Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kadonnut Herkules-koira

Lähettäjä: AveMaria 
Päivämäärä:   26.6.19 00:31:14

Facebookissa kiertää ilmoitus kadonneesta Herkules-koirasta jota siis koiran kasvattaja etsii kun koiran omistaja ei ole vastaillut viesteihin ja sanonut antaneensa koiran eteenpäin paikkaan missä eivät olleet koirasta kuulleetkaan.

Mitä mieltä tapauksesta?

Re: Kadonnut Herkules-koira

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   26.6.19 00:43:30

Se on aikoinaan myyty ja sen pituinen se. Tollasilla "ei saa myydä/luovuttaa eteenpäin" lausekkeilla ei ole mitään merkitystä jos aletaan käräjöimään.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   26.6.19 01:05:27

Nuo Facen julkaisut lukeneena, niin piiloutuisin kasvattajalta minäkin. Ei pidä myydä eläimiä, jos ei kestä sitä, ettei ne ole enää omassa hallinnassa. Elämämkoulu haiskahtaa kauas ja onhan nuo tekstit todella pelottavia.

Kun eläimen myy, niin omistusoikeus siirtyy ostajalle ja se pitää hyväksyä. Sopimukseen voi kirjata, että koira saa syödä vaan x-merkin nappuloita tai käyttää ruskeaa pantaa. Mutta ei nämä lain edessä päde, kuten ei myöskään tuo kasvattajan etuosto-oikeus ilman merkittävää hinnanalennusta.

Oman koiran kasvattaja pyysi laittamaan säpöä, miten sujuu. Silloin tällöin olen kuulumisia ja kuvia laitellut, nyt en ole enää vuosiin. En ikinä olisi suostunut mihinkään jatkuvaan kasvattajan infoamiseen.

Ja kolmesivuinen soppari ilmeisesti rekkaamattomasta koirasta, jota ei ole sirutettu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.19 01:28:00

"Nuo Facen julkaisut lukeneena, niin piiloutuisin kasvattajalta minäkin"

Samoin

Lähettäjä: Hyöks 
Päivämäärä:   26.6.19 01:53:05

Kun luin tuon "hätähuudon", niin tuli mieleen, että koira on edelleen alkuperäisellä ostajalla, joka halusi vain päästä eroon "kasvattajan" yhteydenpidosta. Siihen viittaisi myös tuo viesti "Herkules voi hyvin" = "Älä turhaan kysele tyhmiä".

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   26.6.19 01:53:34

Jos tuo olisi minun koirani, niin olisin varmasti sanonut kasvattajalle ettei koira ole minulla enää, vaikka oikeasti olisikin :D Tainnut tulla kasvattaja koiran mukana, ei ihme ettei ole mitään mielenkiintoa jakaa koko elämäänsä koiran kasvattajan kanssa. Sillähän siitä pääsee, kun sanoo ettei koira enää minulla ole, loppuu se jatkuva kuulumisten tivaaminen :)

Päivämäärä:   26.6.19 02:40:47

Jep, ihan täyttä wt-meininkiä. Hirveetä kiroilua ainakin omassa profiilissa eikä yhdyssanoista tietoakaan. Pariskunnasta tulee myös jotenkin narkkari-vibat. Ja mitä miehen profiilia ainakin katselen niin poliisien kanssa on ollut ongelmissa kerran jos toisenkin.

Mun mielestä kanssa älyttömiä nuo tuollaiset sopimukset jotka eivät lain edessä päde.

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   26.6.19 06:44:19

Olisiko teillä linkittää tätä ilmoitusta?

Päivämäärä:   26.6.19 06:53:47

Voisin mieluusti linkata mutta siinä näkyy kasvattajan nimi niin mietin että onkohan sallittua?

https://fi-fi.facebook.com/groups/358069861012969/

Täältä ryhmästä ainakin löytyy ilmoitus.

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   26.6.19 07:06:36

Voi jestas.. Että ihan hätä ja paniikki.

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   26.6.19 07:32:23

Kun ei ihan juhannuksena ole tavoittanut :D

Päivämäärä:   26.6.19 07:32:40

Vahvistaa käsitykseni koiraihmisistä.

Päivämäärä:   26.6.19 07:35:33

Valitettavasti nykyään ei tarvitse puhua hulluista kissanaisista, niissä nyt ei mitään vikaa yleensä ole. Mutta hullut koiranaiset alka

Päivämäärä:   26.6.19 07:36:04

Karkas.

Alkavat todellakin olla käsite

Lähettäjä: —— 
Päivämäärä:   26.6.19 07:43:11

Koiraihmiset on täälläkin päin ihan sekopäisiä, puhuu selän takana muista ja jopa toisistaan paskaa

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   26.6.19 07:53:58

Joku sekarotuinen kasvatti?

Jokunen aika sitten ko ”kasvattaja” vinkui paikallisessa ryhmässä kun rahat oli loppu eikä kukaan ell suostunut hoitamaan hänen koiraansa laskulla. Luottokortilla maksu tai mikään rahoitusvaihtoehto ei kelvannut, vaan laskulla olisi pitänyt saada.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.6.19 08:01:47

Siis koira on ollut lähes vuoden uudella omistajalla ja kasvattaja kyselee vieläkin perään?

Päivämäärä:   26.6.19 08:11:23

Saksanpaimenkoiralta näyttää mutta en tiedä, siruttamattomia ainakin ovat.

Lähettäjä: ins 
Päivämäärä:   26.6.19 08:13:40

Käsittämättömän typerä julkaisu.

Päivämäärä:   26.6.19 08:18:37

Nea: justiinsa joo... aina elukkalääkäriä varten tarpeellinen summa rahaa jemmassa. Ite olen pitänyt kanilla 1000€, koiralla 3000€ ja hevosella 5000€. Mutta onhan näitä ihmisiä joidenka on helppo jättää laskut maksamatta vailla huolen häivää..,

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.6.19 08:23:57

Ei @!#$. Toivottavasti kukaan ei kerro koiran olinpaikkaa tuolle ”kasvattajalle”. Ei pennun ostajalla ole mitään velvollisuutta kasvattajaa pitää ajantasalla koiransa elämästä.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   26.6.19 08:43:45

Tuolla menolla kasvattaja saa kohta syytteet kotirauhan häirinnästä kun käy omistajan ovella kyselemässä koiraa ja kuulustelemassa naapureita.

Lähettäjä: pätkis 
Päivämäärä:   26.6.19 08:52:50

Toi eukkohan on käynyt sen koiran omistajan ovenkin takana häiriköimässä!!

Ihan kaistapää, josta tekisin taatusti rikosilmoituksen jos mun oveni takana olisi.

On mullakin toisen koiran sopimuksessa monta sivua ja loppukaneetti: jos koskaan tulee eteen tilanne, että koirasta joudutaan luopumaan, pyydän, että aivan ensimmäiseksi otatte yhteyttä minuun.
Tämä on siis pelkkä pyyntö, ei määräys. Ja valitettavasti koiran myyminen on sama kuin myisin keinutuolin - irtain omaisuus. Sille voi tehdä ihan mitä tykkää, kun kauppakirjat on allekirjoitettu ja raha vaihtanut omistajaa.

Lähettäjä: Yksi 
Päivämäärä:   26.6.19 10:39:23

Ei kannata myydä eläintä, jos ei voi siitä oikeasti luopua.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.19 11:50:38

Hyppyri: mulla ihan sama, sit ei tarvi vikistä kun jotain yllättävää käy vaan voi hoitaa ja maksaa ilman että jää velkoihin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.6.19 11:53:40

Toivottavasti häiriköinnin kohde tekee tästä ihmisestä rikosilmoituksen.

Lähettäjä: Hezus 
Päivämäärä:   26.6.19 11:56:35

Joo minä kans olin aivan ymmälläni luettuani tuon viestin. Mikä sekoboltsi tää on? Siinä on pennunostaja saanut onnellisesti kasvattajan kaupanpäälle. Kun pentu on myyty, se on myyty. Älä hemmetti myy jos et ole valmis oikeasti päästämään irti. Simple as that.

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   26.6.19 12:14:14

Jos myy koiran niin on vaan hyväksyttävä se ettei uusi omistaja laita välttämättä ikinä mitään kuulumisia. Niin se menee, koira on sillon toisen omaisuutta (ja hyvä niin, onneksi jokaisella on oikeus olla kertomatta mitään, ei kaikki halua sitä myyjää kaupan päälle). En varmaan itekään laittaisi viestiä tollaselle tapaukselle..

Lähettäjä: huhuh 
Päivämäärä:   26.6.19 13:04:57

Johan on hätä taas. Hulluja riittää, kaikille ei helteet sovi =0

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   26.6.19 14:01:32

Mä olisin sanonut että koira sairastui ja lopetettiin.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   26.6.19 17:17:46

Mitä tekopyhää toimintaa... Eikös nämä pennut ole jotain seropi "rakkauslapsia"? Pentueen vanhempien kasvattajat ovat varmaan kovin onnelllisia näistä sekulipennuista...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.19 17:40:43

Enjuuri tästä tapauksesta ole kuullut, mutta useita muita vastaavia tapauksia sivusta seuranneena yleistä pohdintaa.

Kaikilla ihmisillä ei pitäisi olla ns. valtaa saada niin suurta yleisöä kuin saavat somessa. Inhottavaa nähdä miten niin monet kerran FB joku kirjoittaa jotain ja isot joukot nielevät purematta ihan kaiken, ja osallistuvat asiaan kiihkeästi. Siis asiaan, josta on kuultu vain toinen puoli täysin tuntemattomalta ja vahvistamattomalta taholta. Juttu uppoaa kritiikittömiin massoihin kunhan teksti on kirjoitettu tarpeeksi tunteikkaasti: on hätä, paniikki, lapsilla on surku, vihastuttaa ja itkettää.

Niin monet kerrat taustalta paljastunut ettei asiat ollutkaan ihan niin kuin alkuperäisessä tekstissä, tai jotain jätetty tahallaan kertomatta
Joskus tuntemattomat sitten kaivavat jostain "asianosaiset" esiin ja näitä sitten koko hyväuskoisen fb:n voimin lynkataan ihan kunnolla, julkisesti.
Näitä tapahtunut näissä "varastettu/kadonnut koira" -keisseissä ja esim. siinä yhdessä tapauksessa kun asiallinen työmies leimattiin Fb:ssä pedofiiliksi täysin syyttä.

Ihmisten pitäisi lukea somea enemmän järjellä, vähemmän tunteella.

Päivämäärä:   26.6.19 17:50:39

Kyllä tuo kirjoitustyyli ja sisältö herätti ainakin minussa sympatiat koiran ostajan puolelle.
Ja kun tuo Onnentassun tyyppi vähän laittoi vettä myllyyn niin soppa oli valmis.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.19 17:52:21

Onkohan löytölöillä yleensäkään tapana kertoa ulkopuolisille heidän kauttaan kulkeneista koirista. Korkeintaan löytyneistä varmaan edes annetaan tietoja.

Päivämäärä:   26.6.19 17:56:25

Kyllä minäkin koiraani piilottelisin tuollaisilta elämäm kalluilta :D

Päivämäärä:   26.6.19 18:50:26

"LähettäjäNea

Päivämäärä26.6.19 07:53:58

Joku sekarotuinen kasvatti?

Jokunen aika sitten ko ”kasvattaja” vinkui paikallisessa ryhmässä kun rahat oli loppu eikä kukaan ell suostunut hoitamaan hänen koiraansa laskulla. Luottokortilla maksu tai mikään rahoitusvaihtoehto ei kelvannut, vaan laskulla olisi pitänyt saada."
- Ja normaalistihan eläinlääkäreiltä saa laskulle tai usein tarjoavat itse laskua. Tai jos käyvät pikaisesti päivystyskäynnillä, niin heillä on yleensä niin kiire seuraavaan paikkaan, että lasku tulee perästä.

Mutta varmasti on niitäkin ihmisiä, joille ei laskulla tehdä. Silloin saa katsoa yleensä peiliin.

Päivämäärä:   26.6.19 18:52:36

"Onkohan löytölöillä yleensäkään tapana kertoa ulkopuolisille heidän kauttaan kulkeneista koirista. Korkeintaan löytyneistä varmaan edes annetaan tietoja."
- Tuskin saavat kertoa heille tulevien eläinten taustoja. Kuka tahansa voisi esiintyä "kasvattajana", etenkin jos koiraa ei ole missään rekisterissä.

Päivämäärä:   26.6.19 20:59:46

Vai että sellainen ”kasvattaja”...

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   26.6.19 21:42:23

"Ja normaalistihan eläinlääkäreiltä saa laskulle tai usein tarjoavat itse laskua. Tai jos käyvät pikaisesti päivystyskäynnillä, niin heillä on yleensä niin kiire seuraavaan paikkaan, että lasku tulee perästä. "

Suurin osa eläinlääkäreistä pieneläinpuolella nimenomaan ei tee laskulle enää, koska tooodella monet jättävät maksamatta. Minä olen tasan kerran saanut ellkäynnin laskulle, ja sekin vain koska pankkikortti ei suostunut toimimaan ja olin klinikan vakioasiakas. Olisin kyllä voinut maksaa tilisiirtona siinä heidän silmiensä edessäkin.

Ulkoistettua laskutusta käyttää osa klinikoista kyllä, muttei sekään älyttömän yleistä ole.

Päivämäärä:   26.6.19 22:35:55

Juu unohtui tarkentaa, että klinikoilla ja eläinlääkäriasemilla varmaan laskua harvemmin saa (hevosen klinikkakäynnit ainakin meillä maksettu heti jne.). Mutta kunnan ja naapurikuntien ellt laittaa useimmiten laskun. Mutta vähenemään päin varmaan tämäkin käytäntö yksityisasiakkaiden kanssa.

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   26.6.19 22:50:57

Olen itse myös kasvattaja ja todellakin haluan tietää, mitä maailmalle lähteneille kasvateilleni kuuluu. Se on ihan itsestään selvää, koska kyseessä on eläimet.

Tosi tunteettomia kirjoituksia täällä. Minä olen ehdottomasti kasvattajan puolella ja toivon sydämestäni, että koira löytyy, koska epätietoisuus on hirveää.

Päivämäärä:   26.6.19 22:55:09

Rajansa kaikella

Päivämäärä:   26.6.19 22:58:51

Jep, rajansa kaikella. Itse en ainakaan välittäisi vaihella kuulumisia vaikkapa juuri juhannuksena. Mulla yleensä on silloin muutakin elämää kuin niskaa huohottava kasvattaja.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.6.19 23:20:52

Koko jutusta saa niin yksipuolisen kuvan kun näkee vain kasvattajan tekstejä, eikä yhtään tiedä minkälainen on tuo pennun ostanut henkilö/perhe.
Kasvattajan kirjoituksista päätellen en voi suositella hänen jatkavan kasvattajana.
Et voi myydä koiraa ja vaatia että sinulle raportoidaan jatkuvasti koiran tekemisistä.
Toisaalta, tuo hänen monisivuinen sopimuksensa vaatimuksineen "rakkauslasten", vai miten niitä nimitettiinkään, hoidosta pitäisi jo karkoittaa täysjärkiset koiranostajat.
Omat koirani olen ostanut rekisteröidyiltä koirakasvattajilta, sopimukset ovat olleet asiallisia, kasvattajat ovat aina lausuneet ääneen toiveen että heidän puoleensa käännyttäisiin jos on kysyttävää, ongelmia tai jos koirasta on luovuttava ihan mistä tahansa syystä. Lisäksi on toivottu kuulumisten vaihtoa silloin tällöin, ehkä jopa tapaamisia. Meillä on aina toiminut tämä. Olemme soitelleet, viestitelleet, vaihdelleet ajatuksia ja jopa yhden meille sopimattoman koiran kanssa on kasvattaja ottanut asiakseen etsiä koiralle uuden kodin.

Päivämäärä:   27.6.19 00:04:29

"LähettäjäMitä

Päivämäärä26.6.19 22:50:57

Olen itse myös kasvattaja ja todellakin haluan tietää, mitä maailmalle lähteneille kasvateilleni kuuluu. Se on ihan itsestään selvää, koska kyseessä on eläimet.

Tosi tunteettomia kirjoituksia täällä. Minä olen ehdottomasti kasvattajan puolella ja toivon sydämestäni, että koira löytyy, koska epätietoisuus on hirveää."
- Haluta saa aina, mutta mitään velvollisuutta ostajalla ei ole kasvattajalle raportoida tai kasvattajalla oikeutta niitä tivata, jos omistaja ei halua kertoa.

Ja mitä tulee kohtaan "koska kyseessä on eläimet", niin tekeehän kasvattajat itsekin rahaa eläimillä.

Hevosihmisissä on paljon myös näitä roikkumaan ja kyttäämään jääviä ex-omistajia, tästä syystä kierrän kaikki "haikein mielin" myytävät mamman mussukat. Nytkin ostin taannoin tuontihevosen. Eipä jää kukaan vinkumaan perään.

Koirat on onneksi täyspäisiltä kasvattajilta olleet kaikki. Yhteen perheeseen ei koskaan pidetty yhteyttä koiran oston jälkeen. Toinen oli hyvä rotukoira, kasvattaja käytti parit näyttelyt kun meitä ei näyttelyhommat kiinnostaneet, mutta koira oli hyvä. Viimeisin on seropi, jonka kasvattajalle olen satunnaisesti laittanut kuulumisia alkuvuosina.

Koira on kasvattajalla sen 8 vkoa. Uudella omistajalla parhaassa tapauksessa 15 vuotta. Meinaako kasvattajat, että 10 vuoden jälkeenkin uusi omistaja on edelleen säännöllisesti velvollinen raportoimaan tekemisistään? Ymmärrän, että aluksi pyydetään laittamaan, että miten alkaa sujua jne.

Päivämäärä:   27.6.19 03:13:00

On niitä rasittavia ostajiakin, kysellään aivan tyhmiä, lähetellen kuvia suunnilleen paskaläjistä että miks se on tänään tällaista ja tänään tällaista. Tullaan kylään jatkuvasti niinkuin perhetuttuja oltaisiin.
Normikulumiset ekan kk aikana on ok, sitten hiljalleen saisi hiipua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.