Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi ostajat

Lähettäjä: miksi 
Päivämäärä:   18.6.18 17:04:43

Minä arvostan sujuvia kauppoja niin ostajana kuin myyjänä. Haen heti ja maksan sen mitä pyydetään.

Miksi jotkut laittavat vain viestin "Onko tää vielä myytävänä?"
Kun saavat heti vastauksen "Hei, kyllä se on edelleen myytävänä. T: Nimi", niin mitään ei enää kuulu.
Miksi siis kysyt tuota, kun et näköjään kuitenkaan ole tuotteesta kiinnostunut?
En enää jaksa vastata kenellekään joka kysyy pelkästään tuota, kun eivät ole kuitenkaan ostamassa mitään. Ajan haaskausta.

Toinen asia mitä ihmettelen, on se että ei osata itse googlata postikuluja tai laskea ostettavien tuotteiden hintoja yhteen.
Myydään 3 kpl jotakin, hinta 5 e kpl. Tuotteen mitat on sellaiset että mahtuu ärräpakettiin tai pieneen postipakettiin. Jos ei mahdu, niin isompien pakettien hinnat voi myös itse googlettaa. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kun ne asiat löytää netistä ihan yhtä lailla ostaja kuin myyjäkin.
Silti kysytään että "paljonkohan maksaa yhteensä, jos ostan kaikki nämä kolme ja lähettäisit miniärräpaketilla?"
5 e + 5 e + 5 e + 5,90 e = 20,90 euroa. Etkö osaa laskea itse?

Ja kolmas asia: Kun ilmoitat että haluat ostaa jotain, myyjä pyytää osoitteesi ja puhelinnumerosi lähettämistä varten ja antaa tilinumeronsa, niin miksi annat osoitteesi ja puhelinnumerosi, mutta et ikinä maksa tuotetta?
Ja miksi et voi laittaa viestiä "Hei, tulin sittenkin katumapäälle/sainkin jo toisaalta/perun kaupat"?
Myyjä odottaa muutaman päivän että rahat ehtisivät varmasti siirtyä tilille, mutta ei näy ei kuulu. Hän sitten kysyy että oletko edelleen ostamassa vai saanko myydä seuraavalle, nin miksi et viitsi edes siihen vastata?

Varsinkin postikulujen hinnat näyttävät tulevan ihmisille yllätyksenä. En minä niitä itse keksi, enkä ole päättänyt että paketin lähettäminen on niin kallista.

Ja sitten se että myytävästä tuotteesta on tarkat mitat, niin kysytään "Olisikohan tämä sopiva meidän tyttärelle? Hän on 14 v." No en minä tiedä minkä kokoinen se sinun 14 v tytär on. :D Ota mittanauha käteen, tai tervetuloa vaikka sovittamaan, jos mittanauhalla saadut lukemat eivät vakuuta.

Tai sitten "Millä bussilla sinun luoksesi pääsee?"
Jaa-a. Mistähän päin olet tulossa? Vaikka en itse julkisia juuri käytäkään, niin voin katsoa netistä oikean bussilinjan aikatauluineen, jos tiedän että miltä pysäkiltä olet lähdössä. Kerro nyt ainakin että missä päin itse asut?

Ja muuta mukavaa :D

No, tähän pitää suhtautua tietyllä asenteella. Lähdenpä kohta tonkimaan lisää myyntiin menevää tavaraa :)

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   18.6.18 17:08:09

Joo itselle kans tullut näitä onko vielä vapaana-kyselijöitä ja sitten kun vastaa että on vapaana, niin ei kuulu enää mitään. Ärsyttävää. Älä kysy jos et aio ostaa.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: cxz 
Päivämäärä:   18.6.18 17:25:50

Minulle tuli joskus jostain myytävästä tuotteesta viesti: Onko tää vielä jälellä. Siis ei muuta tekstiä kuin "Onko tää vielä jälellä." Vastsin että hei, on vielä myytävänä. T Oma nimeni.
Ei kuulu mitään. Muutama ostajaehdokas oli, mutta ne tarjoukset olivat jotain "Myytkö 20 eurolla posteineen". Myynnissä oleva tuote maksaa kaupassa 60-70 euroa ja oli käyttämättömänä myynnissä alkuperäispaketissaan 30 eurolla. Postikuluihin menisi melkein 10 euroa.

Viikon päästä tuli tuolta ekalta kysyjältä viesti: "Vieläkö tää on jälellä." Vastasin että kyllä on. Edelleenkään hänestä ei kuulu mitään. Sitten joku soitti ja sanoi että ostaa ja noutaa huomenna.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa?

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.6.18 17:31:07

Mä oon myös saanut sellaisia, et onko tää vielä myymättä eikä sit kuulu mitään. Mutta on myös niitä, jotka kysyy ja ostaa pois. Käyny monesti niin, et laitappa tilinumero, niin maksan pois :)

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.18 17:36:15

Minulle laittoi joku joskus illalla viestin firmansa sähköpostista, halusi ostaa 40 euron tuotteen ja aikoi noutaa seuraavana päivänä. Ei kuitenkaan osannut sanoa että mihin aikaan noutaa, aikoi ilmoittaa sitten aamulla. Ei koskaan kuulunut mitään vaikka iltapäivällä kyselin että oletko tulossa, kun tuotteelle on toinenkin ostaja jonossa.

No ainakin tiedän että minkä firman palveluita en aio käyttää enkä suosittele kenellekään :D

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.6.18 17:46:49

Mulle kävi autonmyynti-ilmoituksen kanssa sillain, et yhen firman tyypin piti tulla katsomaan sitä. Kun aika lähentyi, niin tuli kummallisia tekosyitä miks ei päässytkään tulemaan. Lopulta sitä ukkoa ei tullut ollenkaan :D
Olishan se hirveän vaikeeta ilmoittaa, et eipä kiinnosta enää..

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: Kokemus 
Päivämäärä:   18.6.18 17:51:48

Torin myytäviä ei kannata varata kuin seuraavaksi päiväksi, jos tulevat hakemaan kauempaa.Tai sitten maksu ennakkoon ja sopimus hakupäivästä,jonka jälkeen tuote palautuu takaisin myyntiin ja rahoja ei palauteta.

Paljon on sellaisia käsittämättömiä kyselijöitä,parhaimmat tapaukset kyselee monia tuotteita samalta myyjältä pidemmällä aikavälillä ja ei aikomustakaan kauppoihin, häviää vain. Minulla ollut enkka 5 kertaa sama kyselijä-muija:)

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   18.6.18 18:40:58

Itse pyydän myyjältä "loppusumman", onpahan oikein laskettu ja postikulut oikein. Kysyn myyjältä myös postikulut koska hän pakkaa tavaran ja pakkaajia on erilaisia. Kerran tilasin loimen jonka myyjä oli pakannut niin pieneen tilaan että jodms omisi itse katsonut paketti hinnan omisin maksanut liikaa.
Itse en käytä enään toria, siellä ei myyjät vastaa ja kovin moni ei suostu postittamaan.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   18.6.18 20:11:32

Jep. Juuri tuollaisen takia en jaksa mitään halpoja juttuja myydä netissä. Mieluummin lahjoitan tai heitän pois.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.6.18 20:55:08

Jos myyjistä edes 10 % osaisi poistaa ilmoituksensa sen jälkeen kun ne eivät enää ole ajankohtaisia, ei tarvitsisi kysellä, onko tuotetta vielä jäljellä...

Alkuvuodesta muutin ulkomailta takaisin Suomeen ja kaiken irtaimiston jätin vanhaan asuinmaahan, joten ostin Tori.fi:stä käytännössä kaiken, mitä nyt käytettynä voi kotiin ostaa, yhteensä varmaan yli 20 eri henkilöltä. Melkein puolet ajasta myyjä ei vastannut mitään, kun lähetin viestini, joka käytännössä aina oli sama "Hei, onko se ja se vielä jäljellä? Jos on, olisin siitä kiinnostunut, milloin voisin tulla noutamaan sen?", vaikka suurin osa myytävistä tuotteista oli sellaisia, että ne oli 2 vuorokauden sisällä ilmoitettu palveluun. En muista saaneeni yhtään kieltävää vastausta eli ilmeisesti myyjät eivät oikein koskaan vastaa edes yksinkertaista "Sori, meni jo" -viestiä, jos tuote on jo mennyt? Ilmoitukset kuitenkin roikkuvat varmaan edelleen Torissa.

Parin myyjän vastauksissa kesti useita päiviä ja yksi loukkaantui, kun olinkin ehtinyt ostaa kahvinkeittimen jo muualta (jotta sain kahvia kotona...) enkä odottanut 5 päivää vastausta, oli kuulemma itsekästä varailla (?!) tuotteita turhaan. Myyjän ekaan viestiin vastasin puolen tunnin viiveellä. Ymmärrän tavallaan pointin, mutta c'mon nyt.

Näiden kokemusten myötä siis sanoisin, ettei tuolla osaa niin ostajat kuin myyjätkään kommunikoida tai käyttäytyä yhtään sen paremmin. Turha syyttää vain toista osapuolta, kun idiootteja on yhtä lailla molemmissa.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: Stina 
Päivämäärä:   18.6.18 21:41:51

Kohtaan kaksi sanon juurikin sen, että myyjä tietää paremmin myytävän tuotteen mitat paketointeineen ja osaa valita oikean kokoisen paketin. Jotkut myyjät veloittavat lähetyshinnan lisäksi pakkaus- tai kuljetuskuluja, toiset antavat alennusta monesta tuotteesta. Totta hemmetissä kysyn lopullisen hinnan myyjältä enkä päätä sitä itse.

Torissa @!#$ se että välillä viestiin vastatessa viesti meneekin yllättäen torin osoitteeseen, välillä siihen oikeaan ei ostajan osoitteeseen. Saa olla todella tarkkana ja tarkistaa aina kumpaan osoitteeseen on vastaamassa. Saahan sitä kiroilla sitä ettei kukaan vastaa, jos vastaa itse väärään osoitteeseen, been there done that.. :)

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.18 21:44:23

Mä myin kerran uusia tenoja siellä (koska niille ei nyt ollut käyttöä henkilöllä X, vaikka oli saanut niitä, väärä merkkisiä). No sain kyselyjä voiko näitä käyttää kotona silleen että vanhemmat ei huomaa?

:DDDDDDDDDDDDDDD lol.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.6.18 21:49:55

^ kaikkea ne ihmiset jaksaakin kaupitella :D

Itse en ole koskaan mitään myynyt, mutta ostanut toki. Todella raivostuttavaa kun laittaa myyjille viestiä, eikä koskaan kuulu mitään. Että kyllä niitä löytyy molemmista osapuolista.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.6.18 21:53:31

Mä myin joskus kännykkää, niin joku ulkomaalainen vastasi, että kiinnostaa. Parin sähköpostin jälkeen nainen kertoi, et kännykkä täytyis lähettää Viron kautta Kanadaan hänen veljenpojalleen, joka asui kuitenkin Afrikassa ja mun pitäis maksaa hälle 30e.

Vastasin hälle, et taidat olla huijari niin ei lähettäny enää viestin viestiä :D

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.18 21:55:14

myin tenoja koska niitä pakkauksia oli tuotu isot erät!!! ei mitään yks pikku pakka, vaan isoja pakkoja monet monet pakkaukset ja ihan pilkkahinnalla myin. et sais vaan pois käsistä ja joku halvalla (kaupoissa maksaa maltaita).

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.6.18 21:56:00

Kaikenlaista on tullut myytyä.. Kuten joku halus ehdottomasti vihreät lakanat toiselta puolen Suomea. Olis varmaan tullu edullisemmaksi ostaa paikallisesta Prismasta kuin ostaa netistä käytettyjä.

  Re: Tori.fi ostajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.18 21:56:43

Lähettäjä:)

Päivämäärä18.6.18 21:53:31

Mä myin joskus kännykkää, niin joku ulkomaalainen vastasi, että kiinnostaa. Parin sähköpostin jälkeen nainen kertoi, et kännykkä täytyis lähettää Viron kautta Kanadaan hänen veljenpojalleen, joka asui kuitenkin Afrikassa ja mun pitäis maksaa hälle 30e.

Vastasin hälle, et taidat olla huijari niin ei lähettäny enää viestin viestiä :D

lol- vai vielä maksaa ostajalle ja laittaa kännykkäkin melkoselle matkalle. ihmiset jaksaa yrittää kaikenlaista huijausta :))

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.