Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.20 22:16:48

Kävi tänään niin että putosin hevoseni selästä. Hevonen säikähti ja pyörähti laukasta ympäri, jolloin lensin kuin leppäkeihäs maneesin laitaan. Pamautin pääni sen verran lujaa ja niskakin vääntyi, että päätettiin lähteä käymään sairaalassa kuvauttamassa niska. Ei lähdetty lanssilla, vaan toinen tallilainen kävi viemässä minut päivystykseen. Yritin soitella miehelle jo matkalla sairaalaan, mutta hälyytti vain monta kertaa. Kun viimein vastasi, sanoi vain nopeasti että peli kesken ja löi luurin korvaan.

Miehellä ikää 32, DI:n paperit kourassa ja on hyväpalkkaisessa suunnittelutyössä IT-firmassa. Pelailee tietokonepelejä jaksoittain enemmän tai vähemmän ja kun on "peli kesken" niin se sitten todellakin on kesken, ei mennä häiritsemään. Sairaalassa laitoin kolme viestiä jossa kerroin olevani sairaalassa ja niskaa tutkitaan. Yritin soittaa ja kun vastasi sanoin puoli huutamalla mistä on kyse. Löi vain luuria korvaan ja sanoi että ei ehdi puhua on peli juuri kesken. Sairaalasta kotiuduin reippaan parin tunnin jälkeen, tässä vaiheessa normaali 2-3 tunnin tallireissu oli kestänyt jo 5 tuntia. Kotiuduin niskatuen kanssa (kuvissa niskassa ei näkynyt mitään, mutta sain varmuuden vuoksi tuen muutamaksi päiväksi) yritin soittaa miestä hakemaan, mutta ei vastannut. Lopulta soitin ystäväni viemään minut kotiin.

Kotiin tullessa marssin työhuoneeseen miehen koneen viereen. Mies ihmetteli miksi minulla on niskatuki... Tässä vaiheessa pimahdin ja käskin katsoa puhelimensa. Mies tuli hetken päästä perässäni olohuoneeseen ja oli ihan ihmeessään ja luki viestejä. Sanoi että ei ehtinyt vastata tai katsoa viestejä, kun peli oli pahasti kesken. En saa enää sanaa suustani, olen niin totaalisen järkyttynyt miehen käytöksestä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   24.2.20 22:22:58

Jos miehellä on yhtään järkeä päässä, tämä herättää miettimään omaa käytöstä ja miten tärkeää se pelaaminen onkaan..

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.20 22:23:58

Kannat sen kamat pihalle. Ei se huomaa, kun peli on kesken. Sitten kun peli on päättynyt heität vielä koneen ovesta ulos, niin miehestä pääsee samalla.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.2.20 22:24:01

Auts. Omakin mies pelaa toisinaan mutta ei kyllä mene tuollaiseen koomaan. Jos menisi, olisi h:tti irti. Ei ole normaalia käytöstä, noin ei vain toimita. Mitä jos olisit jäänyt sille tiellesi?

Jos ei mene jakeluun, tee hänelle sama jos soittaa kun olet tallilla.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Vixen 
Päivämäärä:   24.2.20 22:42:24

Ai kamala, tulipa paha mieli aloittajan puolesta... Tuo olisi minulle niin iso asia että pistäisin suhteen jo poikki.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   24.2.20 22:46:51

Sitten kun on lapsia, ei puhelimeen voi koskaan jättää vastaamatta....

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   24.2.20 22:49:51

Mulle kävi vähän samoin, tosin kyseessä vain sairastuminen eikä tapaturma. Olisi ollut kiva jos mies olisi voinut heittää autolla sen sijaan että maksan 15€ taksista per suunta että pääsen lääkäriin. Ei tuo loppujen lopuksi mulle ollut niin iso juttu, sovittiin tarkemmat "pelisäännöt" ja on toiminut ihan ok. Aloittajan tapauksessa jos mies ei olisi yhtään pahoillaan ja korjaisi toimintatapojaan niin miettisin vakavasti suhteen jatkoa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   24.2.20 22:50:53

Olisi viimeinen varoitus. Ymmärsikö itse mitä tuli tehtyä tai siis jätettyä tekemättä?!

Meillä lyödään kyllä luuria korvaan jos ei jouda puhumaan mutta sopimus on että hätätilassa heti toinen soitto perään johon vastataan.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: hmmh 
Päivämäärä:   24.2.20 22:53:35

"
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 24.2.20 22:23:58

Kannat sen kamat pihalle. Ei se huomaa, kun peli on kesken. Sitten kun peli on päättynyt heität vielä koneen ovesta ulos, niin miehestä pääsee samalla."

Tämä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   24.2.20 22:55:03

Mitä ihmeen peliä se pelaa kun ei voi hetkeksi keskeyttää mutta kestää monta tuntia??

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   24.2.20 22:55:30

Olet kyllä vähän turhan dramaattinen, eihän tässä ollut kyse siitä ettei mies piittaa.

Mitä jos itse olisit ollut kisareissulla, mies olisi yrittänyt soittaa ja olisit huikannut luuriin nopeasti että ei ehdi, vuoroni on juuri ja sitten unohtanut puhelimen äänettömälle autoon loppureissun ajaksi. Mies olisi yrittänyt soittaa ja laittaa ja viestiä ja kun lopulta kotiutuisit, olisit ihmeissäsi miksi miehellä on jalat paketissa, mitä on tapahtunut ja hän vain raivoaisi sinulle että on se kumma kun ei kiinnosta.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.2.20 22:58:56

Å:lta jäi vissiin lukematta tämä:

"kun vastasi sanoin puoli huutamalla mistä on kyse. Löi vain luuria korvaan ja sanoi että ei ehdi puhua on peli juuri kesken."

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   24.2.20 23:06:15

No tuollaisessa tilanteessa se puolihuutaen esitetty asia on varmasti mennyt ohi kun vastaajalla ei ole ollut aikaa puhua. Ja niinhän se menikin kun ei tiennyt mitä oli tapahtunut.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.2.20 23:09:36

Nyt tiedät mikä on tärkeysjärjestys.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   24.2.20 23:09:57

Å, no varmaan asiat menee ohi kun lyö luuria korvaan. Kannattaisi kuunnella edes pieni hetki mitä asiaa omalla kumppanillaan on.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.20 23:12:14

Ei minulla ole ikinä ollut niin kiire, että en olisi pysähtynyt kuuntelemaan jos kumppani huutaa hädissään olevansa sairaalassa.

Toivottavasti aloittajan mies ymmärtää, että pahimmillaan ne olisivat voineet olla viimeiset sanat mitkä hän puolisoltaan kuulee.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   24.2.20 23:15:56

Mä en katselisi tuollaista pätkääkään. Ihan sama mikä peli on kesken mutta jos puoliso on sairaalassa niin todellakaan ei lyödä luuria korvaan. Täysin välittämättä siitä sattuuko nyt jonkun peliporukan pelaamiset menemään reisille. Jos näin käy niin elämä on. On tärkeämpiäkin asioita kuin joku tietokonepeli, kuten esimerkiksi sen puolison terveys. Mä en tiedä kuinka hyvin pääsisin yli tuollaisesta tilanteesta koska mulle tuo olisi niin täydellinen malliesimerkki siitä että miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta pätkän vertaa.

Mun mielestä puolisolle ei koskaan lyödä luuria korvaan minkään "ei nyt ehdi" selitteen kanssa. Ja mä vielä olen parisuhteessa ihmisen kanssa joka tekee kriisityötä eli kyse ei ole siitä ettenkö tajuaisi että joku voi tehdä joskus jotain tärkeää asiaa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   25.2.20 00:27:51

Kopioi joka seinälle uutinen miespuolisesta, joka kuoli aivohalvaukseen yön pelattuaan..
..ja häivy pariksi viikoksi jonnekin, jos ei koko aikana kysy perään, niin älä edes palaa sellaisen luokse.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: jh 
Päivämäärä:   25.2.20 00:33:25

Kuulostaa sairaalta. En ihmettelisi jos tuollaisessa suhteessa kokisi turvattomuutta. Toki jos muita läheisiä..

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: outio 
Päivämäärä:   25.2.20 00:37:28

Jonkinasteiselta sairaalloiselta peliriippuvaisuudeltahan tuollainen kuulostaa, että pelin ollessa kesken ei mikään saa häiritä. Sairaalloistahan pelaamisesta tulee silloin kun se alkaa häiritä normaalia elämää, ja tässä tapauksessa alkaa kyllä mennä se raja rikki. En sano että anna lapikasta noin vaan, sanon että juttele miehelle ja koita saada hänet ymmärtämään, että hän saattaa olla avun tarpeessa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 01:49:59

"Jos miehellä on yhtään järkeä päässä, tämä herättää miettimään omaa käytöstä ja miten tärkeää se pelaaminen onkaan.."

Todellakin. Ei ole normaalia, että pistää pelin etusijalle jos saa tietää, että perheenjäsen on sairaalassa. Itselleni tuollainen välinpitämättömyys, että ei edes kiinnosta kuulla mitä on tapahtunut ja onko sillä läheisellä kuinkakin vakava tilanne, olisi este suhteen jatkamiselle.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Heps 
Päivämäärä:   25.2.20 04:38:31

"Nyt tiedät mikä on tärkeysjärjestys."

Se on just näin. Tuo on törkeää välinpitämättömyyttä, itse en pystyisi olemaan tuollaisen miehen kanssa. Ei ole normaalia 32-vuotiaan käytöstä todellakaan. Vapauta luontoon.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   25.2.20 06:59:17

Apua mitä käytöstä. Älä vaan hanki lapsia tuon kanssa. Keskenkasvuinen idiootti!

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Hyhh 
Päivämäärä:   25.2.20 08:02:22

Mun eksällä oli samoja oireita. Minulle tuli äkillinen kova vatsakipukohtaus kotona, en pystynyt itse ajamaan autoa ja pyysin viemään päivystykseen. Ukko väkätti vastaan, että EI JOUDA kun on muita menoja. Suomensin, mitä ajattelin asiasta jonka jälkeen lähti naama norsunrömpsällä kuskaamaan. Se oli ihan epätodellinen tilanne. Sen jälkeen kyllä silmät avautuivat muutenkin äijän itsekeskeiseen käytökseen(oli sitten muitakin oireita) ja laitoin sen vahingon kiertoon.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   25.2.20 08:04:30

No miten se mies käyttäytyi kun ymmärsi tilanteen? Onko pahoillaan, lupaako muuttaa toimintatapaansa?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.2.20 08:08:59

Jos se pelaa, sillä on luultavasti kunnon pelikone eikä mikään läppäri. Kun se on pois kotoa, avaa kotelo ja irrota kaikki piuhat mitä löydät. Muista löystyttää emolevyn kiinnitykset. Laita kotelo takaisin. Korjattavissa, mutta menee ihan jokunen hetki aikaa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.2.20 08:30:22

Mulla yksi ex kertoi aikaisemmasta peliriippuvuudestaan, silloinen avovaimo oli lopulta lähtenyt yhteisestä asunnosta. Kamojen kanssa ovella ilmoittanut että lähtee nyt lopullisesti, hän ei ollut nostanut pelistä katsettaan. Oli vissiin sanonut vaan ”joo, joo!”.

Sinne meni ja myöhemmin kadutti rankasti.
Ei pelannut enää meidän deittailun aikana, oppi siis läksynsä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: +×÷- 
Päivämäärä:   25.2.20 08:54:28

Å, niin ei se puoliso varmaan kovin tärkeä ole, jos puhelin unohtuu vielä suorituksen jälkeenkin äänettömälle autoon vaikka tiedät, että hän yritti sinua tavoitella.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   25.2.20 08:58:09

Nyt ihan ensimmäisenä kannataa tehdä lapsi tämän lämpimän, aikuisen ja välittävän miehen kanssa.

Sen lisäksi kannattaa jättäytyä kotiin, antaa tämän pelimiljonäärin rahoittaa kaiken, niin että, jos jotain tapahtuu, jäät tyhjän päälle. Hänhän tarvitsee naisen ymmärrystä ja huolehtivaa läsnäoloa paljon, ja näin mahdollistat hänen hyvinvointinsa, hoitamalla kaikki tylsät kotijutut, jottei peli häiriinny.

Muistat, että oikeasti hän on ihana ihminen. Teillä on tosi mukavaa yhdessä, silloin kun hän nyt pystyy kommunikoimaan ja saa sinut nauramaan. Seksi on tajunnanräjäyttävää.

Tai sitten... on se toinen vaihtoehto... jossa et enää häiritse jatkossa pelaamista, koska asut aivan muualla...

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.2.20 09:02:03

En olisi hetkeäkään enää tuollaisen kanssa. Meillä mies teki sitä että puhua paasaa puhelimessa paljon ja jos soitin ei vastannut tyyliin tuntiin kun hälyytti varattua. Meillä maatila paljon hevosia ja muuttujia joten sain kerran raivarit kun jotain oli juuri sattunut ja lässyttää tunti tolkulla jonkun kanssa puhelimessa enkä saa kiinni. Tämän jälkeen otti koputus palvelun ja vastaa jos näkee että koitan kesken toisen puhelun. En soittele aikani kuluksi ikinä, aina on jotain asiaa jos soitan niin tietää vastata

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   25.2.20 09:07:45

Mun mies pelaa myös, mutta en voisi kuvitella tilannetta, jossa soittaisin hänelle ja hän löisi luurin korvaan vaikka edes kesken pelin. Minulle jäisi kyllä tuosta kauhea riittämätömyyden ja hylätyksi tulemisen tunne. Mä kyllä teen työtä, jossa en välttämättä vaan pääse vastaamaan muutamaan tuntiin (siis edes koskemaan puhelimeeni tai samaan huoneeseen sen kanssa), mutta todellakin soitan heti pystyessäni takaisin jos joku on tavoitellut monta kertaa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.2.20 09:13:58

En kyllä katsoisi päivääkään tuollaista miestä.
Mikä mies se sellainen on, joka istuu pelaamassa
yhdentekeviä pelejä, ja ne ovat tärkeämpää kuin rakkaan hätä?
Se on rotta eikä mies, laita jakeluun eli toisinsanoen lapikasta.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 09:39:19

Aloittaja tässä.

Miehen kanssa keskusteltiin asiasta. Keskustelu päättyi siihen, että mies suuttui. Turhaan häntä syytän, kun ei vain pysty vastaamaan kun on tärkeä matsi kesken, eikä voi lähteä pelistä kesken kaiken pois. Näki kyllä että minä soitan, mutta ajatteli ettei nyt vaan viitsi vastata, koska hyvä peli menossa. Sanoin, että miten voi kuvitella minun soittelevan miljoona kertaa turhaan ja vielä kun laitoin viestejäkin! Tähän edelleen sama vastaus, eli peli oli kesken. Tässä vaiheessa räjähdin ja sanoin, että miten peli voi mennä onnettomuuden edelle?! Mies hermostui ja sanoi, ettei ollut edes lukenut viestejäni, kun meni hermo jatkuvaan pommittamiseen! Sanoin, että olisikohan sillä pommittamisella ollut joku syy. Tähän sain taas saman vastauksen, eli ei jaksanut ajatella asiaa enempää, kun oli niin tiukka tilanne pelissä.

Ei voi olla todellista.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: N58 
Päivämäärä:   25.2.20 09:45:24

Monet ihmettelevät, miksi minulla on ruma, vanhempi mies, vaikka valinnanvaraa todellakin olisi ollut. Siksi, että hän huomioi minut aina ensimmäisenä. Ja muut olennot toisena. Omat tarpeensa tulevat viimeisenä. Tämä ei lähde kiertoon.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.2.20 10:01:44

Nyt on pakko: LAPIKASTA, JÄTÄ SE SIKA!

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   25.2.20 10:04:25

Eihän tuossa enää ole muuta vaihtoehtoa kuin vapauttaa mies luontoon jatkamaan pelejään. Muista vaan tehdä selväksi, että syynä eroon on hänen äärimmäisen itsekäs ja teinimäinen käytöksensä. Ehkä mies saa jonkinlaisen herätyksen ja korjaa asian mahdollisessa seuraavassa parisuhteessaan.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 10:28:10

En kyllä tuhlaisi elämääni peliriippuvaisen kanssa. Kuten en olisi alkoholistinkaan kanssa. Ukko pihalle tai sinä uuteen osoitteeseen.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   25.2.20 10:30:10

Nyt äkkiä tee lapsia tuon helmen kanssa! Se varmaan pukeutuu tosi hyvin niin et viitsi jättää? Vai oliko se niin hienoa tapailla DI miestä?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 10:31:31

Se, että mies on DI ja hyvinpalkattu, ei tarkoita sitä että hän osaisi käyttäytyä.
Miksi ihmeessä kattelet vielä tollasta idioottia? :D

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Kokeile 
Päivämäärä:   25.2.20 10:32:38

No huhhuh. Itse olen kyllä melko salliva ja pitkäpinnainen, toinen saa tehdä vapaasti itselleen tärkeitä asioita.

Mut aloittajan miehen käytös on mennyt kyllä totaalisen överiksi, en varmaan voisi itse jatkaa suhdetta enää. Ja nimenomaan siksi, ettei vieläkään itse näe käytöksessään vikaa vaan kehtaa suuttua aloittajalle. Tsiisus...

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   25.2.20 10:33:24

Joko aloittaja olet löytänyt itsellesi uuden asunnon?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Troublemaker 
Päivämäärä:   25.2.20 10:34:57

Tiedätpähän mikä hänelle tärkeää. En kattelis

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   25.2.20 10:35:57

Olisko aloittajan mieli ollut parempi jos mies olisi purjehtinut isoeleisesti sairaalaan ja pitänyt kädestä kiinni kokoajan?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   25.2.20 10:45:23

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.2.20 09:39:19

Aloittaja tässä."

Sitten seuraavana vuorossa perinnejalkine.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 11:38:27

Olen ollut kymmenen vuotta parisuhteessa tuollaisen kanssa. En eroa, koska haluan että lapsilla on isä edes silloin tällöin saatavilla.

Tuo on riippuvuus, josta ei voi itse parantua. Tuskin hakee apuakaan, eikä sitä paljon ole tarjollakaan. Suosittelen että jätät sen, koska kuvittele loppuelämäsi tuota samaa paskaa. Lupaan, että se ei muutu miksikään. Riippuvuuksien taustalla on aina jotakin, ja se "jotakin" ei katoa vaikka heittäisit nuo pelivehkeet ikkunasta ja uhkailisit, kiristäisit ja kostaisit.

Joten elä sen asian kanssa, tai jätä se.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 11:45:07

Onkohan aloittaja nalkuttanut ja harrastanut puhelinpommitusta niin paljon, että miehellä ei vaan riitä hermo siihen.

Ei välttämättä, mutta sen verran tuo marttyyrius paistaa tekstistä, että en ihan purematta niele tarinaa.

Aika hyvin kyllä, jos 2-3h tallireissu venyy 5 tuntiin ja siinä ajassa ehtii käydä tutkimuksissakin. Vähän toiset aikataulut täällä periferiassa. Pelkkiin matkoihin se 2h, jonottaa saa helposti sen 5h ja sitten ehkä saa lähetteen seuraavalle arkipäivälle kuviin.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.2.20 11:48:56

Itse jätin tuollaisen mieslapsen. Juokse aloittaja, JUOKSE!

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   25.2.20 11:49:01

^Mitenkähän se sinun periferiassa asumisesi tähän liittyy? Ja marttyyriutta en kyllä aloituksessa näe, mutta jos miehen moisesta käytöksestä ei yhtään loukkaannu, niin se on kyllä epänormaalia.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ksshh 
Päivämäärä:   25.2.20 12:08:58

Mun mies pelaa myös melko paljon, välillä näkee puhelimesta ettei ole katsonut sitä moneen tuntiin.

Musta se on ok, se on sama kuin mulla tallilla: en mä vastaa hevosen selästä.

Tärkeämpää siis mun mielestä olisi se, miten käyttäytyy sen jälkeen, ei se vastaako jokaiseen puheluun.

Meillä kävi vähän sama, tosin ajoin itse kotiin ja pyysin miestä viemään sitten sairaalaan. Soitin matkalta, aluksi ei vastannut mutta soitti kyllä takaisin ja oli valmiina kun tulin kotiin. En ollut todellakaan vihainen ettei vastannut, mutta olisin jos ei olisi lopettanut peliä ja lähtenyt kun tulin kotiin.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   25.2.20 12:10:41

Ukko pihalle. Törkeää käytöstä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Näinkin 
Päivämäärä:   25.2.20 12:41:31

Ai kamala. En voisi olla parisuhteessa tuollaisen kanssa.

Aloittajalle tsemppiä. Kurja tilanne :(

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   25.2.20 12:42:10

Jos mies ei edes jälkikäteen keskustellessa tajua toimintansa järjettömyyttä, on riippuvuus todella paha. Hän jättää sinut vaikka tulipaloon, jos on peli kesken. Itse päätät, haluatko jakaa elämäsi addiktin kanssa - jäät aina addiktiolle kakkoseksi.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 12:44:31

"Eihän tuossa enää ole muuta vaihtoehtoa kuin vapauttaa mies luontoon jatkamaan pelejään. Muista vaan tehdä selväksi, että syynä eroon on hänen äärimmäisen itsekäs ja teinimäinen käytöksensä."

Juuri näin. Se, että mies vielä nyt pitää tapahtunutta aloittajan syynä, kertoo kyllä miehen tärkeysjärjestyksen. Ja mies on peliriippuvainen, mutta pelkästään riippuvainen olisi ehkä myöhemmin sentään pahoitellut käytöstään. Aloittajan mies sen sijaan vaikuttaa myös täysin itsekkäältä persoonalta ja empatiakyvyltään puutteelliselta. Tämä ei muutu, vaikka lopettaisi pelaamisen.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.2.20 12:48:43

Vapauta luontoon

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 13:18:02

Niin... aloittajalle on käynyt kolahdus hevosen selästä pudotessa. Tuli hätä käteen ja piti nostaa elämä. Mies on voinut nähdä tämän jo niin moneen kertaan, ettei enää kiinnosta. Hyväpalkkainen DI voi todeta, että tuli mitta täyteen.

Oikeasti, siinä on nyt heppa säikäyttänyt huomaamaan, että voisi sattua jotain. Ja kun mies ei nyt paaponutkaan jalustalle, on se maailmanloppu.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 13:25:30

"Aika hyvin kyllä, jos 2-3h tallireissu venyy 5 tuntiin ja siinä ajassa ehtii käydä tutkimuksissakin. Vähän toiset aikataulut täällä periferiassa. Pelkkiin matkoihin se 2h, jonottaa saa helposti sen 5h ja sitten ehkä saa lähetteen seuraavalle arkipäivälle kuviin."

Meillä on onneksi hyvä tilanne. Talliltamme on matkaa keskisuuren kaupungin keskussairaalaan 18 kilometriä. Ilmoittautuessa luonnollisesti mainittiin isku päähän ja niskan särky. Ilmoittautumisen jälkeen pääsin odotusaulaan, josta pääsin alle 10 min kuluttua pedille makaamaan ja lääkäri tuli heti, vaikka aulassa oli paljon väkeä. Heti niskatuki niskaan ja pienen keskustelun jälkeen lähdettiin 5 min kuluttua kuvattavaksi. Olen ennenkin joutunut pään takia käymään lääkärissä ja silloinkin pääsin hyvin nopeasti muiden edelle. Sitten jos on ollut vikaa jossain muualla, niin on odoteltu ja kauan. Mutta sen mitä olen kyseisessä keskussairaalan päivystyksessä käynyt joko itse tai saattajana, on homma tapahtunut aika nopeasti.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 13:26:49

Ja onpa mahtavaa huomata että tässäkin tapauksessa minut, eli aloittaja, lytätään ja vikahan on tietty minun.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   25.2.20 13:34:19

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.2.20 13:26:49

Ja onpa mahtavaa huomata että tässäkin tapauksessa minut, eli aloittaja, lytätään ja vikahan on tietty minun."

Anteeks, mutta MIKÄ viha on sinun??
Kysyt, ja vastauksista 99% kehottaa jättämään tuollaisen urpon. Onko se lyttäämistä?
Ei kukaan ole sinua syyttänyt, vaan sitä miestä, ja ihan syyttä. Miksi ihmeessä nämä aloittajat kyselee, jos ei vastaukset miellytä. Jatka sitten sitä unelmaelämääsi sen unelmiesi diplomi-insinöörin kanssa jos mielestäsi kaikki on ok <3<3<3

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 13:44:26

"Niin... aloittajalle on käynyt kolahdus hevosen selästä pudotessa. Tuli hätä käteen ja piti nostaa elämä. Mies on voinut nähdä tämän jo niin moneen kertaan, ettei enää kiinnosta. Hyväpalkkainen DI voi todeta, että tuli mitta täyteen.

Oikeasti, siinä on nyt heppa säikäyttänyt huomaamaan, että voisi sattua jotain. Ja kun mies ei nyt paaponutkaan jalustalle, on se maailmanloppu."

Niin niin. Taas Naisen Vika. Menehän sinä vaikka ylilaudalle ulvomaan.

Aloittaja soittaa joutuneensa SAIRAALAAN. Normaalin empatiakyvytön omaava läheinen huolestuu ja kysyy mitä on tapahtunut eikä todellakaan räiskäise puhelinta kiinni ja vielä monta kertaa.

Jälleen kerran huomaan, että mieheltä ei saisi vaatia yhtään mitään. Normaalin empatiakyvynkin osoittaminen puolisoa kohtaan on joidenkuiden mielestä "jalustalle paapomista".

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Fiia 
Päivämäärä:   25.2.20 13:45:46

Kyllä tuossa on mies mokannut ja edelleen vain vetoaa että oli peli kesken. Jos toinen yrittää soittaa useamman kerran, eikö yleensä tule mieleen että mikä hätänä. Jos haluat jaaritella muuten vaan, tuskin soittelet jatkuvasti vaikka toinen osoittaa ettei halua puhua. Mies on kuitenkin vastaillut ja todennut pelin olevan kesken mutta mieleen ei ole tullut että miksi puoliso soittaa jatkuvasti.
Kyllä meillä mies vastaa vaikka peli kesken mutta looetataan puhelu lyhyeen jos mitään asiaa ei ollut.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 13:45:55

^Siis normaalin empatiakyvyn. Inhoan tätä automaattista tekstinsyöttöä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 13:56:27

Pointti olikin, että tässä taas kuullaan vain yksi tarinan puoli. Mitäpä, jos tämä sama toistuu usein ja aloittaja onkin huomiohuoraava drama queen? Ei tietenkään tarkoita, etteikö koskaan ikinä voisi mitään sattua, mutta jossain se empatiakyvyn raja ihmisellä kulkee. Toisilla tosin säilyy käytöstavat sittenkin, mutta se on toinen juttu.

Minä edelleen luen rivien välistä niin paljon marttyyriutta, että tuskinpa on ihan koko kuvaa täällä julkaistu.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Eipeli 
Päivämäärä:   25.2.20 13:57:57

Ex-Paavo pelaili tietokoneella, ai hvetti se oli raivostuttavaa toimintaa. Jätin hänet, nykyinen aviomies touhuaa myös paljon omiaan illat ja viikonloput, mutta se on aina sellaista yhteistä hyödyllistä (laittelee it-asioita kodissa kuntoon, remontoi, rakentaa tai vaikka laittaa vesiviljelykasvatukset taimille pystyyn kesää varten, pesee autoni jne.). Pelaaminen on minulle nou-nou (poislukien nyt joku lasten kanssa yhteinen konsolipeli tmv.).

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 14:00:53

"Pointti olikin, että tässä taas kuullaan vain yksi tarinan puoli. Mitäpä, jos tämä sama toistuu usein ja aloittaja onkin huomiohuoraava drama queen?"

Kannattaisi miettiä omaa suhtautumistaan naisiin, jos ensimmäisenä tällaisestakin tulee mieleen, että "aloittaja on huomiohuoraava drama queen" ja ylipäänsä aina kokee tarvetta epäillä asiaa jos joku kertoo miehensä törkeästä käytöksestä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 14:09:37

Ai niin, eihän sellaisia naisia ole olemassakaan. My mistake. Not.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Eipeli 
Päivämäärä:   25.2.20 14:11:50

Ex-Paavo = ex-avo, mutta ehkä tuo paavo on jopa kuvaavampi. :’D

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 14:20:52

"Ai niin, eihän sellaisia naisia ole olemassakaan. My mistake. Not."

Jälleen kerran tässä on nyt niin perustavanlaatuinen ero ihmiskuvissa, että keskustelu lienee yhtä hedelmällistä kuin pään hakkaaminen seinään. Mutta minähän tätä ikinä opi, joten yritetään nyt vielä:

Miksi pidät sitä, että aloittaja olisi kertonut kaiken aivan toisin kuin asiat tapahtuivat, todennäköisempänä vaihtoehtona? Onko sinulla muutenkin tapana lähtökohtaisesti epäillä kaikkea mitä sinulle kerrotaan, vai koskeeko tämä vain naisten kertomuksia miehistään? Koska naiset, no, ne nyt aina valehtelevat?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   25.2.20 14:57:03

"Ex-Paavo = ex-avo, mutta ehkä tuo paavo on jopa kuvaavampi. :’D"

Ehdinkin jo miettiä että Paavoihin erikoistunut :DDD

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Rus 
Päivämäärä:   25.2.20 15:13:43

Elämä jostainriippuvaisen kanssa ehdoton nou nou.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 15:19:35

., miksi asia ei voisi olla toisinkin? Jo otsikko kirkuu "nyyh, jouduin sairaalaan...", kun on käyty ensiavussa tutkittavana. Ei ole jouduttu mihinkään. Ja sama marttyyrius toistuu teksteissä.

Ihan vaan vinkkinä, asioilla on yleensä vähintään kaksi puolta. Ja mulla on tapana selvitellä ensin ja toimia sitten. On kätevämpää ammatissanikin, niin ei tule kovin paljon jälkipyykkiä muiden viranomaisten kanssa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 15:25:12

... : Et ihan vastannut kysymykseeni. Ja se, että ymmärtää, että asiat eivät aina ole ihan kuten ne on kerrottu, ja että ottaa niistä selvää, on _hieman_ eri asia kuin aloittajalle antamasi lähtökohtaisen halveksuva, syyllistävä, vähättelevä ja vihamielinen vastaus.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: outio 
Päivämäärä:   25.2.20 15:38:22

Ihan sama oliko ensiapu vai mikä tai ihan vain säikähdys, kyllä normaali kumppani huolestuu/kiinnostuu sen verran että kuuntelee mitä on sattunut, vaikka kuinka olisi peli kesken.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   25.2.20 15:39:08

Meillä ei mies katso välttämättä puhelintaan 10 tuntiin kun on töissä ja jos menisin heti huutamaan pää punaisena että et välitä minusta kun et vastaa puhelimeen menisi mies vain puolustuskannalle ja soppa olisi valmis.
Tulkinta olisi että jos pystyy soittamaan on tajuissaan ja jos pystyy laittamaan viestiä niin näkö pelaa ja kädetkään ei ole katki. Mikään edellä mainituista ei tarkoita että ei välittäisi vaan ajattelee asiat käytännöllisesti.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   25.2.20 15:42:28

"Meillä ei mies katso välttämättä puhelintaan 10 tuntiin kun on töissä ja jos menisin heti huutamaan pää punaisena että et välitä minusta kun et vastaa puhelimeen menisi mies vain puolustuskannalle ja soppa olisi valmis. "

Et näe mitään eroa siinä, että on töissä (jolloin ei kaikki muutenkaan voi seurata puhelinta) tai että pelaa tietokonepeliä kotona?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 15:46:35

., vastasin kyllä. Eri asia, miten senkin haluat lukea.

Näetkö eron näiden kahden asian välillä: nähdä jokin asia todennäköisempänä tai kyseenalaistaa, voisiko asia olla toisinkin?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   25.2.20 16:00:14

..., ihme jankkaamista. Eikö sinulla ole yhtään empatiakykyä? Et yhtään osaa kuvitella miltä aloittajasta on mahtanut tuntua, kun onnettomuuden seurauksena joutuu sairaalaan eikä ole tietoa mitä on tapahtunut. Kirsikkana kakun päälle vielä mies - eli se johon aloittajan pitäisi pystyä luottamaan tilanteessa kuin tilanteessa - ei reagoi vaan kiukuttelee kun peli on kesken. Sinusta tällainen toiminta on täysin hyväksyttävää?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Himmu 
Päivämäärä:   25.2.20 16:06:00

Elämä peliriippuvaisen kanssa on persiistä. En ikinä alkaisi suhteeseen vastaavan kanssa. Tai muun riippuvaisen.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: joopatijoo 
Päivämäärä:   25.2.20 16:14:28

Eikun kenkää tuollaiselle. Meinaan naiselle kun jatkuvasti luuhaa hevostallilla.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 16:17:48

"Näetkö eron näiden kahden asian välillä: nähdä jokin asia todennäköisempänä tai kyseenalaistaa, voisiko asia olla toisinkin?"

No, minulle nyt ei tule, jos joku kertoo tulleensa julmasti kohdelluksi, aina ensimmäisenä mieleen kyseenalaistaminenkaan, mutta ethän sinä edes kyseenalaistanut, vaan katsoit asiaksesi ihan suoraan rääkäistä:

" Niin... aloittajalle on käynyt kolahdus hevosen selästä pudotessa. Tuli hätä käteen ja piti nostaa elämä. Mies on voinut nähdä tämän jo niin moneen kertaan, ettei enää kiinnosta. Hyväpalkkainen DI voi todeta, että tuli mitta täyteen.

Oikeasti, siinä on nyt heppa säikäyttänyt huomaamaan, että voisi sattua jotain. Ja kun mies ei nyt paaponutkaan jalustalle, on se maailmanloppu". Tämän jälkeen vielä arvelit, että aloittajahan saattaa olla _huomiohuoraava drama queen_. Tämä ei ole enää edes mitään kyseenalaistamista, vaan varsin suoraa tyrmäämistä, ja vielä melkoisen sivistymättömällä tavalla ilmaistua.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.2.20 16:21:27

Kuinka moni päivystää puhelimen ääressä siellä hevosen selässä? Entä saako mies harrastaa kuitenkin esim kilpauintia, kun sinne altaalle ei puhelinta saa? Saako töissä kuitenkin käydä esim tehtaalla tai teho-osastolla, jossa ei puhelimet aina voi olla vastausvalmiudessa?

Pelaaminen voi olla harrastus tai työ siinä missä mikä tahansa muukin. Usein ihmiset haluaa harrastaa tai työskennellä keskeytyksittä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   25.2.20 16:22:52

//; en periaatteessa koska ihminen ei ole tavoitettavissa olipa syy mikä tahansa.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.2.20 16:30:13

"Usein ihmiset haluaa harrastaa tai työskennellä keskeytyksittä."

Usein ihmiset on myös verran kiinnostuneita puolisostaan, että HALUAA keskeyttää harrastamisen tai jopa työnteon, jos kuulee että puoliso on sairaalassa ja saattaa tarvita apua tai tukea.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 16:30:54

"Kuinka moni päivystää puhelimen ääressä siellä hevosen selässä? Entä saako mies harrastaa kuitenkin esim kilpauintia, kun sinne altaalle ei puhelinta saa? Saako töissä kuitenkin käydä esim tehtaalla tai teho-osastolla, jossa ei puhelimet aina voi olla vastausvalmiudessa?

Pelaaminen voi olla harrastus tai työ siinä missä mikä tahansa muukin. Usein ihmiset haluaa harrastaa tai työskennellä keskeytyksittä."

En oikeasti voi käsittää tällaista saivartelua. Eihän tuo liity tähän tapaukseen mitenkään. Nyt oli kyseessä tilanne jossa se puhelin OLI käsillä, ja sitten kun siihen vastattiin, kuului sieltä sellaista, että läheisestään välittävä ihminen olisi pelinsä keskeyttänyt.

Ja juu, minäkin haluan harrastaa rauhassa ja ärsyyntyisin jos minulle joku ihan lämpimikseen silloin soittelisi, mutta jos soiton syynä olisi oikeasti vakava asia, niin TIETENKIN sellainen minua kiinnostaisi ja liikuttaisi.

Nämä tämmöiset vastaukset ovat kyllä niin hämmentäviä, että ei näihin oikein tiedä mitä sanoisi.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Himmu 
Päivämäärä:   25.2.20 16:31:42

Pelieiippuvuus on noloa aikuisella.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.2.20 16:32:44

"Et näe mitään eroa siinä, että on töissä (jolloin ei kaikki muutenkaan voi seurata puhelinta) tai että pelaa tietokonepeliä kotona?"

Keskeneräistä tietokonepeliä voi verrata vaikka kesken olevaan ratsastustuntiin. Moniko mamma vastailee silloin kesken kaiken?

Mutta hötönetissähän tunnetusti tietokonepelit on punainen vaate ja ihan vaikka pleikkarin omistaminen on enemmän kuin hyvä syy antaa miehelle lapikasta. Hevosharrastukselle ja muulle eläintarhalle täytyy kuitenkin löytyä ymmärrystä, nehän menevät aina miehen edelle ja tämän täytyy osallistua myös näiden harrastusten rahoittamiseen. Kun mamma on harrastuksissaan, täytyy miehen odottaa kiltisti kotona päivystämässä puhelimen ääressä, ehkä samalla jotain yleishyödyllistä nikkaroiden.

Joku tuolla (aloittaja?) sai tästäkin jo naiset vs. miehet asettelun, hah. Sama sukupuoli ei tarkoita että täytyy olla samaa mieltä ja kompata toisia.

Itsellä on ollut tuollainen soittelija-kumppani ja oli ihan mies kyseessä. Ei ollut ikinä mitään oikeaa hätää mutta soitti vaikka sata kertaa ja minähän vastasin vaikka keskellä yötä, koska olisihan siellä voinut se hätäkin olla. Lopulta laitoin äänettömälle tai ihan vain löin luuria korvaan, jos pystyy soittamaan ja on oikea hätä niin 112 sitten. Minä en aio päivystää yötä päivää enkä edes aina huomaa kesken muiden puuhien. Että tässäkin on vain yksi puoli tarinasta.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 16:39:34

"Joku tuolla (aloittaja?) sai tästäkin jo naiset vs. miehet asettelun, hah."

Turhaan syytät aloittajaa, ei ollut aloittaja vaikka sama välimerkkinimimerkki meillä onkin, minkä kyllä olisit voinut sinäkin huomata. Eli voit osoittaa haukkusi minulle. Kannattaisikohan edes lukea ne kirjoitukset kunnolla?

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 16:41:52

Aloittajan tapauksessa mies oli jättänyt puhelimen päälle ja äänille, ja vielä vastasikin siihen, mutta siitä huolimatta ei viitsinyt kahta sekuntia kuunnella mitä asiaa oli.

Jos ei voi tai halua vastata puhelimeen niin sitten ei voi, mutta on se nyt jo törkeää ettei kerran vastattuaan edes hetkeä kuuntele mistä on kyse.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 16:45:20

Ai niin, onhan hieman, tai enemmän kuin hieman, hassua meuhkata sukupuolten vastakkainasettelusta kun itse tekee ihan samaa. Jokuhan saattaisi Å:n kitkeränkatkerissa kommenteissa siitä, kuinka "mammojen" hevosharrastus menee aina miehen edelle ja miesparan täytyy se rahoittaakin ja muutenkin palvella mammaa, ja kuinka miehen peliharrastusta ei sitten yhtään, yhtään ymmärretä, nähdä tiettyä naiset vs.miehet -henkeä. Mutta mistäpä minä, tyhmä mamma tietäisin. :)

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   25.2.20 16:47:51

"Keskeneräistä tietokonepeliä voi verrata vaikka kesken olevaan ratsastustuntiin. Moniko mamma vastailee silloin kesken kaiken?"

Kyllä minä ainakin vastaan ja soitan takaisin ihan mistä tahansa, vaikka sieltä hevosen selästä, jos huomaan, että on yritetty soittaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä ja on laitettu viestejäkin, koska tajuan kyllä, että jokin on hätänä. Se on sitten ihan eri asia, että jos ei kuule puhelimen soivan tai ei huomaa viestejä, mutta aloittajan mies oli huomannut "pommittamisen" muttei silti vaivautunut kuuntelemaan, mitä asia koski.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.2.20 16:52:16

” Saako töissä kuitenkin käydä esim tehtaalla tai teho-osastolla, jossa ei puhelimet aina voi olla vastausvalmiudessa?”

Kyllä noissakin paikoissa hätätapauksessa on numero johon voi soittaa ja pyytä puolisoaan puhelimeen. Ja aloittajan mies nyt ei töissä ollut vaan leikki.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ekapeli 
Päivämäärä:   25.2.20 16:58:20

ensinnäkin sinut olisi pitänyt viedä sairaalaan ambulanssilla, oli aika rohkeaa lähteä kuljettamaan mahdollisesti niska, ranka vammautunutta mitenkään muuten.

toiseksi miehesi on täysmulukku, ei välitä sinusta yhtään. itse vetäisin niin suuren herneen nokkaan tuollaisesta käytöksestä, etten olisi vastannut enää ollenkaan JOS mies pelaamiselta olisi jossain kohtaa viitsinyt, enkä olisi mennyt kotiin, vaan miettimään parisuhteen tilaa ihan tosissani. täysin pelle, välinpitämätön ja idiootti mies, mutta eiköhän totuus tullut nyt ilmi, peli on tärkeä :(

hirveä juttu, tuntuu aloittajan puolesta pahalta :(

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.2.20 16:59:21

"Ai niin, onhan hieman, tai enemmän kuin hieman, hassua meuhkata sukupuolten vastakkainasettelusta kun itse tekee ihan samaa."

Niin, on kyllä hassua miten tuo naisten "puolestapuhuja" täällä itse tylyttää muita naisia :D

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: junk 
Päivämäärä:   25.2.20 17:03:49

"Lähettäjä: **
Päivämäärä: 25.2.20 16:47:51

"Keskeneräistä tietokonepeliä voi verrata vaikka kesken olevaan ratsastustuntiin. Moniko mamma vastailee silloin kesken kaiken?"

Kyllä minä ainakin vastaan ja soitan takaisin ihan mistä tahansa, vaikka sieltä hevosen selästä, jos huomaan, että on yritetty soittaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä ja on laitettu viestejäkin, koska tajuan kyllä, että jokin on hätänä."

Yhdessä vaiheessa mulla oli myös ratsailla puhelin mukana ja kyllä, vastasin tiettyjen henkilöiden puheluihin. Eli vanhempien ja puolison, lehtimyyjät sai odottaa. Nykyään mulla on tallilla puhelin autossa mutta heti kun huomaan että puheluita on tullut niin tottakai soitan takaisin. Varsinkin jos on tullut viestejä siitä että jotain ikävää on tapahtunut. Toki joskus muulloinkin on tilanteita että puhelin joko ei ole mukana tai sitten on äänettömällä. Meillä onneksi miehen ja vanhempien kanssa on muitakin kommunikaatiokanavia käytössä ja nämä ovat sellaisia jota kautta mut saa aina työpäivän aikana kiinni. En välttämättä vastaa jos on jotain ihan höpöhöpöviestejä mutta ainakin luen kaikki viestit.

Tässä ei kai ollut alunperin kyse siitä että mies ei olisi puheluita ja viestejä huomannut vaan ihan puhtaasti siitä että miestä ei kiinnosta vaikka vaimo koittaa soittaa kymmenen kertaa ja laittaa vielä monta viestiä perään. Vaikka kävisi vähän hitaallakin niin tuossa kohtaa pitäisi tajuta että joku on hätänä.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 17:08:24

Eiköhän tämäkin ollut Porvoon ensiavussa ja voi miten kiiltävät sädekehät kaikille empatiakykyisille tulikaan :D.

Tuota juuri hain, mitä Å sanoi; joku huomionhakuinen soittelija tässäkin voi olla kyseessä. Ja saa juuri sen, mitä hakee.

(Useampikin pisterivi täällä näkyy kirjoitelleen.)

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.20 17:08:50

"Niin, on kyllä hassua miten tuo naisten "puolestapuhuja" täällä itse tylyttää muita naisia :D"

Olenkohan koskaan sanonut, että olen jokaisesta mielipiteestä samaa mieltä jos sen sanoo nainen? Koska olet näemmä seurannut paljonkin kirjoituksiasi, niin voit ehkä sellaisen jostakin kirjoituksestani osoittaa.

Minä olen "tylyttänyt" täällä sellaisia mielipiteitä, joissa aloittajaa haukutaan erittäin julmasti. Mistä muuten edes tiedät, että ne ovat juuri naisten mielipiteitä? Mutta minähän se tässä taas se paha olen.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Huttu 
Päivämäärä:   25.2.20 17:50:21

"Pointti olikin, että tässä taas kuullaan vain yksi tarinan puoli. Mitäpä, jos tämä sama toistuu usein ja aloittaja onkin huomiohuoraava drama queen? Ei tietenkään tarkoita, etteikö koskaan ikinä voisi mitään sattua, mutta jossain se empatiakyvyn raja ihmisellä kulkee. Toisilla tosin säilyy käytöstavat sittenkin, mutta se on toinen juttu."

Mies on varmasti täysin vapaa lähtemään suhteesta. Aika idiootti pitää olla että kiduttaa itseään vuosikaudet huomiohuoraavan drama queenin kanssa.
Ai niin, mutta eihän välinpitämättömiä ja peliriippuvaisia miehiä ole olemassa. My mistake.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 18:28:41

"Tulkinta olisi että jos pystyy soittamaan on tajuissaan ja jos pystyy laittamaan viestiä niin näkö pelaa ja kädetkään ei ole katki. Mikään edellä mainituista ei tarkoita että ei välittäisi vaan ajattelee asiat käytännöllisesti."

Niin no. Isäni lähetti viestin kerran sairaalasta tietämättä tuleeko se olemaan viimeinen viestinsä mulle ikinä. Ei voi olettaa, että toinen pystyy viestimään ja soittamaan, niin kaiken on pakko olla hyvin. Sitä voi odottaa vaikka erittäin kiireelliseen leikkaukseen menoa ja viime minuuteilla yrittää soittaa.

Mun mies taas pelaa kanssa parina päivänä viikossa ehkä tunnin kerrallaan ja se vaikuttaa kivalta harrastukselta. Mutta tiedän myös tasan, että se pelaaminen loppuisi siihen, jos mulla olis joku huonosti. Pelatessa voi lisäksi usein olla sen pari minuuttia puhelimessa tarvittaessa. Jos toinen pommittaa useampaan kertaan, meillä ainakin vastataan pikimmiten. Vaikka kesken pelin. Usein pommitus on sellasta "satun nyt oleen kaupassa ja on sun ainoo hetki vaikuttaa siihen mitä täältä ostan" mut niihinkin on aina vastattu. Vaikka kesken pelin.

Ja mä keskityn ratsastukseen sen tunnin ajan. Ennen sitä tsekkaan puhelimen, koska samalla tarkistan, että se on äänettömällä. Mulla ei mene muulla kuin töissä tunteja aikaa siihen et pääsee tsekkaamaan tärkeet viestit. Enkä voi käsittää, että jos siihen puhelimeen on jo pari kertaa vastattu, ei käy mielessä et asia voi olla tärkeä.

Tässä tarinassa se ainoa juntti on tuo mies.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Loogiloogi 
Päivämäärä:   25.2.20 20:51:00

Empatiakyky ja sinisilmäinen höynäytettävyys ovat eri asioita. Jälkimmäisiä täällä näyttää riittävän.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Karambola 
Päivämäärä:   25.2.20 21:10:42

Aloittaja, jätä nuo hoitoa vailla olevan pisterivin räävikkäät huomioimatta.

Jätä myös se mieslapsi. Kun ei keskustelun jälkeen nähnyt toimissaan mitään vikaa, niin tiedät tämän jo itsekin, eikö vain.

Itse dumppasin myöskin aikanaan silloin juuri myös 32v DI:n, joka tykkäsi liikaa pelaamisesta. Kyllä, tarina on tosi. Ei ikinä ollut lähimaillakaan tuollaista touhua, mitä tuo sinun mieslapsesi teki, mutta halusin miehen, joka mieluummin ulkoilee ja tekee välillä jotain työkaluillakin, jos tarvetta on, kuin lojuu sohvalla pleikkarin kanssa pari kertaa viikossa. Löysin helmen tilalle, joka ei pelaa ollenkaan, koska on aikuinen ihminen.

  Re: Jouduin sairaalaan, mies ei piittaa, ei vastaa

Lähettäjä: Mies (kokenut) 
Päivämäärä:   25.2.20 21:11:57

Peli kesken? Hupipeli? Tietokonepeli? Sellainenko peli jolla voi tienata miljoonan vuodessa vai sellainen peli johon menee satanen kuussa?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.