Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   21.2.19 12:18:44

Onko täällä Macceihin perehtyneitä käyttäjiä? Uuden läppärin hankinta olisi edessä ja Macci miellyttäisi. Miten paljon parempi nuo Pro:t on, mikä taas on Macbookin ja Macbook airin ero. Kuulisin mielelläni kokemuksia, en pelaa tms. normaalia kuvankäsittelyä, kirjoittamista, netin käyttöä

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: .................. 
Päivämäärä:   21.2.19 12:46:23

https://www.apple.com/fi/mac/compare/

Tuolta voit vertailla malleja. Yksinkeraisesti pro on tehokkain, air taas enemmän perussuffailuun sopiva. Eli riippuu mitä aiot koneella tehdä.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.2.19 13:30:34

Jos käsittelee esim. liikkuvaa kuvaa isoina tiedostoina, niin Airilla ei pärjää. Mulla on Air työ- ja viihdekäytössä, ollut jo 6 vuotta. Työ on tekstinkäsittelyä, viihdekäyttö tarkoittaa tv-ohjelmien katselua ja musiikin kuuntelua.

Applen läppäreissä ohjelmisto ja laite on suunniteltu samassa puljussa, joten ne voidaan optimoida toisiinsa. Mä tykkään Macin nopeudesta, käynnistyy ja herää nopeasti. Ei tee mieli vaihtaa, kun olen tottunut tämän käyttöön. Siirryin Macin käyttäjäksi vuonna 2006 ja tämä on mun toinen läppäri.

En tiedä nyky-Aireista, mutta omassani ei ole cd-asemaa. Mulla on kuitenkin ulkoinen asema, joten en koe sitä tarvitsevani.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   21.2.19 13:57:41

Tässä on hyvä aina muistuttaa, että samaan hintaan saa tehokkaamman PC:n. Sisuskalut meinaan Macin kanssa about samoja. Käyttis vain on eri. Se on totta, että Windows on raskaampi pyörittää ja siksi Mac on nopeampi.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.2.19 14:00:14

Joo, varmasti, mutta veikkaanpa, että moni peruskäyttäjä ei tarvitse kauheasti tehoja. Esim. mulla ei ole tullut vielä tehot vastaan. Macissa on myyös laadukas näyttö ja hyvät kaiuttimet, joilla kehtaa katsoa ohjelmia vaikka ilman ulkoista kaiutintakin.

Nyt kun näitä halvempia Aireja ei enää valmisteta, aion hankkia seuraavan käytettynä.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 14:06:43

Vannoutuneena PC käyttäjänä jouduin muutamia vuosia taipumaan ja hankkimaan ensimmäisen MacBook Pro:n. Valitettavasti pakko myöntää että erittäin monen PC läppärin jälkeen tuo Pro on ehdottomasti parempi. Vanhentuu hitaammin, pyörittää ohjelmia paremmin, laadukas näyttö, hyvät kaiuttimet. Ihan kaikkeen en ole ollut tyytyväinen, mutta seuraava läppäri tulee myös olemaan MacBook Pro, sitten kun sen aika on muutamien vuosien (toivottavasti) päästä.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.2.19 14:30:42

Mulla on vieläkin tehokkaassa käytössä 8 vuotta vanha pro. Samassa ajassa menossa töissä kolmas pc. Vanha pro starttaa edelleen nanosekunnissa kun vertaa tähän uusimpaan pc:hen töissä.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.2.19 14:31:33

Meillä on edelleen muuten olemassa tuo vuonna 2006 ostettu Macbook, joka käynnistyy edelleen nopeasti. Sitä käytetään yhden skannerin kanssa.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.2.19 14:34:29

Muuten, jos nyt PC:isiin verrataan, niin meillä on myös kaksi käytettynä ostettua Lenovon ThinkPadia. En nyt vuosimalleja muista, mutta kyllä nämä ovat paljon rauskempia ja hitaampia kuin vanhat Macit. Tehokkaampia ovat varmasti juu, mutta esim. viihdekäytössä eivät yhtä toimivia, kun sisäiset kaiuttimet ovat todella huonot ja näytöt aika huonoja. Hintaluokassa eivät kuitenkaan eroa Maceista - muistaakseni, en nyt todellakaan jaksa googlailla.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 15:20:01

Änkeän samaan keskusteluun.. Onko macbookien laati pysynyt vielä yhtä hyvänä, eli uusissakin laitteissa on odotettavissa hyviä käyttövuosia 5-10?

Vanha pro on ostettu 8 vuotta sitten ja toimii kyllä opetuskäytössä vielä hyvin ja akkukin kestää niin, että pääsääntöisesti käytössä ilman piuhaa. Ikää kuitenkin on jo, joten koitan henkisesti valmistautua laittamaan sen 1000-1500 € uuteen koneeseen viimeistää vuoden kahden päästä. Näkyykö pron tehot esimerkiksi missään äiti on nähden tavallisessa käytössä? (Surffaus, tekstinkäsittely, videoiden toisto, musiikin kuuntelu) eli kannattaako satsata siihen?

Pc läppäriä tuskin ostan, kun edellinen 800 euron kone oli täysi susi jo ostettaessa. Kaikki muka toimii, mutta joka jumalan päivä jumittaa jokin ja tässä 3 vuoden aikana, on jo kaatunut niin, että sai resetoisa koko p*skan..

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: jhej 
Päivämäärä:   21.2.19 17:36:15

Air on pieni ja kevyt kuljettaa mukana, siiinä sen edut ja pointti. Ei sillä mitään "raskasta" ohjelmistoa pyöritä, mutta se on huomattavasti helpompi kuljettaa mukana kuin isompi ja raskaampi läppäri.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: jj4ej 
Päivämäärä:   21.2.19 18:14:41

Minulla on 6 vuotta vanha pc ja tämä kyllä käynnistyy edelleen ihan nanosekunnissa. En tiedä millaiset koneet teillä on, jos niiden heräämistä saa odotella puoli päivää.

Airissa ei kai ole vieläkään cd-asemaa, ja tätä on pari kaveria harmitellut. Mutta mukanapidetäväksihän se on suunniteltu, eli ei sillä kuulukaan tehdä juuri mitään, kun se on tehty jotta se on kevyt kantaa mukana.

Minulla oli työläppärinä macbook pro, mutta en tajunnut mikä ihme siinä maksaa niin paljon. Ei se kovin kummoinen kone ollut.

Jos omistat iphonen, niin silloin on kätevää jos tietokone on mac. Muuta etua en ole nähnyt siinä, että tietokone olisi mac. Iphone ei tykkää windowsista, mutta windows-puhelimet toimivat ongelmitta windows.koneen kanssa. Android-puhelimet eivät synkkaa oikein minkään kanssa :D Ja mac synkkaa iphonen kanssa tottakai.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   21.2.19 18:31:07

Jos vertaa mäkkiä 300e ämpärimuoviläppäriin niin onhan se parempi.

Jos vertaa samanhintaiseen windowsläppäriin niin ei välttämättä erotukaan niin paljoa muuten kuin käyttöjärjestelmän osalta.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 18:32:25

Macit on parempia mutta vanhenevat supernopeasti. Niitä ei saa päivitettyä samalla lailla kuin Windowseja.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   21.2.19 19:41:30

"Macit on parempia mutta vanhenevat supernopeasti. Niitä ei saa päivitettyä samalla lailla kuin Windowseja."

Ai? Mä tein just loppuvuonna käyttöjärjestelmäpäivityksen vuoden 2013 Maciin.

  Re: Miten macin kannettava parempi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 20:10:31

"Macit on parempia mutta vanhenevat supernopeasti. Niitä ei saa päivitettyä samalla lailla kuin Windowseja"

Meniköhän tässä valmistajat sekaisin. Maceihin nimenomaan saa ilmaisia päivityksiä, Windowsiin yleensä ei, mitä nyt kympin pakkosyöttivät.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.