Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: @@ 
Päivämäärä:   18.10.18 19:58:30

Tänä kesänä ensi kertaa törmäsin moiseen hääkutsussa, ei lapsia häihin.
Minun lapset on jo isoja siis sinänsä sillä ei ollut väliä, mutta myönnetään oli jotenkin tylsää kun ei ollut niitä pikku-ihmisiä juhlavaateissa helpottamassa jäykkää tunnelmaa.
Miksi näin, voisiko joku valaista asiaa, miksi lapset eivät ole toivottuja vieraita häihin?

  Re: Ei lapsia häihin.

LähettäjäMiuku 
Päivämäärä:   18.10.18 20:00:34

Pääosin koska nykyvanhemmat ovat surkeita kasvattajia ja pirjopetterit saavat tehdä mitä lystäävät. Sitä kirkumista ja muuta kauhukakarointia ei kukaan täyspäinen häihinsä kaipaa.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.10.18 20:01:10

Jos eivät mahdu joko tiloihin tai ohjelmaan. Jos siellä vaikka ryypätään tai naidaan. Tai morsmaikku ei pidä lapsista. Jokainen tyylillään, ja aikuisten juhlat voivat olla hauskat. Toisaalta, kaikki eivät pääse paikalle, jos lapsia ei saa mukaan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 20:01:35

Varmaan siksi, että vierasmäärä rajallinen ja halutaan juhlia aikuisten kesken. En minäkään lapsia kutsuisi omiin juhliin (ihan senkään takia että sitä riehumista ja kiljumista ei jaksa katsoa ja kuunnella).

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.10.18 20:03:28

No, mun tuttavat tietävät, että jos eivät itse komenna, niin tietyssä vaiheessa minä komennan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.10.18 20:03:32

Ymmärrän lapset joissain perinteisissä maalaishäissä jonne mahtuu koko suku ja puoli kylää. Ravintolahäissä tila on rajallinen ja ihan ymmärrettävää, että kutsutaan mieluummin aikuisia. Oma lapseni on kaksivuotias ja parit viime juhlat ovat olleet lapsettomat. Ja arvaapa mitä, ei haittaa yhtään! Ihana päästä kuehen kanssa jonnekin kaksistaan, parhaimmillaan häät ovat vielä sen verran kaukana, että pitää jäädä hotelliin yöksi.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.18 20:20:52

Minuakaan ei lapsettomat häät haittaa yhtään. Ihanaa kun voi sen tekosyyn turvin jättää menemättä.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   18.10.18 20:21:47

Meillä olisi mahtunut myös lapsivieraat mutta pidettiin lapsivapaat häät. Vieraita oli 36, jos olisimme kutsuneet kaikki lapset, olisi vierasmäärä paisunut lähes 50 ja vanhin olisi ollut tokaluokalla eli pieniä lapsia. He ovat ihania toki. Tämä olisi vain kasvattanut budjettia ruokailun osalta plus lapsille olisi varmaan pitänyt järkätä jotain pientä tekemistä. Halusimme juhlia läheisten kanssa, aika moni olisi joutunut lähtemään lasten kanssa kotiin illan aikana eli pieniksi olisivat juhlat jääneet. Meillä oli toki alkoa tarjolla mutta eivät ne silti olleet mitkään ryyppäyshäät. Yksi pariskunta jätti tulematta ja ei siinä mitään, ymmärsin hyvin. Kaikki muut pääsivät tulemaan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   18.10.18 20:35:42

Ei lapsia häihin -keskustelusta tulee aina mieleen vanha keskustelu ht.netissä asiasta, missä muistaakseni juuri ketjun aloittaja oli hyvinkin loukkaantunut, kun hänen lapsiaan ei haluttu parin x häihin.

Hän kommentoi asiaa näin: ”Kyllä meillä vaan juhlitaan aina perheen kanssa.”

Ja melkein ensimmäinen vastaus oli: ”Teillä sitten varmaan otetaan lapset mukaan firman pikkujouluihinkin.”

Naurattaa oikeasti vieläkin :D

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.10.18 20:47:38

Ymmärrän hyvin lapsettomat häät: jos sattuu sopiva lähipiiri niin niitä tenavia on puolet häävieraista ja äkkiä käy niin, että se lasten hyysääminen vie kaiken huomion häiden juhlimiselta. Varsinkin jos juhlapaikka on sen sorttinen, ettei lapsia saa erilliseen tilaan touhuamaan erillisen palkatun lastenvahdin kanssa.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.18 21:01:21

Haluavat minimoida kustannukset ja kutsua vaan aikuisia niille paikoille jotta saavat paljon häälahjoja

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   18.10.18 21:05:09

Lapset voidaan kieltää senkin takia että jos lapsivieraat sallittaisiin niin paikalle tulisi joku kauhukakara. Vähän sama kuin se että häistä voidaan tehdä alkoholittomat sen takia ettei se yksi sukuun kuuluva alkoholisti pilaa koko juhlia.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.10.18 21:05:34

Meillä oli tänä kesänä lapselliset häät. Omia ei ole, mutta kavereilla ja suvulla on. Kaikki lapset käyttäytyivät, kavereiden lapset lähtivät päivällisen jälkeen kotiin kun vanhemmat jäivät juhlimaan.

En ymmärrä mitä haittaa lapsista olisi ollut.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 21:09:07

Meillä kun on häät tässä vasta tulossa ja ikää molemmilla 30+ niin laskeskelin juuri, että kutsutuissa on 60 aikuista ja 20 lasta :D Kyllähän ravintolahäissä säästäisi, jos lapset rajaisi pois, mutta jokainen perhe päättäkööt omasta puolestaan, millä kokoonpanolla haluavat tulla.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   18.10.18 21:11:32

Meille ei olleet lapset tervetulleita, koska ei tykätä lapsista ja haluttiin juhlia rennosti aikuisten kesken.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.10.18 21:14:41

Meidän häät oli lapsettomat, pl. Sisarusten lapset, jotka oli kutsuttu - hekin kaikki vähintään yläkouluikäisiä. Jos oltaisiin kutsuttu kaikkien kutsuttujen alaikäiset lapset, vieraita olisi ollut yli 60 lisää ja 90% näistä lapsista oli silloin alle kouluikäisiä ja puolet meille täysin vieraita eli ei oltu koskaan heitä tavattukaan. Budjetti olisi kasvanut melkoisesti ja juhlatila ei olisi riittänyt, eli meille tärkeitä ihmisiä olisi jäänyt kutsumatta vieraiden lasten tieltä.

Häälahjojen toivossa ei kutsuttu yhtään ketään, kuten joku aiemmin vihjaili, että siksi kutsutaan vaan aikuisia.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   18.10.18 21:52:09

Olemme hyvin lapsirakas pariskunta. Haluamamme hääpaikka oli tietyn kokoinen, ja meillä oli vaikeaa miettiä kutsuttavia. Lopulta päädyimme ratkaisuun,jossa sukulaisten lapset oli kutsuttu, ystävien ei.

Olemme myös itse olleet häissä vieraina, johon meidät oli kutsuttu vain pariskuntaa (meillä nykyä lapsia) ja oli ihanaa päästä irrottelemaan ilman heitä. Otimme siis nuo tilaisuudet parisuhteenhoitoiltoina, aikaa keskittyä toisiimme ja toki myös ystäviimme.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.18 22:13:12

Meilläkin oli lapsettomat häät, vaikka lapsi rakkaita ollaan ja meilläkin on lapsi. Häät olivat iltajuhlat vähän haastavassa paikassa ja lapsista olisi tullut äkkiä 30 henkeä lisää. Toivottavasti kovin moni ei mieltään pahoittanut.

Olimme viikko takaperin itsekin lapsettomissa häissä, mikä oli melkoista luksusta juhlia ihan kahdestaan kerrankin.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   18.10.18 22:22:01

Joo ei ollut meidänkään häihin lapsilla tulemista. Siksi että henkilömäärä olis paisunut yli puolella, tila oli rajallinen ja kallioinen merenrannalla. Ei haluttu, että kenenkään mukulaa etsitään rantavedestä illan päätteeksi. Yksi pariskunta jätti tulematta, eivät saaneet teini-ikäisiä lapsiaan hoitoon, heh!

Ei sinänsä lapset häissä haittaa mua vieraana. Eikä niiden puuttuminenkaan harmita, tai varsinkaan tee häistä tylsiä. Jokaiset häät on omanlaiset.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   18.10.18 22:44:24

Hyvin käyttäytyvät lapset ois tervetulleita. Vaan kun miehen serkkujen lapset on kasvattamattomia hirviöitä...

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 22:54:07

Häät pidetään kerran elämässä (okei jotkut pitää useammat) mutta ei sitä yhtä ja ainutta päivää halua pilata siihen että siellä rääkyy äpärät miten sattuu. Joku äpärä tai useampi vie koko päivän huomion, piklaa fiiliksen, kiljuu ja mökää. Mielummin EI jos saa valita. Ja hääparin kuuluu olla kekipisteenä ei kakrujen. Kakrut voi jäädä kotiin kiukkuamaan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   19.10.18 00:51:04

Viivalla jääny lääkkeet ottamatta...

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . . . 
Päivämäärä:   19.10.18 02:14:13

Lapsettomat häät on kätevä tapa karsia oikeat kaverit ja ystävät hyvän päivän tutuista. Jos joku jättää lasten kutsumattomuuden vuoksi tulematta, ei tälläinen henkilö olisi vilpittömän iloisesti halunnut hääparin päivää juhlistaa vaikka ne lapsetkin olisi kutsuttu.

Jokainen tekee omista häistään juuri sellaiset kuin halua, moukkamaista vierailta rääviä vieraslistaa

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.10.18 06:20:59

Itseäni häiri, että häissä oli puheita ja lapset alkoi höpöttään päälle. Itseäni olisi kiinnostanut kuulla se puhe, eikä sen lapsivieraan höpötystä.
Itse järjestän lapsettomat häät, niin ei tarvitse vieraiden toisten vieraiden lapsista kärsiä.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.18 06:49:06

Onko monellakin se ajatus, että lapset on pakko ottaa mukaan, jos ne on kutsuttu? Jos kerran on kiva "nauttia kaksin lapsettomissa häissä". Kaverihäihin en ottaisi pientä lasta mukaan, vaikka se olisi kutsuttukin.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Just näin 
Päivämäärä:   19.10.18 07:49:01

Itse järjestin vieraattomat häät, oli ihan super luksusta!
Ja jos joskus järkkäisin oikeat hääjuhlat, ei olisi lapsilla asiaa paikalle. Just katoin uusimman Neljät Häät jakson ja voi sitä iloa kun se yksi lapsi rääkyi koko näytetyn seremoniapätkän ajan.

  Re: Ei lapsia häihin.

LähettäjäLumipuku 
Päivämäärä:   19.10.18 07:58:59

Miksi mennä naimisiinkaan JOS lapset ovat heti alkajaisiksi liikaa????????????????????

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: jåpå 
Päivämäärä:   19.10.18 08:45:48

Lähettäjä: -goldenangel-
Päivämäärä: 18.10.18 22:57:50

Sitten kun minä menen naimisiin, niin meidän häihin saa lapsetkin tulla.

T; Tuleva Rouva

Eiksun o pitäny mennä jo moneenki otteeseen? Ihan noin muistaakseni oot sitä useinki täällä julistanu...

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.10.18 08:57:13

Meidän häihin kutsuttiin sukulaisten lapset ja kavereiden kutsuun ei erikseen lasten nimiä laitettu mutta saivat toki tulla jos hoito ei järjestynyt.
Yksikään lapsi ei kiljunut, riehunut tai parkunut, ainakaan en itse huomannut. Sen sijaan olivat suloisia tanssilattialla juhla-asuissaan, antoivat keskustelun aihetta hiljaisempiin hetkiin, lähtivät kotiin kakun jälkeen niin että ihan kehtasivat ryypätä ne ihmiset jotka nyt välttämättä halusi.
Lapset ei pilannut yhtään mitään, pari jurrista tuttua kyllä alkoi ottamaan pattiin sitten yöllä.

Silti en ole ikinä loukkaantunut siitä jos meidän lasta ei kutsuta juhliin, mennään mielellään kahdestaan miehen kanssa, ja jos ei hoito järjesty niin sitten ei voi mitään, toinen menee molempien puolesta :)

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.18 09:04:45

Mä ajattelin että vois tehdä kompromissin ja juhlia lapset mukaanlukien ruokailuun asti, mutta ruuan jälkeen vain aikuisten kesken. Eli nm 15 v ja ylöspäin.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   19.10.18 09:05:52

"Varmaan siksi, että vierasmäärä rajallinen ja halutaan juhlia aikuisten kesken."

Tämä. Tässä muutaman vuoden sisällä olen käynyt viidet häät juhlimassa ja kaikki ovat olleet lapsettomia. Eivätkä hääparit mitään lapsivihaajia ole olleet, vaan ihan mm. tilojen rajallisuudesta johtuen, ja siitä, ettei tarvitse keksiä lapsille sopivaa tekemistä. Eikä tosiaankaan ollut tylsää tai jäykkää, vaan ihan mahtavat juhlat olivat kaikki järjestäneet! :)

Itsekin pidin yhdet vähän isommat kekkerit tänä kesänä ja ne olivat myös lapsettomat. Poikkeuksena siskoni vauva, joka oli tuolloin alle kuukauden ikäinen, joten oli toki tervetullut, eikä hänestä mitään haittaa ollutkaan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.10.18 09:19:09

Lumipuku, eivät kaikki naimisissa olevat lapsia halua

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: mielikuva 
Päivämäärä:   19.10.18 09:21:35

Häitä on niin monenlaisia. Suurin osa olettaa häiden olevan perinteinen, suurehko sukujuhla jossain seuraintalolla maaseudulla. Ja sen pohjalta toki ymmärrettävää että ne lapsukaiset halutaan ottaa mukaan.

Hääjuhla voi kuitenkin olla muutakin. Se voi olla vihkiminen jossain erikoisemmassa paikassa, kosteat juhlat yökerhossa, prätkäreissu johonkin kauemmas ja bileet heavymetallin tahtiin, gourmet-illallinen taidemuseossa tai jotakin muuta vastaavaa jonne lasten ei ole turvallista tulla tai joka voisi olla heille äärettömän tylsä ja kurja kokemus.

Mä olen aikanaan ollut ensimmäisen kerran häissä n 12-vuotiaana eikä minulle ole jäänyt traumoja siitä ettei aiemmin otettu mukaan. Eipä vielä tuolloinkaan ne seuraintalo-tansshäät jäkkinä pönöttävine vieraineen ja autojen takakonteilla tankkaamassa käyneine setineen kovin mieltäylentävät olleet.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   19.10.18 09:28:31

"Läähettäjä.
Päivämäärä18.10.18 20:20:52

Minuakaan ei lapsettomat häät haittaa yhtään. Ihanaa kun voi sen tekosyyn turvin jättää menemättä."

Toivottavasti sulle tällä asenteella ei edes kovin usein tulisi hääkutsuja.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.18 10:07:38

Tämä tuntuu olevan monen mielestä vain joko tai ja aina se toinen on ehdottomasti kamalasti väärin.

Omat lapset ovat päässeet osallistumaan kummien ja lähisuvun (setä, eno) häihin, muista ne on jätetty kyydistä ja juhlittu kaksin. Omiin häihin oli lapset tervetulleita, enkä ole tainnut olla yksissäkään hääjuhlissa, jonne ei myös lapset olisi olleet tervetulleita. Enkä myöskään sellaisissa, joissa kenenkään lapsista olisi ollut häiriötä. Silti mulla ei ole tarvetta roudata niitä mukana joka paikkaan ja eikä vaikeuksia ymmärtää, että joku voi haluta lapsettomat häät. Ei edes kiinnosta että miksi.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.18 10:12:41

Monella pitopalvelulla lapset syövät ilmaiseksi, joten ei ole kustannuskysymys.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: nihilisti 
Päivämäärä:   19.10.18 10:13:57

Kyllähän se on parempi niin että on lastenkutsut erikseen ja sitten aikuisten juhlat erikseen.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   19.10.18 11:12:54

Lapsettomat häät siksi, että oli tarkoitus bilettää oman vanhan kaveripiirin kesken kunnolla. Kaikilla on jo lapsia ja tavataan harvoin, joten näin saatiin mahdollisuus keskittyä juttelemaan ja juhlimaan kunnolla yhdessä. Lisäksi paikka oli sellainen, että siellä oli jyrkkää kivikkoa ja vesikin aivan vieressä, joten vanhemmat säästyivät myös vahtimiselta. Yksikään vanhempi ei perunut häitä siksi, ettei lapsia saanut ottaa mukaan. Päinvastoin, olivat tyytyväisiä. Tosin, oli mukana yksi 1 kk vanha vauva, jota ei vaan voinut jättää kotiin. Mutta häntä ei tarvinnut vahtia, pysyi nätisti vaunuissa.

Mielestäni tämä lapsia/ei lapsia on ihan hääparin oma valinta ja heille suotakoon se, että järjestävät juuri oman näköisensä juhlan.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: nacicniu 
Päivämäärä:   19.10.18 11:27:28

Itse en juurikaan lapsista piittaa. En ole mikään lapsivihaaja ja seurustelen myös lasten kanssa. Töissäni olen tekemisissä lasten kanssa ja jostain syystä lapset pitävät minusta. Itse en vain koe oloani kovin rennoksi ja mukavaksi lasten seurassa. Siksi en halua lapsia tuleviin häihini. Haluan itse voida ottaa rennosti edes sen osalta.

Ja joku ehdotti että halutaan mahdollisimman paljon vieraita ja lahjoja. Juuei, mä en halua mitään lahjoja. Nytkin ihan liikaa kaikkea. Sama juttu suurimmalla osalla ystävistäni. Lahjoja harva kaipaa. Vieraita kyllä haluan mahdollisimman paljon, ystäväpiiri on minulla ja miehelläni todella laaja.

Ja jos joku ei siksi tule, että lapset pitäisi saada mukaan, niin se on heidän ongelma. Olisi kyllä ihme, koska jokainen ystäväni tietää asenteeni ja ovat sen muuten hyväksyneet. Lapset ovat tervetulleita esim. ratsastamaan poneillani kun sovitaan tai kun paistetaan lettuja mökillä jne. Mutta häät ja isommat juhlat on minusta kivempi viettää aikuisporukalla.

Ja moni kuvitteleet että lapsivapaat häät tarkoittaa jotain orgioita, jos puhutaan että ei ole lapsille sopivaa ohjelmaa. Itse miellän sen niin, että lapsilla voisi olla tylsää, eivätkä ymmärtäisi ohjelmaa. En itse pidä juurikaan puheista, mutta ne on hyvä esimerkki ohjelmasta, jota lapset ei vaan ymmärrä ja siksi alkavat höpöttää puhujan päälle, koska eivät jaksa kiinnostua. Ei silti, harva aikuinenkaan jaksaa pidempiä puheita kuunnella. Tuo nyt esimerkkinä ohjelmasta, joka ei ole niin lapsi yhteensopiva, mutta ei ole silti mikään striptease-esitys.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.10.18 11:40:51

"Monella pitopalvelulla lapset syövät ilmaiseksi, joten ei ole kustannuskysymys."
Syövätkö ne lapset lattialla, vessassa tms. paikassa eivätkä pöydän ääressä muiden kanssa?

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.18 11:53:50

Minusta tämä on ihan jokaisen parin oma valinta.
Monissa häissä on tullut käytyä ja monia tapoja nähtyä, mutta kyllä lapsettomat kekkerit on ollut niitä parhaita.
On kuitenkin aina niitä vanhempia joille se oma juhliminen menee lasten edelle ja sitten siellä vielä puolen yön aikaan nuokkuu penkeillä niitä pikkulapsia joiden vanhemmat ottaa vielä sen yhden juoman ja tanssivat vielä yhden tanssin. Niitä käy kyllä todella sääliksi.
Ja sitten tuokin että osa vanhemmista jotenkin olettaa että ne lapset voi vaan päästää juhlapaikalla irti, eikä niistä tarvitse sen jälkeen huolehtia. Sitten ne ipanat juoksee ja huutaa siellä räkä poskella koko illan.
Oma kompromissini on se että lapset saa olla paikalla klo 20 saakka, mutta tämän jälkeen ilta jatkuu aikuisten kesken. Ihan siis k18 meiningillä. Häämme ovat tammikuussa ja olemme tästä jo tuleville vieraille kertoneet ja ainoastaan miehen sisko tuo lapset vihkimiseen ja syömään, muuten kaikki ilmoittaneet että tulevat ilman lapsia kokonaan. Meillä on miehen kanssa kaksi pientä lasta ja he osallistuvat vihkimiseen ja kuviin jonka jälkeen lähtevät jo hoitajan kanssa pois.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   19.10.18 11:58:43

Miehen kanssa, kun on häistä puhuttu, niin ollaan päätetty rajata lapset ulos. Yhden perheen lapset on niin käytöstavattomia ja sieltä niitä tulisi jo kuus rellestämään, etten halua niitä pilaamaan päivää ja olisi tökeröä rajata vain tietyn perheen lapset pois, joten siitä johtuu kaikkien lasten pois jäänti.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.10.18 13:21:09

Meillä oli lapsettomat häät. Isot suvut molemmilla ja paljon kavereita myös, joten kyse oli puhtaasti vierasmäärän rajoittamisesta. Monilla serkuilla on 3-4 lasta, joten vierasmäärä olisi äkkiä ollut kestämätön. Nyt päädyttiin ratkaisuun, että kummipoikani (2v) ja kavereiden/sukulaisten sylivauvat olivat tervetulleita. Silti vieraat juuri ja juuri mahtuivat juhlapaikalle. Meidän pitopalvelulla lapset olisivat syöneet puoleen hintaan, mutta ei siitä ole paljon apua, kun ei mahdu tuoleja riittävästi pöytien ympärille.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.18 13:30:02

Syy lapsettomiin häihin tietyissä piireissä on nykylasten täydellinen kasvattamattomuus.
Piireissä missä lapset kasvatetaan, ja lapset osaavat käytöstavat siinä missä vanhemmatkin, ei lapsivapaita häitä ole tarvetta järjestää.
Näissä piireissä ei myöskään ole pelkoa siitä, että kukaan örveltää alkoholin kanssa. Toki niissä piireissä myös on alkoholismia, mutta ne alkoholistit osaavat pitää sen alkoholismin piilossa kun ovat juhlissa.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   19.10.18 14:24:32

Meidän häissä oli lapset mukana. Silloin niitä ei vielä ollut kaikilla mahdollisilla, joten hyvin mahtuivat sekään enkä huomannut mitään häiriötä. Vanhemmat lähtivät niiden kanssa sitten ajoissa pois.

Meidän pieni on ollut yksissä häissä, siellä oli hääparin samanikäinen myös, enkä olisi niin pientä vielä jättänyt mihinkään.

Seuraaviin häihin lähdetään sitten miehen kanssa kahdestaan, vaikka oliskin lapset tervetulleita.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   19.10.18 18:17:22

^ Vaikka ihan vaan siksi, ettei sulle ja muille juopoille riitä.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   19.10.18 18:46:52

Meillä oli lapsivapaat häät. Ihan tarkoituksella. Haluttiin aikuisten bileet. Alkoholia, tanssia, juhlittiin ja saunottiin aamuun asti. Jotkut sitä paheksui, mutta ihan sama. Ei kukaan jättänyt kuitenkaan tulematta. Ja varmasti edelleenkin toteuttaisin aivan samalla tavalla. Mä voin juhlia niiden lasten synttäreitä ja mitä lie niiden kanssa vaikka joka vuosi, mutta häihin en heitä kuitenkaan halunnut. Ei mitään sen ihmeellisempää.

  Re: Ei lapsia häihin.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   19.10.18 18:50:23

Ja siis ei kai ne lahjat mikään juttu häissä ole? Eikö idea ole, että hääpari tarjoaa valitsemilleen ihmisille hauskan, ihanan, romanttisen, whatever juhlan? Ei siinä hääpari taida paljon saamapuolelle kyllä jäädä taloudellisesti..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.