Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   16.6.19 20:37:03

Heippa!

Nyt alkaa olla omat keinot vähissä, joten menköön tämä viimeisenä oljenkortena ennen viimeistä vaihtoehtoa, eli eroa.

Ollaan n. 1.5v seurusteltu, emme asu yhdessä. Mies kovasti haluaisi, itse jarruttelen nimenomaan tämän ongelman vuoksi.
Mies on huomaavainen ja kiltti, osaa kuitenkin laittaa minulle (jokseenkin määrätietoinen ja omapäinen....) tarvittaessa vastaan. Yhteinen aika on sujuvaa, toki miehen työt rajoittavat (tekee pitkiä päiviä).

Alkuunsa käytiin yhdessä jonkin verran ulkona, illat sujui hienosti, oli hauskaa ja kumpikaan ei vetänyt ihan överiksi.

Nyt viimeisen puolen vuoden aikana on arkisin juominen alkanut lisääntymään mitä ihmeellisimmin perustein tai sitten sitä olutta vaan juodaan. Viikonloppuisin on pakko päästä milloin synttäreille/varpaisiin/työpaikan juhliin/saunailtoihin tai muihin, ja nyt järjestäen viimeisimmät 10krt on ollut aivan käsittämättömän järkyttäviä. Itse olen ollut selvinpäin (paitsi kerran). Milloin mies haukkuu minut huoraksi, kusipääksi ja latelee kaikki vikani (on ollut kohtuullisen rankka työvuosi takana, johon olen hakenut myös ihan psykologilta apuja keskustelun muodossa, sisälsi mm työpaikkakiusaamista) ja kuulen ylipäätään kuinka huono ja arvoton olen. Myös käsiksi mies on käynyt n joka toinen kerta eri tilanteissa. Miehen katse lasittuu, eikä enää tiedosta mitä tekee saati reagoi itkemiseen/paniikkiin/tai muuhun vaan yleensä estää minun lähtemisen paikalta.

Nyt eilen oli ottanut sukulaisten kanssa yhteen, jolloin pääsin kertomaan suurinpiirtein tilanteesta ja siitä että nyt täytyisi puuttua. Sain osani myös yöllä kun kömpi tänne aamuyöllä. Oli yrittänyt käydä myös heidän päälle ja huorittelut muitakin.

Olen yrittänyt ja koittanut sanoa ajatuksia siitä ettei ole normaalia, tarvitsee apua ja näin ei voi jatkua. Kuulemma ongelmaa ei ole, kun pystyy käymään töissä. Vika on ollut minun, koska kuulemma joku minussa on sellainen mikä saa hänet raivostumaan.

Tänää ei juuri olla puhuttu, ei kuulemma halua. Itsellä rintaa puristaa ja ahdistaa enkä saa otetta nyt mistään. Tiedän, että alkoholismi on sairaus, mutta en vaan vielä pysty luovuttamaan kun näen toisen olevan niin sekaisin. En voi väkisin myöskään pelastaa, mutta pelkään jotain sattuvan jos nyt erotaan.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   16.6.19 20:42:13

Et voi tehdä yhtään mitään miehen ongelmalle. Itsesi voit pelastaa, jos haluat. Näyttää siltä, että ongelma tulee pahenemaan vielä pitkään, ennen kuin mies kuolee tai raitistuu.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: yy 
Päivämäärä:   16.6.19 20:48:56

Mies voi raitistua vain jos itse ymmärtää ongelmansa. Selkeästi ei sitä nyt tee ja kehtaa vielä syyttää sinua. Ymmärrän että pelkäät miehen hyvinvoinnin puolesta, mutta sinun täytyy nyt ajatella omaa turvallisuuttasi. Lue esimerkiksi muiden kertomuksia parisuhdeväkivallasta, niin saat käsityksen siitä kuinka miehesi käytös tulee hyvin todennäköisesti kehittymään pahempaan päin.

Pelasta itsesi ja tulevaisuutesi! Hyvä että olet puhunut miehen sukulaisten kanssa, nyt on ihmisiä jotka voivat ohjata hänet avun piiriin sitten kun mies _itse_ sitä haluaa.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Vv 
Päivämäärä:   16.6.19 20:49:25

zäkä on oikeassa. Mies hoitoon, Minnesota - hoito on tehokkain. Älä todellakaan muuta yhteen!!

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 20:50:20

Et voi muuttaa miestä, mutta tosiaan voit pelastaa itsesi. Kun suhteessa on jo fyysistäkin väkivaltaa, on ero ainoa kannatettava ratkaisu. Mies on jo käynyt sinuun useasti käsiksi, ja väkivalta tulee vain pahenemaan. Mies ei edes itse näe teoissaan mitään väärää, joten ei hän tule tuosta muuttumaan.

Ei mitenkään voi olla velvollisuutesi jäädä toisen rääkättäväksi, meni tällä itsellään kuinka huonosti tahansa. Mies on itse vastuussa teoistaan. Ymmärrätkö, että mies voi tappaa sinut vielä? Alkoholi ei myöskään tee ihmisestä toista ihmistä. Humalassa väkivaltainen mies on väkivaltainen mies eikä kiva mies jonka alkoholi muuttaa väkivaltaiseksi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   16.6.19 20:52:53

Joo, vikahan ei ole siinä että hän ei pysty hallitsemaan alkoholinkulutustaan vaan vika on sinussa. Tämä on aivan tyypillistä alkoholistille. Kaikki juopot ovat kilttejä ja ihania mutta se viina, se viina. Kai ymmärrät että nämä asiat muiden muassa ovat pari vain asiaa jotka jokainen juopon kanssa seurusteleva tietää. Älä pilaa elämääsi ripustautumalla juoppoon. Tuossahan ovat jo selvät katastrofin ainekset koossa. Jätä mies heti. Harvasta juoposta tulee kelvollista elämänkumppania. Kirjoitit juuri asioita joita täällä on nähty monta kertaa tai kuultu juopon kumppanin suusta. Et sinä ole ainoa, näitä tapauksia on maa väärällään.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   16.6.19 20:54:52

Nyt äkkiä pakoon, jos on jo väkivaltaakin pelissä! Luojan kiitos ette asu yhdessä. Heti vaan ukko vaihtoon ei tuohon auta mikään jos kerran ukon mielestä ei ongelmaa ole.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 20:56:16

Miksi hänellä on avain luoksesi?
Miksi olet tuollaisen paskaläjän kanssa missään tekemisissä?
Miksi sallit sen, että sinua syytetään ryyppäämisestä ja huoritellaan?
Ihan ensimmäinen asia on se, että raivoaminen ja ryyppääminen ei ole koskaan kenenkään muun kuin raivoajan ja ryyppääjän oma vika.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   16.6.19 20:56:57

Ihmettelen vain miksi aloittaja on vielä yhdessä kyseenomaisen tyypin kanssa..

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 20:56:57

Ja mitkään hoidothan eivät auta, jos ihmisellä ei ole aitoa motivaatiota muuttua, jos hän ei aidosti koe käytöksensä olevan väärin. Ei hoidosta ole hyötyä, jos mies on sitä mieltä, että hänessä ei ole vikaa vaan kaikki on naisen syytä.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Justiin(s)a 
Päivämäärä:   16.6.19 20:56:57

Haluatko tosiaan viettää aikaasi sellaisen ihmisjätteen kanssa, joka huorittelee sinua, ja jota sinun pitää välillä pelätä?

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   16.6.19 21:36:25

Aamulehdessä oli hyvä artikkelisarja alkoholismista, entisen alkoholistin kirjoittama. Ihan klassiset alkoholistin jutut: juominen on aina jonkun muun syy, eikä ole ongelmaa koska pystyy käymään töissä.

Onneksi asutte erillään. Ota avain siltä pois ja jatka omaa elämääsi. Väkivalta on ihan viimeinen niitti!

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.6.19 21:47:42

Olen ollut vastaavassa tilanteessa, mutta sillä erotuksella, että mies ei humalassa ollut mitenkään ilkeä, arvaamaton saati väkivaltainen. Selkeä alkoholisti kuitenkin.

Ilmoitin hyvin selvästi, että nyt on kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa suhteen jatkuvan, niin lähtee hoitoon ja mikäli taas haluaa jatkaa juomista, niin minä lähden enkä takaisin tule.
Mies valitsi hoidon. Kävi minnen ja on nyt viidettä vuotta raitis. Jos olisi jatkanut juomista, niin en olisi jäänyt katselemaan. Siinä sairastuu itsekin.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   16.6.19 22:21:10

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 16.6.19 20:50:20

Et voi muuttaa miestä, mutta tosiaan voit pelastaa itsesi. Kun suhteessa on jo fyysistäkin väkivaltaa, on ero ainoa kannatettava ratkaisu. Mies on jo käynyt sinuun useasti käsiksi, ja väkivalta tulee vain pahenemaan. Mies ei edes itse näe teoissaan mitään väärää, joten ei hän tule tuosta muuttumaan.

Ei mitenkään voi olla velvollisuutesi jäädä toisen rääkättäväksi, meni tällä itsellään kuinka huonosti tahansa. Mies on itse vastuussa teoistaan. Ymmärrätkö, että mies voi tappaa sinut vielä? Alkoholi ei myöskään tee ihmisestä toista ihmistä. Humalassa väkivaltainen mies on väkivaltainen mies eikä kiva mies jonka alkoholi muuttaa väkivaltaiseksi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.19 22:55:54

Rauhallisen juopon kanssa ehkä voisi yrittää, mutta nyt olet kyllä hengenvaarassa, hankkiudu miehestä eroon heti! Äläkä katso taaksesi, mies kyllä selviää, ei tuollaisille mitään tapahdu.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.6.19 23:21:02

"Humalassa väkivaltainen mies on väkivaltainen mies eikä kiva mies jonka alkoholi muuttaa väkivaltaiseksi."

No tämä ei kyllä pidä paikkaansa.
Alkoholismiin kuuluu monesti se, että humalatila muuttaa henkilön käytöstä huomattavasti enemmän kuin ei alkoholisoituneilla.
Kyseessä siis voi hyvinkin olla kiva mies, jonka alkoholi muuttaa väkivaltaiseksi.
Minun isäni ja moni muukin tuntemani juoppo on tällainen. Isä on aivan todella symppis ja herkkä mies selvin päin. On erittäin lapsi- ja eläinrakas, eikä tekisi pahaa kärpäsellekään. Silloin kun vielä joi, niin muuttui todella vittumaiseksi ja arvaamattomaksi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 23:31:52

Alkoholi poistaa estoja, eli voidaan sanoa, että se tuo sen todellisen luonnon esiin.

Ja oli miten oli, jos mies ryyppää ja on ryypättyään vaarallinen, niin eipä siinä paljon lohduta, että se on selvänä erilainen.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.6.19 23:39:44

.
Alkoholistien kohdalla kyse ei kyllä ole mistään estojen poistumisesta, vaan ihan todennettavissa olevasta aivojen fysikaalisesta ja geneettisestä erilaisuudesta. Alkoholistin aivot reagoivat alkoholiin eri tavoin kuin ei alkoholistien aivot. Aivojen hormoni- ja välittäjäainetoiminta aivojen "saadessa" alkoholia poikkeaa terveestä ja tästä aiheutuu itse riippuvuuskin, kuten myös käytöksen muuttuminen.
Alkoholistin juodessa se ei ole ihminen, vaan sairaus, joka puhuu ja tekee.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   16.6.19 23:43:49

Jos jo noin alkuvaiheessa mies huorittelee , nimittää kusipääksi, ja käy kiinni, on vain ajan kysymys, missä vaiheessa tapahtuu pahempaa. Moni havahtuu vasta, kun luita on rikki ja seurauksia riittää koko loppuelämälle. Ja muutamien kohdalla sitä loppuelämää ei edes enää tule.

Aloittaja kulta, varmaan 90 prosenttia suomalaisista käyttää silloin tällöin alkoholia, mutta siinä väkivaltaisuus ei ole mikään normi.

Miehellä on iso, iso ongelma, ja siihen kannattaa reagoida nopeasti (muttei provosoida tilannetta sillä hetkellä, kun mies on jurrissa).

Voimia.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   16.6.19 23:52:24

Olette olleet 1.5v yhdessä ja jo nyt mies haukkuu sua, juopottelee ja käy käsiksi? Ei auta kuin erota.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.19 23:54:26

"Alkoholistin juodessa se ei ole ihminen, vaan sairaus, joka puhuu ja tekee."

Oikeudessakaan ei ihmistä katsota täyttä ymmärrystä vailla olevaksi siksi, että hän on alkoholisti, toisin kuin esimerkiksi skitsofreenikon tekemässä rikoksessa voidaan katsoa.

Ja edelleen, vaikka olisikin sairas, niin siinä vaiheessa kun iso ukko käy silmittömän raivon vallassa päälle niin siinä ei hirveästi lohduta se, että sairaudesta käytös johtuu. On lopultakin toissijaista, mikä miehen käytöksen aiheuttaa, fakta on nyt se, että hän on vaarallinen eikä itse näe käytöksessään mitään ongelmaa eikä syytä muuttua. Aloittajaa kannattaisi nyt rohkaista pelastamaan itsensä tuosta tilanteesta sen sijaan että sureksitaan tämän miehen osaa. Vaikka mies olisikin sairas, ei aloittajalla voi olla velvollisuutta pilata omaa elämäänsä ja vaarantaa jopa henkeään tämän kanssa.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.6.19 23:59:31

.
Ei tosiaan alkoholistia ei katsota syyntakeettomaksi,mutta noin se kuitenkin on kuten kirjoitin.
Ja ei, missään nimessä ei tule jäädä siihen väkivaltaiseen suhteeseen, vaikka mies olisi selvänä kuinka ihana tahansa. Ainoa edellytys suhteen jatkumiselle on alkoholismin hoito ja täysraittius. Muuten on turha edes kuvitella jatkavansa. Löytää itsensä joko haudasta tai hakattuna, katkerana ämmänä, joka tuhlasi elämänsä alkoholistin kanssa, mutta ei läheisriippuvaisena marttyyrinä muuhunkaan kykene.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.6.19 08:27:48

Avain pois heti ja lapikasta!

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.19 15:09:55

Ei sinulla taida vaihtoehtoja olla. Jos haukkuu sinua jo nyt, niin kuvittele yhteiselämää hänen kanssaan. Silloin sinulla ei olisi omaa rauhallista kotia.
Äläkä erehdy uskomaan vakuuttelua ' enhän minä juo sitten kun ...: vaan vaadi todistamaan että pystyy olemaan vähintään kaksi vuotta juomatta ennen yhteen muuttoa.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   17.6.19 18:06:17

Ensinnäkin, kiitos kommenteista. Sai jonkinlaisia ajatuksia aika pitkältä aikaan.

Miehen kanssa on vähäsen nyt puhuttu, myöntää asian olevan vaikea ettei osaa puhua niistä. Syyttää väsymystä (pitkät työpäivät) ja sitä että ajautuu nollaamaan tilanteen aina totaalisesti.
Koitin selittää, että jos väsyttää, niin silloin ei lähdetä mihinkään. Jos on pakko käydä, niin silloin mennään selvinpäin ja ajoissa kotiin nukkumaan.
Nyt siis yhteiset tekemiset ovat jääneet reilusti vähemmälle, kun en jaksa olla se joka ajaa ja on se selvinpäin oleva joka suunnittelee. Kaikkea toki ei ole mahdollista edes tehdä kun mies tissuttelee eikä viikonloppuisin saa itseään ylös sohvalta.

Eilen illalla lauoin miehelle kaiken niin suoraan kuin vain ikinä osasin miettimättä kuinka loukkaantuu tai kuinka sattuisi. Sain miehenkin kerran hiljaiseksi, muutaman tunnin jälkeen tuli pyytämään anteeksi. Ei se anteeksipyyntö enää vaan riitä.

Täytyisi jostain repiä voimia siihen, että saisi todella sanottua tämän olevan ohi. Että ymmärtäisi nyt ettei tämä jatku näin. Tiedän miehen luottavan, että haen hänet mistä ja milloin vain, sekä saa toimia juuri kuinka itse haluaa.

On vaan nii turta ja voimaton olo.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.19 18:11:19

Että saisit päätöksen erosta tehtyä, mieti vaikka sitä, että mitä neuvoisit samassa tilanteessa olevalle läheisellesi. Se voi auttaa ymmärtämään, kuinka paha tilanne on.

Voisit myös soittaa johonkin väkivallan uhreille tarkoitettuun auttavaan puhelimeen. Sinun olisi todella tärkeää päästä irrottautumaan miehestä Nyt, ennen kuin väkivaltaa tulee taas lisää tai mies saa suostuteltua sinut jatkamaan suhdetta.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.19 19:09:00

Muista se että pelkkä anteeksi pyyntö ei muuta mitään vaan tilanne on pian aivan sama. Vain juomisen lopettaminen muuttaisi, mutta sitä mies ei halua tehdä.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: BonnieC 
Päivämäärä:   17.6.19 20:12:49

Ei ole oikein mitään tehtävissä jos mies ei ymmärrä ongelmaa. Itse olen entinen päihdeogelmainen. Kyllä sitä voi jonkun aikaa tsempata jonkun toisen takia, mutta lopullinen muutos lähtee ihan omasta halusta.

Jos mies sun takia sanoo lähtevänsä hoitoon, ei hyvin mene. Ei edes myönnä että ongelma, niin pitkä matka siihen että oikeasti haluaa toipua. Sitä pitää olla se lopullinen aallonpohja joka herättää. Mies on kaukana siitä.

Lähde. Vielä tuo väkivaltaisuus, sekin on eri asia kuin alkoholismi sillä ei kaikki alkoholistit ole väkivaltaisia eivätkä kaikki väkivaltaiset alkoholisteja.

Eli kaksi pahaa ongelmaa jotka rikkovat vielä sinutkin jos jatkat.

Pientä toivoa ehkä voisi olla jos mies itse ihan oikeasti tajuaisi että vika on hänessä, tai hänen alkoholismissaan ja väkivaltaisuudessaan.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.19 21:19:54

Mitä veikkaatte, onko se lähteminenkään niin turvallista ja helppoa..? Pitää lähteä aika kauas.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

LähettäjäMiuku 
Päivämäärä:   17.6.19 21:27:44

Kas kun mies on valintansa tehnyt etkä se ole sinä. Se on viina. Ainoa joka sen valinnan voi muuttaa on mies itse, eikä se tee sitä ennen kuin siltä lähtee kaikki eikä välttämättä tee sittenkään. Häivy siis kun olet vielä hengissä.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   18.6.19 00:23:22

Nyt muuten kuulostaa siltä, että taustalta löytyy vähän muutakin kuin päihdeongelmaa. Onko miehen stressinhallintakyky pettänyt ja itselääkitsee ahdistuneisuutta oluella? Silloin saattaa nimittäin olla, että avainnippu on aika lailla erilainen kuin "puhtaaseen" päihdeongelmaan.

Joka tapauksessa, pidä itsesi turvassa.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   18.6.19 06:48:41

Jos joku haukkuisi minua huoraksi niin jättäisin kyllä miehen välittömästi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.19 07:51:56

Enpä usko että pääset tuosta suhteesta mihinkään lähtemään. Kuvittelet että mies tarvitsee sinua ja että voit häntä auttaa. Kaikki muut ovat tietenkin väärässä ja pahantahtoisia, kun neuvovat lähtemään heti. Pari lasta vielä tuohon pyöräyttää, ihan vain kokeillakseen josko mies sitten aikuistuisi ja ottaisi vastuuta, kun on ne lapsetkin...

Noh, hauskaa loppuelämää, olet itse oman tiesi valinnut. Ota nämä viestit itsellesi johonkin talteen, ja kerran vuodessa aina luet nämä läpi. Veikkaan että menee yli 10 vuotta ennen kuin ymmärrät mitä täällä sanottiin. Sitten toki on jo myöhäistä, elämä meni jo.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   18.6.19 08:34:08

Tuli otettua. Meni överiksi. Kaljaa kului. Alkoholisti puhuu juomisestaan passiivissa aivan kuin itsellä ei olisi mitään roolia tapahtumassa.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Evil 
Päivämäärä:   18.6.19 08:42:26

Olet aivan oikeassa, jotain sattuu - jos ette eroa. Nimittäin sinuun. Sen sijaan avopuolisosi voi pelastaa se, että hänet jätetään yksin miettimään, mikä elämässä on aidosti tärkeää, humala vai ystävät/perhe/parisuhde.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   20.6.19 17:58:17

Ollaan vietetty nyt muutama päivä erikseen. Miehen tavaroita on täällä vielä.

Juhannusta ei aio olla selvinpäin. Kuulemma siihen kuuluu alkoholi ja kukaan ei määrittele paljonko hän juo. Hänestä ei myöskään absolutistia tule. Enkä voi määrällä tai ladella ehtoja siihen kuinka käyttää alkoholia. Nyt olen kuulemma kohtuuton kun tuon viime vkl jälkeen ei ole alkoholi maistunut, niin pitäisi olla ylpeä kuinka on voinut olla ilman.

Mitenköhän musta tuntuu, että kerään vastaavanlaisia miehiä ympärilleni ja kerta toisensa jälkeen saa puhuttua mut ympäri ja palaamaan edelliseen...

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: BonnieC 
Päivämäärä:   20.6.19 18:04:30

Ite puhuin parikymppisenä että alkoholi kuuluu juhannukseen. Ja pari viikonloppua juomatta oli saavutus. Nyt naurattaa.

Mutta joo, kuulostaa siltä että mies ei ollenkaan ymmärrä tekevänsä mitään väärää.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   20.6.19 18:09:37

Itselläni on arkityö, ja käytännössä joka vkl olisin voinut lähteä juhlimaan tai juoda kotona, mutta mielummin olen käynyt juhlat selvinpäin ja nähnyt ystäviä ruuan/leffan/tmv merkeissä. En koe tarvetta juoda, vaikka aiemmin ajattelin alkoholin kuuluvan jokaiseen juhlaan ja tulikin otettua paljon enemmän. Nyt ei vain huvita.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Ongelma 
Päivämäärä:   20.6.19 23:19:30

Tuolla menolla hankit vain ison ongelman itsellesi. Kerran täällää eletään niin ei kannata elämää tuhlata juopon vuoksi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.19 23:35:09

Mies on siis tehnyt valintansa. Huomaatko, kuinka hän taas syyllistää sinua eikä näe itsessään ongelmaa? Älä anna miehen ylipuhua sinua jatkamaan suhdetta, nyt vain viimeisetkin miehen tavarat pois luotasi, ja vaihdat lukot mahdollisimman pian. Nyt juhannuksena kun hän kerran aikoo ryypätä, kannattaa pysyä hänestä kaukana, hoidat tavarat hänelle sitten kun hän on selvinpäin. Onko miehellä vielä avain asuntoosi? Toivottavasti hän ei tule humalaisena riehumaan kotiisi. Minä sinuna menisin juhannuksen ajaksi jonnekin muualle ihan turvallisuuden vuoksi.

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: Pallero 
Päivämäärä:   20.6.19 23:47:07

Aloittajan mies kuulostaa ihan tyttäreni aviomieheltä.... joka ikinen siis iIHAN JOKAIKINENv viikonloppu tämän herran pitää päästä jonnekin ja vetää pää täyteen.
Että ärsyttää katsella ja kuunnella niitä tekosyitä ja selittelyjä joka kerta. Pääsee sillä verukkeella ryyppäämään kun selittää esim tyttärelleni että vie hänet syömään... no, tytär on päivän syömättä ja kesken kaiken suunnitelma muuttuukin niin että herran keksimästä syystä mennäänkin johonkin baariin ryyppäämään. ( ja taas säästyy rahaa ja herra saa vetää pään täyteen)
Töissä herra kuitenkin käy mutta ei ole pitkään aina yhdessä paikassa.
Kaikessa pihistetään mutta kun on ryyppäämisestä kyse, ei mikään maksa mitään.
Ulkomuodoltaankin tämä on sellainen että näkee kyllä mikä on ” harrastus”.
Mielipiteillään jyrää muut vaikka oikeastaan ei tiedä mistään mitään.
Säälittää kaunis, ennen niin iloinen tyttäreni jolla oli tosi paljon ystäviä. Nyt niitäkään ei saa olla.. : (

  Re: Alkoholiongelma ja parisuhde

Lähettäjä: kettu.nen 
Päivämäärä:   20.6.19 23:58:37

Parisuhde alkoholistin kanssa jolla ei ole mitään sairaudentuntoa eikä halua hakea apua on täyttä @!#$ä. Enpä olisi ikinä uskonut, ennen kuin moiseen itse sekaannuin. Ei sitä voi sanoin kuvata. En voi kuin halveksia ihmisiä, jotka pilaavat omien lapsiensakin elämän itsekkäällä juomisellaan.
Kun kaikki apua olisi saatavilla, mutta sitä ei haluta ottaa vastaan, itsekäs ja täysin itseaiheutettu sairaus, ei tipu sympatiaa enää säälittäville selittelijäluusereille, jotka tuhoavat oman elämänsä lisäksi laheisten elämän viinan takia.
Ei ikinä saman katon alle sellaisen kanssa, ei ikinä lapsia alkoholistin kanssa, aamen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.