Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 22:48:06

Ostin tori.fistä laitteen, joka ei toimi vaikka sen piti olla täysin käyttökunnossa. Nyt myyjä ei suostu palauttamaan rahoja vaan vaatii tuotteen kokeiltavaksi. Lähetänkö tuotteen takaisin silläkin uhalla että myyjällä on kohta sekä rahani, postikuluihin kahteen suuntaan menneet rahat että tuote?
Rikkinäisellä tuotteella en tietenkään tee mitään mutta myyjä on sen sortin venkoilija etten haluaisi riskeerata rahoja. Ei suostu postiennakkoon ja kuvat ja videot toimimattomuudesta eivät kelpaa. Sanoi jopa kirjoittaneensa laitteen sarjanumeron ylös ja vihjasi minun vaihtaneen laitteen samanlaiseen mutta toimimattomaan. Mikään viranomainen ei taida auttaa tässä asiassa ja valitettavasti myyjä asuu toisella puolella Suomea, joten en voi mennä käymäänkään.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 22:49:44

Käske myyjän kertoa se sarjanumero, jos ei osaa kertoa niin et lähetä.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   22.7.19 23:01:09

Eikö ole mahdollista mennä kasvokkain yhdessä toteamaan toimimattomuus? En itse lähettäisi takaisin, ei löydy luottoa nettimyyjiin.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   22.7.19 23:50:41

Millainen vika ja tuote? Voisiko siihen saada ratkaisun esimerkiksi valmistajan kautta?

Sarjanumeron voit pyytää ja sitten lähettää takaisi videon tuotteen sarjanumerosta(kuvaa hankalampi väärentää) tai vaikka olla yhteydessä videopuhdlulla.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.19 00:12:54

Minäkin ostin reilu kuukausi sitten tori.fi:n kautta kameran. Sen piti olla kunnollinen ja toimiva. Mutta totuus on jotain muuta. Ei tarkenna ennen kuin zoomaa lähemmäs kohdetta ja kuvat ovat ihan sinisiä. Myyjä väittää edelleen, että hänellä se toimi hyvin :( Voihan se tietysti olla postissakin hajonnut, mutta vähän epäilyttää...

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.7.19 01:11:28

Rikosilmoitus heti.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: satula 
Päivämäärä:   23.7.19 07:23:27

Ostin satulan, mutta en kysynyt, onko terve. Ei ollutkaan. Myyjä sanos,että oma vika, ettei kysynyt siitä...

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   23.7.19 07:56:18

No jos satulaa ostaa ratsastuskäyttöön niin kyllähän oletus satulasta on että se on ehjä, myyjän pitää ilmoittaa että on rikki tai huijaa. Siis jos runko rikki .Ainakin jos satulalla jonkun verran hintaakin, halvat intialaiset nyt melkein jo tietää että runko rikki tai jos ei ole niin kohta on.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 08:04:13

satula: itsellä ihan sama tilanne oli. Soitin poliisille ja kysyin neuvoa. Kun selvisi myyjä niin käskivät tehdä rikosilmoituksen. Kyseinen henkilö oli poliisilla tiedossa ja montakin juttua meneillään. Viime kesänä ainakin myi satuloita torissa isoa määrää.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: satula 
Päivämäärä:   23.7.19 08:41:40

Ei ollut runko rikki, eikä ilmainen intialainen satula. Päältäpäin nahka poikki, mutta ei näkynyt kuvissa (hyvä kuvakulma).

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 09:09:05

Miten se rikosilmoitus on sitten teitä auttanut? Oletteko ikinä saaneet rahojanne takaisin? Entä voiko tori.fi:hin antaa mitään palautetta myyjästä?

Mulla (aloittaja), kyseessä klipperi joka käy kyllä muttei leikkaa edes uusilla terillä. Myyjän luokse matkaa 500km eli matkakuluihin menisi suhteessa liikaa rahaa.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: Wilma 
Päivämäärä:   23.7.19 13:20:31

Myyjällä saattaa olla itsellään toimiva laite ja ottanut sen sarjanumeron siitä. Milläs sen sitten todistaa.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.19 14:40:54

Mulle taas kävi kerran niin, että myin ehjän tabletin (toimiva ja suoraa käytöstä myin pois). Parin viikon päästä tuli ostajalta viestiä,e ttä olen myynyt rikkinäisn tabletin eikä akkukaan kestä kuin puoli tuntia.
Väännettiin asiasta kauan ja uhkasi tehdä rikosilmon. Sanoin sille että antaa mennä vaan, itsepähän tiedän mitä olen myynyt ja missä kunnossa. Ehdotin myös että palauttaa tabletin mulle ja mä palautan rahat, mutta ei käynyt ostajalle. Yllättäen ei myöskään tehnyt rikosilmoitusta.

Nykyään mieluiten kaupat teen kasvokkain, että ostajan on mahdollisuus kokeilla esim. puhelinta ennen ostopäätöstä. Ja jos itse jotain käytettynä ostan (varsinkin elektroniikkaa) niin mieluiten menen myös itse paikanpäälle tsi sitten postiennakko että saa avata paketin ja tarkastaa tuotteen.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.19 14:43:18

"Miten se rikosilmoitus on sitten teitä auttanut? Oletteko ikinä saaneet rahojanne takaisin?"

En ole saanut rahoja takaisin. Piti mennä sen käräjäoikeudesta tulleen paksun paperinipun kanssa ulosottoon ja laittaa se vireille. Yllättäen kyseessä rahaton varas, joten se laitettiin jotenkin niin että jos sille 2 vuoden aikana tulee jostain rahaa niin niistä maksetaan sitten takaisin tai jotain. Eipä ole rahoja näkynyt ja tuskin koskaan näkyykään.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.7.19 15:20:13

Lähettäjä: *
Päivämäärä: 23.7.19 00:12:54

Minäkin ostin reilu kuukausi sitten tori.fi:n kautta kameran. Sen piti olla kunnollinen ja toimiva. Mutta totuus on jotain muuta. Ei tarkenna ennen kuin zoomaa lähemmäs kohdetta ja kuvat ovat ihan sinisiä. Myyjä väittää edelleen, että hänellä se toimi hyvin :( Voihan se tietysti olla postissakin hajonnut, mutta vähän epäilyttää...

--

Mikä kamera kyseessä? Jos järkkäri, niin taitaa olla asteukset niin, että ei sun mukaan toimi kunnolla ;)

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 16:41:48

Minulla on satulajuttu vielä kesken. En välitä rahoista. Pääasia että vastaa poliisille asiasta, koska vaan valehteli ja länkytti vastaan. Ei edes omaa oikeaa nimeä pystynyt kertoa. Mutta sehän selvis nopeasti. Ihan hullu ihminen.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: satula 
Päivämäärä:   23.7.19 16:57:43

En viitsi viedä asiaa mihinkään, mutta en myöskään osta yksityiseltä netin kautta mitään enää.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.19 18:24:27

?? -> ei ole järkkäri. Ihan tavallinen digikamera. Mulla on ollut juuri samanlainen aiemminkin, niin tiedän kyllä miten pitäisi toimia.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.19 00:34:57

"Miten se rikosilmoitus on sitten teitä auttanut? Oletteko ikinä saaneet rahojanne takaisin?"

Minä tein rikosilmoituksen ja poliisit ottivat yhteyttä, kertoivat etten ole ainoa ja samasta ihmisestä on paljon muitakin ilmoituksia. Käräjät tulossa. Kyllä minä ainakin aion periä saataviani niin kauan kuin mahdollista. Ihan vain huijarin kiusaksi. En tiedä saanko rahoja takaisin, mutta toivotaan.

Ja jokaisesta huijarista pitää tehdä ilmoitus. Sillähän nuo jatkavat vuodesta toiseen, ettei kukaan huijattu tee asialle mitään.

  Re: Huijari Tori.fi:ssä

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   27.7.19 15:24:53

. : ihan nyt vaan katsot sieltä torin ohjeista, voiko sen kautta saada jotain noottia myyjälle. Niin me muutkin tehdään, eikä kysytä esim htnetin kautta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.