Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.19 20:59:08

Joskus oli ilmoituksia vaikka millä mitalla, nyt ei oikein löydy mistään.

Olen asunut hetken aikaa uudella paikkakunnalla ja mieli tekisi palata hevosharrastuksen pariin edes jotenkin. En tunne paikkakunnalta yhtään hevosihmistä, joten ei ole ketään tutun tuttuakaan jolta kysellä.

Olen liian ylipainoinen ratsastamaan, eli en voi palata harrastukseen vaikkapa ratsastuskoulussa, mutta hevosia hoitaisin mielelläni. Pääntuuletuksen ja kivan harrastuksen lisäksi saisi vähän hyötyliikuntaa ja olisi poissa jääkaapilta.

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.19 21:37:19

Missä päin asut?

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   21.7.19 21:50:50

Löytää niitä, hyvinkin. Varmasti jonkinlainen yhteydenottomahdollisuus (esimerkiksi sähköposti näkyviin) ja jos kertoisit itsestäsi enemmän poikisi valtavasti yhteydenottoja hevosenomistajilta.

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   21.7.19 23:19:48

Laita tänne markkinoille ilmoitus! Olen itsekin uudelta paikkakunnalta katsonut vastaavia ja kyllä niitä aina silloin tällöin löytyy. Tosin päädyin itse tallille töihin vaikka haaveissa olikin hoitohevonen, nyt niitä on vain 16 ja saan palkkaakin. :D

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: Dar 
Päivämäärä:   21.7.19 23:28:56

Aktiivinen saa jos etsii. Käy talleilla viemässä ilmoituksia tai vaikka tänne markkinat- palstalle. Lisäksi olisi hyvä jos kertoisit itsestäsi jotain. Oma- alotteisuus vetää puoleensa. :)

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: Hki 
Päivämäärä:   22.7.19 21:01:02

Ainakin pk-seudulla kaivataan paljon sellaisia, jotka taluttavat ja harjailevat. Laita ilmoitus, jossa kerrot mitä haluaisit tehdä, missä ja kuinka usein, niin varmasti löytyy. Ratsastusta haluavilla hankalampaa.

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: Niinpä! 
Päivämäärä:   22.7.19 21:30:32

Ei ihan täysin sama tilanne, mut oon miettiny samaa. Vai onko paikkakunnasta kiinni? Edellisellä paikkakunnalla oli pilvin pimein win-win tilanteella toimivia malleja. Oli siinä mukana sitten hoitoa/ratsastusta/ajoa/pientä tallihommaa.. Mitä vaan, niin raha ei liikkunut ja molemmat osapuolet (sekä hevonen!) olivat tyytyväisiä. :) olen ollut äitiyslomilla parin lapsen vuoksi ja pois hevoshommista nyt muutaman vuoden asunut uudella paikkakunnalla ja ei oo hevosta löytynyt. Ei ole varaa vuokrata, koska olen kotona lasten kanssa. Ei ole varaa (eikä kiinnotusta) ratsastuskoulu juttuihin. Etsin ihan vaan hoidettavaa ja maastoilukaveria 1-2krt viikossa, ravurikin (startti tai ex) ois mulle yhtä lain tervetullut kaveri kuin ratsukin, molemmista kokemusta. Mutta ei. Niistä ravureistaki jopa pyydetään 10e/kerta. Ratsuilla jopa 20e/kerta (ihan siitä maastoilusta vaikka ja samalla pitäis hoitaa myös karsinoiden siivous ja varusteet puunata ja ruuat laittaa jne). Ei puhetta siitä että musta on samalla apua myös hevosen omistajalle ja hevoselle, vaan näköjään halutaan vain hyötyä. Win-Win tilannetta ei tunneta. Tosi harmillista :(

En tie onko itestä sit tullu vanha muka (25v) ku on ikävä vanhoja hyviä aikoja :D

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.7.19 01:11:31

Meille olisi talutteleva aikuinen hoitaja enemmän kuin tervetullut, mutta eipä sellaisia ole pahemmin tyrkyllä. Kaikki haluavat aina vain ratsastaa, joten ei-ratsastuskäytössä olevan eläkeläisen hoitaminen ei kiinnosta. Joskus kun olen laittanut ilmoituksen, suurin osa kysellyt vain ratsastuksesta tai on ollut aivan aloittelijoita tai lapsia tai sitten ei ole autoa tai kyytiä. En viitsi enää ilmoitusta edes laittaa, koska en jaksa vastailla niihin kymmeniin turhiin kyselyihin.

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   23.7.19 09:03:39

Itse olen miettinyt onko ne kunnon hoitajat ja se kulttuuri kadonnut. Kaiken pitää olla vimpan päälle, hevonen osaava ja heti valmis ilmaiseksi. Ei halua toimia hevosten kanssa, vaan suorittaa. Hevonen on vain väline. Sitten on näitä, että hevosen pitää olla pommin varma ja seistä kun tikku paikassa. Jos olet arka ja pelokas, ehkei vielä ole oikea hetki lähteä hoitajaksi/vuokraajaksi vaan kartottaa omia taitoja vielä opetusympäristössä.
Olisi mukava tarjota hevosettomalle mahdollisuus ja puuhastella vaikka yhdessä. Huomaan olevani vanha, koska mietin että silloin ennen oli kaikki toisin. Ensin opittiin hevosmiestaitoa ja sitten vasta selkään.

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.19 14:15:09

Meillä olisi kotona mukavia hevosia, joiden kanssa voisi puuhata, mutten ota sitä riskiä että hoitaja kuvaa kaiken tontilla ja tilittää hevosten ja koko perheeni elämän blogeihin, faceen, hevostalliin ym. Omasta näkökulmastaan tietenkin ja ilman lupaa...

  Re: Löytääkö enää hoitohevosia?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.7.19 16:18:09

Joo, samaa myös pelkään kuin edellinen. En haluaisi löytää viittauksia perheeseeni missään muodossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.