Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.19 23:32:28

Mulla leikattiin umpilisäke kasarilla kun olin lapsi.

Aina lapsenakin ollut leikkausarven alueella kohdalla kipuja ja kivut ovat kymmenen vuoden aikana vaan pahentuneet. Varsinkin jos ilma kiertää suolistossa niin arven kohdalla viiltää sisältäpäin. Ultrattu on alue monta kertaa ja naisosat ihan ok. Joskus ehdotettiin tähystystä mutta sanottiin että jos siellä arpikudos vaivaa niin leikkauksista sitä arpikudosta tulee vaan lisää.

Onko tälläinen yleistäkin, onko jollekulle jäänyt samasta leikkauksesta jotain vaivoja?

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: Ullatus 
Päivämäärä:   9.6.19 23:54:42

Ai ole mule umparileikkauksesta vaiva.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.19 00:45:38

Arpikudos voi tuollaista aiheuttaa.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: :P 
Päivämäärä:   10.6.19 01:17:11

Jotain pientä kipuilua on kyllä ollut, mutta rupesin nyt vasta aloituksen luettuani miettimään voisko johtua siitä.. Pitää seurata. Mitään isompaa ei mulla ainakaan oo siis ollut kun en oo niin paljon kiinnittänyt huomiota.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.19 01:19:39

Kiinnikkeitä sopivassa kohdassa niin oireilee.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.6.19 07:00:20

Leikattiin 2006, eikä ole ollut mitään vaivoja.
Eikös nykyään muuten pystytä jo tähystyksellä leikkaamaan umppari?

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   10.6.19 07:29:07

Juu leikkauksesta 8 v ja kiinnikkeet alkaneet oireilla silloin tällöin

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   10.6.19 07:42:38

-96 leikattu eikä ole oireillut millään tapaa ainakaan vielä, yksi raskauskin takana.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.6.19 08:19:19

Mulla tähystyksellä leikattiin toissa kesänä, kolme reikää. Yksi on oireeton, kahden kohdalla ajoittaista viiltelyä.
Mulla kesti pitkään saada vatsan toiminta normaaliksi, kun ensin koetettiin hoitaa antibiooteilla. Kolme kertaan kävin päivystyksessä saamassa tropit, mutta sitten tilanne paheni ja leikattiin. Kovat antibiootit sekoittivat ilmeisesti suoliston bakteeritasapainoa, kuukausia meni palautumiseen.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   10.6.19 08:46:47

Leikattiin 2010, ei ole muita oireita kuin se, ettei kärsi olla painoa mahan päällä tuossa leikkausarven kohdalla, esim. kissa kun tulee aamuisin mahan päälle tarpomaan, niin saattaa tuntua ikävälle. Vatsan vasemmalla reunalla samanlaista tunnetta ei tule, jos kissa siinä tarpoo. Mutta en ole kokenut häiritseväksi tuollaista asiaa.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.19 10:03:04

Ysärillä leikattiin, mitään ongelmia ei ole ollut. Onneksi.

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: Rinaldos 
Päivämäärä:   16.6.19 10:49:42

Änkeen nyt tähän keskusteluun vaikka mulla on niinkin tuore tapaus että umppari leikattiin 3 viikkoa sitten. Tehtiin tähystyksellä.

Sairausloma viikot meni ihan ok, kun ei tarvinnut rehkiä mutta nyt tän viikon kun olen ollut töissä niin joka päivä on ollut maha kipeä.
Maha kipeytyy jo työmatkalla kun pyöräilen n.13 km ja matkalla on paljon ylämäkeä.

Paikka vaihtelee, alavatsalla voi olla menkkamaista jomottelua ja muualla viiltävää kipua. Kipu saattaa tulla yhtäkkiä ja kesto minuuteista useampaan tuntiin.
Edelleen otan särkylääkettä sen mitä kotiutuessa määrättiin mutta ei siitä tunnu olevan mitään apua.

Onko nämä nyt niitä kiinnike kipuja? Vai vielä ihan normaalia leikkauksen jälkeen olevaa kipua?

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   16.6.19 12:04:46

Rinaldos, kyllä ne kivut vähitellen vähenevät.

Monesti ne ovat luonnon omia konsteja ilmoittaa, että älä vielä rehki liikaa tai tee haitallisia liikkeitä.
Joskus lääkkeet pehmentävät kipuja, vaikkeivat vie niitä kokonaan pois, niin että tulee rasitettua liikaa.

Paranemista!

  Re: Umpparileikkauksesta jäänyt kenellekään vaivoja?

Lähettäjä: ____ 
Päivämäärä:   16.6.19 12:19:53

Harmi, että on jäänyt noin vaivaamaan!
Multa leikattiin kymmenisen vuotta sitten tähystyksessä umppari. Ei siitä jäänyt kyllä mitään muistoksi, ei oikein edes arpia (kiitos tähystyksen).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.