Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   17.8.18 18:47:17

Asutteko tai oletteko asuneet vuokralla omakotitalossa tai jopa ihan paikassa, jossa voi pitää hevosia? Mistä olette löytäneet ilmoituksen?

Aloin pohtimaan, kun olen jo pidempään etsinyt rivitaloa tai omakotitaloa vuokralle, mutten meinaa saada edes rivaria kun niistä on niin kova kilpailu. Olisi lottovoitto löytää joku hevostila, jonka voisi sitten myöhemmin rahatilanteen salliessa ostaa omaksi :D

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   17.8.18 19:19:47

Olen asunut parissakin sellaisessa paikassa.

Ekaan paikkaan ilmoituksen löysin netistä -muistaakseni tori.fi. Toinen paikka oli silleen et katselin sitä tyhjillään olevaa taloa ohi kulkiessani ja lopulta selvitin kuka sen omistaa ja soitin omistajalle.
Kolmas paikka oli sukulaisen ja nykyinen löytyi kaverien kautta kun facessa kyselin asiaa omalla seinälläni.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   17.8.18 19:54:35

Laitoin ilmoituksen paikallislehteen ja toisen puskaradion kautta

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Läski 
Päivämäärä:   17.8.18 21:42:28

Parhaillaan asutaan omakotitalossa vuokralla.
Hevosia tässä ei tosi mahdu pitämään.
Tai mahtuisi mutta tiloja ei ole valmiina niille.
Ihan vuokraovi.com sivulta löyty.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: zxz 
Päivämäärä:   17.8.18 22:07:12

Tuttujen (=hevostuttujen) ja tutuntuttujen kautta löytyneet kaikki kolme paikkaa joissa olen ollut vuokralla. Kun on suosittelijoita (tuttava tai edellinen vuokranantaja) niin on huomattavasti helpompaa löytää paikkoja. Suosituksen saamiseen ei näissä okt/hevospaikoissa riitä vuokranmaksu vaan paikoista on pidettävä huolta.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   17.8.18 22:20:10

Ihana kuulla että muut ovat sellaisia paikkoja löytäneet! Suosituksia mullakin on ja ilmoituksia pitkin facebookkia ja toria, mutta tosiaan edes rivitalo asuntoa en ole onnistunut löytämään.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.18 22:25:41

Vuokrasin joskus pidempiaikaisesti okt:n joka oli lomaringissä tms mökkimajoitusvälityksessä. Kiva talviasuttava n 90m2 järven rannassa. Vuokra oli kohtuullinen pitkällä sopparilla. Hevosia siihen ei tietysti saanut.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   18.8.18 00:32:52

-, saitko miten vuokran neuvoteltua kohtuulliseksi?

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.18 01:54:06

Työnantaja hankki että sai minut tulemaan komennukselle ja sain hevosen mukaan. 7 hevosen talli mutta vain yksi heppa oli.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   18.8.18 11:48:52

Pisteellä on käynyt hyvä tuuri! :)

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.18 12:00:45

Putte, kävin tapaamassa omistajaa. Oli ihan tyytyväinen.

  Re: Asutteko vuokralla omakotitalossa?

Lähettäjä: Unelma maalla 
Päivämäärä:   18.8.18 12:39:48

Asun vuokralla sukulaisten omistamassa talossa. Itse asukas menehtyi 5 vuotta sitten ja minut houkuteltiin asuttamaan jäljelle jäänyttä vanhaa taloa (lämmitys, puutarhan hoito) "vähäksi aikaa" etteivät paikat menisi ihan rempalleen. Tilanne oli silloin niin hyvä että pääsin lähtemään. Silloin oli jo hevonen kaupungissa vuokrapaikalla ja koska asuminen vanhalla tilalla osoittautui oletettua mukavammaksi, tehtiin vuokrasopimus ja tilan myynti jäi tulevaisuuteen. Hevonen muutti pihaan ja toinen kaveriksi.
Välillä huolettaa, kauanko tässä saadaan olla jos tila päätetään myydä. Sen takia olen tehnyt investoinnit hevosiin niin, että saan kaiken mukaani jos lähtö tulee. Siirtotalli ja muoviaitaukset vaihtaa paikkaa. Tarhat tein joutomaalle ryteikköön. Suku osallistui salaojitusprojektiin, koska samalla saatiin ruma savinen puska osaksi pihaa. Siihen saa vaikka rakennettua jotain tulevaisuudessa joten kaikki on hyötyneet vuokraamisesta.

Olen vuokrannut paria taloa aikaisemminkin, toinen löytyi oman lehti-ilmoituksen avulla ja toinen torista. Nämäkin vuokrasin halvalla ja sillä ehdolla, että laitan paikkoja kuntoon tulevaisuuden myyntiä varten. Vuokranantajat maksoivat remonttitarvikkeet sekä puutarhan istutukset. Tykkäsin todella paljon, kun sain suunnitella ja laitella paikkoja vapain käsin. Molemmista vuokranantajista tuli ystäviä, kun nähtiin niin usein paikkoja suunnitellessa. Ikävä jäi sekä taloja että vuokranantajia :D

Jos valmis, helppo ja huoleton elämä maalla houkuttaa niin ensiksikin sellaista ei ole olemassa ja toiseksi ei kannata vuokrata vaan ostaa oma. Vuokraokt:ssa on niin paljon riskejä mitä voi hutiloida pieleen - törkeät vuokranantajat voivat maksattaa myös vuokralaisella vuokran päälle paikkoja joiden tietävät hajoavan, on kokemusta esim hajoavasta putkistosta mistä ei informoitu ollenkaan ennen kuin itse kysyin - ja koin sen aika vastuulliseksi pitää toisen omasta huolta. Tärkeintä on se että on hyvät suhteet vuokranantajaan, niin ongelmat hoituvat yhdessä. Niitä tulee, se on varma asia :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.