Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: JM 
Päivämäärä:   21.2.19 14:24:13

Miten valitsette ja mistä hankitte lastenvaatteet? Minkäikäiselle lapselle? Onko jotain periaaatteita liittyen vaatteisiin? Entä suosikki- tai inhokkivaatemerkkejä? Haluaako ja saako lapsi vaikuttaa siihen minkälaisissa vaatteissa kulkee?

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.2.19 14:28:54

Lapset 4 ja 7.
Hankin vaatteet tori.fistä, kirppareilta ja nettikaupoista, osan myös ihan tavallisista kaupoista, mutta paikkakunnallani on huono valikoima, joten harvemmin.
Sen verran periaatteita on, että hankin mieluummin vastuullisemmilta toimijoilta ja käytettynä, mutta jonkin verran ostan myös tavallisisa ketjuliikkeistä. Housuissa yritän välttää elastaania, mikä onkin yllättävän hankalaa!
Sisävaatemerkeistä suosikkini taitaa olla Pop, mutta ei se kovin suuri suosikki ole. Ennen ostin Noshia, mutta se (ja oikeastaan kaikki muutkin saman tyyppiset merkit) käyttää elastaania melkein kaikissa vaatteissa, joten en ole enää ostanut. (Housut menevät tosi nopeasti rikki.) Ulkovaatteista suosin Popia, Reimaa ja Moloa, ostan käytettynä paljon. Ruskovilla on myös merkki, johon luotan.
Lapset saavat vaikuttaa toki vaatteisiinsa.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 14:37:55

Jos jotain tarvii, ostan prismassa käydessäni. Käytän aikani mieluummin johonkin muuhun. Teinit ostaa itse

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Hg 
Päivämäärä:   21.2.19 14:41:03

10- ja 6-vuotiaat. Vanhempi (tyttö) ei kelpuuta enää mitään, mikä ei ole hänen mieleensä. Nuoremmalle (pojalle) kelpaa toistaiseksi vielä suurin osa. Ostan aina alennuksista, kausipoistoista, henkkamaukasta. Tytölle löytyi viimeksi mukavasti vaatetta ihan Prisman naisten vaatteiden poistomyynnistä (xs:ää). En maksa ns. täyttä hintaa kuin pakon edessä.

Talvivaatteisiin ja kenkiin tulee satsattu enemmän. Fridrikssonin ja Reimatecin haalareita, takkeja ym. Mutta alennuksilla tietenkin, esim. keväällä seuraavan kauden tuotteita.

Vaatteita on molemmilla aivan liikaa, vähemmälläkin pärjäisi. Kirppareita en jaksa enää koluta, kun paikallinen lastenvaatekirppis lopetti muutama vuosi sitten.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   21.2.19 14:46:34

Ostan aina ja kaiken kirpparilta. Mukava ostaa puoli ilmaisella ihan uudenveroista kampetta lapselle. Maailma kiittää, vaatteista näkee onko mennyt käytössä huonoksi jne. Kaiken lisäksi kirppareita kierrellessä sattuu usein myös aarteita löytämään. Lähinnä sisustukseen liittyviä juttuja.

Sen verran merkeistä, että yhden tietyn merkin vaatteet eivät takaa laatua. Kirppareilla on nukkaista ja haalistunutta gugguuta, minirodinia, popia jne. Sielä on myös täysin virheetöntä h&m, lindex, kappahl kamaa. Kirppareilta kun ostaa niin saa aina laatua. Oli se sitten halpa hallista tai molo kidsiltä. Käytetystä materiaalista kun laadun näkee käytännössä.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   21.2.19 14:53:09

Haalarit ja kengät yleensä uutena ellei löydy jotain todella siistejä/ vähän käytettyjä. On ikävää jos haalari ei pidä enää kosteutta kunnolla tai on pesty niin monta kertaa ettei ole enää lämmin. Sama periaate kengissä. Sisävaatteita saan paljon tutuilta, jonkinverran ostan kirppareilta ja uutena etenkin housuja kun harvoin löytyy käytettynä (ja siistinä)
sellaista mallia joka pysyy lapsen päällä.

Ostan vaatteita joiden tiedän pysyvän pesusta toiseen siisteinä eli kangas on laadukasta. Mutta laidasta laitaan merkkejä eli hinta ei ratkaise kovin paljoa. En halua pukea lastani virttyneisiin, haalistuneisiin ja nyppääntyneisiin vaatteisiin. Vaikka paljon on käytettyä vaatetta niin niistä kelpuutan vain siistit käyttöön. Myöskin printtiluvioita vältän koska halkeillut kuva on todella epäsiistin näköinen. Kenellekkään tutulle en kehtaisi tunnustaa mutta olen myös todella tarkka lapsen vaatteiden yhteen sopivuudesta. Mikään ei ole kamalampaa kuin jos housut ovat vaikkapa pinkit ja paita väriä joka ei soinnu housujen pinkkiin tai housuissa ja paidassa on samaa väriä mutta eri sävyjä.

Lapsi on nyt 6 vuotta ja välillä teen niin, että keräilen sopivia tuotteita verkkokaupan ostoskoriin ja lapsi saa niistä valita esim 3 mieluisinta t-paitaa, 2 pitkähihaista paitaa ja kahdet housut. Eli minä suoritan alkukarsinnan ja lapsi saa tehdä lopullisen valinnan mitä tilataan. Aika usein saa kaupassa myös päättää mitä väriä otetaan kunhan sopiva malli on löytynyt.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 15:18:53

Kirppareilta, netistä ja sukulaisilta. Lapsi 3v. Esim. ulkovaatteita ja kenkiä ei aina löydy kirppareilta, sisävaatteita niinkin. Välillä myös esim. sukkahousut loppuu, ja tilaan netistä kun kirpparilla löytää jos on tuuria. Kirppiksillä ostelenkin ennakoivasti isompiakin kokoja.
Joskus pari kertaa vuodessa ostan uutena paidan/mekon ihan vaan koska miellyttää silmää.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: 6 v. 
Päivämäärä:   21.2.19 16:17:00

Minä olen aika tarkka lapsen vaatteista. Meillä on vain yksi lapsi, joten hänen hankinnoissaan ei tarvitse niin paljon ajatella rahaa. Lisäksi en ole sillä tavalla lapsi-ihminen, että kaikki lapsiin liittyvä olisi erityisen hauskaa. Lapsen pukeminen kuitenkin on, joten olen ottanut siitä ilon irti.

En kuitenkaan tykkää tämänhetken trendilastenvaatteista, eli Metsoloista ja Popista ja Gugguusta ym. Minusta ne ovat rumia, varsinkin räikeät ja retrot ja sukupuolineutraalit lapsekkaat ja "hauskat" piirretyt printtikuosit. Mutta nämä ovat siis makuasioita, monet niistä pitävät kun ovat niin suosittuja.

Ostan tytölle eniten Mayoralia ja Joulesia, jotka ovat kohtuuhintaisia ja nättejä. Varsinkin Joulesin vaatteet ovat kokemukseni mukaan tosi hyvälaatuisia. Tykkään klassisista Eurooppalaisista, siisteistä vaatteista lapsilla, vaikka sitten käytännöllisyyden kustannuksella. Lapsi on onneksi samaa mieltä ja omien sanojensakin mukaan "tosi kiinnostunut muodista". Jonkin verran ostan Benettonia, mm. leggareita ja housuja, sukat, alusvaatteet tms. Lindexiltä.

Mitään piirroselokuvien hahmoilla kuvitettuja vaatteita en osta ikinä. Jos niitä jostain tulee, lähtevät eteenpäin. Tyttö ei onneksi ole mikään täysin prinsessa, vaan tykkää (mielummin) pitää muitakin värejä kuin pinkkiä.

Pihavaatteet ovat Reimaa, mutta yksivärisiä. Niissä ollaan vain pihaleikeissä, ruokakauppaankin puetaan siisti (= ei Reiman) takki ja saapikkaat, kyläilyistä ja eskarimatkoista puhumattakaan. Eskarissa on päiväulkoilua varten erikseen ulkovaatteet, joita ei raahata edestakaisin.

Kalliimpia ulkovaatteita ja kenkiä olen myynyt eteempäin Emmyn ja Ipanaisen kautta. Muut hyväkuntoiset menevät kierrätyskeskukseen.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Etko 
Päivämäärä:   21.2.19 17:24:45

Ostan vaatteet yleensä aina alennusmyynnistä, yritän olla aina vähintään yhtä vaatekokoa edellä ostoksissani. Poika 5v kasvaa kovaa vauhtia ja nykyisin muotitietoisuuden myötä on mukana ostoksilla valitsemassa mieleisiään. Kiersin aikoinaan kirppiksiä, mutta tämän ikäisille hyväkuntoista vaatetta löytyy hyvin harvoin. Kappahal on nykyisin luottokauppamme, samoin marimekkoa ostan paljon milloin vain alennusmyynnistä löydän.
Ulkovaatteet pääosin reimaa tai remua, niitä olen ostanut myös käytettynä nettikirppiksiltä.
Kengät on ne mihin meidän perheessä panostetaan ja ostetaan aina uutena. Vikingit ovat yleensä olleet parhaimpia ja niitä eniten ostettu.

Lastenvaatteiden laatu/kestävyys on nykyisin huonontunut harmittavasti. :/

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: 6 v. 
Päivämäärä:   21.2.19 17:58:42

Minäkin ostan paljon etukäteen alesta. Varsinkin ulkovaatteet. Juuri tilasin ensi syksyksi Joulesin "öljykangastakin" puoleen hintaan, ja kohta talvitakit menevät aleen.

Reimalla harvemmin päätyy hyviä perusvaatteita aleen. Siis parhaimpia hanskoja ja ulkohousuja harmaina tai mustina, tai Stavanger-haalareita kivoissa väreissä, vaan alessa on oudot mallit ja värit ja kuosit ja rajoitetut koot. Joissain blogeissa on säännöllisesti Reiman alekoodeja, jolloin yleensä tilaan aina seuraavan vuoden kaikki pihavaatteet valmiiksi.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.2.19 18:27:38

Fb-kirppikseltä, nettikauppojen aleista ja ulkomailta liikkeistä.

Ulkovaatteissa suosikit Molo ja Reima, pipoja lähinnä fredrikssonilta ja metsolalta tai ihan merkittömiä. Sisävaatteissa edullisemmista merkeistä meiltä löytyy Benettonia ja zaraa, pojalla on myös molon ja gugguun sisävaatteita, tytöllä metsolan ja noshin. Mulla on itsellä muutamia suosikkeja gugguun vaatteissa ja niitä ostan, vaikken gugguusta niin tykkää. Muita merkkejä sen mukaan miten osuu omaan silmään miellyttävä kuosi.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Hepsu 
Päivämäärä:   21.2.19 20:06:31

Yksi kolmevuotias poika. Ostan lähes kaikki vaatteet kirppareilta, FB:n ryhmistä, Torista tai kavereilta. Uutena oikeastaan kovan käytön kengät ja alushousut. Merkeistä en muuten perusta, mutta ulkohaalareissa Reimatec on ollut (käytettynä) hintansa arvoinen. Sisävaatteissa pehmeät ja helposti puettavat vaatteet. Ei farkkuja ikinä. Vuoden vaatehankintoihin menee ehkä reilu satanen, josta ne ulkovaatteet vie suurimman osan.

Toisaalta ymmärrän, mutta sitten en kuitenkaan ymmärrä niitä äitejä, jotka maksavat jostain Gugguun piposta kolmekymppiä ilmeisesti vaan siksi, että se on muotia. Mut puetaanhan sitä koiria ja hevosiakin, joten kai se on oma ihmislajinsa.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   21.2.19 20:08:53

Kirpparilta ja torilta. Jotain joskus uutena cittarista yms missä edullisia lastenvaatteita.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   21.2.19 20:21:54

Cittarista, kirppikseltä, tilaan netistä.. Ai niin ja käytännössä saadaan melkein kaikki käytettynä lapsen serkulta.

Yritän uutta ostaessani suosia suomalaista eli PaaPii ja Paapero esimerkiksi ovat ihania, mutta totta kai hinnakkaita. Joskus menen vaan hinta ja söpöys edellä eli joku Lindex on kans aika kiva.

Lapsi siis 2-vuotias ja käytännössä vaihtelee tosi paljon tuo mistä ostan vaatteet. Suurin osa arki- ja käyttövaatteista tulee lahjoituksena, mutta niistä karsin hirveimmät pinkki-frozen-ällöäklöt pois. :D

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   21.2.19 20:40:31

Ihan sama mitä lapsella on päällä ja minkä väristä. Tärkeintä, että on vaatteet. T. Uhmaikäisen äiti

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.19 20:55:29

2-vuotiaalle ostan kirppareilta hyväkuntoisia vaatteita. Sitten tapahtumista ja verkkokaupoista tiettyjä merkkejä. Vaatekutsuilta ja kirppareilta Noshia ja Me&I:ta on jonkun verran, ovat kummatkin ihan laadukkaita.

Kotimaisista merkeistä suosikki on Omin, todella hyvä mitoitus omalle lapselle ja ovat erittäin laadukkaita. Ulkomaisista löytyy Soft Gallerya, Petit Bateauta, Moloa (jolla kyllä seassa on huonolaatuisempiakin kankaita, mutta osaan ne jo erottaa...) ja Mini Rodinia. Adidaksen vaatteet ovat myös istuneet hyvin, eivätkä mene käytössä miksikään.

Lahjaksi on saatu henkkamaukkaa, ihan ok laatua, mutta eivät istu kovin hyvin. Muumi-vaatteet eivät kestä edes sisarukselle hyvinä, niitä en osta enää itse. Samoin Lindex kulahtaa aika nopeasti, vaikka uutena ovat ihan kivoja.

Kengistä olen ostanut tähän mennessä vain Superfitiä tai Eccoa, niissä on tarpeeksi taipuisa pohja.

Aluksi vähän harmittelin, että ei saada tutuilta mitään vaatteita, mutta en enää :D Olen tarkka siitä mitä ostan, meillä ei pyöri nurkissa valtavaa määrää turhia vaatteita.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.19 15:07:39

Kovin pitkää kokemusta ei ole kun vauva alle vuoden.

Osan vaatteista sain sukulaisilta, jotain ostan kirpparilta. Jos pitää saada just jotain tietynlaista niin olen tilannut netistä milloin mistäkin liikkeestä.

En osta näitä megakalliita koska käyttöaika on niin lyhyt. En muutenkaan ole löytänyt näiltä mitään kivoja vaatteita. Varmaan pojalle ihan hauskoja, mut tytöille turhan "sukupuolineutraaleja" värejä. En kyllä oo edes selannut koska tiedän, etten tilaa 40 euron bodya joten fiilis merkkivaatteista on syntynyt lähinnä blogeista.

Näille oman sädekehän kiillotajille kelpaa kyllä h&m yms. Vaatteet kirpparilta joten ostan itse mielellään uutena ja myyn/annan pois.

Erityisesti liila ja viininpunainen väri miellyttää joten niistä saatan maksaa vähän enemmänkin, että saa edes jotain väriä näiden tosi vaaleiden värien rinnalle.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.2.19 15:09:20

Mitäs sädekehiä tässä nyt onkaan kiilloteltu?

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.19 15:13:23

Täällä on näitä ostan vain kirpparilta kehiä.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   22.2.19 15:18:18

* ja . , anteeksi mitä :D?? Sädekehän kiillottamista ostaa kirpparilta? :D nyt ei voi muuta sanoa kuin että naurettavaa. Mikäs sen enempi eko teko kuin ostaa käytettyä. Luulisi ettei kenenkään persettä kutita kirppistely, mutta näköjään kutittaa.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.19 15:22:18

No jos nostaa itsensä jalustalle kirppistelyn vuoksi niin onhan se vähän noloa. Jonkun ne vaatteet on uutena ostettava, että on jotain mitä kierrättää, joten ihmeellistä tuntea itsensä paremmaksi kuin se joka ostaa uutta.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.2.19 15:28:22

Ostokset teemme tavarataloista ja lastenvaateliikkeistä.
Pieniksi jääneet myymme tai annamme pois fb-kirppiksellä.

Tyttäremme on viisivuotias, ja hänellä on aika varmat mielipiteet siitä mitä päälleen pukee.
Onneksi ei halua printtejä eikä prinsessa-lookia.
Pinkki väri kyllä miellyttää, sitä on t-paidoissa, sukkiksissa, leggareissa ja alusvaatteista.
Klassisia malleja ja värejä suosimme, ja siistejä vaatteita, sekä laadukkaita materiaaleja.
Aika samoilla linjoilla ollaan kuin nimim. 6-v. Eli kaunista, klassista pukeutumista, pihahaalarilla ei kauppaan mennä, jne.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Halla 
Päivämäärä:   22.2.19 16:37:22

1,5 v poika. Paljon olen saanut kavereilta ja sukulaisilta vaatteita lapselle niin käytettynä kuin lahjaksi. Sen lisäksi olen ostanut kirpparilta, lidlistä, prismasta, h&m:stä ja citymarketista vaatteita.

En suosi mitään merkkivaatteita eikä minua tule todellakaan haittamaan, jos lapset (toinen tulossa) haluavat käyttää esim. Jotain ryhmähaun paitoja yms. Jos niistä tykkäävät niin saakoot niihin pukeutua.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: maalla 
Päivämäärä:   22.2.19 16:40:36

Vaatteet ostetaan Halpa-Hallista ja Prismasta. En osta merkkivaatteita ja ei haittaa vaikka värit ei passaa yhteen, en ole ikinä edes ajatellut sellaista. Ja monesti lähdetään kauppaan suoraan pihaleikeistä ja tallitöistä :)
Aika paljon on printtikuvioita koska ne on kivoja.

  Re: Miten hankitte lastenvaatteet?

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   22.2.19 17:08:50

Lapset 1,5v ja eskarilainen, jälkimmäinen on tarkka vaatteistaan.

Ekologisuus ja eettisyys ovat nykyään tärkeitä. Paljon ostan kirppiksiltä (Facebookin merkkivaatekirput, Emmy.fi ja lisäksi livekirppikset), mutta myös uutena. Suosikkimerkki on tällä hetkellä Nosh, niin minun kuin esikoisenkin mielestä :)

Olen tarkka vaatteiden ulkonäöstä, ja asukokonaisuuksista. Vaatteiden tulee myös olla helppokäyttöisiä, joustavia ja mukavia päällä. Ulkovaatteissa toki tärkeää myös tekniset ominaisuudet.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.