Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 20:38:09

On tiedossa, että liikunta on helppo ja halpa tapa pitää huolta terveydestään. Tiedossa on myös, että suomalaisten liikkumattomuus aiheuttaa vuosittain miljardien kustannukset. Silti neljäsosa suomalaisista ei harrasta liikuntaa ollenkaan.

Jos sinä kuulut niihin, jotka tekevät kevyttä työtä (tai eivät ole töissä) ja kuljet kaikki matkat autolla, etkä liiku vapaa-ajallakaan, niin MIKSI? Kerro syysi, niin hötönetin raati antaa tuomion, onko kyseessä oikea syy vai tekosyy. ;)

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.8.19 20:41:03

En kehtaa mennä uimahalliin tai salille.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.19 20:41:20

Liikkumiseni menee heti pakkomielteisesti suorittamiseksi, joka johtaa rasitusvammoihin. Kiitos syömishäiriön.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   15.8.19 20:47:24

Olen koko ajan kipeä tai ainakin luulen niin, enkä uskalla urheilla esim. flunssan jälkitiloissa tai jos tuntuu että on lämpöä. Nenä vuotaa tai on yskää, taas jää liikkumatta. Väsymyksenkin laitan jonkun taudin oireeksi.

Kaverini kuoli kauan sitten sydänlihastulehdukseen, kun urheili kipeänä, tai niin meille kerrottiin.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Mooli. 
Päivämäärä:   15.8.19 20:56:02

Ruuhkavuodet. Lapsi 1v 3kk, ei ole aikaa arkisin ja aika vähän on viikonloppuisinkin.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: anni 
Päivämäärä:   15.8.19 20:58:41

Ei kiinnosta.

Olen terve ja normaalipainoinen, teen puutarhatöitä.

Saa arvostella :)

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.8.19 21:02:57

En yksinkertaisesti pidä liikunnasta. Ei ole mitään sellaista lajia jonka harrastaminen toisi mulle minkäänlaista iloa. Onneksi on edes työ jossa seistään ja kävellään koko päivä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   15.8.19 21:08:52

Ei jaksa panostaa kun on kaksi pientä lasta. 1v ja 3v.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   15.8.19 21:33:32

Koska talvella olen sänkypotilaana ja en jaksa liikkua yhtään enempää kuin on pakko koska se aiheuttaa kipua.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.19 21:44:41

En jaksa. Salilla kävin pari vuotta ja sitten sekin alkoi tuntumaan pakkopullalta. Lenkille en jaksa lähteä kuin koirien kanssa ja sehän on hidasta.
Mielummin meen päiväunille töiden jälkeen kuin vaikka sinne salille tai lenkille. Mitään hyvää oloa en liikunnasta saa vaan päinvastoin. Salilla meni korvat lukkoon ja sitä saattoi kestää pari päivääkin. Aina kun oli pää alaspäin niin korvat aukes, mutta meni heti takas lukkoon kun oli normaalisti.
Sellaista liikuntamuotoa olekaan joka olisi mun mielestä kivaa. Kokeiltu on kaikkea mahdollista.
Onneksi en vielä ole lihava.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Tane 
Päivämäärä:   15.8.19 21:47:41

Liikun aktiivisesti 4-6 kertaan viikossa ( salia, hiihtoa, pallopelejä, lenkkeilyä, pyöräilyä ) suurin piirtein lokakuusta-huhtikuuhun, kesällä on sitten olevinaan niin paljon tekemistä ( töitä, veneilyä, mökkeilyä, rakennushommia, moottoripyöräilyä yms. ) että en ehdi liikkumaan kunnolla.

Nytkin oli parin kaverin kanssa tarkoitus ajaa koko kesä säännöllisesti lenkkiä maantiepyörällä ja fatbikellä, että olisi syksyllä kunnon juoksu/hiihto kunnossa, mutta kertaakaan ei ole ehditty käymään, kun kaikilla on kiireitä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.8.19 21:49:26

Kesäisin ei vain pysty, koska on niin tukalan kuuma että liikkuminen sisälläkin aiheuttaa hikoilua ja ahdistusta. Talvella taas kuntorata on varattu hiihtäjille, ja lenkkeily on ainoa liikuntamuoto mistä pidän. Eikä pakkasilla muutenkaan tunnu kovin kivalta urheilla ainakaan ulkona. No, kävelen sentään kouluun aina arkisin, 40min suuntaansa. Se on ihan tarpeeksi enkä edes jaksa kotiin päästyäni tehdä yhtään mitään.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: yh 
Päivämäärä:   15.8.19 21:50:21

Vihaan liikuntaa, en saa siitä mitään iloa irti.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   15.8.19 22:01:22

Miksi suomalaiset ovat nykyisin valtavan paksuja?
Johtuuko se tatuointimusteissa olevista aineista?
Tatuoijille tulee tatuoitavaa pintaa enemmän, kun musteisiin sekoitetaan lihottavia ja laiskistavia aineita.
Ei kait sitä muuten voi selittää, että suomalaiset ovat nykyisin tatuoituja ja tosi lihavia.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.19 22:18:14

Koska liikunta on yksitoikkoista.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.8.19 22:38:23

Liikunta on yksi v*ttumainen velvollisuus muitten joukossa, mitään iloa en ole oppinut siitä saamaan. Pakkopullaa, jota tehtävä painonhallinnan ja terveenä pysymisen takia. Vihaan hikoilua ja vielä enemmän hengästymistä. Liikunnasta tulee kaikin puolin inhottava olo. Kotikasvatus ei auta yhtään asiassa, kun urheilu on turhaa ajan tuhlausta ihmisille, joilla ei ole mielekästä/hyödyllistä/järkevää tekemistä. Mitään järkevää hyötyliikuntaa taas ei kerrostalossa asuessa ole tarjolla. Omakotitaloa on katseltu vuosikausia tuloksetta, kun ei nyt sentään ihan mihin tahansa hometaloon tyydytä vain, että pääsisi polttamaan kaloreita haravoimalla.

Työ ja muutama muukin asia arjessa on henkisesti hyvin kuormittavia, josta seuraa että usein ei vaan ole enää energiaa pakottaa itseään liikkumaan. Kun muu kuormittuneisuus välillä helpottaa, jaksan taas ruoskia itseni liikkumaan, mutta välillä on mennyt vuosia aivan olemattomalla liikunnalla.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 22:39:47



"En kehtaa mennä uimahalliin tai salille."

Miksei kehtaisi mennä uimahallin tai salille? Siellä on monen ikäisiä ja -näköisiä ihmisiä. Ja onhan niitä muitakin liikuntamuotoja, esim. ihan yksilölajeja.

"Liikkumiseni menee heti pakkomielteisesti suorittamiseksi, joka johtaa rasitusvammoihin. Kiitos syömishäiriön."

Viivan kannattaisi hakea apua ongelmaansa. Auttaisiko, jos harrastaisit vaikka kerran viikossa jotain kalliimpaa, esim ratsastaisit yksityistunneilla tai ottaisit vaikka joogassa yksilöohjausta?

"Ruuhkavuodet. Lapsi 1v 3kk, ei ole aikaa arkisin ja aika vähän on viikonloppuisinkin."

Ruuhkavuodet on kyllä vain tekosyy. Mä tunnen montakin pienten lasten äitiä, jotka tekevät vuorotyötä ja hoitavat kodin ja ehtivät silti salille/lenkille pari-kolme kertaa viikossa.

"Kesäisin ei vain pysty, koska on niin tukalan kuuma että liikkuminen sisälläkin aiheuttaa hikoilua ja ahdistusta. Talvella taas kuntorata on varattu hiihtäjille, ja lenkkeily on ainoa liikuntamuoto mistä pidän. Eikä pakkasilla muutenkaan tunnu kovin kivalta urheilla ainakaan ulkona."

Kesällä voi harrastaa ilmastoiduissa sisätiloissa tai jos on tosi lämminverinen, niin voi uida tai vesijuosta luonnonvesissä. Sup-lautailussa muuten tuskin tulee kovin tukala olo? Ja ei nämä Suomen kesät nyt niin kuumia ole. :D Talvella pukeudutaan sään mukaan ulos + että sisäliikuntamahdollisuuksia on lähes rajattomasti.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   15.8.19 22:51:07

""Ruuhkavuodet. Lapsi 1v 3kk, ei ole aikaa arkisin ja aika vähän on viikonloppuisinkin."

Ruuhkavuodet on kyllä vain tekosyy. Mä tunnen montakin pienten lasten äitiä, jotka tekevät vuorotyötä ja hoitavat kodin ja ehtivät silti salille/lenkille pari-kolme kertaa viikossa."

Ja mitä niiden lasten kanssa tehdään jos ei tule liikuntaa? Ei se liikunta ole aina lenkillä tai salilla käyntiä. Etenkin 3 v.n pitäisi liikkua sen verran että kyllä siinä äitikin saa liikuntaa samalla. I

Itse tällä hetkellä todella hankalassa tilanteessa, raskaus loppusuoralla ja liitoskivut aika suuret eli liikunta hetkittäin todella vaikeaa. Jotain pitäisi kuitenkin pystyä tekemään kun poika 2.5v on erittäin aktiivinen, toki mies osallistuu töiden jälkeen, mutta päivisin ollaan kahden. Ja vaikka niitä liitoskipuja ym on tulee päivässä n 8000 askelta vaikka en ole tehnyt mitään muuta kuin touhunnut kevyesti osan päivästä pojan kanssa. Toki normaalioloissa oma liikuntamäärä on älyttömän paljon enemmän.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   15.8.19 22:51:20

Kipu. Tällä hetkellä useamman päivän huonompi jakso, kävely on vaikeaa ja joka askelella sattuu. Hepat saan käytyä ruokkimassa mutta ei puhettakaan ratsastuksesta tms.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.19 22:52:22

Sinä joka et kehtaa mennä salille tai uimahalliin, etkö kehtaa mennä edes metsään lenkille? Jo puolen tunnin reipas kävelylenkki päivittäin tekee terveydelle ihmeitä. Liikuntaa on muutakin kuin uiminen tai salitreeni.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 22:57:12

Suurimmalla osalla pelkkiä tekosyitä. Terveydellisiin asioihin en ota kantaa, mikä minä olen kenenkään kipuja arvioimaan.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.8.19 23:11:51

Tiedän että tilanne voisi korjaantua paremmalla yleiskunnolla jossain vaiheessa mutta välttelen lenkille lähtöä kun oksennan heti kun meinaa puuskututtaa, pyörryn myös helposti. Minulla on astma, kilpirauhasen vajaatoiminta, matala verenpaine, refluksi ja raudan puutos jatkuvasti sekä vatsa koko ajan ärtynyt, josta syystä pahoinvointi alkaa usein myös jostain alavatsan tietämiltä aivan kuin olisin raskaan.

Lääkäri on sanonut että minun kannattaa urheilla vain tyhjällä vatsalla eli heti aamusta, mutta siinäpä se onkin, kun ei heti aamusta viitsi :(

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   15.8.19 23:13:17

Lisään listaan vielä palleatyran, se varsinainen syy jonka takia lääkäri puoltaa tyhjällä vatsalla urheilua.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 23:19:01

No ei kai ole mikään pakko liikkua joko yön yli kestäneen paaston jälkeen tai sitten täydellä vatsalla? Jos esimerkiksi syö päivällisen klo 16, niin rauhallisen kävelylenkin voi varmasti tehdä klo 19 jälkeen, jos ei sitten ole vetänyt itseään ihan ähkyyn.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: 28v 
Päivämäärä:   15.8.19 23:34:52

Minä saan mielestäni arkista hyötyliikuntaa sen verran, että tuntuisi hölmöläisen hommalta ajaa autolla 10km jonnekin salille/uimahalliin/jumpalle.
Sitten jos "harrastan liikuntaa", niin saatan käydä polkemassa muutaman kilometrin tai tehdä koiran kanssa pidemmän kävelylenkin tai jopa ratsastustunnilla.

Talo on vanha, tonttia 6000m2 ja pihatietä 500m. Marja- ja sienisato jää laihaksi tänä vuonna...

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.19 23:47:20

Koska ei huvita. Käytän rajallisen vapaa-aikani mieluummin itseäni miellyttävään tekemiseen. Elämässä on muutenkin tarpeeksi velvollisuuksia, joita on pakko tehdä vaikka ne olisivat kuinka tylsiä, joten muun ajan tahdon käyttää juuri siten kuin itseä huvittaa.

Liikunta on hirvittävän tylsää ja pidän ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti käyttävät tunteja elämästään pomppimalla juoksumatolla, nostelemalla raudankappaleita tai juoksentelemalla pallon perässä vähän omituisina. Minulle liikunnalla täytyy olla jokin konkreettinen ja käytännöllinen päämäärä, kuten vaikkapa siirtyminen paikasta toiseen, kodin siistiminen, pihan kaunistaminen tai eläimen hyvinvoinnista huolehtiminen. Liikuntaa liikunnan vuoksi en harrasta.

Ihan sama jos "ei huvita" ei ole jonkun Sallin mielestä kelvollinen syy :D Minulle se on nimenomaan kaikista paras syy ja sehän asian ratkaisee omalla kohdallani.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 23:47:33

"Jos sinä kuulut niihin, jotka tekevät kevyttä työtä (tai eivät ole töissä) ja kuljet kaikki matkat autolla, etkä liiku vapaa-ajallakaan"

Alkuperäisessä viestissäni lukee näin ja sitten tähän vastaavat ne, jotka liikkuvat paljon työssään, kulkevat työmatkat jalkaisin/pyörällä ja/tai harrastavat hyötyliikuntaa. Huoh.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.19 23:47:33

Sinä joka et halua ajaa 10km salille/uimahalliin/jumpalle, miksi et vain kävele 10km lenkkiä tai edes 5km? Ihan siinä lähiteillä tai lähimetsässä, ei tarvitse lähteä minnekään. Paitsi pois sohvalta ja ulos ovesta...

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   15.8.19 23:48:59

"Ei huvita" on ainakin rehellisempi syy kuin moni muu... ;)

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Laalaa 
Päivämäärä:   16.8.19 00:11:15

Työterveyshuolto sanoi että minun ikäiselle ei suositella näin rankkaa liikuntaa kuin kerran viikossa.

Joten käyn max. 3 kertaa viikossa noissa treeneissä. Oli mun mielestä ihan outo neuvo. Ikää 42v.laji kickboxing

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.19 00:23:27

Jos ei olisi koiraa ja ratsastusharrastusta, tuskin liikkuisin. Ei kiinnosta liikkuminen liikkumisen takia.

Eli onneksi on koira ja hevoset olemassa :D

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   16.8.19 00:28:45

Huono keli, eli aamulla on satanut niin ei kannata lähteä lenkille kun kohta sataa kuitenkin taas. Ta isairaus, olin 3 viikkoa siten flunssassa niin ei vieläkään kannata liikkua ettei pahene (koska vähän on nenä tukossa).
Salille ei ole järkeä lähteä kun pitäisi ensin kävellä se 8km joka menee jo liikunnasta, kun julkiset eivät kulje.

Nyt olen viikko sitten ottanut itseäni niskasta kiinni ja ruvennut jumppaamaan kotona. Jos ulkona sataa, niin sitten treenaan kahvakuulalla sisällä samalla kun katselen sarjaa :D

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   16.8.19 00:30:10

En ehdi, pieni lapsi ja hevonen.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.19 00:37:20

Koska vihaan betoniviidakossa lenkkeilyä. Mutta minneppä lähdet kun pakko asua kaupungissa, kun ei rahat muuten riitä elämiseen..

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   16.8.19 05:30:08

Raha jota ei ole. Kyllä, rahanpuute aiheuttaa sellaista ettei voi mennä mihinkään kun vaan ei voi mennä. Innostus puuttuu kun murehtii. Samaten on Rakkauden puute aiheuttaa sen ettei vaan huvita eikä jaksa. Jos ei ole Rakkautta ihminen muuttuu apaattiseksi ja naama on norsun vidula kun ei ole sitä iloa eikä naurua.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   16.8.19 05:40:55

Miksi tämä sama otsikko ihan kirjaimellisesti on täällä jatkuvasti? Sanasta sanaan?

Hyvin merkillistä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Koda 
Päivämäärä:   16.8.19 06:14:06

Ja mä en ymmärrä mitä se aloittajalta pois jos joku toinen ei liikunnasta pidä,viitsi ,jaksa, halua, kykene tai mitä vaan?

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Järki 
Päivämäärä:   16.8.19 07:26:29

On se aloittajalta ja koko yhteiskunnalta pois kun liikkumattomuus aiheuttaa kalliisti hoidettavia pitkäkestoisia sairauksia ja ihmisten elämänlaatu on todella surkeaa liikkumattomuuden ja ylipainon vuoksi. Olen ollut tilaisuudessa seurata tämänkaltaisten ihmisten elämänkulkua ja voinut verrata sitä liikkuviin ja painostaan huolehtiviin.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.8.19 07:52:43

No miksi helvetíssä liikkuisin vielä erikseen? Mulla on talli pihassa ja siinä vaiheessa kun aloittajan kaltaiset velttoperseet vielä piereksivät sängyssä, minä olen jo tehnyt aamutallin ja talvella lumityöt. Siitä töihin ja ilta jatkuu tallilla ja okt-hommissa.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   16.8.19 07:56:22

Aloittaja tuskin on nettomaksaja verojensa suhteen.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.8.19 08:23:56

Viiva: asutko jossain ulkomailla? Minä asun Helsingin kantakaupungissa ja voin kotiovelta tehdä tunnin lenkin näkemättä vilaustakaan betonista. Metsäänkin on useassa paikassa kävelymatkan päässä, jos mieluiten haluaa nyppiä hirvareita tukasta lenkin jälkeen. Ja pari kansallispuistoa puolen tunnin ajomatkan päässä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Cot 
Päivämäärä:   16.8.19 08:26:38

Laskentaanko koiran kanssa lenkkeily liikunnaksi? En oikein viitsi lähteä pitkän työpäivän jälkeen erikseen minnekään salille ja jättää koiraa yksin. Mieluummin kävelen koiran kanssa metsässä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Järki 
Päivämäärä:   16.8.19 08:38:32

Aloittaja kysyy selvästi tekosyytä sille ettei liiku!
Täällä työkseen liikkuvat ihmiset alkavat oudosti kiukuttelemaan vaikka saavat reilusti hyötyliikuntaa.
Jos liikkuvan ihmisen paino ja läskiprosentti alkaa kohota korkeuksiin, kannattaa katsoa ruokavalion suuntaan. yleisin ongelma on sokerit ja rasvassa paistetut ruoat.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 08:47:16

"Raha jota ei ole. Kyllä, rahanpuute aiheuttaa sellaista ettei voi mennä mihinkään kun vaan ei voi mennä."

Nouse sohvalta.
Avaa ulko-ovi.
Astu ulos.
Ala kävellä tai juosta.
Se on täysin ilmaista.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   16.8.19 08:50:19

Koska ei vaan jaksa. Koiran kanssa käyn aamulla ja illalla, mut muuten hevosen kuoltua on kyllä liikunta jäänyt kokonaan.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Suza 
Päivämäärä:   16.8.19 08:51:47

Lähettäjä: Mies
Päivämäärä: 16.8.19 05:30:08

Raha jota ei ole. Kyllä, rahanpuute aiheuttaa sellaista ettei voi mennä mihinkään kun vaan ei voi mennä. Innostus puuttuu kun murehtii. Samaten on Rakkauden puute aiheuttaa sen ettei vaan huvita eikä jaksa. Jos ei ole Rakkautta ihminen muuttuu apaattiseksi ja naama on norsun vidula kun ei ole sitä iloa eikä naurua.

Juuri siksi sun kannattaisi alkaa harrastaa liikuntaa! Kohta ei ole enää naama norsun vidula, et ole apaattinen ja on iloa ja naurua ja sitten voi löytää sen rakkaudenkin! Ja käveleminen ei maksa mitään ja on hyvää liikuntaa. Unohtuu murehtiminenkin kun liikkuu luonnossa ja saa muuta tekemistä. Netti sulla on ilmeisesti käytössä kun tänne kirjoittelet, löytyy ilmaiseksi jumppaohjeita ja videoita vaikka kuinka paljon!

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   16.8.19 09:38:37

Olen liian laiska ja mukavuudenhaluinen. Aina välillä innostun viikoksi tai kahdeksi, sitten annan itselleni periksi ja lösähdän sohvalle.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: AJ 
Päivämäärä:   16.8.19 10:10:59

Lääkäri kielsi toistaiseksi.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   16.8.19 10:18:50

Olen raskaana. Pystyn hädin tuskin kävelemään liitoskipujen ja selkäkipujen takia. Alkuraskaus meni pahoinvoinnissa ja muuten kipeänä (keuhkokuume) ja keski- väsyneenä ja pahoinvoivana. Loppu menee näköjään muuten kipeänä. Jospa sitä sitten taas kun tämän saa ulos..

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   16.8.19 10:25:53

"No miksi helvetíssä liikkuisin vielä erikseen? Mulla on talli pihassa ja siinä vaiheessa kun aloittajan kaltaiset velttoperseet vielä piereksivät sängyssä, minä olen jo tehnyt aamutallin ja talvella lumityöt. Siitä töihin ja ilta jatkuu tallilla ja okt-hommissa."

No miksi sinä koet sitten kuuluvasi liikkumattomien porukkaan? Lue aloitus ajatuksen kanssa.

Jokainen kai määrittelee itse, mitä mieltää liikunnaksi. Mun mielestä koiran kanssa lenkkeily on liikuntaa, ihan siinä missä rauhallinen kävelylenkki tai vaikka joku kehonhuoltojumppakin. Ei liikunta ole pelkästään sata lasissa ja hiki pe*svaossa paahtamista.

Tässä nyt haetaan sitä, että miksi ihminen on tai haluaa olla käytännössä inaktiivinen. Jos liikkuu työmatkoja kävellen tai pyörällä yli puoli tuntia päivässä, tulee siinä jo suosituksien mukainen määrä liikuntaa. Jos työ on fyysistä (oikeasti, ei mitään hoitotyötä), niin siinähän liikkuu luonnostaan. Puutarhatyöt ym. on hyötyliikuntaa. Mutta entä ne, jotka eivät tee mitään? Eikö ihmisen kroppa kaipaa jo luontojaankin jonkinlaista liikettä? Eivätkö lihakset mene jumiin, jos on aina vain passiivisena paikallaan? Eikö mieli kaipaa liikunnan tuomia hyvänolonhormoneja tai vaikka ihan raitista ilmaa, jota saa ulkona liikkuessa?

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   16.8.19 10:38:42

Minulta puuttuvat kokonaan ne paljon mainostetut liikunnasta saatavat hyvänolonhormoonit.
Normaaliarkena kävelen kyllä koiran kanssa, matka ja vauhti riippuu omista kiputiloistani. Tallitöitä teen silloin myös.
Nyt kun ukko on lomalla niin en varmasti liiku.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   16.8.19 10:45:00

Merviläinen: Jos sä "normaaliarkena kävelet kyllä koiran kanssa" ja "tallitöitä teet silloin myös", niin oletko sä mielestäsi liikkumaton??

Mikä tuossa aloituksessa on nyt niin vaikeaa tajuta?

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   16.8.19 10:57:43

Muotoillaan uusiksi, en liikkuisi jos ei olisi pakko.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Klart 
Päivämäärä:   16.8.19 11:00:19

Asutaan maalla ja liikutaan kesällä pyörällä ja talvella patikoiden ja lumikengillä,
2-4 krt viikossa.
Kovin monipuoliset nämä seudut ei kuitenkaan ole liikkumisen kannalta ja autollahan ei lähdetä uima, -sun muihin halleihin. Sisäliikunta ei oikein kiinnosta.

Silloin kun ei liikuta niin (teko)syyt ovat:
- liian kylmä
- liian kuuma
- liian tuulista
- liian sateista
- liian pimeää
- liian pölyistä (tie pölisee)
- liian kiire
- liian kivuliasta
- liian väsynyt
- liikaa hirvikärpäsiä
- liikaa lunta
- liian vähän lunta
- liian liukasta
Ja liiba laaba

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: anni 
Päivämäärä:   16.8.19 11:03:22

Mun mies ei liiku. Autolle ja takaisin, työ istumatyötä. Hissillä ylös ja alas. Luulee harrastavansa hyötyliikuntaa kun treenaa hevosta joka täysihoitopaikalla, joo liikkuuhan se muutaman kymmenen metriä kun hakee hevosen pihalta ja heiluuhan siinä valjastaessa kädet...

Ylipainoa hänellä on, syödään kotona ihan "tavallista kotiruokaa" ja itse olen hoikka, lapset normaalipainoisia, urheilullisia nuoria, töissä ja työmatkoilla mies syö sitten tosi epäterveellisesti.

Hänellä ei siis ole tekosyytä liikkumattomuudelle koska kokee, että liikkuu.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 11:12:17

"Eikö mieli kaipaa liikunnan tuomia hyvänolonhormoneja"

Ei kaikille tule liikunnasta mitään hyvän olon tunnetta. Mä inhoan hikoilua enkä saa liikunnasta mitään kiksejä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.8.19 11:14:44

Jep, niitä hormoneja odotellessa... Ei ole täällä näkynyt, vaikka aika monta konstia on kokeiltu vuosien varrella.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.8.19 11:56:19

En liiku koska olen liikunnanohjaaja. En siis ryhmäliikunnanohjaaja, vaan julkisella puolella päättävässä asemassa jolla on myös käytännön ohjaustyötä. Kun päivät tekee liikunnan hallinnon parissa töitä ja päivittäin ohjaa ja opettaa liikuntaa (jossa ei itselle juurikaan tule liikettä) niin töistä päästessä ei jotenkin huvita jatkaa liikunnan parissa. Hyötyliikun omakotitalon puuhailussa, liikun lapsen ja koiran kanssa ja käyn kerran viikossa ratsastamassa mutta esim saliharjoittelu, juokseminen, uinti, toiminnallinen harjoittelu ei kiinnosta työpäivän jälkeen enää yhtään. Mulla on peruskunto hyvä ja oon normaalipainoinen, niin vielä vähemmän motivaatiota.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.19 12:09:51

Myöskään mulle liikunta ei tuo minkäänlaista hyvänolontunnetta. Ei ole koskaan tuonut vaikka elämässä on ollut kausia kun olen liikkunut poikkeuksellien aktiivisesti (treeniä 2-3 tuntia päivässä).

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 13:19:09

"Ei kaikille tule liikunnasta mitään hyvän olon tunnetta. Mä inhoan hikoilua enkä saa liikunnasta mitään kiksejä."

Hyvän olon tunne tulee terveydentilan, aineenvaihdunnan ja verenkierron parantuessa.
Hikoilla ei tarvitse, eikä saada mitään "kiksejä". Jo puoli tuntia reipasta kävelyä parantaa terveyttä ja oloa. Vai onko lenkin jälkeinen iloisuus ja rentous juuri niitä "kiksejä" joita haluat jostain syystä ehdottomasti välttää... ?
Ei liikunnan tavoitteen tarvitse olla hikoilu ja rääkki, oikeastaan ei edes pitäisi olla. Liikunnan tavoite tulisi olla terveys.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   16.8.19 13:25:03

Urheilu ei kannata. Se kuluttaa kroppaa eikä lisää terveyshyötyjä. Terveyshyödyt saavutetaan jo hyvin kevyellä liikuntamäärällä.

Olin nuorena aktiivinen urheilija, mutta huomasin, että kroppa rupeaa raihnistumaan. Urheilu on kropalle valtava ylimääräinen kuormitus. Huippu-urheilijatkin ovat jatkuvasti telakalla. Monissa lajeissa huippu-urheilijat eivät näe uransa aikana ainuttakaan tervettä päivää. Kroppa on aina jollakin tavalla rikki.

Sama koskee entisajan kovaa työtä tekeviä työmiehiä. Heidän kuntonsa heikkeni hyvin nopeasti ikääntymisen myötä.

Siksi olen siirtynyt kevyeen liikuntaan, sellaiseen, jossa ei edes välttämättä aina tule hiki. Se on paras tapa pitää terveyttään yllä, kun tähtäin on säilyttää liikunta- ja toimintakykynsä myös viimeisille vuosikymmenille.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 13:30:09

Voihan lukutaito ja sen puute...

"En liiku koska olen liikunnanohjaaja...hyötyliikun omakotitalon puuhailussa, liikun lapsen ja koiran kanssa, käyn ratsastamassa..."

Eikä koske pelkkää hymiötä, tosi moni ei selkeästi viitsinyt lukea aloitusta tai ei oikeasti omaa minkäänlaista sisälukutaitoa. Toki täällä sana on vapaa, tämähän on keskustelupalsta. Yhtälailla "lempisuklaasi"- ketjuun haluaa moni tulla kertomaan, miten ei tykkää suklaasta ja herkuttelee rapeilla salaatinlehdilla :D:D:D

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.19 14:22:11

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 16.8.19 13:19:09

Hyvän olon tunne tulee terveydentilan, aineenvaihdunnan ja verenkierron parantuessa."

Mä voin sanoa että mun tapauksessa tämä ei pitänyt paikkaansa. Useamman vuoden treenasin 2-3 tuntia päivässä eli kunto oli hyvä. Silti vihasin liikuntaa yli kaiken enkä saanut tuosta treenistä yhtään mitään mielihyvää.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.8.19 15:24:24

Liikunnasta saatava hyvän olon tunne on kyllä yksi urbaani legeda.
Ainoa liikunnasta saatava positiivinen tunne perustuu siihen että omatunto soimaa sen jälkeen astetta vaimeammin kun mätät jotain viineriä sisuksiin :D

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 15:50:18

"Mä voin sanoa että mun tapauksessa tämä ei pitänyt paikkaansa. Useamman vuoden treenasin 2-3 tuntia päivässä eli kunto oli hyvä. Silti vihasin liikuntaa yli kaiken enkä saanut tuosta treenistä yhtään mitään mielihyvää."

En yhtään ihmettele, jos kerran käsityksesi liikunnasta on ammattiurheilijan rääkkitreeni 2-3h päivässä.
Sellaisella yleensä haetaankin jotain ihan muuta tulosta kuin mielihyvää ja terveyttä.
Moni urheilija joutuukin lopettamaan jo nuorena koska on hajottanut kroppansa kärsien loppuiän rasitus- ja kulumavammoista.
Liikunnan tavoite tuli olla pitkä ja terve elämä, ei huippukunto muutaman vuoden ajan ja sitten loppuelämä aineenvaihdunta, nivelet ja muu paskottuna.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.8.19 16:24:54

Vihaan liikuntaa, vihaan hikoilua, en saa mitään iloa liikkumisesta, se on pelkkää pakkopullaa, se on pois vaikka hyvän kirjan lukemiseen kulutetusta ajasta.

Hikoilen päästäni paksujen hiuksien takia, että ihan kävellessäkin vesi noruu naamaa pitkin. Liikkumisen takia en aja päätäni kaljuksi.

Vihaan ihmisjoukossa pomppimista, loikkimista ja vääntelyä. Inhoan hellettä, kuumuutta, sadetta, viimaa ja pakkasta.

Enemmin näen nälkää pysyäkseni normaalipainossa kuin yritän kuluttaa energiaa tavalla joka tekee vain v*ttuuntuteeksi.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: 1979 
Päivämäärä:   16.8.19 16:25:17

Niin, ei ole meidän perheessä tekosyitä kummallakaan aikuisella.

Mies harrastanut ikänsä kamppailulajeja jälkeen käy treeneissä 2x/vko.
Noin muuten tehdään yhdessä perheenä kaikkea liikunnallista muutama kerta viikossa. Tytöt 8v ja 6v liikkuu mukana niin suksilla kuin uimahallissa tai päivävaelluksilla.

Eilen olimme uimahallissa ja ensin mies kävi uimassa kilsa minun ollessa tyttöjen kanssa lastenaltaassa ja sitten tehtiin vaihto. :)

Asennointijuttuja.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   16.8.19 16:31:17

Inhoan hikoilua, tekniset tekokuituiset vaatteet tuntuu inhottavalta iholla. MIKSEI KUKAAN VAIVAUDU KEKSIMÄÄN URHEILUVAATTEITA LUONNONKUIDUISTA?

Pää kuumii myös liikkuessa ja jyskyttää. MIKSEI KUKAAN OLE KEKSINYT PÄÄNVIILENNINTÄ?

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.19 16:33:47

Teen raskasta ruumiillista työtä, ei paljon kiinnosta vapaalla hikoilla.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.8.19 16:33:59

Sisäliikunta maksaa ja ulkona on aina paska keli, liian kuuma, sateinen tai kylmä. Sellainen tuulinen alle 20 astetta ois sopiva, silloin voi lähteä ulos kävelemään.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   16.8.19 16:35:26

Tulen pahalle tuulelle likkkumisesta. Vituttaaaaaa niin ettei edes unta saa seuraavakin päivä pilalla.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.19 16:37:46

Koska kaikki suorittaminen ja pakkopulla on raivostuttavaa. Kukaan ei käske minua tekemään yhtään mitään. Elän niin kuin haluan.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.19 16:39:47

"Vihaan liikuntaa, vihaan hikoilua, en saa mitään iloa liikkumisesta, se on pelkkää pakkopullaa, se on pois vaikka hyvän kirjan lukemiseen kulutetusta ajasta.
Hikoilen päästäni paksujen hiuksien takia, että ihan kävellessäkin vesi noruu naamaa pitkin."

Ei, et paksujen hiuksien takia.
Vaan koska olet rapakuntoinen ja lihakseton, ja paskonut aineenvaihduntasi liikkumattomuudella.

"Enemmin näen nälkää pysyäkseni normaalipainossa kuin yritän kuluttaa energiaa tavalla joka tekee vain v*ttuuntuteeksi."

Ei liikunnan tarkoitus ole laihduttaa tai kuluttaa energiaa.
Liikunnan tarkoitus on ylläpitää terveyttä.
Vaikka laihduttaisit/ylläpitäisit normaalipainoa (erittäin epäterveellisellä!) nälkäkuurilla, et pysty ylläpitämään terveyttäsi ilman liikuntaa.
Liikkuva läski on terveempi kuin liikkumaton hoikka (tietysti paras vaihtoehto olisi liikkuva hoikka).

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: junk 
Päivämäärä:   16.8.19 17:00:09

Myös minä kuulun noihin jotka eivät saa liikunnasta yhtään minkäänlaista mielihyvää. Ei tule mitään euforiaa tai edes jotain laimeampaa tunnetta. Lähinnä vain ottaa päähän ja silloin kun kävin jumpissa niin jo aamulla vtutti se kun illalla oli pakko mennä tunnille. Otan mielummin aineenvaihduntaongelma kuin jatkuvan liikuntakidutuksen.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.19 17:13:34

Syöpähoidot päällä ja mieletön väsymys. Haluaisin liikkua ja ennen sairastumista liikuinkin ihan aktiivisesti, 3-6 krt vko, nyt vaan makaan raatona ja yritän jaksaa edes kerran viikossa puolen tunnin köpöttelykävelyllä

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.19 17:28:51

En mä ainakaan liikunnan jälkeen ole yhtään sen virkeämpi tai iloisempi kuin muulloinkaan. Minkäänlaista hyvää oloa ei liikunta tuota. Koirien kanssa on kuitenkin pakko käydä lenkillä. Siihen se mun liikkuminen jää.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.8.19 00:31:39

Olen yläasteella kilpaillut piiritasolla urheilussa ja lukion jälkeen tehnyt liki 20 vuotta ruumiillista työtä, joten en usko että olen "paskonut aineenvaihduntani". Ainoa kampaus, jolla pää ei hikoa, on monta tiheaa ranskanlettiä päänahkaa myöten, joka näyttää yhtä rumalta kuin jos oisin kalju.

Nyt yli 50- vuotiaana en jaksa enää hikoilla päästäni. Ei se ole sen arvoista. Nautin kauniista paksuista hiuksistani ja ajan autolla toimistotyöhöni.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.19 01:17:05

Keksin aina parempaakin tekemistä (siis viihtyisyyden kannalta, en terveyden)

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.19 02:08:43

Nää ohuthiuksiset ei ymmärrä miltä tuntuu kuntoilla peruukki ja karvalakki yhtaikaa päässä....

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.8.19 10:17:46

Ymmärsin kysymyksen väärin.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.8.19 11:27:03

Olen laiska paska, eipä siihen mitään tekosyitä tarvita. Tallitöissä tulee liikuntaa, muttei joka päivä tarpeeksi, mahan koosta päätellen.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.19 08:07:05

Joo, paksuhiuksinen täälläkin. Hikoan päästäni hulluna.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.8.19 08:27:11

"Vai onko lenkin jälkeinen iloisuus ja rentous"

Mikä lenkin jälkeinen iloisuus ja rentous? Hikoilu ja vítutus pikemminkin. Te liikuntafriikit ette vaan tajua, ettei kaikille kertakaikkiaan tule liikunnasta millään lailla hyvä olo.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.8.19 09:38:24

Pelkään kuollakseni ylikuntoa

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: :DDDD 
Päivämäärä:   20.8.19 09:44:49

Toi paksut hiukset on jo parhaimmistoa syiksi, ettei liiku :D

Onko talvipakkasellakin päällä liian kuuma? Tai uidessa? Musta tuntuu, että harvoin Suomessa on niin kuuma, että ulkoliikunta olisi kuumuuden takia mahdotonta, edes paksujen hiusten kanssa :DDD

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.8.19 11:00:25

Ja mitähän väliä sillä on, vaikka päästä hikoaakin? kyllä mäkin hikoilen mutta käyn pesulla sen jälkeen :D

Salli: ihmiset nykyään luulee, että se makaamisesta tullut selkäkipu lähtee makaamalla...

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   20.8.19 11:08:07

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 16.8.19 13:19:09

Vai onko lenkin jälkeinen iloisuus ja rentous juuri niitä "kiksejä" joita haluat jostain syystä ehdottomasti välttää..."

Ei mulle tule mitään lenkin jälkeistä iloisuutta, rentoutta tai kiksejä. Yksinkertaisesti vihaan liikuntaa eikä sellaista lajia ole löytynyt jota haluaisin harrastaa.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   20.8.19 11:29:36

Krooninen kipu ja siitä johtuva väsymys, sekä liian kova kuormitus.

Liikunta tekisi kivuille hyvää, mutta kun kipu ja väsymys on päällä niin lepo on parempi. Kihun hallinta vaatii rauhoittumista illalla jo 19 aikaan. Jos tulee töistä kotiin 17 aikaan ja ruokkii elukat ja tekee vähän kotitöitä, ei sitä paljon muuta ehdi. Aamuliikunta on saatanasta.

Silloin kun on hyvä kausi, liikunta menee överiksi. En tunne väsymystä, vaan teen ihan liikaa liian kovalla temmolla. Kunto on myös sen verran hyvä, että ei kannata lähteä lyhyelle lenkille.

Onnekseni alan löytää keskitien, ja toivottavasti jaksan ja maltan talven, ettei tule syitä ja tekosyitä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.8.19 11:30:07

Väliä on talvellakin pää kuuma ja hiki valuu. No se hyvä puoli on ettei ikinä tarvitse päähinettä talvella missään säässä, tarvitsee vaan suojata otsa ja korvat. Vesisade on sitten eri asia, silloin täytyy laittaa huppu päähän.

Se vesi virtaa noroina sekä naaman yli että niskasta selkää pitkin niin että paita kastuu. Aika haaste miettiä pukeutumista tai meikkiä. Saati sitten kampauksia.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   20.8.19 11:47:36

Lenkitän koiria, ratsastan, hoidan pihaa/puutarhaa ja teen talliremonttia. Nuo ei ole varsinaisesti liikuntaa mutta pysyn hyvässä kunnossa niiden avulla.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.19 12:05:12

liikkumisen jälkeen selkä niin kipeä, etten pääse edes vessaan. Pelkään, että hermokipu jättää minut jonnekin keskelle liikkumista kuten altaaseen tai maalle..
Tekosyitä ovat, rakastan liikkua ja ennen liikuin aina yli 20 h per viikkoa huonoimpinakin viikkoina, kun oli mahdollisuus yli 40h. Kuntokin on vielä ihan melko ok eli tuhat porrasta menee, mutta se kipu mikä tulee - sen sietäminen vaatii tahdonvoimaa ja alastulo autoa.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.19 12:06:30

Te jotka valitatte liiasta hikoilusta, olette joko paskassa kunnossa tai sitten esim. kilpirauhasen liikatoiminta.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.8.19 12:43:54

Öö, miksi liikkuessa tarvitsisi miettiä meikkiä tai kampausta...

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.8.19 19:14:05

"MIKSEI KUKAAN VAIVAUDU KEKSIMÄÄN URHEILUVAATTEITA LUONNONKUIDUISTA?"

-Varustelekasta saa urheilurintsikatkin merinovillaisena. Muut vaatteet on helppo soveltaa vanhoista puuvillatrikoo topeista, T-paidoista, kotihousuista ja huppareista. Edullisemman pään vaateliikkeet myy todella ohuita puuvilla T-paitoja ;) Ei varsinaisiin urheiluvaateliikkeisiin kannata mennä, jos ei tykkää muoviin kääriytyä.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.8.19 19:32:09

Yritin lenkkeillä, mutta mun jalka kipeyty siitä. Selvisi, että en osaa edes kävellä oikein vaan kierrän sisäänpäin. Oon nyt yrittäny käydä fyssarilla ja jumpata, mut en oikein saa motivoitua itseäni siihen jumppaamiseen.

Lenkkeily oli ainoo semmonen laji, joka jotenkin kiinnosti. Ehkä vielä joskus saan jumpattua jalan kuntoon.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   20.8.19 19:43:43

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 20.8.19 12:06:30

Te jotka valitatte liiasta hikoilusta, olette joko paskassa kunnossa..."

Huono kunto voi ihan hyvin olla se tekijä joka estää liikkumisen. Jos liikkumisesta ei saa iloa muutenkaan niin siihen päälle sitten se että et jaksa ja tulee pelkästään huono olo.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.8.19 20:29:55

Siksi, että puoli vuotta sitten jaksoin kyllä juosta kympin ja kyykätä 60 kilolla kasin sarjoja. Ruokakin toki oli viimeisen päälle terveellistä hifistelyä. Olin alle 17% rasvoissa, minulla ei ollut kuukautisia ja itkin väsymystäni.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   20.8.19 20:40:28

Valintoja. Rakastan urheilua, voisin tehdä sitä aamusta iltaan. Haluan aina suihkuun liikkumisen jälkeen ja pesen hiukset. Jos illalla on hevonen ja aamulla menee salille niin suihku ja hiuset kahdesti päivässä eikä jää aikaa muulle elämälle. Liikkuminen vie aikaa. Selkä kestää ratsastusta salia ja uintia eikä kestä kävelyä tai juoksua. Valitsen siis mukavuuden enkä liiku. 30 min laukkaa ei ole oikeaa liikuntaa. Pitäisi, mutta ensin pitää saada vähän pois 60 h työviikosta.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   20.8.19 21:03:51

Lähettäjä: M
Päivämäärä: 16.8.19 08:23:56

Viiva: asutko jossain ulkomailla? Minä asun Helsingin kantakaupungissa ja voin kotiovelta tehdä tunnin lenkin näkemättä vilaustakaan betonista
----------

Jos et ole sokea tai kulje silmät kiinni, niin ei, et pysty Helsingin kantakaupungissa lähtemään kotioveltasi tunnin lenkille näkemättä vilaustakaan betonista

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.8.19 21:09:29

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 20.8.19 12:06:30

Te jotka valitatte liiasta hikoilusta, olette joko paskassa kunnossa tai sitten esim. kilpirauhasen liikatoiminta."

Jopa oli taas varsinainen tietoisku.
Ihan nyt valaistakseni maailmankuvaasi, niin tiedoksesi että hikoilla voi eirräin runsaasti ilman kumpaakaan edellä mainituista tai mitään muutakaan vikaa.

  Re: (Teko)syysi sille, että et liiku?

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   20.8.19 23:09:05

"Se vesi virtaa noroina sekä naaman yli että niskasta selkää pitkin niin että paita kastuu. Aika haaste miettiä pukeutumista tai meikkiä. Saati sitten kampauksia."

Ei liikkuessa tarvi olla meikkiä tai kampausta. :D Ja mitä se haittaa, jos paita kastuu? Liikkuessa on kai tarkoituskin tulla lämmin. Tää oli kyllä tekosyiden ykkönen!

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.