Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.1.19 10:21:14

Onko olemassa uskollista, intohimoista ja onnellista parisuhdetta?

Tuli mieleen kun luin iltalehdestä artikkelin huorasta joka kertoi suurimman osan asiakkaista olevan tavallisia perheenisiä.

Hyi hitto vie. Tuntuu että monet ovat nuorena todella rakastuneita ja onnellisia mutta neljänkympin tienoilla lapset saatua suhteisiin laskeutuu jokin kylmyys, aletaan erkaantua toisista ja alkaa pettämissotkut. Pahimmillaan toinen osapuoli autuaan tietämättömänä yrittää kaikkensa suhteen eteen ja toinen juoksee salaa vieraissa.

Miksi ei voi vain erota? Kyllähän lapsetkin aistii tuollaisen ilmapiirin jos heidän takiaan muka pysytään yhdessä.

Valakaa muhun uskoa. Haluaisin yhdessä onnellisena vanheta uskollisessa ja myöhemmälläkin iällä intiimissä suhteessa. Vai onko tämä mahdottomuus.

Kertokaa omista hyvistä pitkistä suhteistanne!

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.1.19 10:24:22

Niin ja tarkoitin siis pitkää onnellista suhdetta.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.1.19 10:26:49

Meidän suhde on ollut onnellinen yli 30 vuotta.
Seksiä on edelleen päivittäin, vaikka emme me vielä mitään iäkkäitä olekaan (54-v).

Suhdetta pitää hoitaa, ja pitää löytää ihminen jonka kanssa elämän arvot ja seksihalut kohtaavat, muuten on turhaa yrittää pitkäaikaista onnellista suhdetta.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   24.1.19 10:27:01

En usko että mikään suhde, etenkään pitkä (vuosikymmenien), olisi aina vain onnellinen. Tulee huonompia kausia, ja parempia. Uskollisuus on jokaisen oma valinta, ja päätös, mutta varmasti on sellaisiakin.
Minä olen onnellinen, minulla on hyvä parisuhde ja ihana mies. Tosin suhde ei ole vielä niin kovin pitkä, kun sitä on 5vuotta takana.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.1.19 10:31:36

On.
Minun suhteeni on kestänyt 10 vuotta, joista kohta 5 asuttu saman katon alla.
Mies on luotettava, hoitaa osansa arjesra, on oaras ystäväni, saa minut nauramaan, ottaa huomioon ja on upea rakastaja. Komeakin vielä.

Meillä on todella hauskaa keskenämme. Emme oikeastaan koskaan riitele tai loukkaa, vaan puhumme asiat selviksi. Emme ole koskaan sanoneet toisilleme pahasti niin, että tarkoitus olisi loukata.

Mies huolehtii, että meillä on polttopuita, autot kunnossa, lumityöt tehtynä jne. Ja siivoaa omat jälkensä. Hoitaa eläimiä siinä missä minäkin. Läheisyyttä ja suutelua on joka päivä, seksiäkin usein. Ja yhä edelleen kun katson miestäni, niin vatsanpohjassa muljahtaa.

Hän on mun kylkiluu, elämäni rakkaus. Ja tulee aina sellaisena pysymään.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.1.19 10:40:35

Ihana lukea tällaisia <3

Toki on huonojakin kausia. Mutta omien huonojen kokemusten kautta ja kun lähipiirin parisuhteita seurannut niin on tullut sellainen olo että jokainen suhde päättyy kyllästymiseen ja/tai pettämiseen tmv.

Pettäminen on ihan hirveää. Kun on laittanut itsensä likoon toisen takia kokonaan ja sitten tehdäänkin niin.

Toinen mitä olen miettinyt, kehuuko teidän miehet teitä kauniiksi vielä vanhempanakin? Huomaatteko että olette haluttuja? Vai onko sekin aina niin että alkavat toljottaa nuorempia sitten kun vanhempana tulee omalle vaimolle ikääntymisen merkkejä.

Minulla on sellaiset arvot että parisuhteessa ei tiirailla toisia. Miksi olla sellaisen kumppanin kanssa että on tarvetta kuolata/kytätä muita? Todella loukkaavaa ja mun mielestä ei normaalia. Mulle ainakin riittää täysin oma mieheni, muut ei hetkauta.

Haluaisin niin kovasti uskoa sellaiseen onnelliseen suhteeseen jossa oma kumppani nähdään tärkeimpänä ja ihanimpana, myös vanhetessa.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: um 
Päivämäärä:   24.1.19 10:42:00

Tätä mietin myös. Sitä luotettavuutta kun on niin äärettömän vaikea löytää. En missään tapauksessa haluaisi elää yksin, mutta ikuista yksinäisyytäkin pahempi olisi tuollainen huoraaja-mies.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.1.19 10:56:26

Ja lisään tuohon muiden tiirailuun sen, että suhde ei siis perustuisi mihinkään noin pinnalliseen kuin ulkonäkö. Ensimmäisenä toki ulkonäköön ihastutaan mutta molempien vanhetessa ei tarvisi hakea silmänruokaa tai jopa seuraa muualta.

Onko sellaista rakkautta olemassa mitä saduissa :D vai onko se nykyaikana niin että suhde joutaa romukoppaan heti kun on vaikeampaa ja oman suhteen intiiminä pitämisen edelle menee instagramissa tyrkkykuvien tykkäily. Onko miehiä jotka hakee sellaista aitoa uskollista suhdetta vai haluaako kaikki vain pitemmän päälle sitä silmänruokaa ja viihdykettä muualta kuin kotoa? Miehetkin kuitenkin tuntuu etsivän parisuhdetta mutta onko se niin että siitä kuoritaan kermat päältä ja sitten kun vähän kyllästyttää tai riidellään niin alkaa vieras hameväki kiinnostaa?

Ja toki naisetkin pettää, en sitä sano todellakaan. Mulla on vaan usko jo loppu miehiin.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Heu 
Päivämäärä:   24.1.19 10:59:27

30 vuotta aviossa. Parempia ja huonompia kausia, parempia paljon enemmän. Itsellä vuosia sitten yksi lyhyt sivusuhde, miehestä en tiedä eikä kiinnosta. Iän myötä sitä ei ole enää niin mustavalkoinen, on armollisempi itselle ja toiselle, kum ymmärtää että elämä on monimutkaista. En voi sanoa etten päivääkään antaisi pois, aika monta päivää antaisin. Mutta kokonaisuutena avioliitto on ollut hyvä ja onnellinen, ihanat lapsetkin. Meillä riidellään yhä kun ollaan molemnat kiivasluonteisia, mutta nykyään riidat päättyy usein nauruun. Rakkautta ja ystävyyttä on kuitenkin aina ollut, vaikka tie välillä kuoppaisempi.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.1.19 11:05:31

Mikä ajoi Heu sut sivusuhteeseen? Miten ei voi kiinnostaa se että oma rakas on mahdollisesti uittanut m*lkkuaan vieraassa? Ja en millään pahalla tätä kysy vaan mielenkiinnosta.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.1.19 11:08:28

"oman suhteen intiiminä pitämisen edelle menee instagramissa tyrkkykuvien tykkäily. Onko miehiä jotka hakee sellaista aitoa uskollista suhdetta vai haluaako kaikki vain pitemmän päälle sitä silmänruokaa ja viihdykettä muualta kuin kotoa?"

Ottaa miehen joka ei ole somessa, niin ongelma ratkaisu :D Ei vaan. Eiköhän miehetkin halua aitoa kumppanuutta siinä missä naisetkin.

Muistan, miten mieheni aina kehui minua kauniiksi silloin, kun lapset olivat pieniä ja olin puolikuollut valvomisen ja imettämisen jäljiltä. Nyt kun katson valokuvia itsestäni tuolta ajalta, en kyllä tosiaan ole mitään silmänruokaa ollut :D Että kyllä se joku muu on ollut, miksi mies on rinnalla pysynyt ja vielä noin ilmiselviä valheita ladellut :D

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   24.1.19 11:10:04

"Toinen mitä olen miettinyt, kehuuko teidän miehet teitä kauniiksi vielä vanhempanakin? Huomaatteko että olette haluttuja? Vai onko sekin aina niin että alkavat toljottaa nuorempia sitten kun vanhempana tulee omalle vaimolle ikääntymisen merkkejä."

Kyllä kehuu. Olemme olleet pian 27 vuotta yhdessä, molemmille tullut lisää painoa parikymmentä kiloa viime vuosina, mutta eipä se seksielämään ole vaikuttanut mitenkään.

Välillä pohdin, että miten mieheni voi pitää minua haluttavana, mutta niinhän minäkin pidän häntä! Juuri tänään FB:ssä oli joku kuva jostain yltiöpumpatusta öljytystä miehestä, joka oli tarkoitettu juuri naisille. Mikään viisari ei värähtänyt, mutta kun ajattelen hieman möhömahaista miestäni, niin heti alkaa tekemään mieli :-).

Toisin sanoen seksikkyys, intohimo ja toisen haluaminen perustuvat paljon muuhunkin kuin vain ulkonäköön ja rasvaprosenttiin. Toki on miehiä, jotka ovat aina sen nuoremman perässä, niin on naisiakin, mutta suurin osa haluaa viettää aikaansa sen suunnilleen oman ikäisen kanssa.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: DD 
Päivämäärä:   24.1.19 11:15:30

Eikö aloittajan kannattaisi aloittaa miettimällä, miksi itse on pettänyt ja/tai kyllästynyt?

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.19 11:15:56

"Hyi hitto vie. Tuntuu että monet ovat nuorena todella rakastuneita ja onnellisia mutta neljänkympin tienoilla lapset saatua suhteisiin laskeutuu jokin kylmyys, aletaan erkaantua toisista ja alkaa pettämissotkut."

Ratkaisu: älkää tehkö lapsia, suhde pysyy hyvänä.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Drontti 
Päivämäärä:   24.1.19 12:18:38

Me olemme olleet yhdessä 21 vuotta ja olemme edelleen tosi rakastuneita. Tämä on molemmille ensimmäinen vakava suhde. Naimisissa ollaan oltu nyt 9 v. ja lapsi on 7 v. Meillä ainakin lapsi on vain vahvistanut suhdetta. Ja nyt kun alkaa olla iso, ei ole edes käytännön puolella mikään rasite suhteelle.

Uskon, että suhteemme onnellisuuden tärkein syy on se, että ajattelemme tosi paljon sitä, mikä tekee toisen iloiseksi ja näemme vaivaa toisen eteen. Emme muuten "hoida" suhdetta mitenkään, emme käy matkoilla tai treffeillä tai järjestä mitään parisuhdeaikaa tms. Annamme paljon tilaa toisen menoille ja harrastuksille ja töille ym. mutta sitten vastapainoksi nukumme edelleen kaikki yöt aivan kiinni toisissamme.

Ainakin itse ajattelen miestäni paljon silloin kun emme ole yhdessä, ja nimenomaan positiivisesti ja kaipaavasti, että onpas mulla käynyt tuuri kun olen saanut niin ihanan miehen.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Bjk 
Päivämäärä:   24.1.19 12:21:34

Tuttavapiirissä muutama pitkä (+15v) avioliitto. Lapsettomat pariskunnat edelleen onnellisia, ovat siis veloja. Yksi 2 lasta saanut pariskunta onnellinen, tosin molemmat tekevät paljon töitä sen eteen. Miehen ensimmäinen nainen, eli ei koskaan ole ollut mikään naistenmies. Pari kertaa ollut selkeästi ihastunut johonkin toiseen, muttei ole tehnyt mitään ja ihastus lopulta hävinnyt.

Toinen 2 lasta saanut pariskunta erosi isojen riitojen saattelemana, mies petti työkaverin kanssa ja sen jälkeen teki ex-vaimon ja lasten elämästä h€lvettiä. Nyt on kadonnut heidän elämästään.

Yhden lapsen saanut pariskunta onnellinen, mutta suhde hieman väljähtänyt. Ihastuksista tai pettämisestä en tiedä.
Toinen yhden lapsen saanut pariskunta erosi yllä kuvatulla tavalla, tosin mies ei pettänyt vaan siitä tuli juoppo.

Eli onhan näitä eri tarinoita. Itse en ole mennyt naimisiin, olen tavannut vain miehiä, joista ei ole isäksi (yrittävät nakittaa kodinhoidon minulle, eivät pidä lupauksiaan, kontrollifriikkejä jne) ja itse haluan lapsia. Alkaa tulla kiire, pitää varmaan hankkia yksin.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Lauda 
Päivämäärä:   24.1.19 12:32:47

Tässä kohtaa voisi muistuttaa, että tietenkin julkisuuteen tulee melkein pelkästään negatiivisia juttuja, ihmisiä kiinnostaa lukea niitä. Ei hyvistä suhteista kukaan jaksa kirjoittaa eikä lukea. Tästä johtuu se vääristynyt käsitys, että kaikki suhteet olisivat perseestä ja että kaikki pettävät. Järkeä saa käyttää...

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Heu 
Päivämäärä:   24.1.19 12:33:08

Hmm... mikä ajoi... ehkä joku kokeilunhalu, vieläkö on "markkinaa" lasten jälkeen, osui tielle mukava mies joka ihastui muhun, ehkä vaikeampi kausi omassa avioliitossa... en oikein muista enää, niin pitkä aika. Ei kestänyt kauaa kun tajusin etten tätä halua ollenkaan. Mitä mieheen tulee - ja en siis tiedä onko hänellä ollut muita vai ei - ei todellakaan häiritse jos on ollut. (tapasi ilmaista asia on muuten tosi karkea ja ruma) Kuten sanoin, elämään ja pitkään suhteeseen mahtuu vaiheita, mahtuu tarpeita ja hetkiä. Toista ei voi omistaa. Ja ajatus siitä että mun pitäisi olla kaikki jollekin ihmiselle tai että jonkun ihmisen pitäis täyttää kaikki mun toiveet ja tarpeet - ihan kamalaa jos näin ajattelisi. Mulla on paljon omia ystäviä, myös miespuoleisia, joita mun mies tuskin tuntee, ja hänellä on ystäviä, myös naisia, joita olen tavannut ehkä pari kertaa. Tämä on aina ollut täysin ok. Ja meillä saa katsella kauniita naisia, mä katselen komeita nuoria miehiä myös.
Uskoisin, että mitä epävarmempi on itsesään ja omasta kelpaamisestaan, sitä tiukemmin pyrkii kontrolloimaan toista ja toisen tekemisiä, keksii sääntöjä ja muuta. Tämä kuuluu toki nuoruuteen ja nuoruuden epävarmuuteen.

Mä olen tyytyväinen itseeni ja elämääni, tunnen olevani rakastettu ja arvostettu ja pyrin sitä samaa antamaan myös toiselle. Se on tärkeintä, eikä se jos joku joskus horjahtaa väärään sänkyyn. Ihmiset tekevät virheitä. Sitten vaan noustaan ylös ja jatketaan matkaa.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: ekku 
Päivämäärä:   24.1.19 15:34:30

Vajaa 30-vuotta yhdessä, ja ihan onnellisia ollaan :) Ja tiedän monta muutakin onnellista paria, joilla pitkät suhteet takana. Enemmän lapsettomia pareja, mutta osalla myös lapsia. Uskollinen olen ollut ja toivon ja uskon, että mieskin on ollut, mutta pienen syrjähypynkin voisin jopa antaa anteeksi.

Tunnen itseni halutuksi, mutta kauniina en ole koskaan itseäni pitänyt, enkä ole myöskään kaivannut sitä, että mies kehuisi minua kauniiksi. Itse kehun mieheni ulkonäköä välillä, mutta liian harvoin.

Ja muita on aina saanut katsella, kunhan se jää siihen ;) Itse varsinkin olen sellainen, että saatan kehua/ihastella vieraiden sekä naisten että miesten ulkonäköä, mutta se ei mitenkään tarkoita, että haluaisin suhteeseen heidän kanssaan.

Ja tokihan puoliso välillä ärsyttää, mutta en silti luopuisi.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   24.1.19 17:27:17

En ymmärrä miksi ihmeessä ei saisi katsella muita? Kuulostaa ihan muhamettilaiselta touhulta! Katselen mielelläni komeita miehiä, ja tietenkin mieheni katselee kauniita naisia. eikö se nyt ole ihan luonnollista? Herrajestas, eihän se nyt tarkoita että heti haluaisi ko tyyppiä panemaan!!
Jos nainen on tasapainoinen ja hänellä on hyvä itsetunto, hän kyllä kestää ilman mitään ongelmia että mies katsoo, jopa juttelee muiden naisten kanssa!
Sama toisinpäin.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   24.1.19 17:35:56

Lapsettomuus ja paljon seksiä. Sillä pysyy suhde virkeänä meillä.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: ´´ 
Päivämäärä:   25.1.19 09:15:14

Kyllä mullakin on mennyt usko näihin uskollisiin, perinteisiin suhteisiin.

Olin itse 15 vuotta seksiaddikti ja hain katkeamattomasti seksiseuraa netistä ja 99€ oli ukkomiehiä. Jokainen heistä sanoi, ettei kotona vaimo todellakaan uskoisi, että mies hakee avioliiton ulkopuolista seuraa. Vaimo oli nätti ja seksiä oli, mutta miehet halusivat jännitystä ja erilaista seksiä.

Ulkonäöltään oli ihan kilttiä insinöörilookia, komeaa ja iskämuottia. Oli todella pieniä lapsia, teinejä, ei lapsia. Yhden vaimo oli synnytyslaitoksella ja mä sen miehen kanssa hotellissa.

Näiden vuosien jälkeen en kyllä luota enää yhteenkään liittoon

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Leski 
Päivämäärä:   25.1.19 09:36:10

Asenteella voi nauttia rakkaudesta täysin siemauksin. Useinkaan siihen ei tule ryhdyttyä ellei ole pakko. Mieheni sairastui vakavasti ja kuoli saattohoidossa. Vietin lähes kaikki yöt ja päivät hänen loppuajastaan sairaalassa. Vuodet oli vierinyt itsestään selvyyksien kanssa eri peittojen alla nukkuen. Kun tuli viimeinen hetki suhteessamme oli hellyyttä ja rakkautta enemmän kuin vuosiin. Valitettavasti rakkaus ei paranna ja hän liukui minun ulottumattomiin. Joskus pitää valita mitä tunteita käyttää ja silloin anteeksi antaminen on hyödyllistä. Onneksi meillä ei saitauden alkaessa ollut selvittämättömiä asioita mutta se kaduttaa miten paljon enemmän läheisyyttä olisi voinut olla jo ennen sairastumista. Kaikki tekevät joskus virheitä ja tarvitsevat mahdollisuuden saada anteeksi.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.1.19 16:04:15

Miksi pitää olla suhteessa jos ei halua sitoutua yhteen ihmiseen?

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: MTOO 
Päivämäärä:   29.1.19 16:06:19

99 Prosenttia tietämistäni parisuhteista ei ole onnellisia.
SUURIN osa vonkaajista sinkkukautena on ollut VARATTUJA.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: B. 
Päivämäärä:   29.1.19 16:25:25

20 v yhdessä. Ei lapsia. Lapsiperheelliset ympärillä eroaa :D ja kehuu kyllä mies minua

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   29.1.19 20:30:46

Tää ei nyt oo mikään vastaus kysymykseen, mutta oon välillä miettinyt samaa. Ihan rehellisimmiltäkin vaikuttavat miehet saattaa olla vaikka mitä lieroja. En kovin hyvin tiedä miten näitä edes tunnistaa, vain kahden ihmisen kohdalla oon ollut varma, että voin heihin luottaa ja se saattaa johtua siitä, että he ovat vähän samanlaisia avoimia ihmisiä kuon itsekin olen.

Yhdessä dokkarissa myös sanottiin, että joulunaika on kanssa tuottavimpia bordelleille, kun perheenisät käy pienellä irtiotolla perhejuhlan vastapainoksi. Vaimot kuulemma luulevat, että mies käy yhdellä lähipubissa ja sitten palaa avaamaan lahjoja lasten kanssa kotiin..

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.19 20:38:47

Liityn nyt seuraan sanomaan että en usko. Minulle on valitettavasti kehittynyt jonkinlainen miesviha. Niin tunteettomia, empatiakyvyttömiä, puhtaalla ja kylmällä logiikalla ja laskelmoinnilla toimivia he tuntuvat olevan ja sen laskelmoinnin suistaa raiteiltaan korkeintaan miesten oma sukupuolielin ja testosteroni joka ajaa miehen kuin miehen naurettavuuksiin.

En usko että kukaan mies kykenee aitoon empatiaan, puhtaaseen rakkauteen tai vilpittömään välittämiseen. Jotain pieniä häivähdyksiä näistä ehkä voivat kokea etäisesti.

En usko että miehillä on positiivisia eettisiä arvoja vaan se kovuus ja kylmyys voittavat aina.

En myöskään usko että mies kykenisi rakastamaan naista, huumassa kyllä osaavat olla hetken joka väljähtyy ja loppu on laskelmointia sen suhteen että jäädään jotta taataan itselle säännöllinen seksi, taloudellinen apu ja status.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.19 20:42:57

Hups ja jatketaan vielä. Tässäkin ketjussa monta naista kertoo onnellisista suhteistaan. Voin sanoa että ne teidän miehenne yrittävät selkienne takana kaikkia mahdollisia naisia. Te ette vain tiedä tai huomaa. Viehättävänä naisena olen itse kokenut sellaisen määrän seksuaalista häirintää pariskuntien onnellisilta miespuoliskoilta ikähaarukassa 80-25 että kukaan näiden vaimoista tai kumppaneista ei uskoisi. Jos on sinkkunainen niin siinä on kohde testata omaa viehätysvoimaa ja kouria. Näin ajattelee 99% miehistä.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.19 20:53:08

Mahdottomuudelta tuo aloitus kuulostaa näin miehenkin näkökulmasta. Tuollaista haettu jo vuosikausia, mutta vain yhdellä ehdolla. Se, että nainen ei ikinä pääse ykköseksi. Ja samaa odotettaisiin toisinkinpäinkin, että naisella olisi ns. oma elämä. Tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä ongelmalta, vaikka sitä ongelmaa ei juuri luulisi olevan.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.2.19 13:14:58

Hyi yök miten voi ajatella noin kuvottavasti. En varmaan edes pystyis harrastaan seksiä kuin oman kumppanin kanssa. Enkä halua. Kaikkiin parisuhteisiin ihmiset tyytyykin.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Onnellinen 
Päivämäärä:   21.2.19 13:22:56

Mä koen olevani hyvässä parisuhteessa. N. 10 vuotta yhdessä, ei lapsia.

Meillä molemmilla on omia harrastuksia, joihin menee välillä runsaastikin aikaa. Kuitenkin vietämme aikaa myös yhdessä. Arkisin yhdessäolo on usein esim. tv-ohjelmien katselua lähekkäin, mutta käydään myös lenkillä yhdessä, mökkeillään ym. Seksiä pari kertaa viikossa. Mieheni on minusta komea ja miehekäs, hän taas vaikuttaa edelleen pitävän minua seksikkäänä. Riidellään harvoin, mutta kun riita tulee, niin sekin saadaan puhuttua selväksi.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 13:25:23

Nykyihminen on saanut leffoista ja somesta kuvan että suhteen täytyy olla tietynlainen, täydellinen. Kun arki ei enää olekaan sitä jatkuvaa ilotulitusta, luullaan että suhteessa on jotain vikaa ja lähdetään etsimään sitä "täydellistä" miestä.

Meillä ei koskaan ollut mitään tajunnanräjäyttävää huumaa. Intohimoa toki, muttei mitään rakkauskuplaa. Yhdessä nyt 35v.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   21.2.19 13:37:21

Tässä on nyt 25 vuotta jo tutustuttu toisiimme ja kyllä meillä hyvin menee. Sehän ei tarkoita sitä, että kaikista asioista pitää olla sama mieltä jne. Meillä on sen takia kaksi telkkaria, että kumpikin saa katsoa omia ohjelmiaan, jos päällekkäin sattuu jne.

Eihän sitä enää 25 vuoden jälkeen mitään vaatteita revitä toistemme päältä, mutta seksi on antoisaa kumminkin. Ei kai tuo kiihko nyt mikään onnellisuuden mittari voi olla? Minulle onni on pitkälti turvallisuuden tunnetta ja mukavaa yhdessä oloa ja tekemistä.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.19 14:42:00

Ikää 44, neljä lasta, yhdessä oltu lukioajoista. Kaikkea näihin vuosiin mahtuu, mutta halu selvitä kaikesta ja jatkaa yhdessä auttaa. Tykätään edelleen viettää aikaa kaksin ja intiimielämä on loistavaa :)

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.19 14:50:57

Itse en haikaile alun intohimon perään. Toki ei enää harrasteta seksiä joka päivä saati kahdesti päivässä, mutta laatu on kyllä parantunut merkittävästi, kun opittu, mistä toinen tykkää. Itse tarvitsen sitä luottamusta ja tunnetta myös, ei riitä pelkkä fyysinen vetovoima.

Tosin meillä vasta 10 vuotta takana, pikkulapsiaikaa eletään, että onhan tässä taatusti vielä vaikeuksia edessä. Itsellä ainakin helpottaa se, että olen äärimmäisen sitoutunut enkä tosiaan kaipaa sitä ensi-ihastumisen epävarmuutta, joten en edes mieti muuta kuin omaa miestä. Paljon pystyy tekemään ongelmien kohdatessa, jos molemmat vaan haluavat.

  Re: Onko olemassa onnellista suhdetta? Usko mennyt.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   21.2.19 15:12:56

Elämästä ei kukaan voi antaa takeita. Jotkut meistä uskaltavat siitä huolimatta rakastaa, toiset antavat pelon hallita ja ovat mielummin yksin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.