Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: vaikeaa on 
Päivämäärä:   19.10.19 09:41:08

Tuntuu, ettei nykyään sitouduta ollenkaan. Katsellaan, ihmetellään, mutta ei sitouduta. Seurusteluun jos päädytään niin se on suurinpiirtein sama, kuin naimisiin meneminen.

Itsekin olen tapaillut viiden kuukauden ajan yhtä miestä. Ei halua seurustella, haluaa olla varma, että haluaa olla minun kanssani loppuelämänsä. Olemme jutelleet asiasta ja ei kuulemma ole siitä kyse, että odottaa löytävänsä paremman. Tilanne olisi sama kenen tahansa kanssa ja kertoo olevansa tosi, tosi ihastunut minuun. Ja kyllähän se hänen käytöksestään paistaa. No, uskoo ken haluaa, itsellä ainakin alkaa vähän kyllästyttää vain tämä tapailu ja alan kallistua siihen, että en vain ole tarpeeksi kiinnostava hänen mielestään. Toisaalta, onko se nykyajan deittailu vain tällaista?

Itse ehkä ajattelen enemmän niin, että seurustellessa tutustuu, sitten kun ollaan mahdollisesti naimisiin menossa niin sitten olisi jo hyvä tunteakin toisen kunnolla.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.10.19 10:02:42

Ei tarvii seurustella kun seksiä saa muutenkin. Seksi on tärkein asia.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   19.10.19 10:09:04

Taitaa tapailemasi mies olla sitoutumiskammoinen. Mutta toisaalta jos elätte kuin seurusteleva pari, onko sillä niin väliä kutsuuko mies sitä tapailuksi vai seurusteluksi. Ja 5kk on kuitenkin melko lyhyt aika.

Toki voi myös olla että mies (ehkä jopa tiedostamattaan) pitää ns. takaporttia auki ja odottaa parempaa. Ja jos sattuisikin vaikka päätymään sänkyyn jonkun toisen kanssa, ei hänen tarvitse kärsiä omantunnontuskista koska "tehän vain tapailette".

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.10.19 10:20:23

Tuttu juttu, tälläistä se nykyään on.

Ja sitten kun tapaillaan niin aina on kuitenkin takana se ajatus että jos tämä kaatuu niin aina voi ladata tinderin ja selata uuden. Ei tarvitse ikinä luopua siitä uutuudenviehätyksestä kun voi selailla kuvastoa jälleen uudestaan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.19 10:26:35

Kun miehen mielestä vain tapailette, niin voi hän vaihtaa lennosta, tai tapailla muita samaan aikaan

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Luna 
Päivämäärä:   19.10.19 10:30:00

5 kuukautta on lyhyt aika.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.19 10:39:41

5 kk on lyhyt aika. Tapailu ja seurustelu on tärkeää aikaa, joilloin toiseen ihmiseen tutustuu. Ei kannata sitoutua ihmiseen, josta vuoden ja useimmiten kolmen vuoden päästä sukeutuu @!#$ tai muuten vain epäsopiva. Ihminen harvoin antaa itsestään täysin rehellistä kuvaa rakkaushuuruissa ja lyhyen tapailun aikan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.19 10:39:52

Erosin itse noin vuosi sitten. Exän kanssa soitellaan joka päivä ja nähdään välillä. Kyselee edelleen josko tulisin takaisin. Olen kannustanut menemään eteenpäin vaikka ymmärrän että tämä meidän tiivis kanssakäyminen ei sitä edistä. On nyt tapaillut parisen kuukautta uutta naista joka kuulema ilmeisesti haluaisi enemmän mutta hän ei tiedä mitä ko suhteelta haluaa.
Kun edellisestä suhteesta ei ole yli niin kyllähän se vaikuttaa muihin mahdollisiin suhteisiin, varsinkin jos on sellainen että täytyy vaan olla joku, olipa valmis tai halukas sitoutumaan tai panostamaan sen enempää.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   19.10.19 10:45:51

Mä taas tykkään tapailukulttuurista. Nykyään, kun ensikosketus syntyy usein netissä eikä naamatusten, on minusta luontevaa käydä useamman kanssa treffeillä eikä lukita heti ensimmäistä vaihtoehtoa.

En silti suostuisi jatkamaan pelkkää tapailua paria kuukautta enempää. Kyllä siinä vaiheessa pitää jo pystyä päättämään, että haluaa keskittyä vain yhteen ihmiseen. Ja se on minulle tapailun ja seurustelun ainoa ero.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.10.19 11:58:48

Tietyt nykyajalle tyypilliset ilmiöt ovat tosiaan vähän hankalia ja jopa suoranaisen vastenmielisiä.

Esimerkiksi suhtautuminen sitoutumiseen... Ensinnäkin jo seurustelu, jossa ei vielä todellisuudessa ole kyse minkäänlaisesta sitoumuksesta, on monille niin järkyttävä mörkö, että kyseisen sanan käyttöä vältellään, vaikka olisi tosiasiassa jo kuukausikaupalla seurusteltu. Sitten kun aletaan jo aikuisten oikeasti sitoutua, niin selvähän se, että kaikki tapahtuu hi-taas-ti. Polku seurustelusta (tai sen myöntämisestä...) alttarille voi hyvinkin olla 10-20 vuotta pitkä. Ja jos joku haluaisi edetä ripeämmin, hän on tietysti ihme hoppuilija.

"Kihlautumista" terminä ei monin paikoin ymmärretä enää lainkaan. Monien mielestä se ilmeisesti tarkoittaa jonkinlaista "virallistettua seukkaamista" tai epävirallista kevytavioliittoa tai ehkä vain sormuskaupassa käymistä. Välillä saa panostaa oman hämminkinsä peittämiseen, kun joku iloisena ilmoittaa kihlautuneensa mutta vastaa kysymyksiin avioliitosta, että oi ei, eihän sitä vielä tässä vaiheessa ole ajateltu lainkaan! Siisettämitä?

Mutta ongelmaan on onneksi olemassa ratkaisu: pyrkii löytämään samanhenkiset ihmiset, jotka ovat yhtä valmiita sitoutumaan, kuin itse on.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: vaikeaa on 
Päivämäärä:   19.10.19 12:34:52

Jep, Genuine puhuu asiaa. Omastakin mielestä olen käytännössä seurustellut tämän viitisen kuukautta, mutta hui kamala, sitä ei voi ääneen sanoa. Ja tämä luo omalta osaltaan ihan uskomattoman epävarmuuden tunteen. Tuntuu, ettei uskalla näyttää omia tunteitaan, niin positiivisia kuin negatiivisia, koska siihen ei ole mitään "oikeutta". Eikä uskalla heittäytyä samalla tavalla tähän juttuun, koska aina on mahdollisuus, että toinen hakee muuta seuraa ja siinä sitten vain satuttaisi itsensä. Ja eihän siinä seurustelusta sopimisessa mitään maagista ole, yhtä lailla siitä parisuhteesta tai vaikka avioliitosta voi lähteä kävelemään. Mutta on siinä joku ajatuksen tasolla oleva asia, että tämä henkilö haluaa olla juuri minun kanssani, niin hyvässä kuin pahassakin.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.10.19 12:37:42

Jep, kannattaa pyrkiä löytämään samanhenkinen ihminen. Ei tuollaisiin tapailijoihin kannata tuhlata aikaa. Sen tietää, että sitten saa kaikkien asioiden suhteen odotella vuosi tolkulla jotta jotain tapahtuu.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   19.10.19 12:39:55

Mun mies rekrytoi ammatikseen. Sanoo aina että kun sen JUST oikean löytää, tulee paniikki saada tyyppi ennenkuin joku muu sen nappaa. Sama koskee mielestäni parisuhdetta. Kun tapasin mieheni (toki jo 90-luvulla), ei tullut mieleenkään miettiä löytäisinkö MINÄ jonkun paremman vaan pelkäsin että HÄN löytää jonkun paremman :D

Mitäs jos sinä sanoisit että SINÄ toivot löytäväsi paremman, joka uskaltaa sitoutua, heippa!

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: vaikeaa on 
Päivämäärä:   19.10.19 12:55:27

Anna, tuohan se vähän epäilyttää tässä. Ja niin tässä taitaa käydäkin kohta niin, että minä lähden kävelemään. Toki tässä viiden kuukauden aikana on kerinnyt kehittyä melko syvätkin tunteet niin ei ole helppoa ei. Kun en näköjään osaa kasuaalisti vain tapailla.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.10.19 13:00:44

Kyllähän se sitoutumiskammo yleensä on vaan tunne siitä, että tämä ihminen ei välttämättä tai todennäköisesti ole se oikea. Sitä ei sitten vaan myönnetä itselleen ja/tai muille.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.19 13:27:10

Minulle sattui varsin mielenkiintoinen tapaus viime vuonna. Tapailin kivaa miestä muutaman kuukauden kunnes hän halusi virallistaa suhteen. Kyllähän se minulle kävi. Ehdittiin olemaan virallisesti parisuhteessa viikko kunnes mies alkoi käyttäytyä omituisesti. Vältteli ja oli vaisu. Vihdoin viikon tenttaamisen jälkeen sai sanottua että häntä ahdistaa sana "seurustelu."

Erottiin samana iltana ja tämän jälkeen mies on voivotellut monesti kuinka typerä oli ja toivonut että alkaisin taas seurustelemaan hänen kanssaan. Kiitos ei.

Sellainen kahden viikon parisuhde :D

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.10.19 13:36:59

Miten tää tapailu tapahtuu nykyaikana.

Missä vaiheessa suhde muuttuu parisuhteeksi? Ja päätyy yhdessä asumiseen.

Edellisestä ihastumisesta ja rakastumisesta on kulunut jo vuosikymmeniä.
Mistä lähteä katselemaan muita parisuhteesta vapaita ihmisiä ?

Ravintolaelämä on muuttunut vuosien aikana melkoisesti.
Perinteistä ravintolaa jossa orkesteri soittaa perinteistä tanssittavaa musiikkia
ei taida olla.

Kerro miten 30 vuoden parisuhteessa olleen ja eronneen miehen pitää nykyään lähestyä
naista ravintolassa ?
Tai muualla?

Kuka voisi lähteä "mörököllin" mukaan ?
Onko viimeisen päälle laitettua naista turha lähestyä ?

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.10.19 13:42:02

5kk on mahdottoman pitkä aika, kyllä tuossa vaiheessa pitäisi tietää seurusteleeko vai ei.

"Lähettäjä:

Päivämäärä19.10.19 10:45:51

Mä taas tykkään tapailukulttuurista. Nykyään, kun ensikosketus syntyy usein netissä eikä naamatusten, on minusta luontevaa käydä useamman kanssa treffeillä eikä lukita heti ensimmäistä vaihtoehtoa.

En silti suostuisi jatkamaan pelkkää tapailua paria kuukautta enempää. Kyllä siinä vaiheessa pitää jo pystyä päättämään, että haluaa keskittyä vain yhteen ihmiseen. Ja se on minulle tapailun ja seurustelun ainoa ero."

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Ish 
Päivämäärä:   19.10.19 13:47:30

Love islandit ja ensitreffit alttarilla sen näyttää, että jos se on se oikea tunne ja ihminen niin ei siinä kauaa mene kun varmuus on ja haluaa sitoutua. Jos sitä ei tule edes alkuun niin turha jäädä odottelemaan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   19.10.19 15:20:27

Ei se ole niin hankalaa. Kun sen oikean kohtaa, niin kyllä sen tietää. Olen siis samaa mieltä useimpien kanssa siitä ettei mies ole vain tarpeeksi kiinnostunut susta. Ja jos oikein mietit asiaa, niin etkö säkin olisi mieluiten sellaisen miehen kanssa jonka ei tarvitse arpoa että tykkääkö vai ei, ja kuinka paljon?

Te ootte kuitenkin tapailleet kohta puoli vuotta ja jos siinä ajassa ei tiedä, haluaako olla vain sun kanssa, niin ei kuulosta hyvältä. Seurustelu ei ole sama kuin naimisiinmeno joten toi miehen tekosyy, ettei tiedä haluaako olla sun kanssa loppuelämäänsä, on naurettava.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.19 15:41:06

Mulle on tehty aina heti selväksi eikä ole tarvinnut miettiä haluaako se vai ei. Edellinen sanoi 2vkon jälkeen että on rakastunut, jälkeenpäin kertoi tapailleensa jotain silloin kun me tavattiin ja lopettaneensa sen suhteen heti.
Miehellä oli niin kiire muuttaa yhteen että se tuntui jo painostukselta.
Toisaalta mä en yhtään katsois roikottelua. Joko oot mun kanssa tai et. Jos asiaa pitää miettiä niin sit ei oo vaan riittävän kiinnostunut ja saa lähteä jatkamaan etsintää.

Onko tommosessa roikottelussa kehittyvät tunteet sitä omassa mielessä rakenneltua potentiaalia kohtaan vai todellisuutta?

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   19.10.19 15:59:05

Kannattaa tapailla nuo miesten vaatimat tapailuajat ilman seksiä. Siinä karsiutuvat jyvät akanoista todella nopeasti.

Itse deittaillessa sain kauniina naisena niin paljon vientiä että piti alkaa älykkääksi. Nuorempana ja viattomampana sitä törmäsi niin paljon vedättäjiin ettei sitä peliä enää fiksuuntuessaan jatka.

Sanon heti tapaamisen alussa että mä en mene sänkyyn nopeasti vaan ensin haluan toisesta ystävän ja haluan tapailla niin kauan että näen onko pohjaa muulle.

Kyllä häntäheikit pelästyvät!

Sieltä laumasta karsiutui hyviä laatumiehiäkin joista yksi on nyt puolisoni.

Ei minulla mitään seksiä vastaan ole mutta itseään pitää suojella. Jos on ns. laadukas mies, komea ja on vientiä niin miksi ihmeessä se haluaisi sitoutua vain yhteen naiseen jos saa seksiä oikealta ja vasemmalta? En minä ainakaan miehenä sellaisista eduista luopuisi ennen kuin olisin suoraan sanottuna tosi vanha ja rupsahtanut kääkkä. Seksi on monille miehille tärkein asia, ei kumppanuus saati rakkaus.

Sitten on erilaisiakin miehiä mutta ei niitä voi joukosta tunnistaa ellei itse ala järkeväksi.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Juska 
Päivämäärä:   19.10.19 16:00:33

nimimerkille .. Mun seurustelukumppani oli aikalailla samassa tilanteessa eli lähes 30 v avioliiton ja muutaman vuoden yksinolon jälkeen alkoi taas vähän kiinnostumaan parisuhteesta. Me oltiin pari vuotta kavereita, jossain vaiheessa hän huomasi ihastuneensa minuun ja sai sen sitten jossain vaiheessa sanottuakin vaikka vähän ujo onkin näissä asioissa... Siitä se sitten lähti. En nyt silti sano, että rakastu johonkin kaveriisi, mutta kaikkihan on mahdollista. Kai tuo aika mörökölli on ja mä se joka laittautuu mutta luonne on mulle se tärkein ja uskon että monelle muullekin. Lähde vaikka tansseihin tai harrastuksiin josko sieltä löytyisi joku ihana. Voihan sitä jotain Tinderiäkin kokeilla mut itse en sieltä mitään pysyvää löytänyt.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: pop 
Päivämäärä:   19.10.19 16:03:39

Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa että nykyään on pienempi kynnys deittailulle ja siinä alussa voi vaikka käydä useammankin kanssa muutamat treffit. Mutta onhan tämä ihan naurettavaa tämä soutaminen ja huopaaminen ja hampaat irvessä seurustelun välttäminen :D mä olen ollut seurustelumarkkinoilta poissa vasta 5v, ja tuntuu että se on siinäkin ajassa mennyt vaan entistä paremmaksi. Mä en kyllä kovin pitkään jaksa mitään päämäärätöntä tapailua ja jahkailua. Onneks mies oli/on samanlainen ja jotenkin päädyttiin naimisiin saakka.

Sitä mä vaan mietin että missä niitä ihan tavallisia miehiä oikein tapaa. Me ollaan tavattu tinderissä, ja mun miehellä on vaikka kuinka paljon kivoja, hyvännäköisiä kavereita (jotka haluaisi löytää sen kivan tyttöystävän) mutta ei ne missään baareissa pyöri kun joukkueen saunailloissa yms. Ja sitten on taas paljon tosi kivoja naisihmisiä jotka ei jaksa enää notkua baarissa, ja tuntuu että nää porukat ei oikein kohtaa missään.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   19.10.19 17:06:03

Siis: "Jos on ns. laadukas mies, komea ja on vientiä niin miksi ihmeessä se haluaisi sitoutua vain yhteen naiseen jos saa seksiä oikealta ja vasemmalta?"

Meidän käsityksemme laadukkaasta miehestä taitaa olla vähän erilainen, jos sinulla lähtöoletus on se, että laadukas mies haluaa ensijaisesti vain seksiä oikealta ja vasemmalta.

"Sitten on erilaisiakin miehiä mutta ei niitä voi joukosta tunnistaa ellei itse ala järkeväksi."

Meidän käsityksemme järkevyydestä ja älykkyydestä taitaa sekin olla erilainen. Jos nainen on oikeasti älykäs, hänellä on kyllä erittäin hyvät mahdollisuudet kyetä päättelemään, mikä toinen on miehiään, ilman että seksin kanssa täytyy pelata mitään peliä.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.19 18:12:24

"miksi ihmeessä se haluaisi sitoutua vain yhteen naiseen jos saa seksiä oikealta ja vasemmalta?"

Jotkut haluavat enemmän kuin seksiä vaihtuvien kumppanien kanssa.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.10.19 18:18:05

Ymmärrän aloittajan tuskan.

Niin monta epämääräistä juttua on ollut minullakin muutaman vuoden sisään. Käytännössä ollaan seurusteltu, eli miehet kohdelleet minua kuin tyttöystäväänsä - mutta sitten eivät kuitenkaan ole halunneet mitään vakavaa. Yksi tapaili myös muita, enkä tiennyt tästä mitään.

Onko se niin kamalan vaikea sanoa suoraan, mitä etsii? Minulla on ollut muutama seksisuhdekin, ja niistä ei ole mitään negatiivista jäänyt mieleen vaan ihan päinvastoin - syynä yksinkertaisesti se, että heti alkuun on tehty omat fiilikset selväksi. Kun olen tiennyt, millaiseen hommaan lähden ja osannut asennoitua sen mukaan, mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut. Mutta kusetettu olo tulee siinä kohtaa, kun on puoli vuotta tai pidempäänkin tapaillut ihmistä, on ihastunut ja sitten tulee se "niin, eihän tää mitään vakavaa oo".

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.10.19 19:15:56

Seurustelu aloitetaan liian helposti, ei odoteta ihastusta.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   19.10.19 19:27:11

Kyllä säätäjiä ja vedättäjiä on ollut aina. Ja samoin niitä tyyppejä, jotka osaavat nopeasti sitoutua, kun löytyy oikeanlainen kumppani. Ja kauniinkaan naisen (en puhu itsestäni, vaan mietin missi- ja mallikuvioissa pärjänneiden kavereideni kokemuksia) ei tosiaan kannattanut olla liian luottavainen, koska aina oli niitä, jotka etsivät pelkkiä kertapanoja.

Hämmästyttää tuo jatkuva menneiden aikojen ihannointi.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   19.10.19 20:08:58

Ei halua seurustella, haluaa olla varma, että haluaa olla minun kanssani loppuelämänsä.
-----
Siis hetkinen.
Nykyäänkö pitää olla varma että haluaa olla loppuelämän yhdessä, ennen kuin voidaan puhua seurustelusta?

Taidan olla liian vanhanaikainen, mutta minusta juuri se seurusteluaika näyttää, onko toinen se jonka kanssa haluaa loppuelämänsä viettää.
Ja sitten seurusteluaikana kun se asia varmistuu, mennään naimisiin.
Ja jos seurusteluaikana todetaan, että eipä tämä olekaan minulle se oikea, niin sitten erotaan.

Ennen ei katsottu hyvällä, jos joku heilasteli useamman kanssa. Nainen oli huora ja mies oli pukki.
Nykyään se ennenvanhaan halveksittu toimintatapa on näköjään normaalia ja vähän niinkuin pakollista.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   19.10.19 23:21:55

Joo, en tod ala pihtailemaan seksissä. Jos haluan seksiä ja saan sitä, harrastan sitä vaikka ensimmäisillä treffeillä jos huvittaa.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 00:08:29

——, mutta pitemmälle se ei sitten usein kohdallaan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 00:18:22

Nykyään on varmistettava se, että myös toinen on täyspäinen, sukupuolesta riippumatta ja että yhdessä olo on helppoa.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 01:14:41

Tuntuu olevan hankalaa, kun seuraa tuttavapiiriä. Onko se sitten tinderin tuleminen vai mikä, koska ei se tuollaista ollut vajaat 10v sitten. Silloin oli normaalia edetä muutamien treffien jälkeen seurusteluun ja oikeasti isoja juttuja olivat lähinnä yhteen muutto ja kihlautuminen.

Ihmettelen sitä, mikä siinä seurustelussa pelottaa. Tai siinä, että sanoo rakastavansa. No joo, se on iso sana ja asia. Mutta jos ollaan kuukausikaupalla oltu yhdessä, tehty asioita yhdessä ja eletään sitä alkuhuumaa, niin miksi sitä ei voi sanoa? Vai onko sitä alkuhuumaa enää, jos se ihanin seukkaamisen alkukin on vain jotain katellaan, tapaillaan? Eihän siinä kuitenkaan tehdä kerralla koko loppuelämän kestäviä päätöksiä ja lupauksia, vaan sillä hetkellä tuntee rakkautta sitä ihmistä kohtaan ja haluaa olla yhdessä. Tuskin rakkauden tunnustusten tai seurustelun aloittamisen pitkitys kuitenkaan luo yhtään sen varmempaa pohjaa tulevaan.

Minusta ei tosiaankaan olisi enää deittailemaan. Ihastun hyvin voimakkaasti yhteen ihmiseen kerrallaan, en katso silloin muita tai edes näe, mutta jos koen toisen olevan vain puoliksi mukana saati pitävän ovea auki toisaalle, mielenkiintoni lopahtaa heti. Muutenkin olen vaatinut sen, että mies on aloitteellinen ja haluaa juuri minut, ei mitään perässä vedettävää, joka on paikalla, mutta ei tee mitään asioiden eteen. En ole myöskään suostunut mihinkään parisuhdetouhuihin, jos kyseessä ei ole seurustelu. Joku kuukausia jatkunut epämääräinen säätäminen kuulostaa niin stressaavalta, että en alkaisi. Pelkkä seksisuhde on ollut ok joskus, mutta silloin en todellakaan jäänyt halailemaan tai leikkimään kotia, housut jalkaan ja moikka. Tapailu taas on ollut sitä, että pidetään kivaa, mutta ei tähdätä yhteiseen tulevaisuuteen ja se niin, että molemmat sen varmasti tietävät. Ts tykkään itsestäni sen verran, että en ole jäänyt mihinkään epämääräiseen kuvioon itse enemmän tuntevana odottelemaan, että kelpaanko vai en.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   20.10.19 02:56:52

Kyllä, tästä juuri karvaan oppitunnin saanut. Nähtiin 3krt, oli tosi mukavaa. 4. treffeillä seksiä.. jonka jälkeen mies laitteli viestejä, halusi jatkaa näkemistä ym. Kunnes.... katosi. Ensin ei vastannut mitään viestiini, viimeisintä ei edes ole lukenut, vaikka on käynyt wa:ssa monta krt sen perille menon jälkeen.

Joopa, meni perille.

En ole koskaan mennyt sänkyyn näin pian tapaamisen jälkeen, tämä oli poikkeus. Uskoin kun sanoi hakevansa syvää suhdetta jne.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   20.10.19 11:25:22

Aika yksinkertaista. Jos aloittaja haluaa seurustelusuhteen nyt, sanoo miehelle asiasta. Jos halut ei kohtaa sitoutumisen kanssa, jatkaa matkaa. Ei siitä tarvitse tehdä vaikeaa. Arvosta itseäsi ja toiveitasi, älä tyydy vähään.
Tuossa on juuri se riski, että tulee päivä, kun mies laittaa suhteen poikki ja ilmoittaa seurustelevansa toisen kanssa. Ja se on sitten, voivoi.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 11:33:23

Aloittaja, auttaisiko, jos kävisit miehen kanssa napakan keskustelun siitä, että tapailu on sitten sitoutumattomuutta puolin ja toisin, ja jos ette nyt seurustele, niin sinäkin laitat tinderiin profiilin tms. ja alat katsella, mitä sieltä löytyy. Että et sinä aio uskollisena penelopena ootella puolta elämääsi, että mies saisi aikaan tämän pikku askelen, joka ei vielä edes ole ns. yhtään mitään. Sitä oikeaa sitoutumispäätöstä kutsutaan avioliitoksi.

Siis tarkoitan, että seurustelu, haloo?? Minun teininikin seurustelevat. Ei seurustelu ole mikään vakava askel elämässä.

Mies pääsee nyt turhan helpolla, kun suostut omasta puolestasi uskollisena ja seurusteluhaluisena odottelemaan hänen päätöksiään, kun et erotakaan halua. Oikeasti eihän sinun tarvitse erota, voit tasa-arvoisesti etsiä parempaa ja sitoutumiskykyisempää miestä siinä samalla kuin ylläpidät teidän ihanan rentoa tapailuanne. Monta onkea ulkona.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   20.10.19 11:52:03

Z: "Joopa, meni perille.

En ole koskaan mennyt sänkyyn näin pian tapaamisen jälkeen, tämä oli poikkeus. Uskoin kun sanoi hakevansa syvää suhdetta jne."

En nyt oikein ymmärrä pointtiasi. Harrastit kai seksiä ihan omasta halustasi ja siksi, että sinunkin teki mieli seksiä? Mutta nyt - jos tulkitsen oikein - koet saaneesi jonkin karvaan opetuksen? Miksi? Miten se, että mies ei ole halunnut suhdetta jatkaa, saastuttaa sen kokemuksen, että olette yhdessä harrastaneet seksiä molemminpuolisesta halusta?

VAI oletko harrastanut seksiä jonkinlaisena korvauksena tuloillaan olevasta suhteesta, ja nyt kun sitä ei ole tullutkaan, koet tulleesi huijatuksi? Jos näin on, en suosittele sitä toimintamallia, että jatkossa lykkäät seksin harrastamista myöhemmäksi, vaan sitä, että alat ihan aikuisten oikeasti miettiä, miltä pohjalta seksiä kannattaa harrastaa. Ei ole kovin tervehenkinen tie, jos nainen tekee omasta kehostaan ja seksin harrastamisesta jonkin välineen, jolla palkita miestä parisuhteessa ja parisuhteesta. Seksiä kannattaa harrastaa omasta halustaan. Silloin sitä ei myöskään tarvitse katua ainakaan siksi, että suhteen kehitys ei ole mennyt itselle mieluisalla tavalla.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   20.10.19 14:01:04

Genuine,

Kävi klassiset mies lupaa enemmän kuin aikoo toteuttaa päästäkseen sänkyyn kanssani. Mutta älä huoli, mietin kyllä vähintäänkin kaikkia mainitsemiasi asioita parhaillaan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.10.19 16:37:19

Z: anteeksi kun sanon mutta seksi ei miehen mielestä ollut hyvää...
mä naisena olen hyytynyt montakertaa ekan seksin jälkeen. Tiedän heti ton jälkeen haluanko enää tavata. Joo, seksi on mulle hyvin tärkeetä ja olen aika vaativainen sängyssä.

Nykyisen kans hypättiin heti ekojen treffien jälkeen sänkyyn ja oli homma niin mahtavaa että nyt seurustellaan vakavasti

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   20.10.19 16:49:38

Ekalla seksikerralla en kyllä ole parhaimmillani ja syyn varmaan kaikki aikuiset ymmärtävät. Kyllä se vaatii joitain kymmeniä kertoja ennenkuin seksi rupeaa olemaan oikeasti hyvää.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 16:57:16

Minusta taas mahtava seksi on aika heppoinen perusta vakavalle suhteelle. Monet muut asiat ovat siinä tärkeämpiä, ja seksiä pystyy kehittämään vuosien varrella paljonkin, jos ne muut asiat ovat oikeasti kohdillaan.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.10.19 17:23:31

No mulle se seksi on tärkeimpiä asioita parisuhteessa. Jos se ei ole sellaista mitä haluan, muilla asioilla ei ole merkitystä.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: sdgs 
Päivämäärä:   20.10.19 18:07:46

Minulla on miesystävä, joka tekee tapailemilleen naisille kyllä samantien selväksi milkä hällä on haussa ja perusteleee kyllä tarvittaessa.

Mutta minua ihmetyttävät naiset. Vaikka naisille on kerrottu, että lähtökohtaisesti ei ole missään välissä luvassa kuin avoin suhde, eli sitoutumista ja perhettä on turha edes ajatella, naiset saattavat alkaa vänkäämään jo parissa viikossa ja mustasukkailla miehen muista naisystävistä.

Miksi?

Mikä teille naisille yleensä siinä miehen " saamisessa" ja sitovan suhteen löytämisessä on niin hirveän tärkeää? Ja siitä huolimatta, vaikka olisi kerrottu ettei kiinnosta?

Ymmärrän varsin hyvin miehiä, jotka eivät halua naista, koska suhteet on niin nähty ja pettymyksiä ei kukaan enää kaipaa. Siihen on heillä täysi oikeus, omaan onneen, vaikka se näin toteutuisi.

  Re: Nykypäivän tapailu on niin hankalaa

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   20.10.19 20:20:38

Hmm jos huonoa oli, niin sitten mies on kyllä erinomainen näyttelijä. Mut joo, eihän sitä ikinä tiedä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.