Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.10.18 08:40:31

Mulla on isohko myooma kohdussa ja yhtenä hoitovaihtoehtona tarjottiin embolisaatiota. Eli kohtuvaltimon kautta tukitaan myooman verenkierto. Onko kellään täällä kokemuksia toimenpiteestä? Olivatko kivut kovat ja oliko hoidosta apua?

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   19.10.18 11:33:05

Tuosta ei ole, mutta avoleikkauksella poistettu 8cm myooma ja toivuin nopeasti.

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: Hertta 
Päivämäärä:   19.10.18 12:52:27

Onko myooma kiinni kohdun sisällä, limakalvojen välissä vai kohdun ulkopuolella? Itsellä poistettiin myooma hysteroskopiassa kohdun sisältä ja se oli helppo toimenpide. Nyt on tosin kasvanut uusia myoomia kohdun ulkopuolelle, mutta niitä on hankalampi poistaa ja toivotaan, että ei kasva liikaa. Lasta myös toivotaan, mutta kuulema toi ulkopuolella oleva myooma ei haittaa sitä.

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: Pinokkio 
Päivämäärä:   19.10.18 12:58:04

Tungen kans tähän keskusteluun ja kiinnostaisi että minkälaisilla oireilla teille on todettu/löydetty myooma?

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: linnikka 
Päivämäärä:   19.10.18 14:31:09

Hellvetilliset vuodot, kivut ja anemia, hb putosi 145 alle sataan. Vatsan ultralla löydettiin.

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   19.10.18 15:05:41

Ei mitään oireita, löydettiin tavallisella gynekologikäynnillä.

Itselläni poistettiin viitisen myoomaa samalla kertaa, suurin tosiaan yli nyrkin kokoinen. Kaikki olivat kohdun ulkopuolella. Ovat uusineet, mutta eivät tällä hetkellä häiritse elämää tai lapsensaantimahdollisuuksia. Kohdusta olen varautunut luopumaan lähivuosina, koska se on ainoa keino estää uusien tulemista.

  Re: Kokemuksia embolisaatiohoidosta myooman hoidossa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.10.18 17:14:26

Minulla on kohdun sisällä. Oireina olivat alkuun kierron lyheneminen ja vuodon runsastuminen. Väsymystä, tihentynyttä virtsaamisentarvetta ja painontunnetta lantion alueella. Siinä vaiheessa kun lopuksi kävin gynellä olin jo itse varma että myooma tmv sieltä löytyy.

Hoidoksi on nyt ehdotettu ensin lääkehoitoa ja sitten joko embolisaatio tai leikkaus. Tosiaan tuo embolisaatio kiinnostaa, ilmeisesti ei paljon tehdä vielä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.