Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.2.20 09:57:02

Olen 15 vuotiaana alkanut seurustella, minua petettiin useamman vuoden ajan ja olin narsistin otteessa täysin. Meni 5 vuotta ennenkuin pääsin irti. Vajaa vuoden olin sinkkuna ja todella harkiten lähdin uuteen suhteeseen. Mies oli aivan toista maata kuin edellinen. Maailman kiltein, rehellisin, rauhallisin, luotettavin, uskollisin. Ei koskaan kiinnostunut muista, ei irl eikä somessa. Suhde oli täydellinen ja ainut varjo suhteessa oli oma masentuneisuus joka oli todella vähäistä ja aika harvoin, mutta olemassa. Ja yks kaunis päivä, mies jätti ilman mitään varoitusta tai selitystä.

Tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta että kykenisin enää ikinä luottamaan kehenkään. Tämä jälkimmäinen oli se joka palautti mun uskon ihmisiin, mutta hänen tehdessä näin, se usko ihmisiin heikkeni entisestään. Tuntuu mahdottomalta että kukaan voisi olla minulle hyvä. Aivan uskomatonta katsella muiden toimivia suhteita ja kelata vaan että miten se on mahdollista, kun itse en näe enää mitään mahdollisuutta sille että kukaan ihminen voisi enää ansaita luottamustani ikinä. Ja samalla toki iskee ahdistava tunne siitä että tulen jäämään ikuisesti yksin.

Kertokaa omia kokemuksianne siitä kuinka teillä on ollut täysi luottamuspula ihmisiin ja olette saanut sen palautettua. Vertaistukea, vinkkejä, kokemuksia

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   24.2.20 11:21:17

Samojen ongelmien kanssa painin. Viimeisestä pettämisestä aikaa vuosi enkä luota kehenkään. Mies siis petti mua

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   25.2.20 00:45:42

Äitini opetti ettei kehenkään pidä luottaa ja oikeassa oli, RIP.

Mutta sitten eletään sillä meiningillä, että nautitaan tästä niinkauan kuin kestää, mutta turvataan selusta, jottei pudota tyhjän päälle kun suhde loppuu.

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: immi 
Päivämäärä:   25.2.20 07:57:52

Onko mahdollista saada suhte toimimaan molemminpuolin aidosti, jos toinen turvaa selustansa ja petaa kokoajan sijaa erolle ja elää asenteella ''kehenkään ei pidä luottaa''?

Toki, on järjestettävä elämä niin että elämällä säilyy pohja vaikka tulisi ero (eli oma talous, omat kaverit, omat harrastukset), mutta voiko suhde toimia jos toinen on aina toinen jalka takaoven välissä valmiina poistumaan paikalta?

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   25.2.20 11:05:14

Voi toki, silloin tartutaan siihen hetkeen ja lopetetaan se jännittäminen ja tulevaisuuden pelkääminen.
Onhan mahdollista, että juuri se suhde on SE oikea, joka kestää koko elämän. <3

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: 11 
Päivämäärä:   25.2.20 13:04:16

Minulla ollut vuosia vaikeuksia luotta ihmisiin. Saatatn tutustua kivaan mieheen, ehkä pienesti ihastuakkin, ja lopulta aina lopetan jutun koska pelkään liikaa että mies satuttaa kuten edelliset. Ja olen jo kyllästynyt sinkkuuteen, tahtoisin suhteeseen mutta en uskalla luottaa

  Re: Mahdoton luottaa kehenkään, vertaistukea

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 13:10:53

Oma pää ensin kuntoon, miksi kukaan jaksaisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei luota edes itseensä? Ole nyt ainakin muutama vuosi sinkkuna, tee niitä asioita mitä olet aina halunnut ja lopeta se kitinä ja itsesääli. Sitten kun olet sinut itsesi kanssa ja tiedät kuka olet voit ruveta katselemaan kunnollisia, toimivia ja vakavia suhteita. Suhde ei saa olla koko elämä, se on osa sinun elämääsi mutta ei kokonaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.