Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.6.19 13:46:03

Kilometrejä tulee vuodessa n. 25-27tkm. Tällä hetkellä dieselauto, jossa verot yli 700e vuodessa ja keskikulutus 6,2l/100km.

Hieman uudempaa bensa-autoa katsoin. On kyllä vähemmän tehoja kuin nykyisessä autossa, mutta kulutus samaa luokkaa tai vähemmän. Ja verot alle 200e vuodessa.

Mutta kannattaako.. Mulla on aina ollut dieselauto, kun työmatkat olleet aiemmin pitkiä ja tykkään kyllä enemmän dieselillä ajella, mutta jos halvemmalla pääsee niin aina parempi.

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 13:51:07

Uudempi bensaauto ehdottomasti, nehän ei vie polttoainetta paljoa n 5l satasella ja sitte vero on noin pääle 200e vuodessa.. t.mies

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   25.6.19 13:58:56

Ostin vanhan dieselin vaikkei kilometrejä paljoa vuodessa tulekaan.
Yli 20 vuotta olen vain dieselillä ajanut enkä halua bensa-autoon vaihtaa, on nämä niin paljon mukavampia käytössä varsinkin jos vielä vetää kärryä. Ei sillä ylimääräisellä verolla kovin montaa tankillista bensaa saa ja diesel kuluttaa kuitenkin aina bensakonetta vähemmän.

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   25.6.19 14:04:05

Minulla tulee myös suht vähän kilsoja tuohon omaan, n 35 000 vuodessa. Diesel, saattaa vielä noilla kilometreillä tulla halvemmaksi. Vie 7 litraa mutta bensa jonka kelpuuttaisin vie 8-10. Millään taloudellisella pikkukipolla en kuitenkaan suostu ajamaan. Veturi erikseen taloudessa.

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: Moneypenny 
Päivämäärä:   25.6.19 14:57:15

Jos ajokilometrejä on noinkin vähän eikä tarvetta veto- tai vastaavalle autolle niin valitsisin itse bensiinimoottorilla.

Mitä turhaan maksaa dieselveroa jos ei ole pakko.

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   25.6.19 15:17:08

Joo jos kilsoja noin vähän niin bensa.

  Re: Bensa vai dieselauto?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.6.19 15:17:26

diecel auto tulee halvemmaksi joka tapauksessa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.