Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Ensi silmäyksellä 
Päivämäärä:   22.7.19 17:16:55

Anteeksi huonosta otsikointi. Ja taitaa olla sekava teksti muutenkin mutta olkoon.

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia teiltä joilla on käynyt vastakkaisen sukupuolen kanssa (olettaen että olet hetero) sellainen hetki, että olette kohdanneet ja kemia välillänne on jysähtänyt kertavoimalla niin, että sydän melkein pysähtyy. Yleensähän tämä tapahtuu sillä tavalla, että katseet kohtaa ja Buum, mutta miksei muutoinkin.

Monestihan ollaan ihastuneita ja sitten toivotaan, että toinen henkilö tuntisi samoin jne ja luetaan liikaa käytökseen jne. En tarkoita sellaista tilannetta, vaan nimenomaan hetkeä (tai toistuvia tapauksia) joissa saatte toisesta henkilöstä niin mielettömät vibat, että TIEDÄTTE ettei se voi olla vaan teidän päässänne vaan se toinen tuntee sähkön myös.

Minä olen itse ollut ihastunut kunnolla ehkä 4-5 kertaa elämässäni ja toki kun ihastuu niin katseista tulee kuumia ja yllämainitun kaltaisia (yleensä). Mutta haen tässä sitä, että jonkun, kenties odottamattomankin henkilön, kanssa käy näin ja se saa teidät tolaltanne, vaikket periaatteessa edes kumppania ole hakemassa, esim olet jo suhteessa.

Kysyn, koska minulle kävi näin ensimmäistä kertaa ikinä viime kesänä. Enkä ole saanut tätä henkilöä päästäni. Olen tietysti yrittänyt kaikin tavoin, mutta vaikka elämäni on kiireistä (eli tekemistä riittää muutakin kuin pohtiminen), minulla on puoliso ja olen yleensä kaikin puolin järkevä, niin ei onnistu.

Miten paljon te arvon sennut laittaisitte painoa tälläiselle tunteelle? Huom. minun tapauksessani tunnen henkilöä muutenkin ja tiedän hänestä tarpeeksi, jotta tiedän hänen todella olevan tyyppiäni, mutta kaikki lähti tuosta katseesta ennenkuin tiesin hänestä paljon mitään.

Onko jollakulla käynyt näin, ja sitten paljastunut myöhemmin, että vaikka kuinka olitte varmoja ettei moista voi kuvitella, niin tunne oli sittenkin vain teidän päässänne eikä toinen tuntenut mitään? Tai toisinpäin?

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   22.7.19 17:36:42

Mitä väliä tuolla on, kun olet kuitenkin suhteessa ja jos se mies olisi yhtä hullaantunut, niin jostakin kautta siitä olisi kuulunut.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Ensi silmäyksellä 
Päivämäärä:   22.7.19 17:45:22

En tiedä onko väliä, kunhan kiinnostaa. Tässä minun tapauksessa ollaan kumpikin tahoillamme suhteissa. Ihan ollaan tekemisissä (pakosta) silloin tällöin etten nyt puhu vaan yhdestä kohtaamisesta. Mutta en nyt sinänsä kaipaa apua tulkitsemaan onko mitään tekeillä minun miehen kanssa, kiinnostaa muiden kokemukset. Hulluksihan sitä itsensä tuntee, mutta 36 olen ja vain kerran tosiaan elämässä näin käynyt, että ihan käsittämätön energia jonkun ihmisen kanssa.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   22.7.19 17:50:14

Kyllä tuota tapahtuu, mutta ei se sitä tarkoita, että sen perässä täytyisi alkaa juoksemaan ja monen ihmisen elämiä laittaa mullin mallin. Joillakin on kemiaa tosi paljonkin, mutta ei se välttämättä ole hyväksi parisuhteeseen asti.

Itsellä hieman samanlainen kuvio, mutta molemmat oltiin sinkkuja. Hullaannuttiin täysin toisistamme, mutta muutaman kuukauden kuluttua huomattiin, että ei tästä tule mitään, kun kuitenkin oltiin erilaisia.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: täti 50+ 
Päivämäärä:   22.7.19 18:03:25

Nuo elämää suuremmat klikkaukset ovat yleensä huuhaata. Hyvin toimii yhdenyön jutuissa, mutta seuraavana aamuna jo kaduttaa.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 18:05:53

Ehkä sillä toisella on vaan vahvakatse sekä energia ja tiputtelee ihmisiä ihan huvikseen silmillään. Olit vain yksi niistä. Jatka onnellista suhdettasi.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: MiesMään 
Päivämäärä:   22.7.19 18:15:17

Onhan noita katseita vaihdeltu, mutta eipä se meillä miehillä vuosien riippuvuutta tee ;)

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Bombelo 
Päivämäärä:   22.7.19 18:19:21

Uskallan olla toista mieltä :D
Siinä se klikkaus istuu soffalla vieressä jo viidettätoista vuotta.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 18:23:02

On noita klikkauksia tullut - esimerkiksi sellaisten ihmisten kanssa joihin ei koskisi pitkällä tikullakaan,
salamat ovat lennelleet jonkun muun kanssa aina kohdatessa - mutta ei niistä sen enempää

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 19:27:48

Kyllä. Klikannut jo vuosia. Siitä saa, ja siinä menettää energiaa. En tiedä kumpaa enemmän.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Eiomalla 
Päivämäärä:   22.7.19 19:58:20

Minulla klikkasi, kun näin herran kuvan lehdessä. Aivan outo ihminen, ja niinkuin halolla päähän pelkästä kuvasta. Muutaman viikon päästä kyseinen herra sitten soitti minulle täysinodottamatta, työasian tiimoilta. Jotenkin tiesin kuka soittaa, ennenkuin edes esitteli itsensä. Työasioiden tiimoilta tavattiin sitten lukuisia kertoja ja hyvin nopeasti kävi selväksi, etten ole ainut jolla kolahti. Molemmat tahoillamme seurustelemme, joten juttu ei edennyt. Toisinaan vaihtelemme kuulumisia edelleen, ja koen että jutussa oli jotain sielujen sympatiaa. Tiedä sitten, miten olisi käynyt jos olisimme alkaneet taipalemaan.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Abba 
Päivämäärä:   22.7.19 21:00:50

Kyllä juu on käynyt. 10v myöhemmin "klikkauksesta" päädyttiin yhteen sattuman kautta. Ollaan nykyään naimisissa :)

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: ämmä 
Päivämäärä:   22.7.19 21:09:03

Ihan ensimmäisestä katseesta ei klikannut, mutta kun alettiin enemmän juttelemaan niin toisen silmiin vain upposi ja jäi. Kemia oli ihan selkeää ei ollut epäilystäkään etteikö ollut molemminpuolista. Ihan puhumallakin käynyt ilmi. Ikävä kyllä molemmat ovat varattuja.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.7.19 21:18:00

Mulle on kerran käynyt vähän noin, en edes kunnolla tiedä, miten se sillain kerrasta jysähti. Käytiin sen jälkeen ulkona ja meillä toden totta oli naurettavan paljon yhteistä. Mies oli sitten kuitenkin suhteessa, niin ei pidetty enää yhteyttä, eikä se päätös yhtään kaduta.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.7.19 23:05:47

Täällä myös kokemusta. Matchattiin tinderissä joten toki muutamat viestit siinä vaihdettiin ennen kuin saatiin tapaaminen järkättyä muutaman päivän päähän. Mutta kun nähtiin, se oli sitten siinä. Taisi kumpikin tietää ekasta katseesta että tämä on SE. Samoja ajatuksia ja juttuja niin paljon kun jaksoi kertoa, jopa sama syntymäpäivä :D

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   23.7.19 11:57:59

Kyllä, koin juuri tällaisen hetken miehen kanssa, tunne oli molemminpuolinen ja kumpikin innoissaan ja hämmentynyt.
Tutustuttiin suurin odotuksin ja varmoina suuremmasta tarkoituksesta ja kohtalosta ja paljastui aika pian, että mies on rapajuoppo, kännissä täysin hullu mulkero, joka huoritteli ja mellasti. Kamala ihminen.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Ensi silmäyksellä 
Päivämäärä:   23.7.19 12:44:30

Kiitos vastauksista, jotkut ymmärsivät mitä ajoin aloituksella takaa, mielenkiintoista lukea kuinka "muka" kolahti ja sitten tyyppi olikin esim rapajuoppo eikä yhtään se ihminen joksika tuolla ns. sielujen kohtaamisen hetkellä häntä luulit.

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.7.19 18:05:53

Ehkä sillä toisella on vaan vahvakatse sekä energia ja tiputtelee ihmisiä ihan huvikseen silmillään. Olit vain yksi niistä. Jatka onnellista suhdettasi."

No tämä minun tapaus nyt oli vaan taustatietoa, en missään nimessä kysynyt neuvoa suhdeasioihini. Ja sen onnellisuudestakin tiedän vain minä. Jos nyt kuitenkin kommentoin tuohon, että mitäpä jos tällä tyypillä vain on vahva katse. No, ei. Olemme siis samassa työpaikassa joskin eri pisteissä. Ja tiedän katseidemme hämmentävän häntä yhtälailla koska punastuu ja räpyttelee hallitsemattomasti ja katoaa kaikki puhe. Eli niin, vaikkei välillemme koskaan mitään tule, niin vaan TIEDÄN, että hänkin tunsi - tuntee sen.

On vaan mielenkiintoista tämä ihmisten välinen vetovoima, joka perustuu johonkin todella outoon, tunteeseen, että MUKA tiedät ihmisestä kaiken olennaisen yhden katseen perusteella. Tietysti minun täytyy virallisesti sanoa sitä humpuukiksi, mutta hmm, oikeasti uskon että meidän mielet oikeasti kohtasivat samalla taajuudella :)

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.7.19 15:27:10

Tiedän että kommenttini katoaa alta aikayksikön mutta kyllä se oikeasti oli samalla aaltopituudella olemista ja tuntui kuin oltaisi ihan melkein rakastuttu.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Fox 
Päivämäärä:   23.7.19 15:44:01

Käy aloittaja lukemassa tietoa parisieluista yms. Minut nyt varmasti lynkataan, mutta kyllä heitä on ja se on juurikin tuollaista mitä kirjoitit.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.19 15:49:53

Ai melkein, kylläpä kesti kauan..

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.19 16:04:21

Mitä sitten täytyy tehdä kun tapaa parisielun?

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   23.7.19 16:04:57

Kyllä. Hän tunsi myös sen. Rakastelu oli niin pienestä kiinni ettei hiuskarvakaan olisi sopinut väliin. Hillitsin itseni.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Fox 
Päivämäärä:   23.7.19 16:13:21

Ei tarvitse tehdä välttämättä mitään. Sehän on jokaisen oma asia.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.19 16:23:28

Parisielu :) ...

Jos teiltä poistettaisiin hormonit.
Ja katseet kohtaisivat ensimmäistä kertaa.

Ei tuntuisi mitään.

Siinä se tavallinen työkaveri/tuttu olisi eikä mitään tunteita heräisi.

Tuo voimakas taika/hehku/klikkaus on ihan vaan ihmeellisen ystävämme evoluution tapa sanoa että tässä on hyvännäköinen parittelunahaluinen yksilö joka ajattelee sinusta samoin. Ja...

"Klik!"

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Ensi silmäyksellä 
Päivämäärä:   23.7.19 16:30:08

"Jos teiltä poistettaisiin hormonit.
Ja katseet kohtaisivat ensimmäistä kertaa.

Ei tuntuisi mitään. "

Tottakai. Mitäs me ihmiset ollaan muuta kuin neuronien, hormonien ja aistien vuoristorataa? Ei me oltaisi mitään eikä tuntuisi miltään jos yksi jos toinen taajuus meiltä poistettaisiin. Eli sinänsä turha kommentti.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   23.7.19 17:52:21

Sielunkumppani tai parisielu.. Se yhteys on todella voimakas, mutta ei läheskään aina todellakaan parhaaksi elämänkumppaniksi ole heistä, mutta sydänystävän heistä kyllä saa.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.19 10:06:27

Katsoin miestä ja se kuvitteli siinä olevan jotain, kuvitteli, koska sellaiseen mieheen en koskisisi edes pitkällätikulla! Tämä mies on siis naiselle todella huonoksi koska on vajaa älyinen.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   24.7.19 10:41:40

Uskon, että meillä jokaisella on useampi "se oikea". Ja varmaan kun sellaisen kohtaisi, kemia olisi aika vahva. Senpä takia meillä on järki, me emme lähde jokaisen klikkauksen perässä panemaan siivouskomeroon. Kun on tässä tilanteessa, voit yrittää ajatella, mitä jos puolisosi olisi samassa tilanteessa? Olisit varmaan kovin tyytyväinen, jos hän selittäisi miksi pisti vuosien hyvän parisuhteen , perheen roskikseen vain sen takia, että "katse vei minut mennessään", "oli ihan pakko mennä viettien perässä"....

Siinä tilanteessa voi jossitella mielin määrin ja myöhemmin nauraa itselleen, että mitä ihmettä siinä tyypissä näin...

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.7.19 10:46:43

Hyvässä pitkässä suhteessa ja meillä kolahti heti ensisilmäyksellä.
Molemmilla se sama tunne, tämä on se mun "oikea" puoliskoni.
Pakko uskoa rakkauteen ensisilmäyksellä.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.19 13:06:27

Istuin kerran eräässä tapahtumassa ja huoneen toiselle puolelle tuli Hän.
Katseet kohtasivat, eikä saatu enää silmiämme irti toisista.
Puolen vuoden kuluttua olimme naimisissa ja asuimme yhdessä.
Aikaa tästä 29 vuotta!
Edelleen yhdessä.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Ensi silmäyksellä 
Päivämäärä:   24.7.19 14:20:37

"Lähettäjä: Usva
Päivämäärä: 24.7.19 10:41:40

Uskon, että meillä jokaisella on useampi "se oikea". Ja varmaan kun sellaisen kohtaisi, kemia olisi aika vahva. Senpä takia meillä on järki, me emme lähde jokaisen klikkauksen perässä panemaan siivouskomeroon. Kun on tässä tilanteessa, voit yrittää ajatella, mitä jos puolisosi olisi samassa tilanteessa? Olisit varmaan kovin tyytyväinen, jos hän selittäisi miksi pisti vuosien hyvän parisuhteen , perheen roskikseen vain sen takia, että "katse vei minut mennessään", "oli ihan pakko mennä viettien perässä"...."

Omalta kohdaltani voin sanoa, että olisin ollut lähdössä siivouskomeroon panemaan, kaikkea muuta. Tästä katseesta sain tunteen, että ollaan samalla aalonpituudella ja katsoin juuri hänen sieluunsa ja hän minun (joka ei usko sielujen olemassaoloon niin ottakoon tämän kuvauksellisesti, ei kirjaimellisesti). Tottakai kyseessä oli seksuaalinen vetovoima, mutta ei seksin harrastaminen ollut se pääasia, vaan tiestin vaan heti että tässä on mun tyyppinen ihminen.

Hieman aiheen sivusta keskittyä siihen miten tämä kenties liittyy olemassaoleviin parisuhteisiin ja miten niiden kanssa pitäisi toimia, kun ei se ollut tässä idea.

  Re: Kun katseet kohtaa ja "klikkaa"

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   24.7.19 14:41:06

"Hieman aiheen sivusta keskittyä siihen miten tämä kenties liittyy olemassaoleviin parisuhteisiin ja miten niiden kanssa pitäisi toimia, kun ei se ollut tässä idea."

Juuri sitähän aloittaja taisi hakea. Neuvoa jättääkö sikseen vai antaako tunteen viedä.

"Kysyn, koska minulle kävi näin ensimmäistä kertaa ikinä viime kesänä. Enkä ole saanut tätä henkilöä päästäni. Olen tietysti yrittänyt kaikin tavoin, mutta vaikka elämäni on kiireistä (eli tekemistä riittää muutakin kuin pohtiminen), minulla on puoliso ja olen yleensä kaikin puolin järkevä, niin ei onnistu."

Olen aina sanonut, että kohtele ihmisiä kuten haluat itseäsi kohdeltavan. Mitä sinä tekisit, jos saisit tietää puolisosi ihastuneen kuolettavasti vain pelkän katseen perusteella?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.