Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 11:24:55

Eivät pahemmin enää ole tekemisissä ja mies vieläpä itse jätti tämän eksänsä. Olivat noin 7 vuotta yhdessä ja kerkesivät toki siinä välissä tehdä kaikkea yhdessä. Ja se hiertää minua nyt. Miksi minua häiritsee, että miehellä on ollut elämää ennen minua? Onhan minullakin ollut eksä ja muita satunnaisia miehiä. Miten tästä järkyttävästä mustasukkaisuuden tunteesta pääsee eroon?

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Liikka 
Päivämäärä:   18.10.18 11:29:22

Kasvamalla aikuiseksi ja hankkimalla itsetunnon.
Sinun pitää kasvattaa mukavuusaluettasi, jotta pääset eroon epävarmuudesta.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.10.18 11:31:15

Kestämällä ja järkeilemällä.
Muista ettet koskaan, mitenkään saa antaa tämän vaikuttaa sinun ja miehen väleihin ja muista ettet siirrä näitä tunteita mieheen tai kiukuttele asiasta.
Kaikki on sinun korviesi välissä, epävarmuutta, normaalia, mutta ahdistavaa. Menee ohi kun osaat päästää irti.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Fakta 
Päivämäärä:   18.10.18 11:38:19

Normi sennu.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: nihilisti 
Päivämäärä:   18.10.18 12:03:14

Antamalla lapikasta itselleen.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.10.18 12:07:45

Siksi, että rakastat miestä ja olet mustasukkainen ihmiselle jota hän on aiemmin rakastanut.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.10.18 12:11:28

Hiertävätkö miestäsi asiat mitä sinä olet tehnyt exiesi kanssa?

Kasva aikuiseksi.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 12:34:28

Miestä ei kyllä pätkääkään hierrä ne asiat mitä olen eksäni kanssa tehnyt. Hän osaa olla aikuisempi ja pystyy keskustelemaan myös minun tekemisistä eksäni kanssa kun hän ymmärtää ja hyväksyy, että minullakin on ollut elämää ennen häntä. Meillä on kuitenkin ikää 28v niin en tiedä miksi olen näin kenties lapsellinen ja epävarma.
Miehelle en kiukuttele asiasta, mutta olen hänelle kerran maininnut ajatuksistani.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   18.10.18 12:34:49

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta.
Vapauta miehesi.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   18.10.18 12:37:26

Mieti sitä, että jos miehesi alkaisi syytellä sinua samasta asiasta?

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   18.10.18 13:44:27

Sinulla taitaa olla myös todella huono itsetunto. Ja sehän ei todellakaan kohene siitä, että kiukuttelet miehen existä, karkotat vain toisen luotasi.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.18 18:04:17

Onneksi olen pitänyt nämä tunteet sisälläni enkä kiukuttele miehelle tästä.
Tämä onkin varmaan osittain juurikin itsetunto kysymys. Normaalisti minulla on kyllä hyvä itsetunto, mutta nyt jotenkin alitajunnassani olen kait kateellinen miehen eksälle, koska hänellä oli pitkät ja paksut hiukset sekä hän oli ihan hyvässä kunnossa. Mies sanoo, että eksä ei ollut luonteeltaan sellainen nainen kenen kanssa olisi halunnut olla ja minä olen juuri sellainen reipas ja touhuava nainen kuin hän haluaa rinnalleen. Kaiken pitäisi olla hyvin, mutta minä murehdin miehen eksää, joka ei edes vaikuta meidän elämään mitenkään ja mies ei häntä kaipaa ollenkaan.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   18.10.18 18:09:06

On kahdenlaisia mustasukkaisia ihmisiä.

On niitä, jotka oppivat sitä hallitsemaan. Kestävät ja järkeilevät ja yrittävät kaikkensa pitääkseen sen ruodussa sekä pyrkivät pääsemään siitä eroon.

Ja on niitä, jotka menee sen mustasukkaisuuden mukana.
Jälkimmäiset ovat niitä, jotka muuttuvat sairaalloisen mustasukkaisiksi ja pilaavat että parisuhteensa, myös mielenterveytensä.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä[rose] 
Päivämäärä:   18.10.18 20:26:56

Lähettäjä: Fakta
Päivämäärä: 18.10.18 11:38:19

Normi sennu.

No ei tuo kyllä normaalia ole

En mä oo ikinä ollu mun miesystävien existä mustis. Eikä ole häirinnytkään

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Miuh 
Päivämäärä:   18.10.18 20:29:59

Mustasukkaisuus on tapa kontrolloida ja dominoida. Joskus se on äänetöntä ja toisinaan johtaa vakaviin tekoihin.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   18.10.18 20:31:50

Sulla on sairaan huono itsetunto. Ei normi nainen tommosia mieti.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   18.10.18 20:38:49

"olen kait kateellinen miehen eksälle, koska hänellä oli pitkät ja paksut hiukset sekä hän oli ihan hyvässä kunnossa."

Eli olet kateellinen naisen ulkonäöstä? Et niinkään esimerkiksi siitä että heillä on sinun kuvitelmissasi ollut parempi suhde tai kommunikointitaidot, vaan sinua häiritsee että naisessa on piirteitä joita sinä toivoisit itsellesi?

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.10.18 20:42:27

No kyllä täällä kaikki nyt vähän ylireagoi... Ei tuo nyt niin vakava asia ole!

Jos aloittaja tiedät itsekin, ettei tuossa tunteessasi ole mitään järkeä, niin anna olla. Ehkä se menee ihan ajan kanssa ohi. Älä ainakaan stalkkaa tätä eksää somessa tai muuta, muuten vain ruokit kateellisuutta.

Sinulla ei ehkä ole niin hyvä itsetunto (vielä). Kyllä se siitä :)

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: nihilisti 
Päivämäärä:   19.10.18 01:02:07

Sama: Eli toisinsanoen miehesi on vihervassari mokuttaja kun on kerran ulkkiksen kanssa ollut, miksi edes seukkaat moisen mädättäjän kanssa? Ettet vaan kuitenkin olisi salaisesti vähän suvakkih*ora itsekin?

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.10.18 05:30:53

Mä estin somessa miehen exän (mieskään ei enää näe sen profiilia somessa), koska olin varma, että se stalkkaa meitä ja kehitteli jopa feikkiprofiilin stalkatakseen. Myöhemmin tajusin, että se oli vain mieheni mielikuvitusta, se on välillä vainoharhainen. Mutta mieheni eksä on kyllä niin kiero ja ilkeä, että olisi voinut tehdäkin sellaista.

Laitoin eston myös siksi, koska mua häiritsi se, että mies edelleen puhuu exästään ja on exälleen myös vihainen. Suorastaan raivoaa. Mistä se kertoo?? Kymmenen vuotta sitten erosivat. Kerran se yritti ottaa myös eksäänsä yhteyttä, se oli oikeastaan viimenen niitti ja laitoin tuon eston. Mieheni mieli on joskus epävakaa, eli en ihan aina voi luottaa häneen. Eli paljon parempi kun eivät tiedä mitään toisistaan. Piilotin myös osoitteemme, eli se ei näy missään netissä.

Missään tekemisissä ei ole onneksi oltu eikä törmätty missään, vaikka ollaan kaikki hevosihmisiä. Mutta silti tuo exä ottaa mua päähän, miehen vihasta huolimatta. Olis kiva päästä tästä tunteesta eroon mutta en tiedä miten.

Mua myös ärsyttää suunnattomasti, että mieheni exä on hyvä ystävä mieheni edellisen vaimon kanssa (on ei-suomalainen kuten miehenikin). Eli ne on jostain syystä "löytäneet toisensa". Ihan un mun ympärillä olisi joku salaliitto käynnissä. Tyhmää paranoijaa varmaan, mutta en voi tälle mitään.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   19.10.18 07:06:30

Mua on aina suhteen alkuvaiheessa häirinnyt eksät ihan tolkuttomasti. Tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä tai logiikkaa. Mutta varsinkin jos nainen on ollut se jättävä osapuoli niin olen ajatellut, että mies olisi exän kanssa jos vain voisi. Lisäksi tietysti vertasin eksää itseeni ja ajattelin, että mies vertailee myös ja löytää minusta kaikenlaisia puutteita eksään verrattuna. Nykyisen eksää seurasin somessa ja netissä lähes maanisesti, mikä kyllä myös hävetti niin paljon, etten miehelle olisi edes kehdannut kertoa asiasta.

Nykyään en edes mieti eksää enää, kestän jopa sen jos tähän törmätään kadulla. Mutta olen varma, että jos aloittaisin uuden suhteen, niin olisin taas sen alussa todella mustasukkainen eksistä.

Tämä on siitä hassua, että olen itse vielä tosi hyviä ystäviä yhden eksäni kanssa ja tiedän, ettei meidän välille voisi enää koskaan tulla mitään romanttista. Onneksi mies ymmärtää tämän myös.

Juu, tunteet eivät ole loogisia...

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Rölli 
Päivämäärä:   19.10.18 07:15:22

Jo 28v. :) aika aikuistua.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.10.18 07:25:13

Mulla oli aluksi samaa, se menee kyllä ajan kanssa ohi :-) olin mustis lähinnä siitä, kun miehellä ja eksällään oli takana niin pitkä suhde ja miehen sisarukset ja vanhemmat olivat tietysti hyviä ystäviä tämän eksän kanssa, vielä eron jälkeenkin.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: 26V 
Päivämäärä:   19.10.18 09:28:27

Itse olin aluksi myös "mustasukkainen" miehen eksästä, tai ehken mustasukkainen mutta pelkäsin että mies olisi mieluummin tämän eksänsä kanssa. Tähän johti se, että mies erehtyi sanomaan minulle siitä kuinka olisi halunnut jatkaa aikoinaan eksänsä kanssa (vaikka eksä oli miestä pettänyt ja perään vielä jättänyt).

Koin, ettei mies varmasti minua rakastaisi noin paljon. Koin myös olevani rumempi ja huonompi, vaikken koskaan ollut nähnyt tästä eksästä kuin muutaman kuvan!

Nuo tunteet menivät kuitenkin ohi ja nyt ne tuntuvatkin aivan hölmöiltä ajatuksilta.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   19.10.18 10:10:10

Jos ärsyttää miehen entinen elämä, niin hakekaa sellainen peräkammarin poika, jolla ei varmasti ole "entistä" elämää, ei exiä, ei lapsia.

Menneisyyttä EI VOI MUUTTAA.

Mielestäni se entinen elämä opettaa, kehittää ihmistä. Se, jonka nyt tunnette on kaikkien niiden entisten elämäntapahtumien summa. Hän ei olisi sellainen ihminen, jos hän ei olisi ollut naimisissa, suhteissa. Sanotaan näin, että mies oppii olemaan, kun hänellä on vähän elämää takana;)

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   19.10.18 10:11:21

Niin, kun asiaa oikein ajattelee niin onhan se eräänlaista takautuvaa pettämistä, että miehellä edes on mitään eksiä ja edellisiä suhteita.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Kala 
Päivämäärä:   19.10.18 10:11:46

Kauan pojan erosta? Kauan oli yksin? Kauan olette olleet yhdessä?

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.10.18 10:14:13

Silti mulla on kai vapaa oikeus vihata miehen eksää, joka oli selkeästi idiootti?
Ei kai mies nyt kymmentä vuotta muuten vihaisi häntä?

Jos vain voisin, niin peruuttaisin jälkikäteen heidän avioliittonsa! Inhottaa ajatella, että mieheni on ollut sen lehmän kanssa naimisissa.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.18 10:20:38

Minä en ole ollut varsinaisesti mustasukkainen, mutta lähinnä miehen exä ottaa päähän siksi että oli hyvin dominoiva ja vieläkin yhteisen lapsen takia pystyy pompottamaan miestä ja tämän sukua.
Ainut missä myönnän mustasukkaisuuden on se että tämä nainen tuli "vahingossa" raskaaksi kun oli jättänyt pillerit kertomatta miehelle silloin kun suhteensa oli ollut jo loppumetreillä ja me taas miehen kanssa olemme yrittäneet lasta kauan eikä ole tullut. Kummassakaan ei kuitenkaan mitään vikaa pitäisi olla. Jotenkin tuntuu väärältä että lapsi jota mies ei halunnut sai alkunsa niin helposti, mutta meillä ei tärppää millään.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.10.18 14:32:11

Todella tervettä. Not.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.18 14:47:50

"Jotenkin tuntuu väärältä että lapsi jota mies ei halunnut sai alkunsa niin helposti, mutta meillä ei tärppää millään."

Järkyttävää skeidaa!!! Onneksi ette saa lapsia.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.18 14:59:11

"Lähettäjä...

Päivämäärä19.10.18 14:47:50

Järkyttävää skeidaa!!! Onneksi ette saa lapsia."

Olisi kiva tietää mikä tuossa on skeidaa? Jos tarkoitat tuota ettei mies halunnut lasta, niin ei halunnutkaan exänsä kanssa. Nykyään toki lapsi on rakas ja tärkeä. Myös minulle kun vuosia ollut jo elämässä.
Mutta sinun onneksesi näyttää että yhteistä emme tosiaan saa.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   19.10.18 15:00:57

Eiköhän se ihan normaalia ole naisilla et existä ei niin välitetä :D toiset on mustasukkasempia kuin toiset, kai siitä eroon jollain tasolla pääsee kun oppii kunnolla tuntemaan ja arki pelaa. Joillakin siihen menee kymmenen vuotta ja joillain vuosi.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: 12345 
Päivämäärä:   19.10.18 21:25:52

Mulla sama vika, mua häiritsee todella paljon mieheni ex. Jos näen sen naisen edes vilaukselta niin sydän alkaa jyskyttää. Ja mulla ikää jo 38v :)

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Rouva 40v 
Päivämäärä:   19.10.18 21:41:19

Ottamalla miehen jolla ei juuri ole exiä.. olet hänen keskiönsä. Näitäkin onneksi on.

  Re: Miksi minua häiritsee miehen eksä?

Lähettäjä: Pöpö 
Päivämäärä:   19.10.18 21:51:59

Minä olen monen miehen exä ja olen toiminut aina jättäjänä. Miehien uudet puolisot ovat olleet hiukan mustasukkaisia, mutta eivät koskaan syyttä.
Siis todellakaan en olisi exiini enää pitkällä tikullakaan siinä mielessä koskenut, mutta olen saanut exien kännipuheluita tai muita yhteydenottoja ja tunteiden paljastuksia vielä vuosia suhteemme päättymisen jälkeen ja vaikka exät eivät näistä tiedä olen kuullut, että ovat mustasukkaisia ja nimenomaan minusta.
Tilanne siis ei ole ollenkaan ollut sellainen, että miehieni exät olisivat hirmuisia mustasukkaisia pirttihirmuja, vaan heillä on vain se tietty naisen vaisto ja se on ollut kokoajan oikeassa, vaikkakaan mitään ei ole tapahtunut välillämme exieni kanssa koskaan.
Kun sinulla on tuollaisia tuntemuksia, exä voi hyvinkin olla vielä läsnä siellä miehesi mielessä ja vaistoat sen.
Useimmiten kuitenkin naiset jatkavat eron jälkeen matkaansa ja löytävät uuden puolison, joten miehen exä harvoin on sinun todellinen uhkasi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.