Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:19:18

Maistraattia ei vielä ole varattu, mutta tarkoitus varata kesäkuulle. En ole koskaan aiemmin ollut naimisissa joten miten tuo käytännössä menee? Millaisia juhlia olette järjestäneet maistraatin jälkeen? Meillä häämatka varattuna aasiaan juhannuksen jälkeen.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Klart 
Päivämäärä:   21.2.19 09:29:12

Varaat ajan, ilmoittaudutte respassa, teidät ohjataan vihkikammariin ja lyhyt protokolla alkaa. Sormukset mukaan jos niitä aiotte käyttää.
Meillä ei ollut eikä ole sormuksia ja vähän hämäännyttiin kun niitä kysyttiin. Onnistuu siis ilman sormuksiakin.
Mentiin cittarin kautta kotiin saunomaan.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Antihörhelö 
Päivämäärä:   21.2.19 09:43:14

Meillä myös hyvin arkinen ”toimenpide”. Kuten haluttiinkin. Sormukset meillä taisi jo olla ennestään.
Todistajat otettiin maistraatista, kuunneltiin ja vastailtiin kysymykset, nimet alle ja kahdestaan ravintolaan syömään.
Eli juhlia saa ja voi kuinka paljon kokee tarpeelliseksi mutta naimisiin pääsee ihan kahdestaankin.
Onnellista liittoa teille

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   21.2.19 09:44:58

Meillä oli perjantaina siviilivihkiminen ja lauantaina hääjuhla perinteisin menoin.

Siviilivihkimiseen ei tosiaan kauaa mene.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.19 09:45:12

Muistakaa esteettömyystodistuksen haku ja varatkaa aika maistraattiin hyvissä ajoin. Sit vaan menette paikalle ja vihkiminen on nopea tapahtuma. Todistajia tarvitaan 2 kpl, voitte ottaa omat tai sitten maistraatin työntekijät todistaa. Juhlat voi järjestää ihan oman maun mukaan. Me mentiin perjantaina maistraatissa naimisiin ja juhlat oli lauantaina sukulaisille ja ystäville.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   21.2.19 09:46:29

"Varaat ajan, ilmoittaudutte respassa, teidät ohjataan vihkikammariin ja lyhyt protokolla alkaa."

Näin. Meilläkään ei ollut sormuksia, hommattiin sellaiset vasta myöhemmin. Meillä oli omat todistajat mukana ja käytiin heidän kanssaan ravintolassa lounaalla vihkimisen jälkeen, pienimuotoiset juhlat kavereille järjestettiin vasta kaksi vuotta myöhemmin, kun silloin oli sopivasti muitakin syitä juhlille. :D

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.2.19 09:49:00

Tänään onkin sopivasti mun 5v hääpäivä :)
Jos haluaa jonkun tietyn päivämäärän, niin kannattaa varailla maistraattia hyvissä ajoin, useimmissa on nettiajanvaraus. Esteettömyydentutkinnan voi laittaa vireille vaikka heti.
Meillä oli läheisimmät omaiset mukana maistraatissa ja heidän kanssa mentiin syömään, vanhemmat tarjosivat kunnon ravintolaillallisen kun meillä ei köyhänä nuorena parina ollut varaa enää hotellivarauksen jälkeen. Häämatkaa ei tehnyt, ehkä sitten 10v kohdalla.

Tänään juhlitaan ihan vaan ravintolalounaalla, olen kipeänä joten mitään kovin juhlavaa ei tule olemaan.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 09:49:13

Käytiin syömässä parin ystävän kanssa.Ei muita juhlia.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 10:03:36

Miten ootte pukeutunu maistraattiin?

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 10:04:40

Miehellä drape, mulla tyyliin sopiva hame.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Basic 
Päivämäärä:   21.2.19 10:05:39

Vähän siistimpää laitettiin päälle, ei kuitenkaan juhlakamoja kun suoraan mökille ajettiin. Käytiin cittarissa jo ennen vihkimistä ja rekisteröitiin avioehtokin samalla retkellä ;)

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: ssima 
Päivämäärä:   21.2.19 10:36:59

Meillä oli vihkiminen maistraatissa perjantai-iltapäivänä. Mukana neljä ystävää, joiden kanssa mentiin syömään vihkimisen jälkeen. Tilaisuus oli ihanan napakka ja selkeä eikä siellä puhuttu mitään sellaista mihin en uskoisi ;) Mulla oli polvimittainen simppeli mekko ja miehellä puku - todistajat olivat pukeutuneet kai lähinnä nk. smart casual.

Bileet oli seuraavana iltana, noin 50 vierasta. Harkitsimme myös sitä, että siviilivihkiminen olisi ollut juhlapaikalla lauantaina, mutta ei haluttu siihen ylimääräistä stressiä, rahanmenoa eikä kiinnostanut käyttää osaa juhla-ajasta siihen. Mulla oli juhlissa iltapuku, mutta muuten juhlat muistuttivat enemmän vaikkapa 40-vuotisjuhlia kuin perinteisiä häitä.

Aloittaja: Voisiko teille sopiva vaihtoehto olla siviilivihkijän pyytäminen juhlapaikalle?

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   21.2.19 10:40:38

Meillä oli päivällä aika maistraattiin, mukana kummankin vanhemmat, omat lapset ja miehen sisko lapsineen. Sitten mentiin huippuravintolaan, jossa oli kabinetti ja syötiin 5h. Mulla oli Diorin mekko, jota olen käyttänyt jälkeekinpäin häissä ja hautajaisissa. Yhteensä häät maksoi kaikkinensa n. 3000€. Ai niin plus sormukset.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.19 12:34:19

Odoteltiin hetken siinä odotustilassa, sen jälkeen todistajien kanssa mentiin siihen vihkimishuoneeseen. Tilaisuus kesti ehkä 2min.
Sitten todistajien kanssa syömään ja kotia. Häämatkakin vielä tekemättä eikä olla mitään hääkuviakaan otettu.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.2.19 13:40:04

Esteettömyystodistukset tilattiin tammikuun puolivälin jälkeen, vihkiminen 8.2, minun lapset todistajina (täysi-ikäisiä, mutta 15v täyttänyt saa todistaa) sen jälkeen lounaalle kiinalaiseen, kauppaan ja kotiin. Iltasella kahvit johon äitini tuli myös.
Ajokortti kelpaa henkilöllisyystodistukseksi maistraattiin.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   21.2.19 14:01:37

Ihan verkkareissa mentiin maistraattiin, oli se kuitenkin vähän juhlavamman tuntoinen hetki ja virkamies siellä puhui hetken kauniisti, ei ollut ihan vain nimet paperiin. Ei ollut sormuksia, eikä omia todistajia. Jälkeenpäin kaksin kahville.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   21.2.19 14:20:09

Olin ystäväni maistraattivihkimisessä vieraana. Aluksi odottelimme odotusta varten varatussa tilassa. Meitä vieraita olin kymmenkunta. Todistajat kävivät vihkiparin kanssa laittamassa nimet paperiin. Kun vihkimiseen tarkoitettu tila oli vapaa, menimme kaikki sinne. Vihkiminen kesti n. 10 minuuttia. Tila oli ihan viihtyisä ja sinne olisi varmasti voinut ottaa esim. musiikkiesityksen, jos vieraissa olisi ollut laulutaitoisia. Vihkimisen jälkeen otimme kuvia ja siirryimme ravintolaan lounaalle.

Hääparilla oli vielä illalla juhlat, joihin tuli sitten enemmän vieraita. Vihkiminen oli klo 13 ja juhlat alkoivat klo 18. Juhlat tuntuivat ihan hääjuhlalta ja olivat sen näköiset. Hyvää ruokaa, juomaa, tanssia, puhuita, musiikkia, hauskanpitoa jne.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   21.2.19 15:01:07

Meillä oli aika puoli kolme, mentiin vähän etuajassa ja istuttiin jo takaisin autoon 14.30. Sitten soitettiin vanhemmille, että hei ollaan muuten naimisissa ja taisin heti päivittää sen facebookiin :D Ei siis kerrottu kellekään etukäteen, pari maistraatin työntekijää oli todistajana. Oli tarkoitus pitää jonkin näköiset juhlat myöhemmin, tänä vuonna tulee 4v naimissa eikä ole vielä "ehditty" :D
Mulla nauratti kun siinä kaavassa mainittiin jotain perheenperustamisesta ja meidän lapset (silloin 3v ja 2v) roikkui pöydän reunassa tapittamassa vihkijää :D

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.19 15:41:12

Estettömyystodistus pitää olla viikko vai kaksi ennen vihkimistilaisuutta. Eli käytte ensin hakemassa ne, ja samalla varaatte vihkipäivän.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   21.2.19 15:55:54

Esteettömyystodistuksen haku onnistuu myös netissä verkkopankkitunnuksilla

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.2.19 16:00:42

huoh: Sama nauratti itseäni, lapset kun olivat todistajina ja kuopus on 18 :D

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.19 16:33:08

Mites maistraattihäät jos menee naimisiin ulkomaalaisen kanssa jolla ei oleskelulupaa Suomeen? Etäsuhteessa tällähetkellä jo kolmatta vuotta ja tarkoitus muuttaa myöhemmin miehen kotimaahan. Minkälaisia papereita pitää olla mieheltä?

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.2.19 16:52:28

?? : maistraatin sivulla taisi olla ohjeet, riippunee minkä maan kansalainen on?

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   21.2.19 18:33:18

"LähettäjäNiin

Päivämäärä21.2.19 16:00:42

huoh: Sama nauratti itseäni, lapset kun olivat todistajina ja kuopus on 18 :D"

:D Vanhempien vihkipapilla meni myös jotenkin pasmat sekaisin, kun kysyi todistajia ja äiti kysyi, että kelpaako oma lapsi :D Pappi takelteli, että joo... Jos se on täysi-ikäinen? :D

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.2.19 21:22:14

Huoh: Joo toi on jännä, kirkko on ainakin ennen vaatinut, että jos lapsi todistaa niin sen pitää olla 18. Maistraatissa riittää 15.

  Re: Maistraatissa naimisiin

Lähettäjä: ao 
Päivämäärä:   22.2.19 12:21:42

Meillä kävi tuomari vihkimässä mökillä. Todistaja palkattu lapsenvahti ja minun kaveri. Sillä porukalla syötiin sitten itse valmistettu juhlaruoka ja illalla mökillä vietettiin lapsen synttäreitä + häitä sillä porukalla ketkä pääsi paikalle. Kenellekään ei kerrottu häistä etukäteen

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.