Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.19 14:21:37

Mitä ruokaa yleensä syötät koirallesi? Paljonko jää rahaa jäljelle jos ostat sitä niin paljon kuin koira tarvitsee tänä aikana?

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.19 14:32:47

Mitä sinulla on kaapeissa ja pakastimessa?
Minkä kokoinen koira?

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   23.7.19 14:38:14

Jos et ole tottunut syömään jotain tryffeleitä ja koirasi hanhenmaksaa niin mikä ongelma? Esim. Cittarissa on nyt euron päivät, sinne vaan jos löytyy läheltä. Ihme on jos et viittä päivää selviä.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   23.7.19 14:44:48

Minä olen oikein pahassa raossa syöttänyt sekä itselleni että koiralle kaurapuuroa ruoaksi. Veteen keitettynä tosi halpaa, alle 1€ maksavasta paketista saisi varmaan 10 annosta kummallekin. Vaikka kaurapuuro ei ole optimaalista ruokaa koiralle, niin kaura on kuitenkin vatsaystävällistä ja täyttää mahan hyvin (tämä pätee ihmiseenkin, siksi puuro on hyvää "köyhyysruokaa"). Muista vaan että ei suolaa koiran annokseen.

Joku koira voi vetäistä puuron sellaisenaan, mutta itse olen sekoittanut siihen aina vähän jotain houkuttelevaa makua, esim pikkuisen lihaa. Tulee kuitenkin rahapulan hetkellä paljon halvemmaksi syöttää koiralle iso kupillinen puuroa jossa on 100g lihaa, kuin vaikkapa 500g pelkkää lihaa.

Huom. Tämä on tietysti Tilapäinen ruokintaratkaisu esim. juurikin muutaman päivän ajalle

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   23.7.19 14:48:04

Itsellä 28€ minä + teini pe asti. Euron päiviltä kananmunaa (1€), salaattiainekset (3€), makkaraa (1€) jauhelihaa(1€), vesimelonia(3€), maitoa (2€) peruna (1€) jäi vielä herkkuihinkin rahaa.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   23.7.19 15:22:04

ostan koirille laputettua lihaa, jauheliha koirien lihoja halvempaa kilohinnaltaan. Tuo on 4e/pv, jos teen tuon hintaisen ruuan syön sitä 3-4 päivää, joten hyvin riittää. Laatikoita ja keittoja en pysty tekemään yhden annoksina. En haluaisi kannattaa broilerikasvatusta, mutta halpaahan se on, 3-4 koipea alle 2e. Omista kaappivarastoista riippuu tietenkin myös, voiko maustaa/leipoa jne.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.19 15:35:54

Mä syötän koiralle koirien jauhelihasta (tai vähärasvaisesta päiväysjaihelihasta), riisitä ja kananmunasta tehtyä "pataa" jonka rinnalla menee iso pötky koiranmakkaraa. Näihin riittää 9e jos joutuu ostamaan kaiken kaupasta, ja omalle 17kg keskikokoiselle koiralle ainakin riittää 5 päiväksi.

Itse tykkään makaronilaatikosta ja sitä varmaan tekisin. 400g kevytjauheliha ja pussi makaronia sekä purkki ruokakermaa (en tykkää tehdä munamaitoon) yht.max 5e. Vielä jää 6e toiseen ruokaan, leipään, jugurttiin, puuroon tai mitä edullista tykkäätkin syödä aamiaisella.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: peukaloinen 
Päivämäärä:   23.7.19 19:08:12

1,5 saa 10 kpl kananmunaa. Yksi molemmille viitenä päivänä. 500g näkkileipää 2 €. Riittää ihmisen aamu- ja iltapalaksi tuoksi aikaa. Makaronipussi 20 senttiä, ja niitä 5 olisi 1 €. Ihmiselle soijarouhetta pastan kaveriksi 1,3 tai niillä main, pussi. Koiralle jotain halpaa lihaa pastan tai kaurapuuron keveriksi. Pirkka kaurahiutaleet maksaa noin 1€

Mulla on pakkasessa kakkosluokan possunlihaa 4€/kg ja lampaan sisäelinnippu 1,5€/ kg. Niillä maustaa jo ihmeesti annoksen puuroa. Aloittajaa tämä ei ehkä nyt auta, mutta tulevaisuudessa kannataa varautua.

Kerää kaurapuuron päälle mustikoita. Aika luksusta. Villivihanneksista saa salaattiaineita. Voikukanlehtiä voi pilkota myös sinne koiran puuron tai pastan joukkoon.

Mato-onkiminen on muuten jokamiehen oikeus. Kannattaa käyttää, edes siihen koiran ruokintaan.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.7.19 19:57:36

Älä syötä koiralle pastaa kuten peukaloinen neuvoo! Mahansa vaan saa kipeäksi, vehnä ei ole hyväksi koiralle. Kaurapuuro tai riisi sopii.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 20:31:11

Koiralle Rainbow nappulapussi 3kg, on vehnätön ja maksaa n. 5e. On muuten ihan hyvää toki annan koiralleni muutakin kuin nappulaa. Koira tykkää aksn puuroista ja sakin jämät ja sekaan nappulaa jos keitän puuroa. samoin kotiruokaa, pelkät nappulet sen mielestä on vähän no vähä mauttomia. Halvemmaksi ne ilta-ale lihat tulee kun koirien jauhelihat.
Riisiäkin saa kilon paketin eurolla, makaroonia en minäkään koiralle suosittele vaikka tuo joskus saa hieman laatikon tai jonku makaroonihässäkän jämiä "mausteeksi" nappuloiden sekaan. Jos kranttu koira se on voi voi, harva on kuollu ruokakupin ääreen ;-)

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 20:35:37

Paljonko koira syö? HHC saa ihan prismasta/cittarista, oliko se nyt 7e/3kg. Ihan ok ruoka, voittaa monet kalliit eläinkaupparuoatkin. Tai sitten tosiaan kaurapuuroa, lihaa ja vaikka vielä kananmunaa sille kuppiin.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   23.7.19 20:36:24

Osta kilo jauhelihaa, riisiä, makaronia, munia ja maitoa.
Koiralle keität riisiä, johon lisäät jauhelihaa ja noista muista teet itsellesi makaronilaatikon.
Rahaa ylikin ja osta vaikka hiivaa ja jauhoja, teet sämpylöitä lisäksi.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 22:46:10

Kyllä meillä koirat aunakin.mielellään syöneet aina esim "luhasoosia japerunaa", tai nytkin keitettyä kuorittua perunaa sotkettuna 1/2 euron maksalaatikkoon, josta ensin rusinat pois. Yhdellekin vanhalle piti olla kaurahiutaleita, perunaa, joko liha- tai makkarasoosia tai maksalaatikkoa. Se ei muuta millään syönyt, yhdeltä papalta tuli. Syö ne makaronilaatikkoakin. Moni koira tykkää puurosta, mutta se ei saa olla mitään jankkia silloin. Pannukakko ja lätyt menee. Hyvin pienittynä. Paistetut kananmunat tai keitetyn keltuainen. Menee vaikka korput, kuiva leipä, tuore ruisleipä tai kuivattu.

Yleensä omat syöneet monenlaista, mutta osaavat ne nirsoillakin. Asiaa yleensä auttaa pistää jotain asiaa ensin itse sen nenän edessä omaan suuhun ja äännellä nmm namista.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.19 23:23:00

Tuosta summasta toki riittää budjetti ostaa koirallekin lihaa (jos ei ole jätti), mutta köyhäillessä siinä ei ole mitään järkeä. Hauhau Championia saa 2e/kg, ja vaikka kuinka olisi priimaan tottunut koira, selviää 5pv raksuilla.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 23:31:28

Hyvinhän tuolla pärjää, ellei koira ole moniallerginen.

Kaurapuuroa aamu- ja iltapalaksi, jos kaapissa sattuu olemaan riisiä niin sitä lisäksi. Lenkille muovipussi mukaan jos sattuisi pulloja tulemaan vastaan.

  Re: 5 päivää, 20e ruokaa minulle + koiralle

Lähettäjä: Mon 
Päivämäärä:   23.7.19 23:36:10

Riittää helpommin kuin hyvin. Meillä välillä tiukemmin ja silti toimii...

Porvoossa on varmaan kiire kun aloittaja ei kerkeä kertomaan minkä kokoinen tms koira on kyseessä...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.