Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Herkkähipiäinen

Lähettäjä: Uutu 
Päivämäärä:   25.6.19 10:26:21

Mieltä jonkin aikaa painanut riita äitipuolen kanssa. Riita syntyi työasioista ja niin, että puolustin hänen haukkuessaan toista työntekijää. Lopulta äitipuoli ilveili ja totesi, että olen niin kamalan herkkä, että häntä ärsyttää. Mistään "oikeasta" ei kuulemma voi puhua, koska otan kaiken itseeni.

Samoin avomies on "valittanut" herkkyydestäni. Pitäisi antaa asioiden olla, mikään ei saisi tuntua missään, kaikkeen pitäisi suhtautua huumorilla. Se, että hänen isänsä haukkuu minua, on vain vitsi, minun ei kuuluisi ottaa sitä itseeni eikä vihoitella siitä. Kaikki pitäisi painaa vain villaisella, antaa olla.

Tiedän, että loukkaannun helposti, saatan olla pitkävihainen jos asia oikeasti vaivaa, muistan todella kauan ilkeät sanat. Olen todella herkästi puolustusasemissa, jos minuun kohdistuu mielestäni kohtuuttomia asioita.

Itken todella helposti. En hysteerisesti, mutta tahattomasti silmät kostuu ja tiedostaessani sen, sille ei tule loppua ja se pahenee, koska häpeän sitä.

Miten ihmeessä tälläisestä pääsee eroon? En jaksa enää kuunnella sitä jatkuvaa virttä siitä, että miksi olen tälläinen, ei kaikkea tarvitse ottaa niin itseensä, anna olla.

Re: Herkkähipiäinen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.6.19 11:07:16

Mitä se haluaa on?
Oikeasti haukkumista, vai vitsiä. Kerro esimerkki.

Päivämäärä:   25.6.19 12:24:29

Että kusetan miestäni kaikessa, olen hemmoteltu ja itserakas.
Kun äitini teki minulle väärin/pahasti siinä määrin, että välit meni poikki, olen vain ansainnut sen kaiken.
En tiedä mitään oikeasta elämästä ja että olen tyhmä, kun en hänen mukaansa ymmärrä asioita. En osaa mitään yksinkertaisiakaan asioita, enkä tule pärjäämään elämässäni ilman muiden apua.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.6.19 12:59:59

Lähettäjä: Uutu
Päivämäärä: 25.6.19 12:24:29

Että kusetan miestäni kaikessa, olen hemmoteltu ja itserakas.
Kun äitini teki minulle väärin/pahasti siinä määrin, että välit meni poikki, olen vain ansainnut sen kaiken.
En tiedä mitään oikeasta elämästä ja että olen tyhmä, kun en hänen mukaansa ymmärrä asioita. En osaa mitään yksinkertaisiakaan asioita, enkä tule pärjäämään elämässäni ilman muiden apua.

No onko tämä totta? Elämässä vaan on olemassa niitä hemmoteltuja ja itserakkaita ihmisiä, jotka ei oikeasti ymmärrä elämästä mitään. Kun niille sanoo jotain joka ei ole sokerikuorrutettu, niin pillitetään ja heitetään marttyyrivaihde päälle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 13:28:10

Vaihtoehdot eivät ole että ei välitä mistään tai ottaa kaikesta itseensä. Siinä on välilläkin aika paljon tilaa.

Se, mikä on totuus on mahdotonta sanoa täältä ruudun toiselta puolelta, mutta omaa käytöstään kannattaa myös tutkia kriittisesti. Muutama pääkysymys:

-Löydätkö aina itsesi loukkaantuneena? Vai koskeeko ongelmat vai paria ihmistä? Jos sinulla on käsitys, että kaikki kohtaamasi ihmiset haluavat olla sinulle ilkeitä ja loukata sinua, on se todennäköisesti virheellinen. Jos kyse on parista ihmisestä voi se olla tottakin. Miten siis vuorovaikutus toimii noin yleensä uusien tuttavien, työkaverien, sukulaisten ja tuttavien kanssa.

-Miten hoidat ristiriitatilanteet? Tätä voi opetella. Kiukuttelu, mykkäkoulu ja pitkävihaisuus harvoin jos koskaan toimii mitenkään rakentavasti. Mitä jos siinä tilanteessa sanoisikin vain "tuo ei tuntenut kivalta vaan loukkasi minua". Tähän toisen ihmisen kuuluu vastata anteeksipyynnöllä vaikkei olisi tarkoittanutkaan mitään pahaa ja jatkossa varoa vähän enemmän sen tyylisten juttujen kanssa. Ihmiset ovat erilaisia ja jos jotain loukkaa vaikkapa lapsettomuudesta vitsailu, niin siitä ei sitten hänen kanssaan vitsailla. Jos "vitsailua" jatkaa sen jälkeen kun on syytä jo tietää että se loukkaa on se vain tarkoituksenhaluista kiusaamista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.19 14:03:27

Nykyään tuntuu, että herkkyys on jotenkin paha asia ja heikkous, tunnekylmyys ja kovuus on ihailtavia piirteitä. Samalla myös empatiakyky on taas vähenemään päin...

Herkkyydessä ei ole mitään pahaa ja se on luonteenpiirre, ei vika, joka pitäisi jotenkin yrittää parantaa. Heidän perheessä voi olla, että tunteiden näyttämistä on pidetty heikkouden merkkinä, mutta usein tällaisille tunteensa pitkään peittäneille kehittyy muita ongelmia ja sitten saattaa joskus yhtäkkiä räjähtää käsiin. Sanoisin, että ennemmin se on heikkoutta, ettei uskalleta enää tuntea tai näyttää tunteita...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.19 14:05:57

Lähde pois kuuntelemasta sinua haukkuvia ihmisiä. Ei tarvitse olla siinä.

Päivämäärä:   25.6.19 14:12:15

No mielestäni ei, mutta eikai kukaan halua ainakaan myöntää olevansa hemmoteltu itserakas paska.

En koe itseäni loukatuksi normaalissa keskustelussa, mutta loukkaannun jos arvoani, osaamista tms vähätellään tai poljetaan. Miehen isän kanssa ollaan aina nupit vastakkain, ihan sama hän sanoo, se tuntuu loukkaavalta.

En voi sanoa, ettäkö asiat puhuttaisiin siinä kohtaa millään tavalla halki. Monesti olen selittänyt oman kantani, mutta se on aina väärä, olen väärässä, en ymmärrä, olen tyhmä. Ne ovat vastaukset, mitä saan. Näitä en miehen mukaan saisi miettiä, enkä ottaa itseeni.

Kuka on edes pätevä päättämään, mistä asioista saa loukkaantua ja mistä ei? Miksi en saa kokea olevani loukattu, kun minun osaamista tai olemusta arvostellaan alentavasti, miksi se on herkkänahkaisuutta?

Päivämäärä:   25.6.19 14:15:26

Ja niin, olen nyt joka kerta tehnyt niin, lähtenyt pois. Siitäkin vain kuulen aina jälkeenpäin, miksi olen niin herkkä että lähden pois, onko mulla jotain niin pahoja huolia ja stressiä että olen niin herkkä.

Ja ne sanat jaksaa kaivaa mieltä. Vaikka ei kuulemma pitäisi, kun niitä ei pitäisi ottaa itseensä.

Päivämäärä:   25.6.19 14:44:09

Minua haukuttiin pahempi ja menetin mielenterveyteni siinä samassa.

Lähettäjä: Genuine 
Päivämäärä:   25.6.19 14:56:23

On ihmisiä, jotka tuntuvat pahoittavan mielensä aina, kun siihen on pienikin mahdollisuus. Jos jonkun sanat suinkin pystyy tulkitsemaan jotenkin ikävästi, nämä ihmiset aivan varmasti tekevät niin. He ovat varsin raskasta seuraa. Aloittajana siis miettisin, onko loukkaantuneisuus jonkinlainen perustila ja perustunne, joka tuntuu seuraavan erilaisista vuorovaikutustilanteista eri ihmisten kanssa. Jos on, peiliin kannattaa katsoa.

MUTTA. Toisen syyllistäminen siitä, että hän loukkaantuu, kun häntä kohtaan käyttäydytään huonosti, on yksi vallankäyttökeino, eikä ihan harvinainenkaan sellainen. Jos maailmasta löytyy ammattimaisia mielensäpahoittajia, kyllä sieltä toisaalta löytyy ihan tarpeeksi myös kaikenlaisia törkimyksiä, jotka eivät ymmärrä tai halua ymmärtää kommunikointitapansa olevan erittäin loukkaava ja jotka mielellään syyllistävät toista osapuolta, kun tämä pahoittaa mielensä. Jotkut sortuvat herkästi myös siihen, että erimielisyystilanteesta heiltä katoavat kaikki estot: tietoisesti tai tiedostamatta he kokevat, että toisen erimielisyys antaa heille oikeuden sanoa tälle mitä hyvänsä, ja että jos tämä loukkaantuu, niin se on mukamas itse aiheutettua ja epäoikeutettua. Mitäs kehtasi olla eri mieltä.

Jos huolellisen pohdinnan jälkeen vaikuttaa siltä, että joidenkin ihmisten käytös on oikeasti jatkuvasti loukkaavaa eikä itse vain ole tapaloukkaantuja, sellaiset ihmiset kannattaa poistaa elämästään. Siitä, että loukkaantuu, kun loukataan, ei tarvitse potea syyllisyyttä.

Päivämäärä:   25.6.19 15:08:17

"Elämässä vaan on olemassa niitä hemmoteltuja ja itserakkaita ihmisiä, jotka ei oikeasti ymmärrä elämästä mitään. Kun niille sanoo jotain joka ei ole sokerikuorrutettu, niin pillitetään ja heitetään marttyyrivaihde päälle."

Siskoni on tuollainen, että hänelle ei saa sanoa yhtään mitään mikä ei ole pinkkiä ja ympäröity pumpulilla.

Mutta hän ei ole hemmoteltu. En tiedä miksi hän on tuollainen. Hän on minua kaksi vuotta vanhempi, 37 v ja minä 35 v. Äiti on sanonut vuosi sitten, ettei ymmärrä mikä siskoni kasvatuksessa on mennyt pieleen, kun hänestä on tuollainen tullut.

Hän vain on aina ollut sellainen, että suuttuu, nöksähtää, kiukuttelee, itkee, tai märisee hysteerisenä, jos joku asia ei mene niin kuin hän haluaa. Ja hänelle ei voi sanoa yhtään mitään, kun kiukuttelee, mököttää, tai itkee hysteerisenä. On siis turha keskustella mistään. Kenenkään.

Saattaa esim. kysyä minulta, että onko tämä hänen itsetekemänsä mekko hyvä, ja sanon että muuten todella hyvä, mutta ei ihan istu tästä kohtaa vaan pitäisi vähän vielä muotoilla. Möksähtää siitä ja alkaa huutaa ja polkea jalkaa että se mekko on hieno, siinä ei ole vikaa, minä haukun sitä mekkoa huvikseni, olen kuulemma inhottava ihminen.
Vaikka näytin vain, että jos tuosta vähän kaventaisi niin istuisi hyvin.

Ja on muuten todella rasittava ihminen. Joskus teininä menetti monta kaveria, kun eivät jaksaneet häntä, kun hän kiukutteli niin paljon, ja jopa hakkasi/läpsi ihmisiä. On hakannut/läpsinyt minuakin, ja se on kuulemma aina ollut minun oma vikani että hän löi. Mutta jos minä teen saman hänelle, niin se on taas minun vikani, ei hänen.

En tiedä että miksi hänellä on aina ollut lupa hakata minua mutta minulla ei häntä. Edes se, että hän tempaisi minua turpaan nuorempana, ei saanut häntä lopettamaan vaikka minulla meni hammas poikki. Ja ihan vain siksi, että minä luin lehteä keittiön pöydän ääressä ja hän tuli tökkimään minua naamaan, ja ravistamaan naamasta. Ja kun yritin siirtyä kauemmas ja sanoin että "LOPETA!", niin hän mottasi minua naamaan niin että hammas katkesi. Ja se oli kuulemma minun vikani, kun ärsytin häntä yrittämällä karkuun.

Siis mitä ihmettä..?

Päivämäärä:   25.6.19 16:35:38

"Äiti on sanonut vuosi sitten, ettei ymmärrä mikä siskoni kasvatuksessa on mennyt pieleen, kun hänestä on tuollainen tullut."

Äitisi on todennäköisesti oikeilla jäljillä siinä, että jokin on mennyt pieleen, mutta luultavasti asian rääpiminen sisaruken kanssa ei osoita aitoa ymmärrystä siitä, että kasvatuksessa on ollut vikaa, vaan on enemmänkin vain sellaista siunailua ja silmienpyörittelyä.

Jos ihmisen kyky kohdata pientäkään negatiivista asiaa on surkea, mahdollisesti hänen kykyään kohdata ikäviä asioita ei ole ikinä vahvistettu. Äärimmäisen kova vastustusreaktio kaikkeen negatiiviseen voi olla silkkaa itsepuolustusta. Miksi sellainen toimintamalli on joskus tullut omaksuttua ja miksi sisaresi on aikoinaan kokenut, että hänen täytyy puolustautua negatiivisia asioita vastaan kynsin hampain, se olisi mahdollisesti se oikea kysymys.

Sivusta seuraten olen joskus kuullut, kun pari sisarusta keskusteli keskenään kolmannesta sisaruksesta. He päivittelivät sitä, millainen ihmeellinen nirppanokka tämä on ja miten tämä ottaa kaikesta itseensä. Heidän havaintonsa kolmannesta sisaruksesta olivat sinänsä oikeita: kaikesta loukkaantuva nirppanokka on tosiaan kysymyksessä, mutta perheen taustan tietäen on aika selvää sekin, miksi niin on: kasvatustyyli perheessä on ollut sellainen, että lapsia on "karaistu" ilkeällä huumorilla ja nolaamalla sekä luotu perheessä kilpailuhenkeä lasten välille. En yhtään ihmettele, jos siinä ilmapiirissä yksi kasvanut sellaiseksi, ettei kestä yhtään mitään negatiivista ainakaan perheenjäsentensä suusta.

Päivämäärä:   25.6.19 17:56:25

Kiusaajan perus lause voi olla monesti ilkeilyn jälkeen, et kai nyt npin pienestä loukkaannu. Ihmisarvo ennenkaikkea.

Lähettäjä: dippi 
Päivämäärä:   25.6.19 18:02:22

En minä ainakaan keksi yhtäkään tilannetta jossa olisi ok että nimitellään, esim kutsutaan tyhmäksi. Sillä, oletko tyhmä vai et, ei ole mitään väliä. On minullakin välkympiä ja vähemmän välkympiä kavereita, en silti ole koskaan kellekään sanonut edes riidan aikana, että he ovat tyhmiä.

Lakkaa siis syyllistämästä itseäsi niistä kerroista kun olet loukkaantunut kun sinua on nimitelty. Nimittelyä ei tarvitse sietää eikä itseänsä herkäksi manata kun sellaisesta loukkaantuu. Ja tottakai se tuntuu entistä pahemmalta kun loukkaaja on joku läheinen. Tai sitten läheinen kuulee sinua haukuttavan eikä puolusta (poikaystäväsi).

Lähettäjä: dippi 
Päivämäärä:   25.6.19 18:06:12

Tuli vielä mieleen lisätä, että minun omat vanhempani sanovat toisillensa ihan mitä tahansa riidan aikana ja vähän muutenkin päivittäin nimittelevät toisiaan tosi pahastikin eivätkä tosiaankaan leikillä. He ovat eläneet näin yli 30 vuotta ja kai niin tottuneet, että heiltä on tainnut vähän hämärtyä mikä on normaalia.

Joskus kun olen kotona pidemmän aikaa niin he alkavat minullekin kinan aikana sanomaan vähän ilkeästi ja minähän en sitten siedä sitä yhtään. Oman elämäni ja lähipiirini olen järjestänyt niin ettei tarvitse koskaan haukkumista kuunnella. Vanhempani, tai äitini lähinnä eivät sitten käsitä että otan itseeni, kun haukkumiseen ovat itse siedättyneet. Kukin tavallaan, sinäkin valitset mitä jaksat ja haluat kuunnella. Se ettet kinaa ja haukkumista jaksa, ei tee sinusta yhtään huonompaa tai väärässä olevaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.19 21:07:31

Ei sinussa ole vikaa, ympärilläsi on vaan aivan vääränlaisia ihmisiä.

Päivämäärä:   26.6.19 01:05:51

Jos sinuun kohdistuu kohtuuttomia asioita, miten sinun pitäisi olla jos ei puolustus linjalla?

Päivämäärä:   26.6.19 07:33:08

En itse koe olevani edes mitenkään tosikko, mutta etenkin näiden kahden (äitipuoleni ja miehen isän) sanat tuntuu kaihertavan. Kai se on se tapa, millä asiat sanotaan?

Äitipuoleni kanssa viimeisin tilanne oli tosiaan se, että hän oli jatkanut yhden työntekijän haukkumista jo ties kuinka monetta viikkoa. Kun siihen puutuin, ja työpaikalla tuo yltyi jo vähän liiallisuuksiin ja totesin että ok antaa olla, niin alkoi ihme naaman vääntely ja "olet niin hemmetin herkkä, että sun kanssa ei voi keskustella".

Aiemmin olen miehen isän juttujen antanut olla, mutta nyt vuoden sisään tuo on yltynyt, puhuu miehelle jatkuvasti pahaa minusta ja että on asennevammaa ja muuta, jos en ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan esim. eläinten pidosta.
Samoin ihan sama mitä olen tehnyt, mm. viimeisimpänä remppa, niin saan pelkkää ivallista päivittelyä miehen isältä.

Ja nyt kun olen koittanut käydä näitä asioita läpi miehen kanssa, hän toteaa ettei noita isänsä juttuja pidä ottaa niin todesta. Joten jos otan näitä juttuja itseeni, niin olenko turhan herkkä?

Viimonen .: En tiedä. Koska tuntuu, että ihan sama miten toimin tilanteessa, niin se on väärin. Jos en vastaa, olen niin kovin herkkä että menee heti tunteisiin, jos sanon vastaan niin sekin vain kertoo herkkyydestäni. Jos poistun tilanteesta, olen niin kamalan herkkä.

Ja tosiaan, kenenkään muun kuin näiden kahden kanssa ei ole mitään tälläisiä ongelmia jokaisesta asiasta.

Päivämäärä:   26.6.19 08:46:09

Uutu: Älä ole tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Kuulostaa siltä, että kyse on päällepäsmäreistä, jotka eivät kestä sitä, jos joku tuo vastareaktiollaan ilmi, että he käyttäytyvät huonosti. Silloin on helpompi kääntää asia niin, että toisessa on vika ja hän on herkkis.

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   26.6.19 09:06:24

Genuine sen sanoikin eli kuulostaa nyt siltä etteivät äitipuolesi ja miehesi isä kestä yhtään huomauttamista omasta käytöksestään ja kääntävät asian sinun syyksi.

Valitettavasti miehesi on selkeästi ottanut mallia isästään eli vähättelee tuollaista käytöstä, koska on siihen kotona oppinut ja pitää sitä normaalina.

Päivämäärä:   26.6.19 10:13:54

Tuohan on henkistä tuhoamistasi. Kohta et enää uskalla puhua kun sekin on väärin. Tiedän erään henkilön joka haukkui kaikesta ja kaikkea ja kaikille. Itse on sitten oikeasti sellainen mitä voisi haukkua, lihava, haiseva ilkeä, kaikkea sitä mitä suoltaa suustaan ulos on itse, silti haukkuu toisia. Aina. Itse odotan vaan sitä päivää kun tällainen henkilö on kuollut ja kuopattu, silloin sen suu ei enää hauku. Ennen sitä, tuollainen ihminen ei lopeta. Haukkuu, että saisi nostettua itseään jotenkin sieltä kuopastaan ylös tai näkyville. Vaihda seuraa, jätä tuollaiset ihmiset, ajan kanssa sinusta ei ole jäljellä sitä ihmistä mikä oikeasti olet, koska sinua vaan haukutaan. Vuosien päästä huomaat pian, millaista tuhoa sanoilla saa aikaan. Älä jää sitä odottamaan, lähde pois tuollaisten ihmisten luota!

Päivämäärä:   26.6.19 11:00:00

En usko, että mies pitää sitä millään tavalla hyväksyttävänä, vaan kun on kasvanut isänsä kanssa ja saanut osansa, niin ainoa "selviytymiskeino" on antaa olla. Vaan, tässä olen se herkkä enkä osaa antaa olla. Mulle ne on vain asioita, jotka loukkaa ja annan olla sitten, kun pyytää anteeksi.

Mutta miten voin hankkiutua eroon, kun kyse on kuitenkin isän vaimosta sekä miehen isästä. Ei kavereita tai ns. "itsehankittuja", joihin ei ole mitään sidettä..

Päivämäärä:   26.6.19 11:09:23

Kiusaajahan itse jatkaa elämäänsä unohtaen, sinun tiesi on erilainen.

Päivämäärä:   26.6.19 12:01:50

Uutu: Aivan hyvin voi hankkiutua eroon. Ei kai kumpikaan mainituista henkilöistä teidän luonanne asu? Ole tapaamatta tai suostu tapaamaan esim. vain sukujuhlissa, jossa et keskustele small talkia enempää. Lähetä joulukortti kerran vuodessa.

Hiukan kyllä arvostelisin miehesi osuutta tuossa kuviossa, koska vaikka hän ei isänsä sanomisiasi hyväksyisikään, on kuitenkin niiden vähättelyä antaa ymmärtää, että sinun pitäisi vain painaa ne villasella. Silloinhan hän toisin sanoen väittää, että sinun pitäisi vain niellä itseesi kohdistuva huono käytös.

Ei tuo silti ole mitenkään tavatonta, että itse huonoon käytökseen alistuneet arvostelevat ja pitävät hankalina ihmisiä, jotka eivät alistu. Esimerkiksi tuossa aiemmin kertomassani esimerkissä sisarukset pitivät vaikeana nirppanokkana sitä sisarusta, joka oli herkistynyt muiden töykeydelle sen sijaan, että olisi vain alistunut siihen. He eivät ilmeisesti nähneet sitä, että vaikka nirppanokkaisuuskin kieltämättä on vähän hankala ominaisuus muiden kannalta, niin kyllä jatkuva nolaamisen ja ilkeilyn ilmapiiri heihinkin oli jättänyt jälkensä - eri tavalla vain. Ei kuitenkaan välttämättä yhtään paremmalla tavalla...

Päivämäärä:   26.6.19 12:16:49

No itseasiassa.. :D Edelleen teen töitä äitipuoleni kanssa, 8 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa, samassa konttorissa. Miehen isä puolestaan satunnaisesti majoittuu meillä, kun reissaa jonkin verran.
Muutenhan en siis todellaakaan käy isäni ja äitipuoleni luona kuin muutaman kerran vuodessa - juuri siksi, että saan töissä niin ison annostuksen sitä tietynlaista huonona pitämistä. Miehen isän luona emme ole käyneet useampaan vuoteen, ihan syystä.

Ja aivan varmasti jatkavat sen suuremmin miettimättä elämäänsä, en epäile hetkeäkään. Onko tässä sitten juuri se kompastuskivi; olen niin herkkä, että itse en voi jatkaa elämääni? Ja toisaalta, täytyykö mun ollakkaan "kuin ei mitään", jos koen tulleeni loukatuksi?

Päivämäärä:   26.6.19 12:25:04

Uutu: Töissä ammattiminä päälle ja suhtaudut äitipuoleesi kuten kehen hyvänsä työkaveriin. Jos hän on työkaverinakin kohtuuttoman vaikea ja käyttäytyy sinua kohtaan huonosti, niin ilmoitusta ylemmälle taholle. Ellei mikään muutu, vaihda työpaikkaa. Ei huonoa työilmapiiriä kukaan määräänsä enempää kestä, johtuu se sitten sukulaisesta tai kenestä hyvänsä. Ja miehen isän majoittamiseen ei ole mitään syytä. Jos ihminen on niin törkeä, että hän majoittuu toisten kotiin v*ttuilemaan talon emännälle, hänelle voi aivan hyvin kertoa, ettei hän ole tervetullut.

"Onko tässä sitten juuri se kompastuskivi; olen niin herkkä, että itse en voi jatkaa elämääni? Ja toisaalta, täytyykö mun ollakkaan "kuin ei mitään", jos koen tulleeni loukatuksi?"

Loukkauksiin ei kannata jäädä kiinni, eli jos joku loukkaa sinua, sinun ei kannata märehtiä sitä seuraavaa vuosikymmentä. Mutta jos tilanteesi on se, että joudut jatkuvasti olemaan tekemisissä sinua tahallaan loukkaavien ihmisten, niin TIETENKÄÄN ei pidä olla "kuin ei mitään" vaan tehdä kaikkensa sen eteen, että moiset henkilöt saa pois elämästään, niin niitä loukkauksia ei tule aina vain lisää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.