Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Curly girl metodi!

Lähettäjä: Miira 
Päivämäärä:   18.4.19 21:09:04

Ketkä on kokeilleet? :)
Itse en facessa ole niin hajanaisin tiedoin liikkeellä.
Tukka pesty ja kääritty t-paitaan ja jännittää näkyykö jo eroa :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   18.4.19 21:18:01

mikä?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.19 21:23:34

Lähettäjä: .....
Päivämäärä: 18.4.19 21:18:01

mikä?

Otsikossa lukee

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   18.4.19 22:05:42

Vaikutti superhankalalta. En kokeile.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   18.4.19 22:13:44

2 vuotta olen hiuksiani hoitanut kyseistä metodia melko tarkkaan noudattaen. En voi muuta kun suositella, ikinä en palaisi vanhaan enää.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   18.4.19 22:17:35

Nettihän on pullollaan tietoa jos englantia osaa, minä en ollut kuullutkaan mistään fb ryhmästä ennen kuin vasta siitä lehdestä luin. Kauanko lie ollut pystyssä sitten.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.19 22:32:55

Just mietin että tekisin aloituksen tästä. Mutta olikin jo. Vaikuttaa ihme salatieteeltä ja tosi hankalalta saada selkeetä ohjeistusta minkä tämmönen huonolla keskittymiskyvyllä varustettukin sisäistäis :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   18.4.19 22:39:29

Mikä siinä tuntuu hankalalta?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   18.4.19 22:50:55

Pähkinän kuoressa:
- ei käytetä hiusaineita jotka sisältävät silikoneja, parabeeneja tai alkoholeja
- hiukset pestään aluksi vielä hyvin pesevällä shampoolla jotta jäämät yllämainituista saadaan pois, sen jälkeen siirrytään käyttämään metodin mukaisia tuotteita.
- hiukset pestään harvoin ja jos mahdollista vain hoitoaineella. Hiuksia ei myöskään harjata vaan ne selvitellään hoitoaineen ollessa hiuksissa joko sormin tai harvalla kammalla.
- Ei kuivata pyyhkeeseen eikä mielellään kuivurilla vaan enimmän vedet puristellaan pois ja loput vanhaan t-paitaan tms. Pitäisi olla hellävaraisempi kuin froteepyyheturbaanin joka myös suoristaa kuivuvaa hiusta
- kosteaan hiukseen voidaan käyttää öljyä ja/tai geeliä

Näin itse olen sen ymmärtänyt. Perustuu siihen ettei hiusta kuivateta liian kovilla pesuaineilla eikä kiharaa hiusta harjata suoraksi. Metodin mukaisia tuotteita käytettäessä hellävaraisempikin pesu riittää.

Itse mukailen tätä, hiusten selvittäminem vain suihkussa tuo kieltämättä kiharat hyvin esiin, yleensä ne on tullut harjattua pehkoksi aina aamuisin. Hoitoaine ja shampoo on Lumo merkkiset. Kotimainen tuote joten siitä plussat. En käytä geelejä tai muitakaan muotoilutuotteita. Hoitoaineella pesu on ok, mutta toisinaan jää kyllä hiukset aikas likaisen tuntuiseksi ja pitää hiukset pestä uudelleen shampoon kanssa ennen ihmisten ilmoille lähtemistä.

Olen jo vuosiä elänyt lähinnä etäisessä kaveri suhteessa hiusteni kanssa, ne elävät omaa elämäänsä ja minä omaani. Ei käy tätä kuontaloa kesyttäminen joten kokeillaan nyt tällä tyylillä edes ravita se hyväkuntoiseksi.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Niih 
Päivämäärä:   18.4.19 22:51:41

Niin mikä metodi, mikä tää on?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   18.4.19 23:04:27

Annika O blogissa hiljattain aiheesta postaus. Siinä kattavasti selitetty.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Miira 
Päivämäärä:   18.4.19 23:08:14

Te, jotka ootte jo pitkään toimineet tän mukaan niin millainen hiuslaatu teillä on? Itsellä luonnonkihara, laineikas, taipuisa. Todella huokoinen hius, puoleen selkään. Värikäsitelty lähes 20v. Pari viime vuotta vähän vähemmän.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.19 23:19:46

Ja tosiaan alkuun pestään sulfaatillisella shampoolla, ja sitten siirrytään käyttämään sulfaatitonta jos pelkkä hoitoainepesu (co-wash) ei riitä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Miira 
Päivämäärä:   18.4.19 23:26:59

Ai niin, käärö poistettu tukasta ja varmaan liian vähän laitoin kiharavoidetta kun ei sellaista kovaa tunnetta tukassa ole, tai sitten asiaan käy vain oikea geeli. Kiharaa on kyllä, mutta näyttää aika hirveälle :D ploppauksen tuoma tuuheus yllätti!

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.19 23:38:57

Voiko tätä metodia käyttäessä värjätä hiuksia?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.19 02:10:18

Hiusta ei voi ravita sen paremmin kuin mitä vaikka auton peltiä voi ravita kun molemmat ovat kuollutta ainetta. Huokosia ja suomuja voi täytellä toki haluamallaan aineella.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Miira 
Päivämäärä:   19.4.19 02:10:19

Mulla ei oo ainakaan tullut vastaan sellaista tietoa, ettei voisi värjätä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   19.4.19 07:38:47

Voi värjätä hiuksia. Ei se suositeltavaa ole kuitenkaan.

Kiharavoiteen ei kuulu kovettua, gel castin aikaansaamiseksi tarvitaan geeliä. Tai no enhän minä tiedä millaisesta voiteesta oli kyse mutta tuskin geeligeeli kuitenkaan? Käy ostamassa kokeeksi vaikka joku wella shockwavesin geeli niin huomaat kyllä eron. Niitä löytyy suunnilleen mistä kaupasta vaan, sellaisia punaisia tuubeja. Huom geeli, ei vaha.

Minulla on 2C/3A persvakomittaiset hiukset. Kuivat ja karkeat. Kiharatyyppi on jotain botticellin ja corkicellin väliltä tai jompi kumpi, en tiedä. Riippuu päivästä. :-)

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   19.4.19 08:06:10

Tutustuin ja innostuin.
Innostus vähän lopahti faceryhmässä, ihmiset vaikuttavat jotenkin fanaattisilta. Ihan kuin jotain uskonnollista liikettä seuraisi...

Jotenkin naurettavaa vouhottamista.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   19.4.19 09:21:09

Itsellä on karheat ja superpörröiset hiukset, jotka menevät laineille. Kostealla ilmalla tulee paikoittain ihan korkkiruuvikiharaa. Välillä ovat hyvinkin suorat. Pitävät kiharaa hyvin ilman aineitakin (esim lettikiharat), eli vahvaa taipuisuutta on.

Vanhemmillani ja toisella veljelläni on hyvin kihara tukka, joten suvussa kyllä kulkee kiharaa.

Aloitin metodin siltä osin, että käytän vain cg-hyväksyttyjä (curly girl-hyväksyttyjä) shampoota ja kosteuttavaa hoitoainetta. En käytä geelejä tai muita. Hiusten kunto on parantunut huomattavasti, sekä tämä nykyään kasvaa pituutta (ennen katkeili kuivuutensa takia). Ja hieman yllättävästi, hiusten latvat ovat alkaneet mennä hyvin vahvalle kiharalle! Nyt mielenkiinnolla odottelen, että lähteekö kihartumaan ylempääkin :).

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: h,y,y 
Päivämäärä:   19.4.19 12:38:12

Tuo harjaamattomuus sopii sellaisille joilla yksittäiset hiukset ovat vähän paksumpia. Minulla yksittäiset hiukset ovat järjettömän ohuita, ihan vauvahiuksia. Ja minulla on luonnonkiharat hiukset. Jos annan kuivua vapaana, niin kihartuvat kyllä, mutta eivät kauniisti. Ja menevät rastoille parissa päivässä jos en harjaa. Ei kaunista. Silikonishampoota en edes käytä. Ainoa keino saada hiukset selvitettyä on selvittää ne suihkussa hoitoaineen kanssa, siis ihan harjan tai kamman kanssa, ei riitä pelkkä sormilla setviminen.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.19 13:16:50

Eihän hoitoaineen kanssa harjaamista ole missään kiellettykään, sitä just suositellaan hiusten selvittämiseen ja tuotteiden tasaiseen levittämiseen. Kuivana kiharaa ei kannata harjata, näyttää vaan hirveältä eikä ole hiukselle kauhean hyväksikään.

CG metodi ei yksinkertaisuudessaan ole sen ihmeellisempi, kuin että käytetää hiusta säästäviä tuotteita, eli ei sulfaatteja, kuivattavia alkoholeja, eikä hiukseen kertyviä silikoneja tai vahoja. Ei lämpökäsittelyä. Kaikki muu on hiusten muotoilua ja muuta ylimääräistä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   19.4.19 14:10:24

Mahtavaa kun joku oli jo aloittanut keskustelun tästä. Aion kokeilla myös! Geeliksi ajattelun kokeilla pellavasta tehtyä "limaa" näin alkuun, koska pyrin välttämään kemikaaleja aina kun mahdollista.

En ole vielä ehtinyt valita sopivaa hoitoainetta ja hiusnaamiota. Onko täsmävinkkejä mahdollisimman luonnonmukaisista vaihtoehdoista? Mulla on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on tosi ohut ja pehmeä. Kosteassa nousee pörhölle, muuten harjauksen jälkeen vain lainehtiva. Kuiva, katkeillut ja niskasta helposti takkuuntuva. Harjan laitan nyt piiloon.

Naamioiksi voinee kokeilla hunaja, oliiviöljy, kookosöljy, avokado, kananmuna ym keittiöstä löytyvät tuotteet.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: möö 
Päivämäärä:   19.4.19 14:10:44

Kiitos el chefe shampoomerkistä! Onkohan jossain ihan listaa näistä sopivistä merkeistä, en tahdo millään jaksaa lukea mitään tuoteselosteita :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.19 17:08:36

Hiusten kampaus märkinä on kyllä varmin tapa pahoinpidellä hiusta että ainakaan pitkätukkaisten ei kannata kokeilla.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   19.4.19 19:35:49

Oma Gertruden hoitoaine ja tehohoito näyttivät kelpaavan, samoin Ole hyvä - hoitoaine. Aloitan näillä, kun löytyvät jo kaapista. Erilaisia öljyjä löytyy myös. Pellavageeliä kokkaamaan ja katsotaan miten käy.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   19.4.19 19:37:51

Tänne voi laittaa ainesosat ja katsoa sopiiko metodiin: https://www.curlsbot.com

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   20.4.19 00:09:29

Hiustahan ei siis harjaamalla harjata hiusharjalla märkänä, vaan selvitellään selvityskammalla tai sormin hoitoaineen ollessa ns.liukkarina. Olen itse kokenut tuon keinon hiusystävällisemmäksi, kuin kuivana harjaamisen. Oma hiukseni menee niin pörrölle kuivana harjatessa että ei tosikaan.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Miira 
Päivämäärä:   20.4.19 01:27:34

Tuota listaa ei suomeksi näe muualta kuin facen suljetusta ryhmästä. Saisi olla julkinen niin ei niiin huutaisi hihhulimeininkiä salaisuuksineen :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.19 00:35:58

Voisko joku kopsaa sen listan tänne?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   21.4.19 01:33:16

En noudata täydellisesti, mutta todella paljon paremmassa kunnossa ovat hiukset. Pehmeät, kiiltävät ja kuohkeat. Laineikkaat ja hennot, mutta paksut hiukset omistan ja metodi pelasti minut leikkaamasta kaljuksi kun en enää kestänyt tätä pehkoa.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.19 07:37:54

Eihän ne mitään salaisuuksia ole, sen kun tarkistat purkin kyljestä onko siinä sulfaatteja, silikoneja tai kuivattavia alkoholeja. "En jaksa lukea" on vähän ikävä asenne.

Lunttaa vaikka tuolta
https://tinyurl.com/y24oyc24

Tai kopioi ainesosaluettelo ja tarkista täältä
http://www.isitcg.com

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.19 11:04:12

Ei siellä ryhmässäkään mitään listaa ole, tuotteita on niin paljon että olisi ihan mahdoton niitä lähteä listaamaan. Kansiossa on kuvia joistain sallituista tuotteista, mut ihan curlsbotin kautta voi itse tarkistaa helposti.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   21.4.19 12:01:26

Pesin eilen tukan hyvin, laitoin tehohoidon ja sen päälle vielä hoitoaineen, kun jäi takkuja. Vartti teepaidan sisässä, reilusti chiageeliä ja uudestaan paidan sisään. Annoin kuivua itsekseen ja tulos oli vinttikoira meets aerobicohjaaja 80-luvulta. :D Kiiltää kyllä hienosti. Tästä lähetään testailemaan.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: rrr 
Päivämäärä:   21.4.19 12:09:14

Minkälaisia tuloksia teille on tullut, jotka ette toimi koko metodin mukaisesti, vaan käytännössä pesette ja hoidatte tukkanne cg-sallituilla tuotteilla? Eli ei geelejä tms...

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   21.4.19 13:39:09

Minusta se geeli on ihan ehdoton olla, auttaa niin paljon kiharaa pysymään kiharana, jos nyt sellainen ongelma yleensäkään on. Hyviä tuloksia saa ilmankin geeliä tottakai, ilman geeliä minäkin aloitin aikanaan mutta enää en ilman olisi.

Noihin tuotteisiin, se kiellettyjen aineitten lista voi näyttää aivan älyttömältä, mutta kyllä ne mieleen jää pikkuhiljaa ja aina voi jostain tarkistaa olikos tämä nyt se huono aine vaiko ei. Heti kun luettelosta löytää ***cone, ***sulphate, *** alcohol, ne on syytä tarkistaa. Hyviä tai harmittomia alkoholeja on paljon mutta suurin osa sulfaateista ja silikoneista on huonoja.

Niitä sopivia tuotteita on pilvin pimein, mm. luonnonkosmetiikkahyllyjä ja -liikkeitä kannattaa katsella. Esim ruohonjuuressa myydään monia sopivia merkkejä. Luonnonkosmetiikka ei automaattisesti ole kuitenkaan (kiharoille) hiuksille hyväksi, esim paljon kehutut Santen tuotteet sisältää denaturoitua alkoholia mitä en ikinä päähäni laittaisi.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: T43 
Päivämäärä:   21.4.19 19:02:14

Voi näitä trendejä. Ikäni olen näin tehnyt ja huikseni ovat hyväkuntoiset, mutta piikkisuorat ja kuin pehmeää jouhea.
Aina kammoksuen katsellut miten porukka raastaa huiksiaan ja hukuttaa mömmöihin....

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.19 19:39:50

Tämähän on lähes 20 vuotta vanha trendi. Suomessa ollaan vaan vähän hitaita ja jäljessä kaikesta. :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.19 20:25:39

Miira, mitähän listaa? Googlella löytyy ihan hyvin tietoa, face ryhmässä keskustelua ja erilaisia vinkkejä koottuna yhteen.. Mutta miksi olla sanomatta hihhuleiksi kun ei itse ymmärrä..

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   23.4.19 20:04:30

Millä te saatte tukan kuivaksi? Mulla on normaalistikin hiukset aamulla vielö kosteat, kun käyn suihkussa ennen nukkumaan menoa, tonne t-paidan sisään käärittymä ne ei kuiva koskaan. Ei parikaan tuntia riitä. En normaalistikaa käytä hiustenkuivaajaa, mutta jotenkin kuivuvat vielä hitaammin tällä metodilla. Geelikö sen tekee?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   23.4.19 20:55:10

Ei hiusten kuulu kuivua paidan sisällä eikä hiuksia kuulu hautoa paidan sisällä tuntikausia. Ei kuulu cg-metodiin ja on aivan tarpeetonta. Voi niitä kiehkuroita siellä paidassa pitää sen aikaa että ehtii pukea yms ja saa enimmät valuvat vedet pois eikä kastele joka paikkaa, mutta 2h paita päässä? Miksi ihmeessä?

Annat vaan vapaasti kuivua tai kuivaat diffuusorilla matalalla lämmöllä jos on kiire. Ei kannata pestä myöhään illalla koska totta, ei ne hiukset ehdi kuivua ellei ihan lyhyt tukka ole. Jätettävä hoitoaine ja geeli hidastaa kuivumista kyllä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   23.4.19 21:03:29

Siis voiko mennä märillä hiuksilla nukkumaan? Kauheen vaikeeta kokeilla tätä kun tulen myöhään tallilta kotiin ja pitäisi pestä tukka.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Käkkärä 
Päivämäärä:   23.4.19 21:12:25

Ei kannata, vahingoitat vaan hiuksiasi. Ei sitä varsinaisesti kiellettykään ole mutta märkä hius venyy ja katkeilee helposti. Kuivaa diffuusorilla.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.19 22:31:47

"Eihän ne mitään salaisuuksia ole, sen kun tarkistat purkin kyljestä onko siinä sulfaatteja, silikoneja tai kuivattavia alkoholeja. "En jaksa lukea" on vähän ikävä asenne. "

No kun lukiskin "sulfaatti, silikoni, kuivattava alkoholi", vaan kun lukee ihan eri nimikkeillä niin on pikkasen vaikeeta :(

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.19 14:42:45

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 23.4.19 22:31:47

"Eihän ne mitään salaisuuksia ole, sen kun tarkistat purkin kyljestä onko siinä sulfaatteja, silikoneja tai kuivattavia alkoholeja. "En jaksa lukea" on vähän ikävä asenne. "

No kun lukiskin "sulfaatti, silikoni, kuivattava alkoholi", vaan kun lukee ihan eri nimikkeillä niin on pikkasen vaikeeta :(

Tähän auttaa se aiemminkin vinkattu curlsbot.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Olga 
Päivämäärä:   28.4.19 10:05:59

Käytättekö curlaajat kananmunaa hiustenpesuun? Se lienee sallittujen listoilla? Pelkällä hoitoaineella tukka ei tunnu puhdistuvan kuin päiväksi. Munalla tulee myös kuohkeampi hius.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   28.4.19 21:47:22

Voisko joku listata että mitä tuotteita kuuluu esim prismasta ostaa?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.4.19 22:19:10

Just tän takii en oo saanut aikaiseksi aloittaa kun ei kerrota suoraan tuotteitten nimiä vaan että "kato curlsbotista". Joo oon laiska ja aloittaminen on vaikeaa :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   28.4.19 23:03:39

Laittakaa nyt jotakin shampoo merkkejä, joita saa ihan marketista.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.19 23:52:00

Niin että muut etsiköön mulle..

Mutta. Varpu -sarjassa (vihreät purkit) on hoitoaine ja shampoo. XZ sarjalta löytyy hoitoaineita useampikin, ja yksi shampoo on sulfaatiton (en muista mikä, mutta luulisi purkissa lukevan, ei saa kuitenkaan joka paikasta). Ja ilmeisesti tigin bed head epic volume shampoo on myös sopivaa.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.4.19 23:57:41

"Niin että muut etsiköön mulle.."

Ihme salatiedettä tämä. Siinäpä yksi syistä miksi en oo toistaiseksi vielä mukaan lähtenyt. Kiitos nyt vastauksesta kuitenkin, taidanpa selvitellä itse kun kerran avun pyytäminen on tässä salatieteessä väärin...

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   28.4.19 23:59:25

.
Joo etsikää te viisaammat ja ahkerammat :)

Kävisiköhän noi XZ tuotteet sitten ylipäätänsä? Ja jollakin markettimerkillä piti olla uutuus(?) tuotteena sulfaatiton shampoo, mutta en kyllä muista että millä...
Tresemme?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.19 00:24:32

Itse aloitin vuosi sitten. Hiukset on kuivat ja helposti pörrööntyvät, tällä metodilla ne ovat pysyneet parempikuntoisina ja kuivuus on vähentynyt. Pesen kerran viikossa Four Reasonsin co-washilla ja hoitoaineena käytän Petal Freshin Pure Moisturising Conditioneria. Molempia saa muun muassa Sokokselta ja ovat metodin mukaisia. Pesun jälkeen käytän Shea moisturen leave-in conditioneria ja ”smoothieta”, olen tilannut ne Amazonista. Geeliä en ole oikein osannut ottaa käyttöön, kun en tiedä mikä olisi hyvää. Hiukset kuivaan DevaCurlin mikrokuitupyyhkeeseen, plopping-metodilla. Kerran parissa kuukaudessa pesen syväpuhdistavalla shampoolla (että tuotejäämät poistuu) ja sen jälkeen tunnin tehokosteutus; paljon hoitoainetta, ruokalusikalliset hunajaa ja oliiviöljyä. Jos paljon puristelee hiuksia nyrkkiin tuotteita laittaessa (scrunching), niin tulee selkeästi kiharemmat. Mulla vaan helposti tulee sitten jotenkin liian tiukat kiharat mistä en tykkää, ja joskus tulee myös laitettua tuotteita liikaa. Yöllä pidän hiuksia löysällä nutturalla.

Jos jollain on suositella hyvää geeliä ja voisi selittää mitä siitä hyödyn, arvostaisin. Yhtä Shea moisturen geeliä on, mutta tuntuu että se jättää mun hiukset ”märäksi”, en tiedä laitanko liikaa vai missä vika mutta tulee helposti sellaiset märän/rasvaisen näköiset hiukset.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.19 01:14:04

No ostakaa vaikka Lidlistä Cien sensitive-hoitoaine ja Prismasta XZ:n sulfaatiton shampoo. Tadaa, auttoiko?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.19 01:38:22

XZ:n tuotteista osa käy ja osa ei. Auttoiko?

Koko tämän ajan minkä olette käyttäneet kyselyyn ja meidän hyödyllisen vastausten lukemiseen... olisitte ehtineet sata kertaa tarkistamaan vaikkapa foodien sivuilta joka ikisen prisman shampoon ja hoitoaineen sopiiko ne vai ei. Ja mistäpä sitä tietää, ehkä minäkin puhun pskaa eikä lidlin hoitoaine käykään ja XZ:n sulfaatittomassa shampoossakin on jotain scheisseä. Tehän ette voi tietää kun ette jaksa edes lukea tai kopioida ja liittää ainesosia sinne curlsbotiin. Mutta jaksoitte kuitenkin tämän viestin lukea? :-)

Tämä nyt kuulostaa ihan hirveältä kettuilulta ja sellaista onkin, mutta se on ihan oikeasti vaan teille karhunpalvelus antaa kaikki valmiilta lautaselta, ette te sillä mitään tule ikinä oppimaan, käytätte omaisuuden tuotteisiin mitä ostatte summanmutikassa ja jotka ei sovi ettekä ymmärrä miksi ja koko metodi tulee pysymään rakettitieteenä ikuisesti. Ei ole olemassa mitään universaalia kaikille sopivaa tuotetta, se teidän pitää itse opetella mikä juuri teidän hiuksille sopii.

Sinä joka valitit SM:n geelistä, siinä on joku ainesosa joka ei sinun hiuksille käy ja/tai laitat sitä liikaa. Tsekkaappa mitä purkin kyljessä lukee. SM:n tuotteet on usein liian raskaita suomalaisten hennoille hiuksille. Niissä on tyypillisesti paljon mm. sheavoita joka on todella, todella raskasta sekä kookosöljyä joka ei sekään monille sovi isoina määrinä. Varsinkin jos olet laittanut kerroksittain SM:n jätettävää jossa on kenties jotain tosi tujua ainetta ja siihen vielä raskaan geelin päälle? Liikaa raskaita aineita päällekäin ja tuloksena on märkä liimaletti. Tässä taas korostuu se ainesosaluettelon ymmärtäminen. Minun kettuilun takana oli sitten kuitenkin ihan oikeaa asiaa.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.19 03:48:12

Täällä siis ihmiset narisee, kun eivät jaksa tarkistella omia mössöjään, niin muiden pitäisi jaksaa oikein listat kirjoitella ja tarkistaa kaupan x valikoimat heidän puolestaan? Ei näissä salatieteistä ole kyse, vaan siitä, ettei ihmiset jaksa hirveästi nähdä vaivaa sellaisten ihmisten puolesta, jotka ei nää sitä itsekään. Etenkin, kun se vaivannäkö hyödyttää vain ja ainoastaan sitä laiskiaista. Ei kehitysmaan lasta, ei huonosti hoidettua kissaa eikä koditonta koiraa. Vain sitä yhtä ihmistä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.4.19 06:23:39

Kyllähän täällä usein kysytään vinkkejä vaikka ruokaohjeisiin, tietynlaisiin hevosvarusteisiin tai koiranruokiin, eikä vastaajilla ole mitään ongelmaa laittaa jopa linkkien kanssa käyttämiään tuotteita nimeltä esille.

Eihän tuo mitään salatiedettä ole, mutta en näkisi myöskään olevan hirveästi vaivaa lauseessa "Itse käytän shampoota xx ja hoitoainetta yy", toki tämäkin voi olla liikaa ja jos se herranjestas vielä hyödyttäisi jotain vierasta niin siitähän tulee melkein jo itselle paha mieli ;)

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: mutsis on 
Päivämäärä:   29.4.19 06:31:08

^ Jep, ennemmin käytetään kolme pitkää kappaletta toisten "kouluttamiseen" (ettei saa kysellä tuotteiden nimiä).

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.19 06:35:51

^ Ja käytetään "kehitysmaan lapset"- kortti topassa jossa puhutaan hiustenhoidosta :D:D:D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.19 09:01:52

Joskus olen joo huomannut että laitan sitä geeliä liikaa. Mulla on aika paksut hiukset, ei kovinkaan hennot. Täytyy varmaan tutkailla tarkemmin noita muita vaihtoehtoja, oon kyllä tykännyt noista SM:n tuotteista mutta onhan niissä paljon esim shea-voita. En jotenkaan edes ajatellut että se olisi liian raskasta; toisaalta tähän mennessä on tullut ihan hyvät hiukset kun on kosteisiin laittanut leave-inin ja smoothien. Voisi kokeilla ensi kerralla laittaa varovasti sitä geeliä. Jos jää liimaletiksi niin sitten täytyy kokeilla jotain muuta

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.19 14:27:57

Lähettäjä.
Päivämäärä29.4.19 06:35:51
^ Ja käytetään "kehitysmaan lapset"- kortti topassa jossa puhutaan hiustenhoidosta :D:D:D

Jos haluat käyttää kortteja, käytä niitä edes oikein. Tässä ei vedetty kehitysmaan lapset -korttia. Se olisi vedetty, jos lause olisi ollut tyyliä " täällä vaan hiuksista murehditaan vaikka kehotysmaan lapset..". Todellisuudessa sanottu lause ei vähättele hiustenhoitoa, vaan yksinkertaisesti vain kertoo, ettei luetteloista olisi mitään apua muille, kuin ihmisille jotka ovat itse liian laiskoja etsiäkseen.

Mä voin toki kertoa omat aineeni, mä käytän xz:n mustikkahoitsikkaa, shampoota en ollenkaan. Final washin tein ihan vaan kananmunalla. Mutta se ei ole kovin hyödyllinen, sillä kuivemmat hiukset kaipaa kosteuttavampaa ja ohuemmat ja parempikuntoiset kevyempää hoitoainetta.

Mä teen paljonkin muiden ihmisten eteen arkielämässäni, mutta edellytyksenä on, että ne tekee vähän jotain itsekin. Tekin olisitte tänä aikana ehtineet ihan itse etsiä mössönne, vaan odotatte valmista kuin manulle illallinen ja itkette kun muut ei teidän laiskuutenne eteen kaikkea valmiiksi tuokaan.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.4.19 15:18:22

Mut varmaan erotetaan kultista tän takia, mutta omien selvittelyjeni perusteella XZ Persikkanektari shampoo ja hoitoaine ovat sulfaatittomia ja silikonittomia.

Harkitsen curly girl metodin kokeilua kunhan nyt käytössä olevat shampoo ja hoitoaine loppuu, mutta vähän epäilyttää, kun homma muistuttaa enemmän uskontoa kuin hiustenhoitoa. Myöskin monissa jälkeen-kuvissa hiukset ovat lähmäisen ja likaisen näköiset.

Miksiköhän esim. laihdutus- ja treenivinkkejä jaetaan hyvinkin auliisti ihan auttamisen ilosta (ja vähän pätemisen tarpeesta), mutta curly girl metodiin kuuluu, että jokainen näpyttelee itse koko maailman tuotevalikoiman tuoteselosteet hakukoneeseen, vaikka se olisi jo moneen kertaan tehty?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.4.19 15:24:56

Eikö se hyödyttäisi yhteisöä, jos jo tiedetyt sopivat aineet jaettaisiin, niin jäisi aikaa ja energiaa etsiä uusia? Ymmärrän, että pitää kokeilla mikä sopii itselle, mutta pientä vinkkiä mistä kokeilun voi aloittaa? Mutta ei, kulttiin kuuluu initiaatioriittinä kaiken tiedon etsiminen alusta asti itse. Ihan kuin lähmäinen tukka voi olla vain palkinto kuukausien työstä, eikä sitä voi suoda kellekään helpommalla.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.19 15:36:00

Johan sulle on monta kertaa sanottu, että xz-hoitoaineet hommaan sopii. Shampootahan ei ole tarkoitus käyttää kuin kerran final washiin, joten hullukaan muista mitä joskus silloin kaksi vuotta sitten sattui siihen käyttämään. Mutta kun täälläkin vaaditaan että pitäisi ensin selvittää mitähän mahtaa herrasväelle sopivasta kaupasta saada jne.

Liittykää siihen hiton naamakirjaryhmään. Siellä on niitä. Ei kukaan niitä sieltä kuvista viitsi eikä jaksa listata tänne. Siellähän niitä listataan lisääkin, ihan kuin te tänne jaksaisitte yhtään mitään etsiä.

Mä sanoisin, että aika usein nää lähmäiset kuvat on liian geelin tai jätettävän jäljiltä. Suomalainen tukka kun ei sitä ihan yhtä paljoa kaipaa, kuin monien muiden maiden, joten voi mennä hoitavuudessa vähän ylikin. Käyttää vähemmän tai jättää osan jopa väliin.

Ja toinen on, että aika monet ei yksinkertaisesti malta pestä sitä hoitoainetta kunnolla pois.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   29.4.19 15:36:54

Siellähän on kansioista helppo katsoa sopivat tuotteet? Jos ei ole siellä niin sitten olen itse tarkistanut jostakin.

Ei pidä tehdä helpoista asioista niin vaikeita.

Itsellä käytössä pelkästään tuo XZ sulfaatiton shampoo ja kauraöljy hoitsikka. Välillä hiusnaamio, jonka nimeä en muista. Sen sijaan fb:n kansiosta se löytyy. Joku vaalea, pyöreä purnukka perusmarketista.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.4.19 16:04:49

..: Mä olin ymmärtänyt, että final washiin käytetään ihan tavallista sulfaatillista shampoota, ja sen jälkeen voi halutessaan/tarvittaessa käyttää sulfaatitonta, eli shampoottomuus ei olisi mikään ehdoton vaatimus. Mutta olen varmaan väärässä, kun en kuulu kulttiin, enkä näiden kirjoittelujen perusteella uskalla liittyä fb-ryhmään, kun porukka kuulostaa jopa aggressiivisemmalta kuin aqua-webissä, mikä on mun tähänastisesti pahin nettiyhteisö.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.19 16:06:44

Eli K ei ollut missään vaiheessa kiinnostunut, kunhan piti kiusata muita..

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Ruby 
Päivämäärä:   29.4.19 16:15:37

En ole kokeillut, mutta saatan ryhtyä tähän kesälomalla, niin ei haittaa jos ei heti täydellisesti onnistu tai jos ei ota tuulta alleen.

Tuossa on Sokoksen kokoamia tuotteita metodin eri vaiheisiin lueteltuna:
https://www.sokos.fi/fi/sokos/inspiroidu/mika-on-curly-girl--method-

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Ruby 
Päivämäärä:   29.4.19 16:16:52

https://www.sokos.fi/fi/sokos/inspiroidu/mika-on-curly-girl--method-

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.4.19 17:09:37

Olen kiinnostunut, mutta en vielä vakuuttunut, saatika hurahtanut, siksipä haluaisinkin lisää tietoa, mutta kun sitä ei haluta jakaa, niin ei sitten. Ihan kevein perustein en rupea mitään kananmunaa tai pellavalimaa lätkimään (nykyiselläänkin ihan kauniiseen) tukkaani.

Minun mielestäni laiskaksi sanominen tietämättä mitä kaikkea ihminen tekee on haukkumista.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ...2 
Päivämäärä:   29.4.19 18:22:32

Täällä on kerrottu metodin perusperiaatteet, jaettu vinkkejä, on jaettu useita eri nettisivuja joista saatte KAIKEN tarvittavan tiedon tuotteitten ostamiseen ja on jaettu useita merkkejäkin, mitä pitää vielä olla? Lukekaa se kirja (curly girl the handbook, ladattavissa mm. play storesta), sieltä löytyy reseptejäkin ja yksityiskohtaiset hoito-ohjeet joka kiharatyypille. Mutta ei tuotteita. Itse metodin keksijäkään ei ole kymmeniä merkkejä luetellut vaan antanut työkalut ja opettanut miten niitä käytetään että jokainen osaa itse tietoja soveltaa. Niin kuin täälläkin on tehty.

Minä en suosittele mitään markettituotetta koska en käytä sellaisia. Ei kun hetkinen käytänpähän, 3-4vk välein Aussien miracle moistia syväpuhdistukseen, mutta huomhuom siinä on sulfaatteja. Öljyjä kyllä ostan marketeista mutta ne ei taida ketään kiinnostaa?

Toiselle triplapisteelle, hiushan voi olla hento ja tukka silti paksu. Kokeilin joskus jotain Shean muotoilumönjää ja varsinkin öljyn kanssa (loc-metodi) lopputulos oli ihan hirveä, se tökötti vaan jämähti hiusten päälle eikä imeytynyt yhtään. :D Kinky curlyn geelistä olen tykännyt, ei rasvoita hiuksia vaikka tykkään vähän liioitella geelin kanssa. Kallista se on mutta riittoisaa.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Juuri 
Päivämäärä:   29.4.19 18:31:21

Alkoholia löytyy monesta tuotteesta jossa ei ole silikonia tai sulfaatteja.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   29.4.19 19:36:41

No tuossa Rubyn laittamassa linkissähän tuo onkin pääpiirteittäin selitetty. Kiitokset!

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   29.4.19 19:44:12

Juuri// Tarkoituksena on välttää kuivattavia alkoholeja, ei kaikkia alkoholeja.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.19 21:07:00

...2: nojoo, tottahan tuo. Mulla noi SM:n tuotteet ollut ihan hyviä kun ei oo laittanut liikaa. Ajattelin ostaa nyt testiin jonkun toisen geelin.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: huhhei 
Päivämäärä:   29.4.19 23:08:52

Kylläpä on joillakin varmaan aika paha olla, kun on tarvitsee noin tylysti puhua toisille tai jopa "kouluttaa"...huhhuh!

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.4.19 00:19:53

Eka mönjä mun lempparishampoosta päräytti punaisen tuloksen eli tässä nyt yksi joka ei käy; Bonacure Moisture kick. Mulla kihartuu pitkät hiukset yhdeksi päiväksi tälläkin, voishan toi olla ihan hauska kokeilla miten kihartuu tolla metodilla.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.19 02:05:16

Toimiiko laineisiin? :D Mulla on sileä ja ohut hiuslaatu, hiusta ritittää joka menee kuitenkin helposti pörröiseksi, ei ole oikein rakennetta ja tää on vain tällainen tuulessa liehuva pölyhuiska. Mutta on myös kuiva. Menee laineille jos antaa kuivua itsekseen mutta kuivuessa harjatessa siitä tulee tosi suora.

Haaveissa on jos tää saisi vähän volyymia aikaiseksi. Shampoiden välttely houkuttaa, oon pessyt shampoolla melkein päivittäin lapsesta asti.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   30.4.19 03:54:16

Tämä on ja hyvä lukea.

https://yle.fi/uutiset/3-10698665

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   30.4.19 05:18:43

,: Joo, tuossa moisture kickissä on muistaakseni aika lailla silikoneja ainakin.

Itsellä käytössä xz tuotteita, nyt siitä uudemmasta sarjasta se joku kanerva.

Olen myös tilannut sitten ihan netin kautta mm kiharavoiteen kun en marketista kriteerit täyttävää äkkiä löytänyt. Merkkinä briogeo ja ensikokeilun jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Nimby 
Päivämäärä:   30.4.19 06:34:57

Turkulaisille tiedoksi että Länsikeskuksen cittarissa näytti vahvasti eilen siltä että rakenteilla oli curly girl hylly.
Ainakin tuotteet, joita oli esillä olivat eri merkkejä ja metodiin sopivia ;-)

Kuten sanottu, melkoista kulttimeininkiä on koko juttu....helpompi ehkä tutkia itsenäisesti homma läpi ja olla liittymättä mihinkään despoottiryhmiin facessa :-D

Itse käytin herbinan syväpuhdistavaa shampoota alkupesuun, muut tuotteet on marketista myös ja halvimmasta päästä. Ilman shampoota en suostu kokonaan elämään, tallilla likaantuu niin paljon.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.19 06:47:56

Mä naureskelin tälle villitykselle kun luin nettiartikkelin. Ohjeet on just päinvastaset kun ne, millä mä taistelen mun hiustani vastaan. :D

Käytän silikonihoitoainetta ja siitä huolimatta riittää vaan se etten harjaa hiuksia "suoraksi" märkänä ja heitä ponnarilla kiinni niin johan tukka on juurta myöden säkkärää. Hiuslaatu on taipuisa/luonnonkihara. Vältän shampoopesua kylläkin normaalistikin, kuivattaa liikaa. Mutta voiteita, geelejä tai mitään semmosia vippaskonsteja ei edes tarvitsisi.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.4.19 07:40:58

Faceryhmä on oikeasti hyvä kaikille aloitteleville, siellä on mm. ihan albumit joissa valokuvat sallituista shampoista, hoitoaineista jne.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   9.5.19 19:10:26

Tässä pari metodiin sopivaa tuote-esimerkkiä edullisimmasta päästä:

LV Kosteuttava prebiootti hoitoaine (hinta alle 3 €)
Erittäin Hieno Suomalainen Hellä Hoitoaine (hinta alle 2 €)

Molemmat on hajusteettomia.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: ahaa 
Päivämäärä:   9.5.19 21:19:20

Jaa, mä oon vissiin pääsääntösesti tota metodia käyttänyt tietämättäni. Shampoot vaihtui pari vuotta sitten, kun monet shampoot aiheutti päänahan kutinaa. Yhteistä kutittaville shampoille oli silikoni. Siirryin Foreverin shampoo & hoitoaine yhdistelmään ja ne näyttääkin olevan CG-hyväksymiä.

Aluksi hiukset rasvoittui ihan hirveesti ja tuntui möhnäisille pesun jälkeen. Koska olen pihi, en raskinut ostaa uusia aineita ennen kuin vanhat loppuu. Ja kappas, nyt ei enää hiukset tunnukaan möhnäisille.

En myöskään pese hiuksia turhaan. Käyn kyllä suihkussa päivittäin, mutta en joka kerta pese shampoolla hiuksia. Jos siis esim. olen koko päivän kotona ja katselen sarjoja ja teen koneella töitä, en todellakaan turhaan pese hiuksia. Saatan olla monta päivää putkeen ihan itekseni kotona, joten eipä se haittaa, vaikka hius vähän rasvoittuisi. Sitten kunnon pesu kun menen ihmisten ilmoille.

Kuivatan hiukset usein ihan ilman pyyhkeitä tms. vain puristamalla ne kuivaksi ja saavat kuivaa vapaana. Öljyjä käytän tosin harvoin.

Tää vissiin menee lähelle tuota ideologiaa?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.5.19 22:02:06

"Myöskin monissa jälkeen-kuvissa hiukset ovat lähmäisen ja likaisen näköiset. "

Samaa mieltä, siis suurimman osan hiukset näyttää ihan kauheilta... Kai melkein jokaisen tukka jonkinlaiselle laineelle menee, kun siihen lyödään kourallinen geeliä ja asetellaan otollisesti.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.5.19 22:03:06

Oksettavaa kuinka paskaisilla hiuksilla ihmiset kehtaa kulkea.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.19 22:04:36

Vähän kuin uudelleen keksitty pyörä, vai onko oikeasti jonkunlainen yllätys, että luonnonkihara hius tosiaan kihartuu jos sitä lakkaa hoitamasta suoristavilla tuotteilla ja puristelee tökötillä kiharammaksi ;)

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.19 05:52:04

Varsinkin kun se hius käännetään johonkin teepaitaan kuivumaan yöksi. Ihme juttu! Karva on mutkalla aamulla.
Limaisia, tahmaisia, takkuisia hiuksia ja suomalaiset hurahtaa kun on niin luonnollinen tapa kaunistua.
maxisloggien, ruskeiden polvisukkien ja muiden hirvitysten jatkumo tämä curly girl . Puist.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   10.5.19 08:08:26

.: eihän tossa hiukset oo limaisia ja takkuisia? menee vissiin pointti ohi..

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.19 08:50:07

Onko jotkut noin katkeria toisten kiharoista, että täytyy haukkua metodia, ettei kukaan muu enää ryhtyisi?

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: :/ 
Päivämäärä:   10.5.19 08:59:40

Näääh, niiltä menee vaan asia niin yli ymmärryskäyrän että ei muuhun pysty kuin dissaamaan :D

Antaa heidän hölvätä päähänsä silikonia ja mennään me lempeämmillä vaihtoehdoilla. Siinähän räksyttävät.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.19 09:26:12

No cg käyttäjät. Pistäkääpä upeudestanne kuvia tänne.
Tuskin kehtaatte kun liruletti ei ole vielä korkkiruuveilla. Eikä tulekaan ennen kunnon pesua, föönausta ja kihartamista.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   10.5.19 09:42:52

Mulla on luonnonkihara tukka ja olen jo vuosia hoitanut sitä niin, että pesen kosteuttavalla shampoolla (tällä hetkellä käytössä ihan markettituote Aussien Moist shampoo) ja käytän hoitoainetta (nyt pullo Tressemme joku missä kookoksen kuva purkin kyljessä). Pesen hiukset ja levitän hoitoaineet, kuivaan tavallisella pyyhkeellä ilman hankaamista ja annan ilman kuivattaa tukan. Kevyesti kosteisiin hiuksiin suihkutan vielä jätettävää hoitoainetta (Bonacuren Moisture Kick) ja hius jää kiharalle. Jos harjaan sen niin kihara latistuu mutta nousee heti jos saa kosteutta, esim. ulkona sataa tai tihuttaa vettä ja kyllä mun tukan saa kihartumaan tuolla Moisture Kickillä.

Mutta mulla on muutenkin koko ajan melko kihara, vain suoristusrauhalla saan suoraksi eikä sekään kestä jos ulkona tihuttaa vettä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.19 10:05:25

Piste, no ei olekkaan korkkiruuveilla..? Eikä pitäisikään, kun se ei ole tämän jutun pointti.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.5.19 10:13:08

Mitä olen ryhmää seurannut, niillä joilla on kunnon luonnonkihara tukka tulee metodilla kauniit kiharat, niillä joilla on vain laineikas, tulee likaisen ja sotkuisen näköiset.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Kiltsu 
Päivämäärä:   10.5.19 11:22:58

Kauhea vaiva, että saa kohtuullisen rumat hiukset.
Onneksi omat on luononsuorat, kuin lasia. Saa kihartimella kiharalle, jos haluaa, muten ovat suorat täysin suoristamatta.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.5.19 12:44:32

Kuvaa en tänne pistä, mutta kyllä minulla on hiukset korkkiruuvilla. Tosin niissä on niin vahva kihara muutenkin, että ilman mitään vippakonsteja kihartuu. Nyt pesen vain hiukselle paremmilla aineilla. Ei ole liruletti, eikä likaisen näköinen, ihmiset oikeasti ihastelevat töissä minun hiuksia. Eikä niitä hiuksia ole tarkoitus yötä pitää paidan sisällä.

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   10.5.19 17:36:22

https://www.instagram.com/explore/tags/curlygirlsuomi/
Näkyy tuoltakin että toimii kiharalle tosi hyvin. Sitten kun lainetukat tai suorahiuksiset yrittää muotoilla hiuksista epätoivoisesti jotain muuta niin lopputulos on... no.. niin. Ei varmaan tarvitse sanoa. :D

  Re: Curly girl metodi!

Lähettäjä: Outsa 
Päivämäärä:   12.5.19 11:01:57

Onko kukaan kokeillut jauhetusta psylliumista tehtyä geeliä hiuksiin? Pellavansiementen erottaminen geelistä oli todella hankalaa, aattelin jos pääsis psylliumin kanssa helpommalla, mutta kuitenkin ilman hajusteita, lisäaineita jne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.