Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Diih 
Päivämäärä:   17.8.18 14:35:15

Minulla olisi rokotteresepti ja aika varattu työterveyteen, mutta tajusin että kiire tulee saada kaikki kolme rokotetta ennen häämatkaa.

Rupesin stressaamaan että tuleeko siitä käsi kipeäksi? Ei olisi kiva että hääpäivänä käsi olisi jumalattoman kipeä. Sain juuri jäykkäkouristusrokotteen ja siitä ainakin tuli käsi kipeäksi. Pitäisikö jättää vaan rokottamatta? Matkakohde ei mikään erityisen riskialtis, mutta työterveydessä kuitenkin suosittelivat joskus ottamaan.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.18 14:39:03

Ei kai se kipu nyt päivää kauheesti enempää kestä. Kai sekin vähän vaihtelee milloin kättä rupee sattumaan. Rokottaessa on kuitenkin sekin mahdollisuus.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.18 14:39:28

Riippuu ihmisestä. Älä jännitä kättä niin ei välttämättä tule. Mulla ei ole ikinä tullut mistään rokotteesta käsi kipeäksi, sillä osaan olla rento.

  Tuleeko hepatiittirokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   17.8.18 14:41:02

Minulle ei tullut, mutta ei voi mitenkään tietää, miten kukin yksittäinen ihminen rokotuksiin reagoi. Sinun pitää vain kokeilla itse.

  Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Hupia 
Päivämäärä:   17.8.18 15:08:30

Mulla meni ohjeiden mukaan A- ja B- hepatiittirokotesarjassa useampi kuukausi. Ilmeisesti ette siis ole heti häiden jälkeen lähdössä matkalle? Voi siitä pientä arkuutta ja jäykkyyttä tulla käteen, mutta kyllähän sen kestää.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   17.8.18 15:09:03

Itselläni oli olkalihas illan kipeänä

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   17.8.18 15:38:08

Mulla tuli aivan järkyttävän kipeäksi. Rokotteen antanut terveydenhoitaja teki siitä lopulta haittailmoituksen ja kieltäydyin jatkorokotteista...

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.8.18 16:08:19

Ensimmäisen ja viimeisen rokotteen välillä on 6kk, eli oletko siis vasta puolen vuoden päästä lähdössä reissuun ja meinaat jättää kaikki rokotteet ottamatta?

Mulle pistettiin rokotteet töissä, ensimmäinen ennen työpäivän alkua. Koski ja kirvelsi kun aine meni sisään, myöhemmin en enää edes muistanut koko asiaa. Eli hetkellinen kipu. Seuraavat kaksi meni kivutta. Rokotteessa ilmeisesti joku apuainen joka herkästi aiheuttaa kivun ensimmäisellä kerralla. Toiseen kertaan on jo vähän toleranssia.

Teinille pistettiin myös lasten rokotteet, hänellä ei tuota kipua ollut ollenkaan.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.18 16:12:18

Mulla on tullut kaikista rokotuksista tähän mennessä. Vaikka olen ollut rentona.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   17.8.18 17:14:18

...kaksi ensimmäistä rokotetta antaa tarvittavan suojan.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   17.8.18 17:34:04

Mulla tuli kipeäksi ja vähän heikoksi pariksi päiväksi, mutta ei se häirinnyt elämää eikä estänyt tekemästä mitään. Kättä ihan ylös nostaessa käsi oli jäykkä ja kipeä. Muuten arkuus tuntui lähinnä kun olkapäätä paineli ja muksi, mutta mitäpä sitä painelemaan ellei ole tällainen masokisti

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: fff 
Päivämäärä:   17.8.18 17:36:33

Riippuu tosiaan ihmisestä. Minulla oli kipeä muutama min pistoksen jälkeen, mutta siinä se.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   17.8.18 17:46:49

... ja * on saanut joko yhdistelmän tai B-hepatiittirokotteen, todennäköisesti yhdistelmän. Eli kahden jälkeen on jo jonkinlainen suoja matkaa varten.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   17.8.18 18:52:48

Milloin olet siis lähdössä? Ota ne kaksi ekaa, ja käyt sen vikan sitten matkan jälkeen?

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Hoitaja 
Päivämäärä:   17.8.18 20:53:31

Käsi voi tulla kipeäksi, tai sitten ei. Mitä rennompi olet rokotustilanteessa, sitä vähemmän sattuu.

Jäykkäkouristusrokote on usein sellainen joka kipeyttää käden. Twinrixissä on myös 1ml rokoteainetta, eli ihan hyvä määrä. Käsi saattaa olla kipeä, ja jäykkä, mutta harvemmin niin kipeä että menoa haittaisi. Kahdesta rokotteesta saat suojan matkalle, ne voi ottaa kuukauden välein. Kolmas, elinikäisen suojan antava tehoste 6kk ensimmäisestä annoksesta.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Diih 
Päivämäärä:   17.8.18 22:00:18

Matka on jo 18.9..

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Wilma 
Päivämäärä:   17.8.18 23:47:00

"Twinrix Adult voidaan antaa myös kolmena annoksena kuukauden kuluessa. Tätä rokotusohjelmaa voidaan käyttää vain aikuisilla, jotka tarvitsevat nopean suojan (esim. kaukomaille matkustavat). Ensimmäinen annos annetaan ennalta sovittuna päivänä. Loput 2 annosta annetaan 7 ja 21 päivän kuluttua ensimmäisestä annoksesta. Neljättä annosta suositellaan 12 kuukauden kuluttua.

1. annos: sovittuna päivänä
2. annos: 7 päivää myöhemmin
3. annos: 21 päivän kuluttua ensimmäisestä annoksesta
4. annos: 12 kuukauden kuluttua ensimmäisestä annoksesta"

Pakkausselosteen mukaan käy näinkin. Mulla ensimmäisen annoksen jälkeen oli käsivarsi arka, toisen ja kolmannen jälkeen ei tullut mitään.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   18.8.18 07:57:22

Mä sain sen yhdistelmän, eikä tullut mitään tuntemuksia. Punkki rokotus tuntui enempi.

Ja yhdistelmässä ainakin tulee suoja jo kahden rokotteen jälkeen ja se kolmas tuo sit sen about elinikäisen suojan.

Täytyy kyl sanoo että ihmeen myöhään oot tän homman kans liikenteessä jos häämatka jo 18.9 ja vasta nyt heräät tähän. Ja hepatiittin voit kyllä saada vaikka kotimaassa, että se on oikeesti ihan hyvä rokote olla olemassa.

  Re: Tuleeko hepatiitti-rokotteesta käsi kipeäksi?

Lähettäjä: Diih 
Päivämäärä:   18.8.18 08:05:26

Tuli vaan puheeksi toisen käynnin yhteydessä. Matkakohde Euroopassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.