Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:16:18

Päälle vuoden ikäinen koira ja kasvattajaan alkaa menemään hermo. Postailen paljon kuvia ja videoita facebookiin. Kasvattaja ei ole kertaakaan sanonut mitään positiivista, aina laittaa vaan negatiivista kommenttia. Silloin tällöin saattaa tykätä kuvasta tai videosta kyllä. Myöskin se häiritsee ettei näe omissa kasvateissaan mitään negatiivista. Kerroin hänelle pentuaikana erään sattuman josta pennulle jäi traumat, hänen kommentti oli että ei jää traumoja tuollaisesta koska itsevarma pentu kyseessä. Koiraan olen hyvin tyytyväinen, mutta kasvattajaan en. En halua poistaa fb:stä koska kuitenkin jollain tapaa koen että hönellä oikeus nähdä mitä kasvateille kuuluu. Sanoisinko seuraavan negakommentin jälkeen jotain nasevaa takaisin? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 09:18:35

Kukaan kasvattaja ei ehdi jokaista kuvaasi ,videotasi seurata varsinkin jos niitä jatkuvasti jaat.Mikä on tämä negatiivinen kommentointi vai se ettei kommentoi?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:23:37

En nyt viitsi tässä julkisesti tarkkoja esimerkkejä antaa, mutta tosi usein kun lisään kuvan tai videon, hän laittaa yksityisviestillä jotain negatiivista kommenttia liittyen siihen. Myös neuvoo, joka olisi muuten ok, mutta senkin tekee negatiiviseen sävyyn.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:28:55

Onko hovawart?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   21.2.19 09:30:08

Siis mitä negatiivista se sitten laittaa jollei kasvatissaan ole mitään vikaa?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:33:46

Ei ole hoffi. Negatiivista siis nimenomaan minusta ja minun taidoista koiran kanssa. Koirasta ei ikinä mitään negatiivista. Olen kyllä valmis ottamaan vastaan nega palauttettakin itsestäni jos aihetta on, mutta kyllä se alkaa ärsyttämään jos joka pikku asiasta löytää vain negatiivista sanottavaa eikä ikinä mitään positiivista!

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 09:36:08

Vastaa sille että onneksi sinä olet niin täydellinen.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 09:36:39

Puhu asiasta suoraan.Sano ,että väliin positiivinen kommentti olisi mukava.Onko pk rotu?Muilla kasvateilla koulutustunnareita?Tavoitteita enemmän?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   21.2.19 09:39:33

Siis kasvattaja kirjoittaa sinulle pennustasi vain negatiivisia kommentteja mutta ei usko mitään negatiivista kasvateistaan? Kumpaa se nyt sitten on?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   21.2.19 09:41:48

.-.

Negatiivista siis nimenomaan minusta ja minun taidoista koiran kanssa. Koirasta ei ikinä mitään negatiivista. Olen kyllä valmis ottamaan vastaan nega palauttettakin itsestäni jos aihetta on, mutta kyllä se alkaa ärsyttämään jos joka pikku asiasta löytää vain negatiivista sanottavaa eikä ikinä mitään positiivista!"

Oletko sä kämminyt jotain oleellista , eikö koira ole hanskassa?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.19 09:42:40

Minkälaisista kommenteista on kyse? Voisiko olla, että kommentoi ihan aiheesta?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 09:50:26

- samaa funtsin.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 10:01:14

Mielestäni en ole kämminyt mitään. Pk-rotuisesta kyse ja itselläni 10-vuoden kokemus ko.rodusta eli ihan aloittelija en ole. Ja kuten sanottu, olen valmis ottamaan palautetta vastaan mutta senkin voi esittää rakentavasti eikä vain negatyylillä. Ihme ettei koulutuskentällä kouluttajat löydä koskaan samoja vikoja meistä (tai siis minusta) kuin kasvattaja. Tämä on hänen ensimmäinen pentueensa ko.rodusta. SIitäkin tuli vääntöä kun en halunnut syöttää pennulle ollenkaan nappulaa. Minun koirat on aina syöneet raakaa ja hyvin kasvaneet terveiksi.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 10:02:59

Puhu sen kasvattajan kanssa, nimenomaa puhu. Kysy miksi sä saat vain huonoa palautetta,olisi mukava joskus saada positiivistakin?Ei ole väärin kysyä.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 10:04:50

Pitää kysyä seuraavan kerran kun negaa laittaa.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Hiili 
Päivämäärä:   21.2.19 10:10:52

Puhumalla asiat selviää.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 10:13:38

Onko auspai? Mulla oli samanlainen kasvattaja! Jaoin jotain treenivideoita ja kasvattaja löysi AINA maristavaa. Jopa kisasuoritus josta tuli ykköspalkinto, oli "karmeaa katsottavaa".

"Ota ryhdikkäämpi asento seuruuta tehdessäsi tai koira oppii sen väärin."
"Mikset korjannut koiraa, kun se nosti jalkaansa paikkamakuussa?"
"Luuletko, että koira oppii ruudun tuolla tyylillä?"

Jne. tosi tympeää kommenttia.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 10:20:21

Ihan normaalia kommentointia mun mielestä.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   21.2.19 10:21:56

Voit kysyä vinkkejä miten voit tehdä toisin ja korjata asioita ( juu kaikkea ei tarvitse ottaa käyttöön ) .

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 10:22:30

Mun mielestä toi ei enää ollut normaalia siinä kohtaa kun sain kommentin jokaiseen jakamaani videopätkään eikä koskaan ollut mitään hyvää. Normaalia kommentointia olisi vaikka "katso että asento pysyy suorana, kuitenkin hyvä katsekontakti". Mutta koira on nyt viisivuotias ja kasvattaja kommentoi edelleen jokaiseen postaukseen jotain. Esim. noudosta josta kokeessa arvosana 10, kommentoi että koira palautti heikosti ja sillä oli epävarma ote...

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   21.2.19 10:24:44

Aloittaja kuulostaa lapsettomalta koiratädiltä, jolla ei ole elämässään mitään muuta kuin se koira. Ja sitten FB:ssä tuijotetaan tykkäyksiä ja etsitään kaikenlaisia salattuja merkityksiä eri kommenttien takaa.

On muuten jokseenkin raskasta nykyään olla kasvattaja! Joku aina loukkaantuu, kun en ehdikään tykkäämään niistä kaikista 45 kuvasta, jotka hän on tänään postannut Facebookiin.

Onko aloittajalle laitetut negatiiviset kommentit sitten kuitenkin neuvoja? On meinaan tullut vastaan niitäkin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä eroa neuvon ja moittimisen välillä.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 10:35:53

Ihmisiäkin on niin erilaisia. Itse ottaisin mielellään vastaan tuollaisia suoria, asiallisia neuvoja vrt siihen nykyajan sydänhymiö-ihku-ootte aivan mielettömiä -tyyliin kommentointia. Mutta sellaiseen tottunut varmasti pitääkin tosi negatiivisena ja ikävänä jos on yhtään asiallisempi tyyli.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Koissu 
Päivämäärä:   21.2.19 10:40:55

Mun mielestä myös ihan ok kommentointia.Puhu jos häiritsee siis soita esim.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: nimellä2 
Päivämäärä:   21.2.19 10:45:21

Onko toi auspai-kasvattaja se joka mesoaa ajankulukseen about kaikissa koiraryhmissä?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.2.19 10:50:36

Mikset vaan piilota niitä kuvia kasvattajalta..? Ongelma ratkaistu

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: noway 
Päivämäärä:   21.2.19 13:26:23

Pisteelle: itselläni on hoffi harkinnassa ja kuulosti kurjalta arvailu että tämä negatiivinen kasvattaja olisi hoffipiireistä. Uskaltaisitko vähän vihjailla minkä kennelin kasvattaja on kyseessä? Vaikka edes suuntaa onko kasvattaja missäpäin. Itsellä vielä kesken tutustumisprosessi niin rotuun kuin kasvattajiin.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   21.2.19 13:49:36

Mä olen laittanut FB-asetukset niin, etti kasvattaja näe enää mitään mun kuvia tai julkaisuja.
Meni melkein jo vainoamiseksi hänen homma plus että kasvattajan FB-ryhmässä haukuttiin kaikki jotka eivät saaneet näyttelyssä parasta tulosta.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Miiru 
Päivämäärä:   21.2.19 13:59:25

No kasvattajalta lipsahti ja myi koiran sinulle. Osaapa sitten seuraavan pentueen kanssa olla tarkempana kelle myy.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Tulip 
Päivämäärä:   21.2.19 14:06:01

Heeelp. Onks joku hovawart kasvattaja kuvaillun kaltanen? Ollaan miehen kanssa katseltu ja tehty alustavia kyselyjä kenelle olisi pentuja tulossa. Mitenkäs alan seuloon kasvattajia?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: oooo 
Päivämäärä:   21.2.19 14:08:16

Hoffeissa ainakin kaksi kuvatunlaista :D

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 14:12:06

Hoffia roduksi minäkin epäilin. Melkoisen kipeä mieli ainakin yhdellä kasvattajalla.
Ja tosiaan, ei sitä koiraa osteta kasvattajan kera, reilusti pois kavereista jos ei tunnu kaverilta!

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Tulip 
Päivämäärä:   21.2.19 14:27:17

Kukaan tuskin uskaltaa avata enempää hovawarteista. Jelpatkaa edes jotain suuntaa antavaa. Kiire ei koiralla ole, mutta lasvattajan kanssa yhteistyö olisi mukavaa.
Tuskin otetaan eläkepapan aikana, muttei papan tilannetta voi ennustaa. Äkkiä saattaa vanha koira huonontua.

Käytiin miehen kanssa hämeenlinnassa erikoisnäyttelyssä kattelemassa viime kesänä hovawartteja ja oltiin yhtä mieltä rodusta.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: noway 
Päivämäärä:   21.2.19 14:29:35

Onneksi ei tule kasvattaja koiran kylkiäisenä,mutta jonkunlaiset välit olisi mukava säilyttää. Kertokaa nyt tunnistanko tälläisen kasvattajan etukäteen jostain, onko vaikka nettisivuilla jotain josta pitäisi tajuta että älä sotkeennu tähän? :D

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 14:31:21

Miten hitossa tästäkin saadaan aloittajan syy? Jos ihminen käy koiransa kanssa koulutuksissa, se on ohjaajan duuni neuvoa paikan päällä. Ei satunnaisen ihmisen naamakirjassa _pyytämättä_. Sitä varten siellä koulutuksissa käydään. Ihmisillä voi olla ja on erilaisia tyylejä kouluttaa, eikä päällekäinen sotkeminen auta ketään, eikä etenkään kouluta sitä koiraa toivottuun suoritukseen.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.2.19 14:38:51

Miksi niiden kasvattajien kanssa pitää olla naimisissa? Mä en edes ole koirani kasvattajan fb-kaveri ja ei muutenkaan olla pahemmin yhteyttä pidetty. Pentuaikana kysyin paria asiaa ja vastasi kyllä mielellään.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Dotti 
Päivämäärä:   21.2.19 14:42:35

Kasvattaja kuuluu friikit kasvattajat -ryhmään. Joillekin koko touhu on henki ja elämä ja sen mukaan peilaavat kaikkia koiria.

Heittäisin huumoriksi, voi tehota paremminkin. Eikä kannata mieltänsä moisesta pahoittaa, koira on sinun ja sinä saat tehdä sen kanssa kuinka haluat, oli se sitten kasvattajan mielestä väärin tai oikein.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Tulip 
Päivämäärä:   21.2.19 14:53:44

.... miten aina on 2 ääripäätä? On kasvattajan kanssa naimisissa tai ei lainkaan tekemisissä. Tsiisus. Siihen väliinkin löytyy jotain. Ollaan tykätty käydä joskus kasvattajaa tervehtimässä ja aina voi soittaa neuvoja saadakseen.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Dotti 
Päivämäärä:   21.2.19 14:54:54

Tulip, totta. On myös ne välimuodot.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.2.19 14:57:22

Jos se niitä yksärinä laittaa, estä sen viestit. Näkee julkaisut edelleen, muttei voi laittaa viestiä.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 15:00:29

Ostajissakin on kaksi ääripäätä: ne joista et kuule mitään ja ne jotka postaavat kuvia joka päivä ja jos et ole ehtinyt jokaisesta tykkäämään niin tulee jo viestiä että huomasitko kun laitoin kuvan...

No joo, enimmälti välmuotoja noista :)

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.2.19 15:09:14

Tulip: No mun mielestä tuo mun kasvattaja on sopiva välimuoto :) Silloin ekan viikon aikana kyseli, että miten menee, mutta muuten ollaan jatkettu elämää ihan keskenämme. Aina voi kuulema soittaa vaikka keskellä yötä, mutta ei tarvitse raportoida asioita.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.19 15:32:10

"Sanoisinko seuraavan negakommentin jälkeen jotain nasevaa takaisin?"

Ei tarvitse alentua samalle tasolle.

Voiko hänelle soittaa tai laittaa viestiä mistä moinen negatiivisuus kumpuaa ja onko sitä pakko viljellä sinun seinälläsi.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Susi 
Päivämäärä:   21.2.19 15:43:23

En ottais moiselta kasvattajalta koiraa. Tai ainakin sanoisin asiasta. Mulla yhden koiran kasvattaja asuu yli 1000km päässä ja varsinkin ekan vuoden aikana otin jatkuvasti videoita harjoitteluista ja sain todella positiivisen rakentavaa neuvoa joka lajiin ja joka asiaan, ruokinnasta agilityyn, jälkeen, tokoon, ipoon, sairasteluihin ja mihin vain.. Edelleen koiran ollessa nyt 6v kyselen ajoittain apua ja vinkkiä, aina saan apua ja jos tulee noottia, se tulee suoraan mutta osaksi huumorilla. Ihan Mahti kasvattajat.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.19 15:57:47

Mulla oli kanssa yksi kylläkin hevoseen liittyvä kun aina loittoi ikävää kommenttia seinälle ta privana. Estin hänen kommentointinsa ja soitti jo kohta, että miksi ei voi kommentoida...

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Aha 
Päivämäärä:   21.2.19 16:10:36

Juu tuota, mikä ongelma sinulla on lapsettomia koiraharrastajia kohtaan? Ihan perheellisillä voi olla vastaavia ongelmia.
t. vela koiraharrastaja, joka puhelee muutaman kerran vuodessa koirankasvattajansa kanssa eikä inhimillistä omaansa liikaa.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   21.2.19 16:17:51

"Juu tuota, mikä ongelma sinulla on lapsettomia koiraharrastajia kohtaan? Ihan perheellisillä voi olla vastaavia ongelmia."

Ei missään nimessä mitään, mutta melkein 40 vuoden kokemuksella koirista ja koiraihmisistä uskallan jo väittää, että suurin osa koiriin totaalisesti höpsähtäneistä on nimenomaan lapsettomia. Ja sen jälkeen tulevat lapselliset, joiden lapset ovat jo isoja ;-).

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Koissu 
Päivämäärä:   21.2.19 16:36:25

Lähettäjä: Tulip
Päivämäärä: 21.2.19 14:53:44

.... miten aina on 2 ääripäätä? On kasvattajan kanssa naimisissa tai ei lainkaan tekemisissä. Tsiisus. Siihen väliinkin löytyy jotain. Ollaan tykätty käydä joskus kasvattajaa tervehtimässä ja aina voi soittaa neuvoja saadakseen." Näin.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Öööö 
Päivämäärä:   21.2.19 17:16:13

Mä en myöskään ymmärrä miten tästä tuli aloittajan vika.

Mä laittaisin yksäreihin takaisin "ok" tms aina sen enempää asiaan kiinnittämättä huomiota. Nasevaan vastaukseen ei kannata lähtee, alennut silloin hänen tasolleen ja saa lisää vettä myllyyn. Jostakin syystä hän ei pidä sinusta tai näkee sinut ainaisena epäonnistujana. Ihan sama, sinun koirasi, jätä tuollaiset omaan arvoonsa ja tee koirasi kanssa mitä ikinä haluat. :)

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 17:20:52

noway: en uskalla vihjata yhtään enempää. Kuuntele mitä kasvattaja puhelee, mitä vaatii ostajalta, millaisia omat koirat on jne.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   21.2.19 17:26:06

Näin itsekin kasvattajana ihmettelen sitä, että miksi jotkut pennunostajat eivät tajua, että se oman koiran kasvattaja haluaa sille kasvatilleen vain hyvää? Asioiden ulosannissa voi toki olla vikaa, mutta aloittajankin tapauksessa kasvattaja tuskin kommentoi v'ttumaisuuttaan, vaan siksi, että kokee, että koira voisi toimia paremminkin? Eikö? Ja sehän olisi sekä omistajan että kasvattajan etu.

Miksi kasvattaja muuten vain kettuilisi kasvatin omistajalle? Minun on kauhean vaikea uskoa sitä ja myöskin keksiä siihen motiivia?

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Öööö 
Päivämäärä:   21.2.19 17:31:51

Juu tuota: normaali kasvattaja haluaakin. Mutta kasvattajissa on myös "erikoistapauksia" jotka toki myös haluaa hyvää kasvatilleen mutta eivät pidä omistajasta. Tällöin saattaa esiintyä aloittajan esittämää käytöstä. Toivotaan ettei olisi myyty tms yleensä siitä syystä että henkilökemiat ei kohtaa joka taas ei liity koiran hyvinvointiin mitenkään.

Onko se edes kasvattajan vastuulla kommentoida treenivideoita? Harrastamisen tapoja on useita ja jos aloittajan valitsema kouluttaja antaa kympin niin eikönse suoritus ole silloin siihen koilutukseen ja taitotasoon hyvä? Voihan olla että kasvattaja ei esimerkiksi pidä omistajan valisemasta koulutussuunnasta tms...

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Öööö 
Päivämäärä:   21.2.19 17:34:04

Ja joidenkin ihmisten ulosanti on vaan aivan surkea, eikä olla ikinä kuultukaan rakentavasta kritiikistä vaan aina ensimmäisenä kerrotaan että "aivan p*sk*".

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 17:41:51

Mullakin tuli parikin hoffikasvattajaa mieleen... Varsinaisia riippakiviä, jäi sitten hoffi hankkimatta toistaiseksi...:) kannattaa seurata hovawartien facebook-ryhmää niin pääsee aika pitkälle...

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   21.2.19 18:48:02

On kasvattajia ja sitten on niitä kasvattajia... Mun koiran kasvattaja laittoi välit totaalisen poikki ja poisti fb-kavereista sen jälkeen kun koiran silmään tullutta naarmua hoidettaessa eläinlääkäri totesi perinnöllisen silmäsairauden ja kehtasin sitten kontrollikäynnin yhteyteen pyytää virallisen silmätarkin, jotta tuo perinnöllinen löydös saataisiin koiranettiin näkymään. Kasvattajan mielestä ilkeyttäni sabotoin hänen kasvatustyötään kun kehtaan tuoda koiran vikoja tietoisesti julki. Olisi ollut kuulemma eri asia jos olisin muuten vaan vienyt koiran viralliseen tarkkiin, mutta sairaaksi tiedetyn vieminen oli hänen mielestään silkkaa kiusantekoa...

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   21.2.19 19:06:53

Kuulostaa tutulta. Minulla oli 4 koiraa samalta kasvattajalta ja sitten meni mitta täyteen. Tajusin vuosien saatossa että tämä ihminenhän on suoraan yli-ihminen. Jos kerroin että Koirallani giardia, alkoi möyhö EN OLE KOSKAAN KUULLUT, MITÄ SE ON. Jos sanoin että koiralla ripuli, sain huudot LIIAN RASVAISTA RUOKAA. Kyseessä henkilö joka ei osaa kuunnella muiden mielipidettä saati keskustella rakentavasti. Neljä ihanaa koiraa häneltä sain joskin omine vikoineen mutta ei enää, ei ei.
Tämä henkilö on ainakin sokeutunut omalle kasvatustyölleen täysin ja junnaa vaan paikoillaan.

Henkilö joka mainostaa olevansa pitkän linjan kasvattaja, rehti ja rehellinen ja ajattelee rodun parasta. Silti ei esimerkiksi merkkaa yhtäkään omaa kuollutta koiraansa jalostustietokantaan mutta samaan aikaan huutaa muiden virheistä ja salailusta.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Tosi 
Päivämäärä:   21.2.19 19:30:09

Ite julkaisisin niitä videoita muille, paitsi sille kasvattajalle. Saat hänet estettyä julkaisusta kun asetat "muille, paitsi XX:lle" siitä mutterinkuvasta.

Tai helpompaa ois heivata kavereista kokonaan.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   21.2.19 19:40:08

"Silti ei esimerkiksi merkkaa yhtäkään omaa kuollutta koiraansa jalostustietokantaan "

No nyt on kyllä pakko kysyä, että mitvit? Ei ole itsellenikään tullut mieleen merkata sinne yhtään kuolleeksi. Kuolleita ovat, kuolinsyyt on tiedossa, ei jalostustietokanta mikään virallinen kuolinsyytietokanta ole. Sinne voi jokainen koiranomistaja merkitä koiransa kuolinsyyn eli niillä tiedoilla voi pyyhkiä takapuolensa, yhtä luotettavia ne ovat.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   21.2.19 19:46:20

Kyllä se olis kiva että ihmiset sinne merkkasi kuolinsyyt ja kuoliniät. Antaisi vähän osviittaa..

Varsinkin kasvattaja joka jättää merkkaamatta kaikki nuorena esim syöpään menehtyneet jalostuskoirat mutta hyvään ikään päässeet kyllä merkataan.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: peukaloinen 
Päivämäärä:   21.2.19 20:02:38

Kasvattajat toivovat hyviä tuloksia ja menestystä kasvateilleen. Kaikille ei riitä onnellinen koira ja onnellinen omistaja. Kasvattaja ehkä katsoo asioita siltä kannalta, että voiko tuolla suorituksella tulla valioksi, voittaa lajin suomen mestaruuden jne.? Ja mielusti nopeasti.

On kiva juttu, että kommentoi yv:llä ei laita kommenttiaan sinne kaikkien luettavaksi. Kannattaisiko teidän jutella molempien tavoitteista koiran osalta?

Mun nuorimmaisella on kaksi kasvattajaa. Molemmat lähettää sydämiä jos vaikka julkaisen kuvan nukkuvasta koirasta. Jos sanon mitään negatiivista omasta koirastani, niin eteenkin vanhemmalta lähtee heti mopo käsistä. Nuorempi taas kyttää treenipäivityksiä, hänelle kelpaa kaikki, paitsi päivittämättömyys. Ihan kivoja ihmisiä silti.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   21.2.19 20:20:27

"Kyllä se olis kiva että ihmiset sinne merkkasi kuolinsyyt ja kuoliniät. Antaisi vähän osviittaa.."

Jos ne kuolinsyyt tulisivat suoraan patologilta, niin niillä olisi jotain merkitystä. Nyt siellä on ihmisten kuvitelmia, ei välttämättä oikeaa diagnoosia lainkaan.

Jokaisessa rodussa on hyviä ja huonoja kasvattajia, se on selvä. Se, ettei merkkaa johonkin jalostustietokantaan kuolinsyitä ei kerro vielä yhtään mitään. Se, mitä niillä syöpäsairaiden jälkeläisillä tekee, kertoo paljonkin.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: juttu 
Päivämäärä:   22.2.19 08:18:47

Varsinais-Suomesta tulee yksi hoffikasvattaja mieleen tässä asiayhteydessä, toista en keksi vaikka varmasti tunnen kaikki treenaavat kasvattajat.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: opi 
Päivämäärä:   22.2.19 08:27:59

Poista kasvattaja fb-kavereista. Ei kasvattajan kanssa tarvitse olla tekemisissä, ei ole rikos katkaista välejä ikävään kasvattajaan.

Meidän koiran kasvattaja kommentoi yleensä vain mukavia juttuja, mutta joskus lähettää neuvoja kuinka milloin milläkin humpuukiuskomushoidolla (homeopatia, erilaiset enkeliterapiat yms...) voisi koiran eloa parantaa entisedtään. Jätän aina vastaamatta.

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: juttu 
Päivämäärä:   22.2.19 08:44:35

Samaa mieltä kuin opi, poistoon tuommoiset ankeuttajat jotka tuottaa itselle negatiivisiä viboja. Noi enkeliterapiat voisi olla kyllä ihan hauskaa luettavaa, sellaisen kanssa voisin olla yhteydessä :'-D

  Re: Negatiivinen kasvattaja OK

Lähettäjä: muuja 
Päivämäärä:   22.2.19 11:08:33

Koska emme tunne kasvattajaa henk.koht., voimme antaa vain arveluita onko kasvattajan palautteet oikeasti negatiivisia vai aloittaja vain herkkähipiäinen.
Uskon, että kyse kuitenkin jälkimmäisestä asiasta. Kasvattaja kuitenkin tykännyt videoista ja palautteetkin antanut yv:nä.

Se että kouluttaja ei löydä samoja vikoja, ei kerro yhtään mitään. Noita kouluttajiakin on niin monenlaisia ja saattavat myös opastaa/kommentoida ohjattaviaan erilailla. Esim. jos jollain ei ole isoja tavoitteita tai selvästikään ei halua ottaa opikseen virheistään tai loukkaantuu jokaisesta palautteesta, voivat ohjata vähän sinne päin. Eivät siis huomauta vaikka, jos koira on vähän vinossa perusasennossa. On myös niitä kouluttajia, jotka hokevat vain "hyvä, hyvä" eivätkä anna mitään kritiikkiä.

Omasta mielestä kouluttaja on hyvä, jos huomauttaa jokaisesta mitättömästä pikkuvirheestäkin ja joka ainoa kerta. Niitä kun ei todellakaan itse huomaa. Ja monet tavat juurtuvat hyvinkin nopeasti ja niistä onkin sitten vaikea opetella pois.

Raakaruokintahan ei oikeasti ole mikään suositeltava ruokintatapa. 50/50 on parempi ja silloinkin lihat tulisi antaa tauti-/loisvaaran vuoksi kypsennettynä. Raa'asta lihasta saatavat taudit harvemmin ovat koiralle itselleen vaarallisia, mutta ympäristölle ulosteen mukana joutuessa kylläkin. Mielestäni kasvattaja on ollut tässä asiassa ihan vaan vastuullinen.

Ja ihan sivuhuomautuksena. Jos aloittajalla on 10v kokemus ko rodusta niin sehän voi tarkoittaa ihan vain yhtäkin koiraa, jota en pitäisi yhtään minään kokemuksena. Jos aloittajalla olisi ollut esim. 10 koiraa ko rodusta, sitä voisi pitää jo kokemuksenakin.

Tarkoitukseni ei ole mitenkään mollata aloittajaa, vaan enempi herätellä miettimään ottaakohan nyt turhaan liian henkilökohtaisesti ja onko se palaute ihan oikeasti negatiivista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.