Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: kuulento 
Päivämäärä:   22.7.19 10:42:11

Olen tällähetkellä tosi nuhainen ja kurkku niin kipeä, että puhuminen on vaikeaa. Kuumetta ei kuitenkaan ole. Jos menisin nyt lääkäriin hakemaan saikkua, saanko tämän päivän vai enemmän? Mitä te olette yleensä saaneet?

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: fläp 
Päivämäärä:   22.7.19 10:43:29

Lääkäri arvioi sairausloman tarpeen et sä.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   22.7.19 10:45:22

Meillä saisi olla omalla ilmoituksella ja olisikin. Kuume ei nouse koskaan eli minulle se ei ole työkyvyn mittari.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Juupeli 
Päivämäärä:   22.7.19 10:54:02

Lääkäri kyllä arvioi sairasloman tarpeen ja keston. Mullakaan ei flunssassa kuume nouse, mikä on huono, koska tauti vaan kestää pidempään. Viimeksi tuli vielä keuhkoputkentulehdus jälkitaudiksi.

Haen kyllä saikkua ihan rohkeasti jos kunnon flunssa tulee. Teen paljon töitä firman asiakkaiden luona, enkä halua aloittaa mitään epidemiaa kiertäessäni eri paikoissa. Meillä muistellaan vieläkin "ei pieni flunssa haittaa" - konsulttia, joka kävi omassa talossa. Kröhi ja niisti jatkuvasti, ääni käheä ja loppui kokonaan puolessa välin palaveria. Tosi kivaa kaikille.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: kuulento 
Päivämäärä:   22.7.19 10:55:32

No tottakai arvioi, mutta mitä YLEENSÄ voisi olettaa että saako yhden vai montako päivää?? :D

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 10:55:35

Olen ollut monesti pois pelkän flunssan takia, vaikka ei kuumetta olisikaan. Jos on pää täynnä räkää, ääni painunut ja saa jatkuvasti niistää niin eipä pienten alakoululaisten opettamisesta tule oikein mitään. Työssä kun täytyy puhua papattaa taukoamatta ja sinkoilla isossa luokassa sinne tänne auttamassa oppilaita.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: kuulento 
Päivämäärä:   22.7.19 11:02:55

Pliis vastatkaa kysymykseen :D Tiedän kyllä että flunssassa ei tarvitse mennä töihin!

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: ngn 
Päivämäärä:   22.7.19 11:09:24

2 päivää yleensä. Kerran laittoi heti koko viikon, kun vastaanotolla en saanut ääntä suusta kurkun ollessa niin ärtynyt.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: wirke 
Päivämäärä:   22.7.19 11:42:28

Meillä saa olla omalla luvalla kolme työpäivää. Yleensä se on riittänyt pahimpaan oireiluun. Saikkua olen hakenut vain influenssassa, kun kuume kipusi lähelle 40:ää useammaksi päiväksi, silloin olin viikon saikulla.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Vantti 
Päivämäärä:   22.7.19 11:47:09

Olen saanut 2-4 päivää oireista riippuen. Jos esim ääni on täysin pois, en voi työtäni tehdä.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Sähköjänis 
Päivämäärä:   22.7.19 12:25:40

Menen lääkäriin vasta siinä vaiheessa, kun oireet jatkuvat ja neljä omalla ilmoituksella-päivää on käytetty. Saikkua on kirjoitettu sitten pari-kolme päivää, riippuen taudinkuvasta. Viimeksi oli sitkeämpi tauti, ja lääkärin kirjoittamat 3 pvää tuli täyteen, esimies sitten sanoi, että jospa olisit vielä lopouviikon pois (Skypellä siis kirjoiteltiin).

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Köh 
Päivämäärä:   22.7.19 12:39:35

On kyllä lääkäriresurssin haaskausta mennä otille kipeän kurkun ja niiskutuksen takia. Fiksu työnantaja hyväksyy sen, että esimieheen yhteys. On myös huomattu, että usein saikut on lyhyempiä, kun joka aamu ollaan yhteydessä esimieheen. Eihän lääkärikään ole mikään ennustaja. Olo voi huomenna olla jo ok apteekin käsikauppavalmisteilla avitettuna.Tietysti näin kesähelteellä olis mukava saada kerralla vaikka koko viikko...

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.19 13:25:58

Ei kaikilla työpaikoilla voi olla yhtään pois ilman lääkärin kirjoittamaa sairauslomaa. Sitä varten on työterveyshuolto että sinne saikkua hakemaan. Riippuu toki työpaikasta miten se on järjestetty.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.7.19 14:03:33

Oon saanut samoilla oireilla 3-5 päivää lääkäristä/hoitajasta riippuen, puhetyötä teen.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Prii 
Päivämäärä:   23.7.19 14:13:50

Flunssassa ilman kuumetta sain kolme päivää. Influenssassa korkean kuumeen kanssa sain kyseisen päivän (perjantai). Maanantaina sain toiselta lääkäriltä kyllä pari päivää lisää, sillä olo oli kamala vaikka kuume oli jo hellittänyt.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.19 14:33:32

Tosi nihkeästi saa omasta työterveydestä saikkua jos ei ole kuumetta. Mullekaan ei kuume nouse, joten monesti olen ollut sitten kipeänä töissä ja tartuttanut monta muutakin. Mutta minkäs teet, ei se flunssa ihan päivässä mulla ainakaan parane, mutta lääkärin mielestä on työkykyinen kun ei ole kuumetta.

  Re: Sairausloma flunssasta?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   23.7.19 16:09:53

riippuu kyllä myös lääkäristä. Itselläni oli selkeä poskiontelotulehdus, sain antibioottikuurin ja perään lääkäriltä kysymyksen: jaksat varmasti töihin mennä. No en jaksanut, nihkeästi kirjoitti 2 päivää lomaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.