Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   22.1.20 20:50:57

Jos etsisit koiran trimmaaja, kengittäjä, hevoshierojaa tai vaikka maatalouslomittajaa ja päädyt Googlesta jonkun nettisivuille, niin mitä siellä pitäisi olla? Napakka yhden sivun info ja yhteystietoja vai eri sivuja kuten yrittäjän esittely, palveluiden tarkempi esittely, hinnasto jne?

Mitä haluat sivulta saada tietoon ja mikä saa kääntymään pois?

  Re: Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.20 20:55:50

Selkeät ja tyylikkäät sivut on parhaat. Esimerkiksi yhdellä mun kollegalla on sellaiset pikkusievät sivut joihin on valittu fontti jota ei käytännössä pysty lukemaan taustaa vasten. Mä itse suosin minimalismia mutta ymmärrän että se ei ole jokaisen firman visuaalinen ilme. Kuitenkin kaikki kotikutoisuus ärsyttää. Jos sivut näyttää siltä että ne väänsi kasaan kymmenvuotias veljenpoika niin mitä luultavimmin yritys ei anna itsestään ammattimaista kuvaa.

  Re: Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   22.1.20 22:45:32

Muita näkemyksiä?

  Re: Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.20 23:21:11

Yksinkertainen ulkoasu, mutta muuten näyttävä visuaalinen toteutus esim. kuvilla ois musta toimiva. Mulle riittäisi pelkästään etusivu, jossa on kattava esittely palveluiden toteuttajasta (mistä kaikki lähti, missä opiskellut, millaista kokemusta, mitkä toimintaperiaatteet jne), hinnasto sekä yhteystiedot. Toki sitten, jos on joku poikkeava toimintatapa, esim. joku erilainen hierontatyyli, niin siitä vois olla jo ihan oma sivunsa.

  Re: Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.20 23:32:37

Lyhyesti: ammattilaisen tekemät.

Sisältö ja sen jaottelu (vain yksi infosivu vai useampi) riippuu pitkälti toimialasta, kohderyhmästä sekä siitä, onko yrityksellä esim. eri somekanavat käytössä. Esimerkiksi kuvagalleriaa saattaa olla turha tehdä tuplana, jos käytössä on Instagram.

  Re: Millaiset nettisivut yritykselle?

Lähettäjä: Ajankohtaisuus 
Päivämäärä:   22.1.20 23:42:14

Sivut, joista heti näkee, että niitä päivitetään. Jos esimerkiksi hinnastossa lukee ”Hinnat 1.1.2016 alkaen”, niin pitäisi olla joku lisämaininta ”samoilla hinnoilla mennään myös vuosi 2020” tms. Muuten oletan, että sivuja on päivitetty viimeksi 2016 ja yritys on saattanut jo lopettaa toimintansa.

Riippuu palvelusta, pitääkö olla kuvia. Koiran trimmaajalta odotan jotain kuvia eri rotuisista koirista trimmauksen jälkeen. Plussaa, jos on ennen-jälkeen kuvaparit.

Sivujen pitää toimia ja olla selkeät sekä tietokoneella että mobiililaitteella käytettäessä.

Minä suosin useita sivuja (yrittäjän/yrityksen esittely, hinnasto, mahdollisia kuvia, yhteystiedot), joissa lyhyet tekstit sen sijaan, että kaikki tekstit olisi laitettu samalle sivulle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.