Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Eikai kukaan sisäl 
Päivämäärä:   11.7.18 21:23:44

Savuttomuus mainitaan aina kun vuokralaiset hakevat kämppää. Hyvä tottakai ettei polta, nutta miksi se on asunnon kannalta tärkeää. Kukaan ei nykyisin varmaan sisällä polta? Tunnen monia jotka polttavat esim ruokatauolla tai illanustujaisissa muttei muuten. Olisiko heillä vaikea löytää asunto tai lopetettava tuo huvisauhuttelu.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.18 21:24:23

kyllä nykypäivänäkin poltetaan sisällä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Mmmmmm 
Päivämäärä:   11.7.18 21:27:30

No minä ainakin huvisauhuttelijana sanon aina ja kaikkialla etten polta. Kun en polta työpaikalla tai vuokrakämpän läheisyydessäkään vaan lähinnä esim terassilla ollessa.

Ja kyllä, ihmiset polttaa sisällä, varsinkin talvisaikaan. Siitä se syy.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Eikai kukaan sisäl 
Päivämäärä:   11.7.18 21:28:19

Hmm. Niin kai sitten. Itse muistan että joskus 80-luvulla vielä joissakin kodeissa kavereilla näin, mutta sen jälkeen en ole törmännyt.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   11.7.18 21:29:58

Jos tupakoi parvekkeella, vaikka ovi kiinnikin, niin se käry todellakin kulkeutuu sisään asuntoon.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.7.18 21:48:32

Se tupakan löyhkä tarttuu vaatteisiin ja ylipäätänsä polttajaan itseensä. Niistä se leviää asuntoon ja pinttyy joka paikkaan.

Jos vuokraisin asunnon tupakoitsijalle, haluaisin häneltä useamman kuukauden vuokraa vastaavan takuuvuokran ja vuokraa pyytäisin vähintään 200€/kk enemmän mitä savuttomalta. Asunto pitäisi kuitenkin vähintään puhdistuttaa ammattilaisen toimesta tai jopa remontoida. Helpompi jos tarvittavat rahat on peritty jo etukäteen. Eivätpähän ainakaan jää saamatta.

On myös nähty niitä, joiden on pakko ennemmin ostaa tupakkaa mitä maksaa laskunsa. Tämänkin takia tupakoitsijoiden on hankalampi löytää asuntoa.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   11.7.18 21:55:43

Tupakoitsijat ovat tyhmiä ja haisevat pahalta. Kuka sellaisen haluaisi asuntoonsa?

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.7.18 21:56:21

Moni on niin torvelo että tosiaan polttaa sisällä, tai parvekkeella ovi auki... Ja naapureita voi parvekesauhuttelu ainakin häiritä.

Itseään voi kyllä asuntoasioissa kutsua savuttomaksi jos ei ikinä kotona polta, vaan vain baarissa tms. työpaikalla tauolla sosiaalisista syistä. Turha tästä on saivarrella. OLeellista on se, mitä siellä asunnossa tehdään.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Eikai kukaan sisäl 
Päivämäärä:   11.7.18 21:56:22

Minulla ollut nyt usean vuokralainen joka nähtävästi tupakoi partsilla. Lähdössä, eikä loppukatselmuksessa kyllä ollut mitään hajuja tms sisällä. Ja minulla on tarkka nenä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   11.7.18 22:00:32

"Jos vuokraisin asunnon tupakoitsijalle, haluaisin häneltä useamman kuukauden vuokraa vastaavan takuuvuokran ja vuokraa pyytäisin vähintään 200€/kk enemmän mitä savuttomalta. Asunto pitäisi kuitenkin vähintään puhdistuttaa ammattilaisen toimesta tai jopa remontoida. Helpompi jos tarvittavat rahat on peritty jo etukäteen. Eivätpähän ainakaan jää saamatta."

Melkoista ylireagointia :'D

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   11.7.18 22:00:45

”Se tupakan löyhkä tarttuu vaatteisiin ja ylipäätänsä polttajaan itseensä. Niistä se leviää asuntoon ja pinttyy joka paikkaan”

Höpö höpö, johan on taas jutut! Tunnen useammankin tupakoijan eikä heidän kotonaan haise miltään.
Ehkä joku vanha ketjupolttaja on asia erikseen, mutta sellaisia harvemmin edes tapaa.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   11.7.18 22:01:39

^oho, mulla jäi alku kopioimatta. Tuossa ei siis ollut kyse edes asunnossa polttamisesta :D

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   11.7.18 22:01:43

No ettei ne tosiaan polta sisällä

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Huli 
Päivämäärä:   11.7.18 22:06:48

Anoppi polttaa parvekkeella mutta parvekkeen ovi ilmeisesti aina auki. Edellinen kämppä haisi samalta kuin basrit silloin kun niissä sai tupakoida. Muutti uuteen asuntoon ja kyläilimme siellä kun hän oli asunut siellä muutaman viikon. Uusi asunto haisi jo silloin todella vahvasti tupakalta.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: helga 
Päivämäärä:   11.7.18 22:11:03

Tupakan haju pinttyy niihin ihmisiin joilla on muutenkin hygienian kanssa ongelmia. Meidän naapurissa asui tällainen vanha juoppo ja hänen ominaishajunsa oli yhdistelmä vanhaa viinaa, tupakkaa, likaa ja hikeä. Jos ihminen haisee ihan kuolemalle niin silloin yleensä haisee se asuntokin ja vaatii täyden remontoinnin ennen kuin sinne voi kukaan muuttaa. Käytiin joskus katsomassa asuntoa jossa oltiin tupakoitu vuosikymmeniä ja vaikka asunto oli ollut useamman kuukauden tyhjillään niin silti tupakan haju oli sellainen että meinasi taju lähteä.

Valitettavasti on paljon ihmisiä jotka tupakoivat sisällä. Meidän rapussa on henkilö joka tupakoi ikkunasta ulos. Paha vain että meidän juuri uusitut ilmastointirööreillä varustetut ikkunat päästävät savut ylempiin asuntoihin. Asutaan vanhassa umpikorttelissa ja saa olla todella kova puhuri ennen kuin meillä sisäpihalla tuulee. Näin ollen savu jää hetkeksi pihalle pyörimään ja kulkeutuu kätevästi muihin asuntoihin.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   11.7.18 22:24:04

Olen polttanut sisällä ikkuna auki, ja ennen muuttoa poltin vaan ulkona. Vuokranantaja ei huomannut mitään, kiitti vaan hyvin siivotusta asunnosta.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.18 22:27:39

"Kukaan ei nykyisin varmaan sisällä polta?"

Nyt petti pokka ja pahemman kerran. Lähes jokainen tuttavani polttaa asunnossaan :D

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   11.7.18 22:41:05

Kukaan mun tuttava ei polta sisällä, jos parveke löytyy. Ihan sen takia, että asunnosta löytyy myös esim eläimiä, joiden ei halua kärventyvän tupakansavussa.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   11.7.18 22:46:47

”Kukaan ei nykyisin varmaan sisällä polta?"

Nyt petti pokka ja pahemman kerran. Lähes jokainen tuttavani polttaa asunnossaan :D”

Minä taas en tunne yhtäkään ihmistä joka polttaisi sisällä, tai edes olisi polttanut. Silloin kun itsekin poltin, ei käynyt sellainen edes mielessä!

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Piutu 
Päivämäärä:   11.7.18 22:48:11

Suomessa ollessa vuokrasin asuntoa missä ilmotuksesss luki ei tupakointia. Asuntonäytössä omistaja ssnoi että tupakointi parvekkeella on ok, ikinä ei ollut ongelmaa.

Nyt asun maassa, missä sisällä tupakointi on vielä kohtuu normaalia. Esimerkiksi vasta vuosi sitten kiellettiin baareissa sisällä polttaminen.
Mieheni poltti omassa kämpässään sisällä, muutettiin yhteen (uuteen) asuntoon ja kielsin sisällä polttamisen koska haju ja kissoja asunnossa. Kyllä sen vain haistaa jos sisällä poltetaan, ällöttävää.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Adele 
Päivämäärä:   11.7.18 22:51:07

Mä oon harkinnut sijoitusasunnon ostoa ja jos joskus ostan niin hyvinkin saatan laittaa savuttomuuden ehdoksi. Kyllä monet tupakoitsijat ja niiden vaatteet vaan haisee.

Mulla ei ole edes mitenkään hyvä hajuaisti mutta kyllä töissä tupakoitsijat haistaa. Yksikin oli todella tyylikäs nainen, sellainen, jonka perään kaikki miehet kuolasivat. Nainen tupakoi ja muutaman kerran kävi niin että menin jonkun työkaverin luokse ja haistoin että tuo nainen oli juuri käynyt siinä. Kysyin että kävikö x tässä ja aina vastaus oli kyllä. Yksi työkaveri taas lemusi niin pahasti että kun meni meidän kerrokseen niin ovella jo haistoi että hän oli tullut toimistolle. Onneksi kävi harvoin.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: voi luoja:) 
Päivämäärä:   11.7.18 22:59:19

Onpa herkkää porukkaa.Eikö teitä häiritse esim.hajusteiden löyhkä?Astmaatikot saavat niistäkin oireita.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.18 23:03:02

Vuokralle tulijoita on tarjolla niin paljon että samapa se on valita. Tiedän itse useammankin asunnon jotka on pilattu sisällä polttamalla, eli juu, hyvin mielelläni otan henkilön joka ei polta. Se sisällä polttaminen pilaa kämpän paljon perusteellisemmin kuin vaikka listoja syövä ja toisinaan laminaateille lirautteleva koira. Eräskin kämppä oli kauttaaltaan aivan keltainen, se nyt hoituu maalilla, mutta haju ei lähtenyt edes otsonoinnilla.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Eikai kukaan sisäl 
Päivämäärä:   11.7.18 23:14:39

Hyvä kuulla näistä. Olin pitänyt ihan utopiana sisällä käryttelyä. Täytyy etsiä uusi vuokralainen, ja pitänee nyt laittaa savuttomuus ehdoksi. Asunto kun rempattu nätiksi ja pinnat vain parin vuoden takaa.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   11.7.18 23:56:27

Tottakai tupakoiva kertoo olevansa savuton, haloo, kun käy asuntoja katsomassa. Itse olen aina sanonut, etten tupakoi, vaikka poltan.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: $$$ 
Päivämäärä:   12.7.18 00:10:17

Liesituulettimeen savujen puhaltaminen tuntuu olevan suosittua puuhaa kun ei huonolla kelillä / sairaana / mitä milloinkin jaksa lähteä ulos

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.18 01:08:05

"Olin pitänyt ihan utopiana sisällä käryttelyä."

Tiedätkö, mitä utopia tarkoittaa?

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Eikai kukaan sisäl 
Päivämäärä:   12.7.18 01:23:14

Utopia tarkoittaa tiivistettynä ihanne yhteiskuntaa. Mutta kun sanaa usein käytetään kuvaamaan myös ns järjettömyyttä. Sitä utopiat aikalailla ovat.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   12.7.18 01:40:28

Edelleenkin aivan sama. Jokainen tupaikoiva kyllä kertoo olevansa savuton asuntoa hakiessaan.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.18 01:45:48

Jokainen tupaikoiva kyllä kertoo olevansa savuton asuntoa hakiessaan.

En minä ainakaan sanonut olevani.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   12.7.18 05:05:17

Jos polttaa säännöllisesti sisällä, niin muutaman vuoden päästä asunnon kaikki pinnat ovat niin pinttyneitä että ne pitää maalata tai tapetoida. Niistä tulee yksinkertaisesti niin tervaisia ja haisevia.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Ulkona 
Päivämäärä:   12.7.18 06:42:33

Terassilla polttaminen ei haittaa, asunto ei kuitenkaan ihan uusi ole. Uuden kanssa olisin tarkempi. Kämppään missä ei ole parveketta tai suoraa käyntiä ulos, laittaisin savuttomuuden ehdoksi. Lähes varmasti vuokralaisen tulee muuten joskus jotkut aamu/iltasavut poltettua ikkunassa...

Vuokrasoppariin olen laittanut että sisätiloissa ei saa polttaa mutta etu- ja takapihalla saa sillä tavoin, ettei siitä aiheudu häiriötä tai sotkua naapureille (rivitalossa).

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   12.7.18 06:55:45

Ei se pelkkä tupakanhaju, vaan siinä terveydelle vaarallisessa savussa eläminen, jos on muitakin ihmisiä tai eläimiä tupakoijan kanssa asumassa. Itse laittaisin tupakoimattomuuden ehdoksi asuntosi vuokraukselle ilman muuta.

Ihan tosi oudolta tuntuu nykyaikana sisällä polttaminen tai autossa, en tunne ketään sellaista omasta tuttavapiiristäni.

Entisen miesystäväni kerrostalokolmiota myytäessä, sanoi kiinteistönvälittäjä heti sisälle astuttuaan, että täällä on ilmeisesti tupakoitu sisällä, vaikka mies oli tupakoinut parvekkeella aina, mutta ovi oli ollut ilmeisesti milloin kiinni, milloin auki.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   12.7.18 07:14:29

Äitini tupakoi vuosikymmenet pääasiassa liesituulettimen alla, ja samaa tekee anoppini. Ongelma tulee huoneistoilmaan palauttavasta liesituulettimesta jossa on aktiivihiilisuodatin. Se "täyttyy" tupakasta muutamassa viikossa ja sen jälkeen liesituulettimen käyttäminen on kuin puhaltaisi vanhaa tupakkaa suoraan keittiöön. Tupakoija itse ei tietenkään edes huomaa (anoppi) tai usko (äiti), että suodatinta pitäisi ainakin vaihtaa tämän tästä. Kummallakin olisi ulos tupakille joku 20 askeleen matka...

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Sijoittaja 
Päivämäärä:   12.7.18 07:57:07

Minä taas en vuokraa läskeille kun sen jälkeen asunto haisee rasvankärylle ja hielle, enkä lapsiperheille enkä lemmikkiperheille, enkä typeryksille.... Oho ei tulekaan tuottoa.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.18 09:13:57

Ei sillä ole väliä vaikka tupakoitsija väittäisi olevansa savuton, koska kyllä sen haistaa ja mua enemmän nyppisi se ettei viitsi olla edes rehellinen noin selkeässä asiassa.

Onneksi uudisrakennuksissa on tupakointi kielletty parvekkeilla ja piha-alueilla erillistä tupakkapaikkaa lukuunottamatta, ei tartte haistella muiden huonoja elintapoja.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Suni 
Päivämäärä:   12.7.18 09:26:17

Tupakoitsija on suuremmalla todennäköisyydellä muutenkin elämäntaidoiltaan heikompi. Kouluttamaton, huonopalkkaisessa työssä, ei pidä asuntoa siistinä, huolehdi asioistaan, ei välitä terveydestään eikä ympäristöstään. Sellaisena tupakoitsevaa ihmistä pidän. En sano että jokainen tupakoimaton olisi sitten hyväpalkkainen ihannevuokralainen, mutta mahdollisuudet on todennäköisemmät.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.18 09:27:29

Mulla lukee ilmoituksessa aina, että savuton. Käytännössä tarkoittaa sitä, ettei tupakkaa polteta kotona ollessa (koskee myös parveketta). Jos vuokralainen polttaa lounastauolla tai terassilla joskus jouluna ja juhannuksena niin se on mulle ihan sama.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   12.7.18 09:59:20

Aina on riskinsä kun vuokraa ihmiselle, henkiolento voisi olla parempi.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.18 10:12:31

"Tottakai tupakoiva kertoo olevansa savuton, haloo, kun käy asuntoja katsomassa. Itse olen aina sanonut, etten tupakoi, vaikka poltan."

Hei haloo, se haisee kilometrin päähän. Vaikka jollekin kelpaisikin tupakoiva vuokralainen, niin kukaan tuskin haluaa semmoista joka valehtelee jo heti kättelyssä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   12.7.18 10:13:51

"Lähettäjä: voi luoja:)
Päivämäärä: 11.7.18 22:59:19

Onpa herkkää porukkaa.Eikö teitä häiritse esim.hajusteiden löyhkä?Astmaatikot saavat niistäkin oireita."

No kyllä ne hajusteetkin häiritsee, miksi kuvittelet että EI häiritsisi? Onpa tyhmää porukkaa.

Sen kyllä haistaa, jos joku on tupakkaa polttanut. Ei auta purkan tai muiden vastaavien tuotteiden syönti, niin kuin monet kuvittelee. Ja se haju pinttyy vaatteisiin. Onneksi ei kavereissa kukaan enää polta. Joku puolituttu korkeintaan. Ja hajusteitakin käyttävät maltilla.

En ole koskaan kysellyt vuokralaiselta, että polttaako enkä ole vaatinut savuttomuutta. Mutta kyllä ne savuttomat menee selkeästi edelle, jos on kaksi hakijaa vastakkain ja jostain huomaan että toinen polttaa. Asunnossa polttamisen olen kieltänyt ja lisäksi ohjeistanut, että ei poltettaisi mielellään edes parvekkeella, koska sieltä se savu tulee sisään korvausilmakanavia pitkin vaikka ovi ois kiinni ja hajut pinttyy sisälle. Eli aina voi mennä 4krs alaspäin ja ulos tupakalle, jos himo on niin kova.

Eipä se mitään, jos joku ei itse tajua miten hirveän ahdistuksen se tupakan tai hajusteiden käry aiheuttaa. Olkaa onnellisia. Mä en meinaa saada henkeä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.18 10:21:46

"Ei auta purkan tai muiden vastaavien tuotteiden syönti, niin kuin monet kuvittelee. Ja se haju pinttyy vaatteisiin. "

Vaatteisiin, käsiin, hiuksiin, ja hyi oksetus se hengitys..

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.18 10:29:38

Siis se, että ei polta sisällä ei todellakaan tarkoita etteikö ne oksettavat lemut tule ihmisen mukana sisätiloihin.

Appi ja anoppi polttaa, ovat meillä kesäisin käymässä viikon-kaksi. Käyvät terassilla tupakalla, eikä kukaan tietenkään sisällä polta. Mutta voi jessus koko mökki haisee tupakalle niitten jäljiltä, saan tuulettaa taloa monta päivää niiden lähdön jälkeen ettei enää haise. Se tarttuu vaatteisiin, tupakilla käydään ovi auki jolloin ne savut luikertelee sisälle, terassi on ihan harmaa kun appiukko on siinä koko päivän ottanut arskaa ja karistellut tuhkia mihin sattuu. YÖKKKKK.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.7.18 10:38:43

"Lähettäjä: Äh
Päivämäärä: 11.7.18 22:00:32

"Jos vuokraisin asunnon tupakoitsijalle, haluaisin häneltä useamman kuukauden vuokraa vastaavan takuuvuokran ja vuokraa pyytäisin vähintään 200€/kk enemmän mitä savuttomalta. Asunto pitäisi kuitenkin vähintään puhdistuttaa ammattilaisen toimesta tai jopa remontoida. Helpompi jos tarvittavat rahat on peritty jo etukäteen. Eivätpähän ainakaan jää saamatta."

Melkoista ylireagointia :'D"

Miten niin ylireagointia?

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: K. 
Päivämäärä:   12.7.18 11:12:13

Edellisessä yksityisen vuokranantajan pienkerrostalossa jossa asuin 1,5 vuotta, naapurikseni sattui KAKSI eri henkilöä, jotka polttivat sisällä. Siis kaksi, vaikka asuntoja oli vain kuusi, joten voisi uskoa näitä olevan edelleen enemmänkin. Ensimmäisen luokse tehtiin valituksestani tarkastuskäynti ja häädönhän se sai, muutama vuosi sitten täysin remontoitu kämppä pilalla. Parvekkeita ei ollut ja pihalle ei ilmeisesti jaksanut lähteä. Myös meidän kämppä haisi ihan tupakalta, vessa pahiten. Toinen sisätupakoitsija muutti taloon vähän ennen kuin itse muutin pois, mutta huoneistoni uusi vuokralainen kuulemma jo tehnyt hänestä valituksen, joten tuskin kauaa sai tuprutella.

Ihmettelnpä vain, miksi tupakoitsija varta vasten valitsee parvekkeettoman asunnon, jos ei jaksa kävellä yksiä rappusia pihalle röökaamaan.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.7.18 11:22:44

Meillä oli "savuton" vuokralainen, joka sopimuksesta huolimatta poltti liesituulettimen alla. Asia selvisi kun oli lähdössä, kämppä haisi hirveälle. Ei palautettu takuuvuokraa ja joutui maksamaan vielä asunnon otsonoinnin.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   12.7.18 11:33:22

Pyh ja pah, ihan naurettavaa väittää, että tupakanhaju jotenkin pinttyisi ihmiseen ja kaikkeen mihin hän koskee.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: savutonkunon 
Päivämäärä:   12.7.18 11:34:20

Kävin katsomassa vuokra asuntoa josta ilmoitettiin, että on vähän poltettu sisällä. No se "vähän" olikin täysin tervaantunut asunto. Jopa lautasista oli jäänyt jäljet pöytään. Itsellä myös moni tuttu polttaa talvella sisällä. Laiskuus, kun iskee ja ulkonakin on kylmä...

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.7.18 11:36:50

Tupakoiva ihminen ei muutenkaan herätä luottamusta, ihminen jolle edes oma terveys ei ole tärkeää.
Miten sellainen luuseri sitten pitäisi hyvää huolta kodistaankaan, eli vuokranantajan omaisuudesta.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   12.7.18 11:37:32

Onneksi poltan sähkötupakkaa ja voin sauhutella normaalisti sisällä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: kajsa 
Päivämäärä:   12.7.18 12:49:08

"Jos polttaa säännöllisesti sisällä, niin muutaman vuoden päästä asunnon kaikki pinnat ovat niin pinttyneitä että ne pitää maalata tai tapetoida. Niistä tulee yksinkertaisesti niin tervaisia ja haisevia."

Mutta miettikääpä niiden ihmisten keuhkoja, HYI @!#$!

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   12.7.18 13:07:47

"Kukaan mun tuttava ei polta sisällä, jos parveke löytyy."

Eli jos ei ole parveketta niin sitten sauhutellaan sisällä? Voi luoja :D

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.7.18 13:33:10

Komppaan kaimaa!

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: heikki 
Päivämäärä:   12.7.18 15:54:19

"Lähettäjä: Sijoittaja
Päivämäärä: 12.7.18 07:57:07

Minä taas en vuokraa läskeille kun sen jälkeen asunto haisee rasvankärylle ja hielle, enkä lapsiperheille enkä lemmikkiperheille, enkä typeryksille.... Oho ei tulekaan tuottoa."

Jos sulla on hyvällä paikalla sijaitseva hyväkuntoinen asunto niin ihan vapaasti saat valita vuokralaiset. Meidän yhtiöstä vuokrattiin juuri rempattu tosi kiva kaksio. Sitä kävi katsomassa yli 50 ihmistä joten olen varma että sopiva vuokralainen löytyi vaikka oltaisiin asetettu millaiset ehdot tahansa. Kuten arvata saattaa niin asunto sijaitsee Helsingin kantakaupungissa arvoalueella eli tulijoita on kirjaimellisesti jonoksi asti. Varsinkin kun tuossa oli kaikki asiat huomioonottaen erittäin kohtuullinen vuokra.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   12.7.18 17:01:16

"Onneksi poltan sähkötupakkaa ja voin sauhutella normaalisti sisällä."

Meillä mies sauhuttelee sisällä sähkötupakkaa ja vuosien sauhuttelun jälkeen ikkunat yms. pinnat on sellaisessa ihmeellisessä huurteessa ja jotenkin tahmeita. Enkä tätä ihmettele, kun johonkinhan se höyry ja siihen sekoitetut aineet päätyvät.

Onneksi ei sentään haise.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.7.18 17:29:52

Laittakaa se savuttomuus vuokrasopimukseen, niin saatte korvauksia, jos kumminkin on polttanut asunnossa. Monesti se vaatii jopa kaikkien pintojen uusimisen, johon ei takuuvuokra riitä.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   12.7.18 22:32:54

Meillä lukee vuokrasopimuksissa Tupakointi kielletty. Sisällä tupakoinnin voi kieltää, parvekkeella ei, jollei taloyhtiö sitä ole kieltänyt ja vanhemmissa taloissa se on vielä hyvin harvinaista.

Sisällä tupakointi tuhoaa asunnn todella tehokkaasti. Olemme remontoineet muutaman asunnon, joissa on poltettu sisällä kymmeniä vuosia. Kaikki pinnat menevät uusiksi, kaikki on paksun tervakerroksen alla, jonka pesemiseen myrkyillä menee päiviä. Aivan hirveä homma, keittiö ja kaikki irti lähtevä menee vaihtoon, päälle päivien otsonointi ja siltikin sitä hajua saattaa tihkua jostain.

Lisäksi entisenä tupakoitsijana voin sanoa, että rahaa tupakkaan löytyy kyllä aina.

Juuri tässä keväällä yksi vuokralaisehdokas sanoi olevansa tupakoimaton, mutta näytöllä haistoin heti, että valehteli. No saiko kämpän? Juu ei, mistäköhän muusta mahtoi valehdella keltaisine hampaineen..?

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: tirppana 
Päivämäärä:   12.7.18 22:51:02

Kyllähän edelleenkin poltetaan sisällä. Itse olen vuokranantajana kieltänyt asunnossa polttamisen ihan vuokrasopimuksessa. Eikä koskaan ole tupakka haissut asunnossa, eikä ole tullut vastaan tupakoinnista kieliviä likarantuja tms. Siihen en voi vaikuttaa, polttaako vuokralainen muuten. Erityisesti savutonta vuokralaista en ole ikinä etsinyt.

  Re: Miksi vuokralaisen savuttomuus tärkeää?

Lähettäjä: pinni 
Päivämäärä:   12.7.18 23:18:59

"Lähettäjä: Juu tuota
Päivämäärä: 12.7.18 22:32:54

Aivan hirveä homma, keittiö ja kaikki irti lähtevä menee vaihtoon, päälle päivien otsonointi ja siltikin sitä hajua saattaa tihkua jostain."

Mä tiedän yhden mökin jossa oltiin poltettu ties kuinka kauan. Kaikki muut pinnat uusittiin paitsi porstuan katto. Ajattelivat että kun kyseessä on kylmä tila niin haju ei olisi pinttynyt samalla lailla kuin sisätiloihin. Muuton jälkeen tulivat siihen tulokseen että porstuakin piti remontoida kokonaan koska siellä haisi about samalta kuin vanhojen ravintoloiden tupakkakopeissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.