Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 21:16:31

Ihmetellyt jo pitkään miksi ihmiset tykkäilee sellaisten tyyppien kuvista joista eivät pidä tosielämässä? Eräs kaverini esim halveksuu erään koirankouluttajan metodeita mutta silti laittaa aina tykkäyksiä tämän koulutusvideoihin. Toinen kaverini taas ei pidä eräästä ihmisestä joka teki hänelle tosi kurjasti menneisyydessä ja puhuu tästä pahaa jatkuvasti, mutta taas oli käynyt tykkäämässä tämän uudesta profiilikuvasta.

Olenko käsittänyt jotain väärin vai onko somen tarkoitus olla noin kaksinaamaista? Minullakin on fb-kavereissa pari sellaista josta en pidä ja en kyllä ikinä tykkäile heidän jutuistaan. Miksipä haluaisin viestittää tuommoisia ystävällisiä elkeitä kun en niin heistä ajattele. Ajattelenko siis itse asian jotenkin oudosti?

Ja ei ole iso tai merkittävä asia joku fb-tykkäys mutta mietinpä vain ja sjattelin kysyä muiden mielipidettäkin :D

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.19 21:26:03

Kaverisi ovat kaksinaamaisia perseennuolijoita.

Takanapäin haukkuvat, naamakkain mielistelevät.

Hankkiudu niistä eroon, tekevät samoin sinullekin.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 21:30:20

Kyllä epämiellyttävätkin henkilöt voivat laittaa hyviä kuvia. Se aivan hölmöä, että niillä kuvilla ei olisi merkitystä, vaan tykättäisiin asioista sen perusteella kuka laittaa, eikä että mitä laittaa.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 21:42:57

mä oon miettiny välillä samaa. Yks työkaverimies tykkäilee usein yhden naisihmisen päivityksistä(vaikkei ne olis mitenkään erityisiä, hauskoja tms), mutta mulle sanoo aina että kun se on yks on niin negatiivinen persoona.
Yksi ratsastajatuttava taas ei pätkääkään arvosta erään yhteisen kaverimme tyyliä ratsastastaa, mutta tykkäilee silti jos tuo kaveri menestyy vaikka kisoissa.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 21:49:05

Ihmettelen samaa kun aloittaja. Se jopa vähän ärsyttää, kun tyyppi, jota itse pidät tosi mukavana, selvästi dislikee jotakin yhteistä tuttuanne. Parhaimmassa tapauksessa kyseinen yhteinen tuttu on sellainen, ettet itsekään ole sen kanssa juuri tekemisissä > mukavan tyypin kommenttien takia alat miettimään olisiko niissä perää > vähennät tuon yhteisen tutun kanssa frendaamista > seuraat somesta kuinka heidän kahden "YSTÄVYYS" "KUKOISTAA" > die alone

Lähtökohtaisesti en tykkää kuvista, jotka on jonkun sellaisen henkilön laittamia, josta en pidä. Olkoonkin hyvä ja kauniskin kuva, rullaan ohi. Pari kertaa myös niin, että olen "woww tosi ihana kuva!!!" ja sormi jo matkalla tykkää-napille, kun silmiin osuu postaajan nimi. Jos en pidä henkilöstä, ei se saa tykkäystäkään, vaikka kuva olisikin hyvä :D tää riippuu siis tosi paljon henkilöstä, että tykkäänkö siitä hyvästä kuvasta vai en. Esim. entisten koulukiusaajieni mistään jutuista en tykkää. Enpä kyllä edes tiedä miksi niitä edelleen roikutan kaverilistoillakaan... pomon jutuista en tykkää ellei ole joku oikeasti superhyvä tai -kiva juttu.

Kavereiden ja hyvien tyyppien jutuista taas tykkään, kaikista. No, mistään sovinisti-natsi-rasistijutuista en, tosin mun kaverit ei ole sellaisia :D jotkut tosi huonolaatuiset ja heilahtaneet kuvat jää tykkäämättä, kun ei niitä jaksa edes selata läpi.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 21:50:55

Tunnistan kyllä ilmiön jossa pakonomaisesti joka ikinen silmiinosuva julkaisu saa tykkäyksen. En mä osaa sellaisten henkilöiden tykkäystä edes arvostaa, kun se jakelee niitä kaikille. Niillekin, keitä tunnetusti inhoaa, ja myös niille kahdelle sadalle huonolaatuiselle vinolle Tallinnanreissu -kuvalle.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: Aarni 
Päivämäärä:   20.8.19 21:53:09

Minusta on älyllisesti epärehellistä tykätä tai jättää tykkäämättä sen perusteella tykkääkö vai eikö tykkää julkaisijasta henkilönä. Koska julkaisun sisällöstähän siinä käsittääkseni tykätään, jos tykätään, eikä julkaisijasta.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 22:45:04

Entä jos ei jostain syystä pidä persoonana jostakin henkilöstä, eikä ole kuitenkaan syytä olla huonoissa väleissäkään? Ja tyyppi kuuluu tuttavapiiriin. Ei minusta ole väärin tykkäillä kuvista tai olla kohtelias vaikka ei pitäisi ihmisestä erityisesti ja olisi myös uskoutunut kaverille asiasta. Kohteliaisuus ja kontakti edesauttaa sitäkin että mielipide ihmisestä muuttuu joskus. Mielenkiintoinen aihe.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   20.8.19 23:41:17

Mä käytän paljon instagramia ja ihan surutta tykkäilen yksittäisistä kuvista vaikken tyyppiä seuraisikaan. Feedi voi olla suurelta osin ihan sutta ja sekundaa mutta sitten siellä on joku hyvä kuva joukossa. En viitsi ottaa huonoa tiliä seurantaankaan.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   21.8.19 06:57:36

En ole somessakaan tekemisissä ihmisten kanssa joista en pidä. Enkä hirveen aktiivinen olekaan

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: ¨ 
Päivämäärä:   21.8.19 08:46:31

Tämänkin asian varmaan voi ajatella niin eri tavalla. Joillekin tykkäyksellä voi olla isompikin merkitys ja niitä ei jaella tyypeille joiden kanssa ei olla tekemisissä tai joista ei tykätä. Joku taas voi vain vilkaista kuvan eikä edes kuka sen on laittanut ja heittää tykkäyksiä "joka suuntaan" ilman että sillä olisi mitään merkitystä, ihmiset on erilaisia.

Itse kuulun noihin jälkimmäisiin.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   21.8.19 16:47:43

No on tuo kyllä aika kaksinaamaisen kuuloista jos haukkuu vieläpä näitä ihmisiä avoimesti.

  Re: Miksi tykätään somessa jos ei tykätä ko tyypistä

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   21.8.19 16:51:02

Ootteko kuullut oikeesta elämästä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.