Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  MYOOMA

Lähettäjä: Kasvain 
Päivämäärä:   20.8.19 20:20:23

Vertaistukea, sain eilen tietää että minulla on myoomia kaksi, joista isompi 3-4cm kokoinen. Pelästyin niin että siltä seisomalta pääsi itku... kasvain. Apua, heti kävi mielessä että tässäkö tää nyt oli. Olen vasta 28 vuotias.

En ole huomannut että olisi mitään oireita, muutaku normaalia enemmän ehkä välivuotoja. Menkkani on ollut aina todella niukat ja sitä nyt pelkäänkin että alkaako ne tuleen runsaammin. En tiedä kuinka kauan myoomat on ollut, koska en ole aikaisemmin gynellä käynyt. Vain neuvola perus papa jne.

Olin niin järkyttyny että osa asioista meni ihan ohi mitä lääkäri sanoi, muistan vain että tuo isompi on jotenkin niin hankalassa paikkaa että voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Haluan keskustelua, kokemuksia muilta myoomista.

  Re: MYOOMA

Lähettäjä: Kasvain 
Päivämäärä:   20.8.19 20:21:28

Niin ja piti lisätä että syön epillereitä ja lääkärin mukaan niin kannattaa jatkossakin tämän asian takia.

  Re: MYOOMA

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   20.8.19 20:22:57

Myoomat ovat hyvänlaatuisia, eli et ole kuolemassa. Vuotoja voivat lisätä ja tosiaan hankaloittaa raskaaksi tulemista, mutta ei ne henkeä vie.

  Re: MYOOMA

Lähettäjä: FP 
Päivämäärä:   20.8.19 20:54:19

Oliko puhetta niiden poistosta jos voivat hankaloittaa raskautta tai muuten oireilla?
Minulla poistettiin hyvin pieni myoma joka alkoi oireilla vasta lopetettuani e-pillerit. Oireena kovat menkkakivut. Myoma poistettiin koska toivoin raskautta ja poisto tehtiin päiväkirurgialla nukutuksessa. Yks päivä saikkua ja särkylääkekuuri. Oireet poistuivat leikkauksen jälkeen ja koepalan mukaan kasvain oli hyvänlaatuinen. Kuulema yleensä jo ultralla näkee jos on epäilys pahanlaatuisesta. Ilmeisesti sullakin vaikuttivat hyvänlaatuisilta jos ei muuta sanottu.

  Re: MYOOMA

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   20.8.19 21:13:33

Ollu 10v myooma ja ei ole ollut haittaa ja raskaaksi tulo voi vaikeutua jos se poistetaan ja arpi jää joten multa ei poistettu ja raskaus normaali.

  Re: MYOOMA

Lähettäjä: AJ 
Päivämäärä:   20.8.19 21:22:30

Minulla on useampia myoomia. Ne huomattiin vuosia sitten. Niiden kasvua saatiin hillittyä hormonikierukan avulla. Eipähän ehtinyt niitä vuoto-ongelmiakaan tulla.

Ovat gynellä sanoneet, että leikataan vaan sitten, jos ne haittaavat raskaaksi tuloa. En kyllä tiedä, haluanko edes yrittää.

Ikää 33 v.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.