Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: minttu 
Päivämäärä:   22.11.19 13:27:31

Tuli mieleen tuosta absolutistit ketjusta, että tehdäänpä oma meille joiden elämään alkoholi kuuluu. Itse juon noin kerran kuussa pari päivää jolloin menee pari pulloa viiniä ja muutama keskiolut, miksi? Koska minua se rentouttaa ja auttaa nollaamaan pääkopan, juon kotona ja yksin, baareissa en käy koskaan, katselen sarjoja ja kuuntelen musiikkia. Olin kokeeksi juomatta melkein vuoden eikä se sopinut minulle.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   22.11.19 13:36:53

Silloin tällöin (keskimäärin ehkä kerran kuussa) juon yhden siiderin/lonkeron tms. ihan vain maun takia tai lasin viiniä ruuan kanssa. Dokaamista en ymmärrä, kerran olen ollut kännissä ja se riitti.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: tonttu 
Päivämäärä:   22.11.19 13:38:17

vähennän estoja, puhe pulppuaa, on kiva laulaa karaokee ja bailata estottomasti kun ei jännitä ja tule tarkkailua itseä niin kovasti. Miesten kanssa flirttailukin on kivaa pikku hiprakassa kun nekin uskaltaa lähestyä myös mua

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: tonttu 
Päivämäärä:   22.11.19 13:41:12

joo ja lempibändien keikalla on astetta parempi meininkikin kun vähän ottaa nousua. Muusiikin huuma vie mennessään! On myös hauska olla humalassa sellaisten ihmisten seurassa, joiden kanssa pääosin on aina selvänä, työporukka esim.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: kikka 
Päivämäärä:   22.11.19 13:50:06

Joo musiikki ehdottomasto tuntuu paremmalta parin lonkeron tai viisilasin jälkeen! Talvella tykkään ihan hirmuisesti ottaa lasin punaviiniä ulkona vietetyn päivän jälkeen. Siitä tulee hyvä tunne.

Juon siis harvoin kuitenkin ja vielä harvemmin mitään kännejä. Saatan juoda enemmän jos on tiedossa joku tapahtuma missä ei jaksa selvänä katsoa muiden örveltämistä.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.11.19 14:00:47

Juon viiniä hyvän ruoan kanssa, maun vuoksi. Ehkä lasin tai kaksi viikossa.
Joskus juon lasin viiniä rentoutuakseni takkatulen ääressä.
Yhden tumman oluen saatan ottaa saunajuomaksi joskus, kolme-neljä kertaa talvessa. Kesällä ehkä hiukan useammin.

Humalassa olen ollut kerran elämässäni, 18-vuotiaana, ja se riitti.
Osaan todellakin pitää hauskaa ilman alkoholia, ja rentoutua ilman alkoholia.

Humalahakuista juomista en ymmärrä lainkaan.

Niin, ja toki olen juhlissa joskus boolia lasillusen juonut, ja konjakkia kahvin kanssa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Nuori 
Päivämäärä:   22.11.19 14:01:21

Viimeiset viisi vuotta olen vähintään kerran viikossa juonut itseni känniin, joskus krapulaan asti. Useimmiten juomista harrastettiin ystävien kanssa.
Viime Juhannuksena tuli otettua rankasti, ja siitä tuli niin paha alkoholimyrkytys että oksensin monta päivää putkeen. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli juoda yhtään. Aika helpolla pääsin siis eroon alkoholista vaikka en ehkä olisi halunnut, sillä pidän juomisesta.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   22.11.19 14:21:32

Mä olen alkoholin suhteen aika valikoiva. Tykkään paremmista ranskalaisista ja espanjalaisista siidereistä ja niitä juon ihan maun vuoksi. Viineistä menee ruuan kanssa satunnaisesti kalliimpi valkoviini, punaviinistä en tykkää. Olutta en juo lainkaan, oli kyseessä sitten millainen pienpanimon taidonnäyte tahansa. Siitä on pari vuotta aikaa kun viimeksi join itseni kunnolla humalaan eikä se ollut yhtään kivaa. Tai ilta oli oikein mukava mutta seuraava päivä ei.

Juon yleensä pari kertaa kuussa jos sitäkään. Tänään tulee juotua jotain kun ollaan menossa miehen kanssa ulos syömään, keikalle ja vietetään yö hotellissa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.11.19 01:19:16

Juon oluen joka ilta, saunomisen jälkeen kaksi. Vaihtoehtoisesti saatan ottaa pari sormenleveyttä Jallua iltaoluen sijasta. Olut on yksiselitteisesti hyvää.
Rauhattomaan vatsaan saatan ottaa jallupaukun vaikka keskellä päivää.

Viikko tasolla otan siis noin 10 annosta. Näin on menty jo 15 vuotta. En edes muista milloin olisin humaltunut viimeksi. Kesällä kaverin polttareistakin lähdin ajokunnossa autolla kotiin.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.11.19 12:55:06

Olen hieman ujo ja estoinenkin ihminen, joten sopiva määrä alkoholia tekee minusta sosiaalisemman, rohkeamman ja vähemmän estoisen. Lisäksi pidän nousuhumalan ja pikkuhiprakan tunteesta, silloin ei mikään paina mieltä, vaan fiilis on hyvä ja iloinen. Kokonaan selvinpäin tuskin kehtaisin tanssia tai laulaa julkisesti, mutta pienessä humalassa nautin siitä! Ei tule mietittyä, näyttääkö tyhmältä tmv. Musiikki vie vielä ihan eri tavalla mukanaan pienessä humalassa.

Lisäksi on tosiaan hauska nähdä erityisesti sellaisia ihmisiä vähän maistissa, joiden kanssa muuten viettää paljon aikaa selvinpäin (kuten joku jo sanoi).

Pidän myös monen alkoholijuoman mausta ja se rentouttaa kivasti.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.11.19 13:02:41

Kuten moni muukin yllä on sanonut, rentoutuakseni. Juon muutaman kerran kuukaudessa. Eilen join esimerkiksi 2 siideriä saunan yhteydessä, en ole tainnu tässä kuussa muuta juodakkaan.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: -z- 
Päivämäärä:   24.11.19 13:07:17

Juon alkoholia, koska se maistuu hyvältä. Välillä juon humalaan asti, välillä en. Jos samanmakuisia juomia saisi alkoholittomina, voisin hyvin juoda niitäkin. Mutta kun ei saa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: lilli 
Päivämäärä:   24.11.19 13:12:20

Rakastan hyvää punaviiniä, mutta käytän alkoholia aika harvoin. Kerran kuukaudessa tai kahdessa tissuttelen itsekseni pullollisen punaviiniä, samaan syssyyn saattaa mennä siideri tai kaksikin, mutta ei enempää. Humallun tarkoituksella, joskus pää on pakko nollata. En harrasta ruokajuomia, enkä yksiä oluita. Ainoastaan mökillä saatan juoda vain sen kaksi siideriä/olutta, mutta muuten menen periaatteella kaikki tai ei mitään. En tykkää siitä olosta, mikä tulee pienestä pöhnästä, mieluummin olen selvinpäin. Baareissa en juokse ja keikoilla tykkään olla selvinpäin.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   24.11.19 13:14:35

Riiipasen melkein joka vkl ihan tukevan kännin. Mennään kavereiden kanssa millon mihinkin, baariin, festareille jne..
Tanssin monta tuntia hiki päässä ja pidän hauskaa. Yleensä päälle vielä jatkot jossain hyvässä porukassa.

Jaksaa taas seuraavan viikon :D

Terkuin 40v

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: ZZZ 
Päivämäärä:   24.11.19 17:43:34

Lonkeron otan viikonoppuisin ihan rentoutuakseni, jos on seuraa saattaa mennä kaksi lonkeroa, vaan siihen se jää.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Tiainen 
Päivämäärä:   24.11.19 17:50:09

En juo viinoja, mut hyviä oluita ja punaviiniä pari lasillista. Maun takia ja rentoutumisen, enkä yleensä juo liikaa tai kärsi krapulastakaan juomisteni takia. Baareissa tykkään kyllä käydä, yökerhoissa en. Juomatta oleminenkaan ei ole ongelma.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Mirri 
Päivämäärä:   24.11.19 17:58:59

Se on hyvää. Juon yleensä punkkua tai 1-3 olutta/siideriä. Joskus jos on tilaisuus drinkin tai kaksi, skumppaa ja ravintolassa valkkariakin. Miesystävän kanssa juodaan punkkupullo puoliksi tai ravintolassa 12 cl. Joskus illalla olut, mökillä voi mennä se 2-3 päivässä. Kerta vuoteen voi lipsahtaa humalan puolelle.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.19 18:00:30

Olen normaalisti tosi negatiivinen ihminen (lapsesta asti ollut, ei johdu juomisesta), ja jos juon pari juomaa niin osaan edes hetken ajatella positiivisesti ja saan uusia ideoita ja muutenkin ajatus toimii paremmin. Ihan siis motivaatiojuomana käytän, en ole kännejä vetänyt varmaan vuoteen.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.11.19 18:05:07

Maun vuoksi juon hyviä valkkareita. Tiettyjä rypälelajikkeita tietyistä maista, joskus ruuan kanssa, joskus ihan pelkiltään lasin-kaksi.

Maun, tunnelman ja tilanteen takia juon yleensä kesäisin pari siideriä, erityisesti terassilla, pihahommissa kotona tai vaikka grillatessa.

Näiden lisäksi silloin tällöin rentoutuakseni useamman lasin viiniä/useamman siiderin. Tällöin kavereiden kanssa aina pikkuhiprakkaan asti mutta ei enempää: en tykkää humalasta mutta pieni hiprakka on hauskaa :)

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: SoulSister 
Päivämäärä:   24.11.19 18:34:33

"Olen normaalisti tosi negatiivinen ihminen (lapsesta asti ollut, ei johdu juomisesta), ja jos juon pari juomaa niin osaan edes hetken ajatella positiivisesti ja saan uusia ideoita ja muutenkin ajatus toimii paremmin. Ihan siis motivaatiojuomana käytän, en ole kännejä vetänyt varmaan vuoteen."

Sama!

Tokihan tämä on kuin monen rapajuopon syntytarinasta, mutta minäkin olen aina ollut näköalaton, hidas, väsynyt, pelokas, synkkä, lohduton pessimisti, joka vain alkoholin avulla pääsee hetkeksi näkemään maailman ja elämän sellaisena, kuin muut (syntymähumalaiset!) sen ilmeisesti yleensä näkevät. Suotakoon edes ne hetket minulle. :)

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   24.11.19 18:42:27

Kännissä on kivaa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Lyly 
Päivämäärä:   24.11.19 19:25:41

Lasten saamisen jälkeen en ole humalaan itseäni juonut kertaakaan ja lapset ovat "jo 9 &7.
Mutta hyvän ruoan kanssa saatan ottaa lasillisen viiniä tai esimerkiksi nyt perjantaina join lasin viiniä kun lapset oli jo nukkumassa.
Rentoutuminen siinä kaiketi on. Mikäs sen parempaa kun saunan jälkeen istua takkatulen äärellä ja juoda lasi hyvää viiniä.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.11.19 20:22:41

N.kerran viikossa pari lasia viiniä, pidän mausta ja pienestä hiprakantunteesta, myöskään nivelet eivät kolota...tulehduskipulääkkeet eivät tehoa yhtä hyvin.
Joskus otan vaihtoehtoisesti yhden lasin konjakkia, jos paleltaa tms.
Lomamatkoilla otan yleensä viiniä ruoan kanssa.

Krapulaa ei ole ikinä.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.19 21:10:51

SoulSister, jep, kyllähän tyhmäkin tietää että tämä on juoppoutumisen esiaste, mutta minkäs teet kun mikään muu ei auta toimimaan normaalisti. Mielummin sitten elän vähemmän aikaa niin että on edes välillä kivaa kuin satavuotiaaksi niin että aina on kurjaa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: milli 
Päivämäärä:   24.11.19 21:58:42

Repäisen nykyään suunnilleen kerran tai kahdesti kuussa kunnon kännin. Joskus on mennyt tosi paljon runsaamminkin, olen istunut baareissa oikeastaan joka ikinen päivä ja ainakin kerran viikossa juonut itseni tukevaan humalaan, muuten sitten tissutellut muutamia tuopillisia. Suunta on siis sinänsä parempi, mutta edelleen eilisen känneistä kärsivänä mietin sitä mitä järkeä tässä oikein on. Seuraava päivä menee ihan hukkaan ja kärsin ihan järkyttävistä morkkiksista siitäkin huolimatta etten olisi tehnyt mitään hävettävää. Ja fyysinen olo tietysti on kamala.

Jotenkin sitä vaan kuitenkin tulee tarve nollata päänsä, lisäksi minulla ei ole juurikaan sosiaalista elämää ja kantabaarissa on aina tuttuja joiden kanssa jutustella niitä näitä. Nyt vain pitäisi harventaa oikeasti kertoja, pari kertaa vuoteen pitäisi riittää oikein hyvin ja muuten voi käydä vaikka kahvilla jos kaipaa juttuseuraa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Juujuu 
Päivämäärä:   24.11.19 22:19:45

Mä tykkään oluen mausta, alkoholittomista en ole löytänyt yhtä hyviä. Humalahakuisesti en juo koska vihaan sitä tunnetta kun menen nukkumaan mutta päässä pyörii kun olen vaaka-asennossa.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   25.11.19 08:50:52

Todella kiireiset viikot....perjantaina vaan "pitää" juoda. Ja auttaahan se saamaan heti sen hyvän olon. Pe ja la juon mutta en mitään älyttömiä, joskus sunnuntainakin pari lasia viiniä. Viikolla en juo, sillon tehdään duunia ja urheillaan!

Alkoholi auttaa rentoutumaan mutta ainakin itsestä tuntuu että ei se aina hyvä ole. Vknloput nukkuu aika huonosti (yleensä kuitenkin pakko hoidella asioitakin niin ei voi vaan nukkua pitkään). Mutta kyllä se kivaa on vähän tissutella.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.19 09:13:41

Pidän viinin mausta ja kaipa se lasillinen rentouttaa :) Minulle viinipullon valitseminen tuntuu jotenkin ylelliseltä. Perjantai-iltapäivän kauppareissu on kiva, kun tulee ostettua jotain hienompaa ruokaa ja se viinipullo. Yleensä testaan aina jotain uutta. Olen käynyt viininmaisteluissa, viinikursseilla ja ulkomailla ollessa usein viinitiloilla.

En juo stressiin tai vtutukseen, juon yleensä vain jos olen hyvällä tuulella. Eli jos esim. viikko on ollut ihan kamala menen perjantaina töistä suoraan kotiin. Jos ostan perjantaina tai lauantaina pullon juon siitä yleensä n. 2 lasillista ja loput käytän viikolla ruuanlaitossa tai sitten otan lasillisen arki-iltana telkkarin edessä. Joskus mies vähän auttaa mutta hän yleensä ottaa mieluummin oluen.

Ostan mieluummin pienemmän määrän jotain laadukasta, kuin että ostaisin kassin täydeltä halpaa viiniä tai pirkka-siideriä. Mies myös ostaa yleensä 1-2 pulloa parempaa olutta, vaikka samalla rahalla saisi sixpackin jotain edullisempaa olutta.

En koskaan juo itseäni humalaan. Itse asiassa jos lähden baariin juon usein mieluummin vain colaa niin pysyn vähän kauemmin virkeänä ja voin ajaa kotiin :D

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.19 11:03:54

En juurikaan harrasta yksin juomista eli minulle alkoholi liittyy yleensä erilaisiin sosiaalisiin tapahtumiin; juhliin, keikoille, festareille, illanistujaisiin... Tai voidaan vaikka äidin kanssa käydä pubissa tai baarissa juomassa yhdet oluet tai mojitot ihan maun ja tunnelman takia.

Baareissa on kiva katsella ihmisiä, jutella ja pelailla. Lisänä tulee yleensä juotua jotain, vaikka olenpa colankin voimalla tätä tehnyt.

Alkoholi tekee minusta sosiaalisemman ja rohkeamman, pystyn heittäytymään paremmin. Laskuhumala ja krapula eivät ole kivoja, joten välttelen "perseiden vetämistä", mutta kohtuullinen määrä alkoholia saa kivan fiiliksen ja maistuukin hyvältä.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Maku 
Päivämäärä:   25.11.19 11:25:26

Ihan maun vuoksi. Harmittaa, kun en nykyään kestä ollenkaan alkoholia. Raskauksien jälkeen yhdestäkin annoksesta tulee herkästi todella huono olo. Lähinnä harmittaa, siksi kun välillä tekisi mieli juoda pari lasia viiniä, yksi olut tai siideri. Alkoholittomista ei ole löytynyt korvaavia tuotteita vaan maistuvat valjuille.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: SoulSister 
Päivämäärä:   25.11.19 13:49:36

"SoulSister, jep, kyllähän tyhmäkin tietää että tämä on juoppoutumisen esiaste, mutta minkäs teet kun mikään muu ei auta toimimaan normaalisti. Mielummin sitten elän vähemmän aikaa niin että on edes välillä kivaa kuin satavuotiaaksi niin että aina on kurjaa."

Juuri näin. Lisäksi on täysin alkoholin ansiota, että olen onnistunut edes jotain saavuttamaan elämässäni - en olisi koskaan saanut esim. maisterin tutkintoa suoritettua ilman, että väänsin esseet ja gradun punaviinin itsekritiikkiä hillitsevän vaikutuksen alaisena. :D Kaikki siedettävät hetket elämässäni olen kokenut alkoholin avustuksella.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.11.19 15:22:37

Muutaman kerran vuodessa otan kunnon tumut, muuten olen kyllä ilman. Olen se tyyppi, kenen mielestä alkoholia juodaan humaltumisen vuoksi. Joskus tilanne vain vaatii nollausta ja siihen ei mikään pari lonkeroa sitten riitäkään. Yksin kotona juomista en ymmärrä. Minulle alkoholi liittyy vahvasti sosiaalisiin tapahtumiin: synttärit, pikkujoulut, urheiluseuran illanvietto.. Melkein joka kerta baariin tanssimaan ja sitten kotiin. Loiventavia en käytä.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   25.11.19 15:53:26

Mun mies haluis jona ilta juoda kaljan tai vähän viiniä, syyksi sanoo että tykkää mausta ja tulee mukavan rento olo.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.11.19 15:56:06

Pidän alkoholijuomien mausta ja minusta on mukavaa välillä viettää iltaa iloisessa hiprakassa kavereiden kanssa.

Ei tule juotua kuin seurassa, kotin tulee harvemmin ostettua mietoja, muutama pullo teräviä drinkkiaineksia on kaapissa koska niitä kuluu aika vähän kerrallaan.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   25.11.19 15:58:14

Ite juon aika paljon joka päivä. Oon ollut ilmankin ja elämä on ihan vitun tylsää.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.19 16:30:35

Dokaamiset riitti sinne teiniajoille. Nykyään juon ehkä 1-2 viikon välein saunajuoman, kerran kuukaudessa-parissa viinipullon. Nämä puhtaasti maun ja rentoutumisen vuoksi. Pääsen ehkä 1x/vuosi tuulettumaan eli vetämään kännit. Viinaa en yleensä juo silloinkaan, pahaa kun on.

Nyt olen raskaana eli en juo, eikä tunnu mitenkään vaikealta.

  Re: Miksi käytät alkoholia?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   1.12.19 22:33:22

Rentoutumiseen. Tänä vknloppuna meni silleen höpöksi että myös nyt sunnuntaina olen juonut aika paljon..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.