Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.12.18 02:14:27

Miten on onnistunut tukien saaminen? Onko onnistunut yrityksen pitäminen pystyssä? Oletko päässyt takaisin "yrittämään"? Ja jos et, niin miten on elämä jatkunut? Eläkkeellä? Työntekijänä muualla?

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   14.12.18 05:17:18

Juuri palaan töihin pidemmältä sairauslomalta. Yritystä pyörittänyt pätevä sijainen ja itse ollut Kelan rahalle. Ei mitään ongelmaa kun maksanut itselleen kohtuullista yeliä jonka perusteella kelan raha lasketaan.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.12.18 07:19:18

Yel ja vakuutus.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.12.18 07:25:57

Parhaat rahat sairaslomalla. Yritys pyörii ilman minuakin.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.12.18 08:05:38

Olen yksin yrittäjä jonka osaaminen perustuu hyvin henkilöpersoonaan ja pidempään kokemukseen.

Reilun kuukauden saikulla sijainen (alalle vasta valmistunut) teki kerran-pari viikossa pakolliset työt. Kokenut kolleega jeesas parissa jutussa, mutta niistä mulle jäänyt penniäkään. Pääasiasa että asiakas oli tyytyväinen.

Nyt ois edessä jos suostun leikkaukseen noin puolen vuoden saikut ja ehkä kuntoutuminen, ehkä ei. Tätä yritys ei kestä.

Keskeytymisvakuutus ei korvaa kun on työperäinen ongelma. Jos olisi onnettomuus korvaisi.

Yel maksaa mun kulut, mutta firmassa on isot kiinteät kk-kulut (tilavuokra yms). Kaikki pätevät tyypit pyörittää omaa firmaa, ja itse olen nähnyt kun tein kolleegalle hieman hommia hänen äitiyslomansa aikana kuinka asiakkaita siirtyi suoraa mulle. Ei kovin kivaa, mutta en mä voi niille sanoa että "te olitte mun kaverin asiakkaita, se on nyt palannut töihin niin menkää sille takas". Heillä on firmassa kolme työntekijää, joten se äitiysloma oli mahdollinen (+kaveri teki kaikki sunnuntait duunia).

Mun suunnitelma on kouluttautua uudestaan, jonnekin alalle jossa ei ole pakko olla yrittäjänä ja joka ei ole niin raskas mun kropalle.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.12.18 15:17:53

Kiitos kaikille jo vastanneille. Löytyykö lisää?

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   14.12.18 15:20:21

Isäni oli yrittäjä mutta tienasi "joskus ja jouluna". Sai sitten loukkaantumisen vuoksi pitkän sairasloman ja tienasi paremmin mitä vuosiin :D Saikin sitten eläkkeen sairaslomansa lopuksi kun oli sitä ja tätä vikaa kropassa.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: Boom 
Päivämäärä:   14.12.18 15:56:43

Ihan normaalisti itse ainakin olen saanut päivärahan Kelasta, ei mitään ongelmia.
Ollut leikkauksia (niveliä) joten pitkät sairikset siinä. Hommat hoiti alihankkija, meillä on sellainen tukirinki.

  Re: Joku yrittäjä jäänyt pitkälle sairaslomalle?

Lähettäjä: Ilje 
Päivämäärä:   14.12.18 17:56:44

Heitän tähän samaan kysymyksen, onko sillä väliä että yritys on ollut sivutoimena pitkään ja ei ole vielä ollut mitään tuloja, eli en ole maksanut mitään työntekijän maksujakaan. Nyt olisi pikkuhiljaa tarkoitus jäädä muista töistä pois, ja panostaa yritykseen, mutta kestää kuitenkin aikaa vielä ennen kuin rahaa alkaa tulemaan niin että toivottavasti pääsee ottamaan itselle jotain palkkaa. Mutta jos sattuu jotain ennen kuin on maksanut yhtään vakuutuksia/eläkemaksuja ja mitä näitä nyt on, niin saako silloinkin KELAlta jonkun perusturvan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.