Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.19 14:10:36

Miten tässä näin kävi? En ole yhtään suklaamunaa ostanut tahi saanut.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 14:22:43

No en minäkään, eikä edes harmita. En edes tykkää suklaasta. Ruoaksikin syön juuri nuudeleita, huomenna varmaan puuropäivä kun ei ole rahaa :D

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   19.4.19 14:24:46

Ai pitääkö pääsiäistä jotenkin viettää?

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.19 14:25:29

Miten sitä vietetään? Lasiperheen juttuja...

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   19.4.19 15:07:01

Pääsiäinen ei kyllä ole mikään lapsiperheiden juhla vaan kristittyjen tärkein pyhä. Pääsiäiseen kiteytyy kristinusko eikä sillä ole mitään tekemistä minkään kuluttamisen kanssa. Pääsiäismunat, ruohot ym symboloivat pääsiäisen tapahtumia eivätkä ole sen tarkoitus. Vaikka en itse ole tunnustuksellinen kristitty ottaa minua päähän nämä kristilliset pyhät joista on väännetty kulutukseen perustuvia juhlia.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Ääk 
Päivämäärä:   19.4.19 15:07:50

Eipä tuohon paljon oo rahaa mennyt.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.4.19 15:08:25

Käy virpomassa niin saat pääsiäismunia ihan ilmatteeks :)

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 15:10:24

Ite ryyppään vaan koko pääsiäisen

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   19.4.19 19:17:38

On vielä muistissa, kun lapsuudessa kaikki kaupat olivat kiinni koko pääsiäisen.

Tänään kävin Isossa Omenassa, ja siellä oli aivan normaali ostospäivä. Vaatekaupatkin olivat auki, ei vain ruokamarketit.

Mutta en siis ole tottunut, että pääsiäinen olisi mikään kulutusjuhla, vaan aika ankea kirkkopyhä.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   19.4.19 19:19:14

Mä en vietä kun joulua!!

No vähän vappua ja juhannusta, mutta muita en.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 19:22:48

Minun pääsiäisen viettoni ei onneksi maksa paljoakaan, käyn kirkossa ja juhlaruokiin meni noin 20 euroa. Koristeet ovat pääosin vanhoja, istutin vain rairuohot ja ostin värikkäitä pikkumunia. Ei siis ole pakko juhlia kalliisti!

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   19.4.19 19:33:22

Jaa että ei varaa. Mä olen viettänyt pitkäperjantaita ulkoilemalla, saunomalla ja keräämällä pajunkissoja. Lisäksi olen etukäteen hakenut koivun oksia maljakkoon ja nyt niissä on kivat hiirenkorvat. Ruokaakin on syöty, kuten nyt joka päivä muutenkin syödään. Ei näistä ole mitään extrakuluja tullut. Kai sitä jatketaan sunnuntaina ja maanantaina pääsiäisen viettoon samaan malliin.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   19.4.19 20:08:11

Pitääkö tätäkin riesaa viettääkseen olla varaa?
Mulle riittäis että vois maata sohvalla tiistaihin asti, se ei maksa mitään.

Kunhan nyt itsensä(ja toki elukat, jos sellaisia on) pystyy ravitsemaan kuten muinakin päivinä on ihan riittävästi.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Tieto 
Päivämäärä:   19.4.19 21:06:43

Mene lähimpään seurakuntaan. Tarjoavat ruuan, saat juttuseuraa ja kaikkea!

Ei kai pääsiäiseen rahaa tarvi laittaa? Pääsiäsmunia tarvit?? Minkäikäinen olet? Ei aikuiset kindereitä popsi!! :D

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: ulina 
Päivämäärä:   19.4.19 21:08:01

Tiedän tunteen.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   19.4.19 21:16:34

Isoin satsaus, mitä ikinä olen tehnyt pääsiäiseen, oli kun matkustin itärajan yli ja osallistuin pääsiäisyön jumalanpalvelukseen. En ole ortodoksi, mutta halusin kokea tuon.

Matkaseura oli iltaunista laatua, eikä oltu tuollakaan koko yötä.

Joskus olen myös käynyt Senaatintorilla Via Crucis -tapahtumassa (ei maksa mitään). Tänä vuonna en edes muistanut asiaa, vaikkei olisi tarvinnut kerrankaan paleltua.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Hiimän 
Päivämäärä:   19.4.19 21:16:59

Mä oon syönyt kananmunia, ne on parhaita pääsiäismunia. Jaksaa käydä töissä ja lenkillä. Lisäksi ovat halpoja suklaamuniin verrattuna.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.4.19 21:24:16

Mi: totta, mutta muistathan kunnioittaa myös muita vakaumuksia

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 21:36:46

Yle Areenasta voi maksuttomasti kuunnella Bachin upeita passioita (ovat tulleet aiemmin radiosta)!

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.4.19 21:54:56

Olen itse pääsiäisen kokonaan töissä, kaupassa.

Minusta on surullista että ihmiset eivät enää pysty viettämään yhtäkään päivää ilman shoppailua. Lasten kanssa notkutaan tuntikausia kaikenmaailman krääsää (sorry vaan) keräämässä ja lapset lopulta itkevät ja kiukuttelevat väsyneinä.

Ennen pääsiäistä vietettiin leväten, ulkoillen ja harrastaen itselle mieluisia asioita.

Nyt mitkään päivät eivät tunnu eroavan toisistaan.

Pitäisikö kaikki pyhät poistaa kalenterista koska ihmiset käyvät niin ylikierroksilla? Kaikki vaan töihin kuten minäkin, ei tarvii surra vapaapäivistä.
Kohta ei voi varmaan enää kesälomiakaan antaa ettei niiden vietosta tule ongelmaa... :O

Onko ihmisistä tullut niin mielikuvituksettomia vai mitä?

Jos ei ole ruokaan yhtään rahaa se on toki ongelma, mutta silloin hakisin apua jo ennen pyhiä, joka paikkakunnalla lienee kirkon, pelastusarmeijan tai vastaavan tahon kautta ruokakasseja on saatavilla?

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   19.4.19 22:47:23

Jos ne muut vakaumukset ovat kaupallisia niin en oikein pysty kunnioittamaan. Muita vakaumuksia ja uskontoja kyllä kunnioitan. Nykyajassa minua häiritsee ettei monien juhlien tai vakiintuneiden tapojen taustoja todella tiedetä. Pääsiäisen viettoon kuuluvat monella suklaamunat ja vastaavat mutta mistä ne tavat ovat syntyneet? Se itseäni kiinnostaa, muuten kaikki on vaan kuluttamista kuluttamisen vuoksi.

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 22:51:53

Ei varmaan aloittajaa lohduta nämä "mitä järkeä juhlia" -tyyliset kommentit. Jos hän haluaisi juhlia, mutta ei voi, ei auta ajatus, että joku toinen ei haluakaan juhlia. Vähän kuin vapaaehtoisesti lapseton lohduttaisi tahattomasti lapsetonta, että "se onkin ihan tyhmää hankkia lapsia".

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.19 23:06:09

mikä pääsiäisestä tekee jollekun riesan? meniköhän nyt joulun kanssa sekaisin. vai ootko työhullu, et olisit mielummin töissä????

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   20.4.19 01:14:36

. : jos mulle osoitit kysymyksesi niin inhoan joulua ja pääsiäistä yhtä paljon

  Re: Ei ole vara viettää pääsiäistä

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   20.4.19 01:21:14

...jatketaan siitä.
Siis lähes yhtä paljon.
En mä oo ikinä välittänyt pääsiäisestä. Minkä takia mä sitä juhlin? Se on riesa koska silloin odotetaan tiettyjä asioita.
Jossain määrin olen työhullu, mutta lähinnä voin pääsiäisenä tehdä tuplapalkalla.
Inhosin kyllä pääsiäistä silloinkin kun en tehnyt töitä mutta se oli silloin kun suomi pysähtyi moneksi päiväksi ja kaupat oli kiinni.

En halua olla töissä silloin kun muut lomailee mutta se on vaan rahallisesti kannattavaa.
Haluan olla vapaalla silloin kun muut joutuu olemaan töissä.

Ja sit pääsiäisessä on vielä se uskonnollinen vivahde jota en voi sietää mutta se nyt sentään on aika taka-alalla.

Yhteenveto tästä: se on riesa siksi kun se nyt vaan on silloin kun on, sopi se mun aikatauluun eli ei.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.