Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.19 16:31:41

Onko muita, jotka heiluttaa jalkoja esim. istuessa nostamalla kantapäätä ylös, melkein jatkuvasti? Tai jotain muuta vastaavaa levottomuutta?

Itse siis teen tätä, ja yleensä myös kävelen, kun puhun puhelimessa. Itse en asiaan kovasti kiinnitä huomiota, mutta aina joskus jotakuta ärsyttää tai kysyvät olenko hermostunut, mutta ei se ole sitäkään, koska teen sitä myös yksin kotona. Mistään levottomista jaloistakaan ei ole kysymys, koska mikään ei satu, eikä minulla ole mitään ongelmaa esim. olla paikallaan nukkumaan mennessä.
Musiikin tahtiin täytyy myös aina takoa jalkaa.

Löytyykö muita outoja?

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 16:46:12

Toi on saátanan ärsyttävää kun joudut istumaan tai oleilemaan jonkun lähellä joka pitää koko ajan jotain vemputusta.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 16:50:20

Joku tarkkaavaisuushäiriö, keskittymishäiriö, adhd? Hermostuneisuus?

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.10.19 16:56:59

Minä teen, on adhd.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 17:08:49

Minäkin teen, mahdollinen add

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.19 17:14:52

Minä ramppaan taloa ympäri puhuessani puhelimeen. Liittynee sosiaalisten tilanteiden pelkooni, "juoksen karkuun" :D

Koulun penkillä vielä ollessani pyörittelin kynää sormissani vähän väliä, huomaan kotonakin tekeväni sitä, jos lähistölle on eksynyt kynä.
Kaveri taas heilutti jalkaansa aina isuessaan, hänellä paniikki häiriö.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 17:45:26

Niin ja varma merkki, jos pitää jalkoja ristissä, on Varattu.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   17.10.19 18:00:02

Minä teen joskus, ei ole adhd:ta tai add:ta eikä mitään häiriöitä.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 18:08:56

Minä teen jatkuvasti, on ADHD.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.19 20:15:24

Aloittaja tässä..
Ei ole kerrassaan mitään tarkkaavaisuushäiriöön ym. viittaavia oireita, eikä tästä tavasta ole minulle mitään haittaa. Pystyin keskittymään koulussa, yliopistolla ja nykyään töissä, ja pystyn myös olemaan paikallani, jos niin tarvitaan.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.19 20:35:46

Minäkin teen tuota, aina on ollut vaikeaa pysyä paikoillaan tai olla tekemättä mitään käsillä tai jaloilla tai pitää päätä paikoillaan. Varmasti saisin jonkun diagnoosin. :D Mutta nyt suoritan yliopisto-opintoja ongelmitta, joten tuskin olen täysin sekaisin.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   17.10.19 20:47:37

Täysin sama kuin aloittajalla. Heilutan melkein aina esim.kahvitauolla mutta osaan olla paikallaan, kun tarvii (on vaikka vähän virallisempi tilanne). Opiskellessa luennoilla heilutin myös. Kotonakin heiluttelen, joskus enemmän, joskus vähemmän. Oon välillä ite myös miettiny, että miksei osaa olla paikallaan :)

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ADHD-aikuinen 
Päivämäärä:   17.10.19 22:21:46

Minulla ADHD, en vemputa mitään koskaan.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.19 22:34:03

Istuin juuri koulutuksessa tuollaisen tyypin vieressä. Heilutti, hyppyytti jalkoja, värkkäs jaloilla lattialla olevia kenkiä, otti pöydältä tavaraa jota pyöritteli käsissään, kietoi hihaansa jne. Aiheutti vähän levottomuutta itsessänikin..

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   18.10.19 00:33:28

Täällä yksi jalkojen heiluttelija, on adhd ja RLS. Lääkitys auttaa pahimpaan, mutta joskus sekään ei riitä.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.19 18:00:34

Oletko musikaalinen? Yksi tuttu heiluu sen takia.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: Nita 
Päivämäärä:   20.10.19 19:16:53

Mä teen tuota aina, ei silti mitään nuppivikaa.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.19 20:56:39

Mäkin heiluttelen, ei diagnooseja enkä ole musikaalinenkaan. Tulee ihan huomaamatta.

  Re: Jalkojen heilutus, onko muita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 21:25:43

Teen tuota myös eikä mitään nuppivikaa. Ihmiset jopa luonnehtii minua rauhalliseksi..
Mutta aina joku vispaa, sormet käy tai muuta vastaavaa. Toki voin olla myös paikoillanikin, jos niin haluan, mutta harvoin niin tarvetta on. Koulussakin piti aina olla jotain kädessä, vaikka paperin palaa pyörittelin tai piirtelin ympyröitä paperiin. Samalla opin kyllä, ei siinä mitään.
Toisinaan tuo on selvästi tapa purkaa turhaa energiaa tai kanavoin tylsistymistä ja turhautumista noin. Selvästi vähemmän liikuttelen mitään, kun asia on todella mielenkiintoinen. Mutta niinhän se tahtoo kaikilla olla, että jos jokin asia on tosi mielenkiintoinen niin siihen jaksaa paremmin keskittyä..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.