. Oli tarkoitus alkaa treenata lisäpainoilla, mutta niitä ei satu olemaan kotona. Ja nainen, 47 v.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   29.3.20 14:08:15

Minä en myötäotteella juuri onnistu. En saa itseäni vedettyä tarpeeksi ylös, tuntuu että leuka jää tangon alapuolelle, niin en omasta mielestäni tee puhtaita liikkeitä. Ne kaksi tai kolme mitkä onnistun tekemään ovat siis pois laskuista. Osaan siis vetää leukoja vain vastaotteella.

  Re: Leukojen vetäminen

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   29.3.20 14:23:16

vastaotteella 13. Kannattaa ottaa videolle, niin ei tarvitse miettiä kuinka suoraksi kädet menee.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.