Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   16.6.19 07:38:05

Eilen lähti ääni ja nyt on ihan järkyttävä kurkkukipu ja pieni yskä sekä limaa kurkussa. Kuumetta ei tunnu olevan, vaan olo silleen ihan ok, vähän nuhaa.. Olen sairaslomalla muutenkin niin tarviiko tässä mennä lääkäriin vai voiko olla esim angiina?

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   16.6.19 09:31:49

Kannattais käydä nieluviljelyssä. Angiinassa on kivat jälkitaudit. Nimimerkillä kokemusta on, kävin lääkärissä eikä testattu. Nyt kiva kuukausien hoitoa vaativa jälkitauti.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.6.19 09:38:19

Yhden yön kestänyt kurkkukipu ei todellakaan ole aihe mennä lääkäriin tai nieluviljelyyn.

Ehdottakaa joku nyt vielä häkeen soittamista.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   16.6.19 09:40:35

Sori kauheesti, en tarkoittanutkaan että välittömästi. Muutaman päivän kestävä kurkkukipu on aihe käydä.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   16.6.19 09:51:04

" Angiinassa on kivat jälkitaudit. "

Luulin että angiina on jflunssan älkitauti.

Minulla oli kolme päivää kaktus kurkussa alkuviikosta, nyt alkaa olla vaiva poissa. Kovasti mietin olisiko voinut olla angiina.

Jälkitautia nyt sitten odotellessa...

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: Hopo 
Päivämäärä:   16.6.19 10:00:20

Voi olla angiina. Minulla edellinen angiina oli täysin kuumeeton. Kun menin yleislääkärille sanomaan heikentyneestä olosta ja mahdottoman kipeästä kurkusta, hän totesi että paha antaa saikkua ilman kuumetta.. vasta tämän asian toteamisen jälkeen katsoi sinne kurkkuun että ohhoh, otetaanpas se viljely. Saikkua hän ei todennut minun tarvitsevan joten sen kurkun kanssa työskentelin vielä kaksi päivää, kunnes lääkäri soitti että "joo ei ihme että on kipeä kurkku kun angiina se on, saat antibiootit tähän, lepäilet vaan viikonlopun ja alat näitä syömään niin kyllä se siirä,.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   16.6.19 11:24:50

No ei kai kukaan nyt häkeen soitteliskaan :D

Joo ei vaan koskaan ole ollut kurkkukipua ilman kuumetta. Ja en kyllä voi edes soitellakaan minnekään kun ääntä ei lähde pihaustakaan. Kauanhan kannattais ootella ennenku yrittäis hakeutua hoitoon.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   16.6.19 22:34:35

Itselläni ollut karmea yskä ja kurkkukipu toista viikkoa. Todella kipeä ja voimaton olo.
Lääkäri totesi olevan kurkunpään ja keuhkoputken tulehdus. Nyt on olo jo helpottamassa. Eikä siis kuumetta ole ollut.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   16.6.19 22:41:04

No burana on poistanut kivun kokonaan, mutta ääni on pysynyt poissa. Toisaalta ihan sama kun en sitä nyt missään tarvitse

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   17.6.19 07:31:52

Angiinaa aiheuttaa streptokokki. Siinä on melkoiset jälkitaudit.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.19 07:41:38

Tuollaista tautia on nyt liikkeellä. Itsekin olen juuri nyt taudissa. Ei ole kuumetta joten en ole ollut töistä pois enkä käynyt lääkärissä.

  Re: Kurkkukipu ilman kuumetta

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   17.6.19 09:56:08

Nyt nousi kuume, tuli karseat säryt ja räkää pää täysi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.