Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.18 17:25:22

Saako verokortista jotenkin pois tuon että vuositulot jaetaan joka kuulle, ja ylimenevästä osasta menee se lisäprosentti? Minulla on nyt sellainen tilanne, että olen opiskelija, ja tulot ovat pienet (<10t/vuosi), mutta tulevat parin kuun aikana. Tulorajana on siis noin 13t, ja kun palkka on vaikka 2000e kuussa, tavallinen veroprosentti (4 %) menee vain puolesta palkasta, ja lopusta menee 30 %.

Saako tuota muutettua jotenkin niin että verokortti "älyäisi" että vuoden tuloja ei pidä jakaa joka kuulle, vaan että olisi vain yksi raja?

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: Kep 
Päivämäärä:   14.12.18 17:26:18

Valitset vaihtoehdon B verokortistasi

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.18 17:26:24

Siinä on vaihtoehdot A ja B, rasti se vuositulorajan mukainen kohta B.

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.18 17:30:37

Ei ole enää aata ja beetä vaan pelkästään vuosituloraja.

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.18 17:36:16

Kyse on tämän vuoden verokortista, eli kaiketi ne A ja B vaihtoehdot vielä on? Tuossa verokortista jonka olen sähköisesti saanut ei ole mitään raksijuttuja tai edes kohtaa mistä sen näkisi, mutta olenhan saattanut sen laittaa tilatessa.
Homma on sinänsä vähän haastava kun olen töissä kaverille joka tekee ensimmäistä kertaa palkkalaskelmia, ja hän ei itsekään ole ihan perillä jutuista, en tiedä johtuuko tuo lisäprossan meneminen minusta vai hänestä.

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: Alaisesta 
Päivämäärä:   14.12.18 17:37:15

Muutosverokortissa ei ole mitään kk-tulorajoja...

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   14.12.18 17:38:19

Et voi vaihtaa kesken vuoden ennakonpidätystapaa. Alkuperäisellä valinnalla mennään koko vuosi.

  Re: Verokortti, kk-raja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.18 17:38:46

"Lähettäjä: Alaisesta