Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.6.18 22:58:16

Ostin elämäni ensimmäisen uuden auton. En tahtonut autoon merkintöjä, mutta siellähän ne olivat, kun menin noutamaan. Nyt sitten odotellaan, enkä saanut kovasti odottamaani autoa mukaani.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.6.18 23:38:21

Mitkä "tekstit"? Mersustako kyse etkä halunnut sinne taakse sitä mallimerkintää (esim. siksi ettei naapurit huomaa että karvalakkimalli) ja nyt se siellä kuitenkin on? Vai mitä merkintöjä siinä autossa on vaikkei pitäisi?

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.6.18 23:45:31

Skoda on auto. Tahdoin takaa pois tekstit Octavia ja Scout ja edestä pois tekstin Scout.

Siis niin, että pelkkä Skoda olisi jäänyt.

http://urly.fi/YWT

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   12.6.18 23:56:03

Käsittääkseni merkinnät on kiinni vain liimalla ja oletuksena paikallaan. Ovat unohtaneet ne poistaa. Ei kai niiden poistamisessa liimajälkien putsaamisineen kovin kauaa voi mennä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 00:00:36

Sitä ne jäi selvittelemään, vaurioituuko maalipinta, jos tekstit repii irti.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Åå 
Päivämäärä:   13.6.18 00:03:29

Sama homma mun Audissa, ei niitä revitä, vaan pehmennetään liima jollakin liuottimella. Siististi lähtee. Ja tämä Laakkosella, kesti 10 minuuttia.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   13.6.18 00:05:25

Ei pitäisi, koska irrotteleehan ihmiset noita vanhoista autoistakin. Uudessa ne ovat olleet kuitenkin vasta vähän aikaa kiinni joten eivät ole "jumittuneet" niinkuin kauan kiinni olleet. Liimajälkien poistaminen on usein se työläämpi homma, mutta ei siinä maalit lähde. Ja siis nehän irrotetaan muulla tavoin kuin tuosta vaan repimällä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Sinivuokko 
Päivämäärä:   13.6.18 00:10:30

Kyllä ne irti saadaan nätisti. Nimim. Monta mersun embleemiä vinoon laittanut.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: CDi 
Päivämäärä:   13.6.18 00:15:24

Ainakaan noissa ns. premiummerkeissä niitä ei laiteta tehtaalla paikalleen jos asiakas on autoa tilatessaan valinnut, että ei merkintöjä. Ns. tavisautoissa käsittääkseni ne ovat automaattisesti paikoillaan ja sitten ne irrotellaan luovutushuollossa jos asiakas haluaa autonsa ilman merkintöjä. Rutiinia siis eikä siinä ongelmaa ole tai jälkiä jää.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: pinja 
Päivämäärä:   13.6.18 00:55:39

Ihan mielenkiinnosta kysyn mikset ne merkinnät pitäisi ottaa pois? Se on vain auto, ihan sama mitä siinä lukee.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 01:33:55

Eihän sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on.

Se liittyy siihen, että seuraan automaailmaa suht säännöllisesti.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 02:44:15

Siitä en tiedä wruuuum, mutta et sinä sitä ainakaan nostanut

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: pinja 
Päivämäärä:   13.6.18 02:56:13

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 13.6.18 01:33:55

Eihän sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on.

Se liittyy siihen, että seuraan automaailmaa suht säännöllisesti."

Tämä selittää asiaa. Mä en edes tiedä minkä merkkinen mun oma auto on saati että tunnistaisin ensimmäistäkään merkkiä tai mallia :D Mun näkökulmasta tosiaan on ihan sama lukeeko siinä autossa Skoda vai Pertti-Einari kun teksti ei kuitenkaan sano mulle yhtään mitään.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Nonii 
Päivämäärä:   13.6.18 06:42:59

Siis minäkin seuraan autoja sen verran, etten ihan ummikko ole ja minua taas ne nimet ei häiritse yhtään. Niistä teksteistä olen oppinut monta uutta mallia.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Kops 
Päivämäärä:   13.6.18 08:02:55

Ja minä ääliö en oo ees tiennyt että niitä tekstejä tai siis sanoja voi irroitella ja kiinnitellä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Yoda 
Päivämäärä:   13.6.18 08:12:31

Jaxuhali ja Stemppiä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   13.6.18 09:25:41

Isot on taas ongelmat...

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Koissu 
Päivämäärä:   13.6.18 09:26:30

Irrota ne itse.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.6.18 09:27:40

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 13.6.18 01:33:55

Eihän sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on.

Ei jeesus miten lapsellista :D :D :D

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ~~ 
Päivämäärä:   13.6.18 09:30:08

###, miten tuo on sen lapsellisempaa kuin vaikka koira- tai hevosrotujen tai jopa lintulajien tunnistus?

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   13.6.18 09:42:49

Mikä ihme käsi siellä sua on palvellu -.-

Muovisella lastalla varovasti irti ja kiillotus, thats it! Vie just sen 10 min.

-Peltiseppä

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Jumbe 
Päivämäärä:   13.6.18 09:51:27

Mä olen automaailmassa mukana ja nyt en ymmärrä yhtään mikä ongelma tuo on?? Siis mitä ihmettä???

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   13.6.18 11:19:18

"Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

No kyllähän se nyt erottaa ilman arvailuakin jos yhtään autoja tuntee. On tekstejä tai ei. Jos ei erota vaikka Skoda Octaviaa Skoda Superbista vilkaisemalla samantien, niin ehheh.

Jotkut ottaa noita merkintöjä pois siksi, että useimmitenhan se varsinainen auto koriltaan ulospäin on samanlainen, on sitten kyseessä halvin karvalakkimalli tai malliston kalliimpi versio. Toki eroja voi olla on mm. maskissa tai etuvaloissa, mutta ns. tavis ei tuollaisia asioita ymmärrä ja osaa katsoa, vaan hänelle vaikkapa Mersu on juuri sellainen kuin takaluukussa sanotaan, joten jos se Mersu on vaikka E-sarjan karvalakkimalli 200, ottamalla merkinnän pois voi kuvitella että nyt naapurit ja muut kylänmiehet luulee, että mulla on alla 350, joka on selkeästi kalliimpi auto kuin se oma 200.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.6.18 11:22:52

"on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Häh? Näkeehän se nyt samantien mikä joku auto merkiltään ja malliltaan on ilman merkintöjäkin vaikkei edes kummoinen autotuntija olisi. Ei kyllä erehdy, onko tuossa C- vai S-mersu tai 3- vaiko 5-sarjan bemari. Tai vaikka tojo corolla vaiko avensis.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   13.6.18 11:28:36

Tai onko kyseessä uutta vuosimallia oleva auto, vaiko 10 vuotta vanha tai vielä vanhempi. On sitten merkit kiinni tai ei. Vuosimallit on todella helppo erottaa, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä vaan puhuvat ostaneensa uudenkarhean auton kuvitellen että kukaan ei tunnista vuosimalleja, vaikka kyseinen kosla on tyyliin mallia 2005. Ihan on uudehko joo, mitä nyt toistakymmentä vuotta vanha, korimallikin vaihtunut jo pariin kertaan ja faceliftejä sama määrä siinä välissä, ja muut muka luulee uudehkoksi :D

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   13.6.18 11:31:23

hammaslangalla vedät kirjaimet irti ja liuotin aineella peset liimat pois ei ole iso homma.. Youtubesta löytyy videoita kuinka irroittaa

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   13.6.18 11:34:29

On sitä nykyään ihmisillä ongelmat...

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Paitsi että 
Päivämäärä:   13.6.18 11:37:16

mies: jos ap on ostanut uuden, siis tehdasuuden ajamattoman auton, kyllähän ne tekstit silloin otetaan myyjäliikkeen toimesta pois. Autoa tilatessa sen voi ilmoittaa, että en halua malimerkintöjä autooni ja jos ne siinä silti on, niin onhan se silloin myyjäliikkeen homma ne poistaa.

Vähän sama kuin tilaisit uuden auton ja valitsisit siihen vaikka metallivärin, jota siinä ei kuitenkaan olisi auton tullessa. Et sinäkään sitä lähtisi itse maalauttamaan vaan vaatisit oikeanvärisen, tilaustasi vastaavan auton tilalle.

Käytetyssä kotterossa itseirroittelu tietenkin on ok.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   13.6.18 12:04:11

Paitsi että: Tietenkin on liikkeen homma ottaa irti mutta itse nään isompana vaivana valittaa asiata, varata aika, viedä auto sinne, järkätä maholliset kyydit sieltä pois ja takaisin/odottaa liikkeessä. Kuin se, että itse repii irti. Tuo on max 5 minuutin homma.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 12:14:44

Voi jessus. Mua ei automerkit ja -mallit kiinnosta yhtään, enkä todellakaan tunnista jotain mersumalleja tai bemareita tai muutakaan. Merkin sentään saatan juuri tunnistaa, ja ne mallit joita itselläni on joskus ollut...

Tuntuu tuo kitinä jonkun tekstien poistamisesta aika naurettavalta. Mitä niillä on merkitystä? Ja jos ne häiritsee, niin eikö niitä voi ottaa itse pois?

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Paitsi että 
Päivämäärä:   13.6.18 12:15:31

mies: no eikö se ap:n auto ole jo siellä liikkeessä valmiiksi "en saanut autoa mukaan". Se auton saaminen vain viivästyy, tällä aikaa ap:llä lienee edellinen autonsa käytössä. Joten mitä järkeä olisi ollut ottaa se tilausta vastaamaton auto mukaan ja alkaa itse (ehkä huonoilla taidoilla) kitkuttamaan jotakin tekstejä irti UUDESTA, TAKUUNALAISESTA autosta? Jos ap olisi jotenkin onnitunut vaurioittamaan autoa, tilanne olisi aivan eri kuin että sama vaurio olisi tehty autoliikkeessä niitä poistaessa.

Eri asia jossakin vanhoissa kotteroissa, joissa ei enää ole takuuta eikä maalipinta/korikaan ole enää priima. Mutta tehdasuudessa tai takuunalaisessa autossa ei todellakaan kannata itse alkaa räpeltää, etenkin kun on jo tilatessa sovittu että tekstit pois.

Ja sitä paitsi, pikahuollossa tuollainen homma tehdään odottaessa, ei sieltä mihinkään tarvitse lähteä ja autoa jättää tyyliin määräaikaishuolto jos olisi niin käynyt että vasta kotona olisi huomannut asian.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: 6o6 
Päivämäärä:   13.6.18 12:16:34

"mutta itse nään isompana vaivana valittaa asiata, varata aika, viedä auto sinne, järkätä maholliset kyydit sieltä pois ja takaisin/odottaa liikkeessä. Kuin se, että itse repii irti. Tuo on max 5 minuutin homma."

Jos se on max 10 minuutin homma, ja on varannut ajan että tuolloin se tehdään, niin miksi ihmeessä pitäisi hankkia kyyti pois autoliikkeestä ja takaisin sinne?
Kuinka kiireinen olet, jos et kykene sitä 10 minuuttia odottamaan liikkeessä, vaan tarvitset autokyydin pois ja takaisin?
Ja mihin sinä sen 10 minuutin aikana edes menisit? :DDDDDDD

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.18 12:17:01

"Ja jos ne häiritsee, niin eikö niitä voi ottaa itse pois?"

Joo voi, jos auto on joku 2000-mallinen rämä. Uutena tehtaalta tilatusta ei. Koska takuu ja koska uusi ja koska sovittu ostaessa että tekstitön auto.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: duoda 
Päivämäärä:   13.6.18 12:30:26

"eikö niitä voi ottaa itse pois?"

Jos uutta autoa (joskus tuntuu, että kaikille käsite "uusi auto" ei ole selvä, joten tarkennetaan että uusi auto = ajamaton tehdasuusi) tilatessa on sovittu, että autossa on vaikkapa webasto asennettuna eikä sitä siinä ole, tokihan sen voi viedä itsekin jonnekin webaston asennukseen, mutta miksi ihmeessä kun webasto on siihen tilatessa valittu ja luvattu, mutta sitä ei siinä ole? Kyllähän se on webaston luvanneen liikkeen asia asennuttaa siihen se webasto ja mielellään vielä hyvittää mokaansa jotenkin, vaikkapa pienellä huoltolahjakortilla.

Sama tässä. Tekstitön auto tilattu, joten tekstitön auto on asiakkaalle oltava eikä tekstien poistaminen ole asiakkaan ongelma.

Jos mennään ostamaan käytettyä autoa, ollaan ns. wysiwyg-tilanteessa eikä myyjää voi velvoittaa ainakaan samaan hintaan esim. poistelemaan tekstejä. On kokonaan eri asia ostaa uutta autoa kuin käytettyä. Jo takuunkin vuoksi liikkeeseen vaan poistamaan.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 12:38:16

No on mulla itsellänikin ollut pari ihan tehdasuutta autoa, eli tiedän eron. Mutta en silti tajua mitä hemmetin väliä jollain teksteillä on, ja kannattaako siitä sitten kitistä, että jos ne on pakko saada pois niin sitä joutuu odottamaan, jos ei itse niitä irrota...

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: duoda 
Päivämäärä:   13.6.18 12:42:43

"kannattaako siitä sitten kitistä, että jos ne on pakko saada pois niin sitä joutuu odottamaan, jos ei itse niitä irrota"

Se miksi kannattaa kitistä, on juurikin se, että ostaessa on sovittu, että ei tekstejä.

Jos menet kampaajalle ja olet sopinut, että värjätään eikä värjätä, et kitise vaan värjäät kotona itse?

Tilaat ravintolassa ruoan kanssa viiniä ja saat vettä, et kitise vaan menet alkon kautta kotiin?

Ostat uuden auton ja sinulle luvataan kaupanpäälle tavaratilamatto ja sitä ei ole autonperässä kun haet uutta autoasi, mutta et kitise vaan ostat maton itse?

Juuei.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   13.6.18 13:44:34

Olisi kannattanut senkin ihmisen poistaa tekstit autostaan, joka selitti että hänen muutaman vuoden vanha autonsa on "uusi" ja "parhaalla varustetasolla". Mallimerkintä tosin ilmaisi vähänkin autoista tietäville, että auto ei ole uusi (koska kyseistä mallimerkintää ei enää uusissa ollut tuotannossa) ja että se on ns. alkaen-malli, todellakin ilman mitään ekstroja saati paras varustetaso.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   13.6.18 13:48:13

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 13.6.18 11:22:52

"on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Häh? Näkeehän se nyt samantien mikä joku auto merkiltään ja malliltaan on ilman merkintöjäkin vaikkei edes kummoinen autotuntija olisi. Ei kyllä erehdy, onko tuossa C- vai S-mersu tai 3- vaiko 5-sarjan bemari. Tai vaikka tojo corolla vaiko avensis."

Nyt vähän suhteellisuudentajua. Jos ihminen ei ole pätkääkään kiinnostunut autoista eikä seuraa alaa lainkaan niin hän ei kyllä osaa tuosta noin vain sanoa on C- vai S-malli vaiko mahdollisesti Ö taikka P. Vertaa tilanteeseen jossa ihminen ei ole ikinä ollut millään lailla kiinnostunut hevosista eikä ole uhrannut yhtäkään ajatusta hevosten roduille. Ei hän osaa nähdä samantien että kyllä tuossa on suomenhevonen, islanninhevonen ja lämminverinen vaikka jollekin muulle tämä olisi itsestäänselvää.

Mä en ainakaan näe että kyllä tuo auto on Maserati kun en ennen hetki sitten tehtyä google-hakua edes tiennyt että tuollainenkin automerkki on olemassa.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 13:57:31

Eiköhän se ole ihan sama mitä me täällä tykätään. Jos asiakas on autonsa tilannut ilman niitä hiton tekstejä niin ei ne silloin saa siellä olla. Ja sillon ne otetaan pois jos jonkun torvelon toimesta ovat sinne kuitenkin päätyneet.

Mutta juu, virheitä sattuu. Hyvä jos korjaavat. :)

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   13.6.18 14:02:59

"Lähettäjä: heppa
Päivämäärä: 13.6.18 13:48:13

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 13.6.18 11:22:52

"on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Häh? Näkeehän se nyt samantien mikä joku auto merkiltään ja malliltaan on ilman merkintöjäkin vaikkei edes kummoinen autotuntija olisi. Ei kyllä erehdy, onko tuossa C- vai S-mersu tai 3- vaiko 5-sarjan bemari. Tai vaikka tojo corolla vaiko avensis."

Nyt vähän suhteellisuudentajua. Jos ihminen ei ole pätkääkään kiinnostunut autoista eikä seuraa alaa lainkaan niin hän ei kyllä osaa tuosta noin vain sanoa on C- vai S-malli vaiko mahdollisesti Ö taikka P."

Jos ihminen ei ole pätkäkään kiinnostunut autoista, niin ei kyllä paskan vertaa kiinnosta onko kyseessä nissan almera vai joku tesla tai land rover. Ja on ihan sama että onko niitä merkintöjä auton persuksissa vai ei :D Ei niistä autoista kiinnostumaton ymmärrä mitään vaikka jotain persuksissa lukisikin. Ei tiedä mitä eroa on 3- ja 5- sarjan bemarilla, kun ei välttämättä edes erota bemaria ja volkkaria toisistaan, eikä oikeasti edes kiinnosta että onko kyseessä mitsubishi vai honda.

Minä erotan automerkkejä, mutta ikinä ei ole kyllä käynyt mielessäkään arvuutella jostain autosta että mikähän se on ja millaiset ominaisuudet siinä on. Kenellä oikeasti kiinnostaa arvailla että onkohan tuo nyt 3- vai 5-sarjan bemari, kun ei lue mitään. Oikeasti :D Jollain hötöläskillä?

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.6.18 14:09:20

"Jos ihminen ei ole pätkääkään kiinnostunut autoista eikä seuraa alaa lainkaan niin hän ei kyllä osaa tuosta noin vain sanoa on C- vai S-malli vaiko mahdollisesti Ö taikka P."

No miksi ihminen, joka ei ole kiinnostunut autoista eikä seuraa alaa lainkaan, sitten kuitenkin intoilee kuinka uudella miesystävällä on "tosikallis auto" kun sillä on toistakymmentä vuotta vanha entinen karvalakkimallin taksi joka ei ollut kallis edes uutena tai ihmettelee onkohaan naapuri voittanut lotossa kun sillä on "oikein audi" ja naapurilla on vuosituhannen alun kulahtanut tonnin hintainen A3?

Hän kyllä osaa sanoa tuosta vaan, että tosikallis ja upea on, mutta sitten kun joku joka autoista jotakin tietää, kertookin että tuollaiset asiat on todella helppo nähdä tietyistä yksityiskohdista, korimallista, mallimerkinnöistä jne ja ne miesystävän ja naapurin autot ei ole uusia saati kalliita, ollaankin naama solmussa.

Se, että monet eivät tiedä autoista mitään, sopii niille joka haluaa antaa vähän parempaa kuvaa autostaan. Jotkut jopa puheissaan suorastaan valehtelevat useita vuosia uudemmaksi vuosimallin kuvitellen että kukaan ei tiedä, että kyseisessä vuosimallissa koko auto on aivan erinäköinen kuin kehujalla :D .

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.6.18 14:11:46

Miksi aloittaja häpeää autonsa mallia noin paljon? Kannattaisko ostaa auto, jonka mallia ei tarvitse salata. :D

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.18 14:16:51

Voi ei, miten kamala tilanne! :,( En toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle vastaavaa.
Toivottavasti et joudu yksin käsittelemään tätä valtavaa pettymystä? Suosittelen hankkimaan ammattilaiselta kriisiapua, jos ei perhe-/ystäväpiiristä löydy tukea.
Tsemppiä, toivottavasti pian autosi ilman niitä vtun tekstejä!! <3 <3 <3

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.18 14:20:00

”Tsemppiä, toivottavasti pian autosi ilman niitä vtun tekstejä!! <3 <3 <3”

Huom. en halunnut jättää lauseeseen kaikkea tekstiä paikoilleen. Voitte arvuutella / päteä sillä, mikä sana puuttuu.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: hehee 
Päivämäärä:   13.6.18 14:23:46

"No miksi ihminen, joka ei ole kiinnostunut autoista eikä seuraa alaa lainkaan, sitten kuitenkin intoilee kuinka uudella miesystävällä on "tosikallis auto" kun sillä on toistakymmentä vuotta vanha entinen karvalakkimallin taksi joka ei ollut kallis edes uutena tai ihmettelee onkohaan naapuri voittanut lotossa kun sillä on "oikein audi" ja naapurilla on vuosituhannen alun kulahtanut tonnin hintainen A3?"

Siksi kun on olemassa ihmisiä, joiden mielestä tiettyjen automerkkien hinta ei laske vaikka auto on niin vanha ja kulahtanut, että helmat on ruskeina ruosteesta.

Tottakai on myös aina muistettava mainita, paljonko se on maksanut uutena. Tosin silloin v. 2000 sen osti uutena joku muu, mutta jotenkin se että ostaa parilla tonnilla vanhan auton, josta joku muu on kauan sitten maksanut 70 000e, antaa joillekin ihmisille itsetuntoa tai mitä onkaan.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   13.6.18 14:47:28

Skoda oli takavuosina ehkä noloin auto, minkä saattoi hankkia. Poistata se Skoda merkkikin sieltä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   13.6.18 15:08:16

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 13.6.18 14:09:20

Se, että monet eivät tiedä autoista mitään, sopii niille joka haluaa antaa vähän parempaa kuvaa autostaan."

Eli kuvitteletko että ne autot kiinnostavat sittenkin? Mulle on aivan yhdentekevää millainen auto naapurilla on eikä muhun tee minkäänlaista vaikutusta se että autossa on korimalli A eikä korimalli B tai se että auto on sarjaa Pertti eikä sarjaa Marjatta. En myöskään tunnista tuota "kyllä sillä ja sillä on tosi kallis auto" kehuskelua. Kun ne autot eivät kiinnosta niin ne eivät kiinnosta.

Tämä ettei jonkun toisen auto herätä mitään tunteita suuntaan tai toiseen voi olla todella vaikeaa ymmärtää sellaiselle jolle se auto on tärkeä. Mulla oli joskus miesystävä jolle autot olivat kaikki kaikessa. Hän tykkäsi käyttää vakionopeudensäädintä aina kun mahdollista. Ei sen takia että se olisi kätevä vaan sen takia että muut ihailisivat häntä kun hän ajaa niin siististi ja tasaisesti. Joskus elätteli sellaisiakin fantasioita että joku vastaantulija töissä sitten kertoisi kaikille kuinka loistava kuski tuli vastaan ja kuinka kaikki työpaikalla sitten puhuisivat hänestä ihmetyksensekaisella ihailulla vielä monta päivää myöhemminkin.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   13.6.18 15:16:17

Öööh no voithan edelleen arvailla auton merkkejä vaikka et tekstejä poistaisikaan? Ethän sinä oman autosi merkkiä ja mallia arvaile??

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Mitähäh 
Päivämäärä:   13.6.18 15:23:34

"Ei sen takia että se olisi kätevä vaan sen takia että muut ihailisivat häntä kun hän ajaa niin siististi ja tasaisesti."

Täh? Vaikka ajaisi ilman että cruise on päällä, eihän auton nopeus sen epätasaisemmaksi muutu jos pitää jalkansa paikallaan. Enkä minä kyllä liikenteessä erota, kuka ajaa cruisella ja kuka ei.

"En myöskään tunnista tuota "kyllä sillä ja sillä on tosi kallis auto" kehuskelua. Kun ne autot eivät kiinnosta niin ne eivät kiinnosta."

Tuo varmaankin tarkoitti melko yleistäkin tilannetta, jossa autoista ei tiedetä, mutta on käsitys että vaikkapa Mersu on Hieno ja Kallis Auto. Jolloin se ON Hieno ja Kallis, on se sitten 2 000 e hintainen vanha rotisko, 20ke hintainen pikkuauto A-sarjaa tai 200ke hintainen ökymalli SL. Tai uusi tai vanha. Hieno on ja kallis koska merkki.

On hyvinkin tavallista, että juurikin autoista tietämättömät saattavat ihastella vaikkapa työkaverin "kallista" (vanhaa) mersua, jollaiseen "kaikilla ei ole varaa" ja samaan aikaan vieressä parkkiksella on toisen työkaverin monta kertaa kalliimpi (uusi) toyota, jollaiseen jokaisella on varaa. Miksikö? Just siksi kun autoista ei tiedetä niin silloin luullaan.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.6.18 15:32:12

"Eihän sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Siis tämäkö on aloittajan perustelu sille, että haluaa tekstit pois? Että voi katsella omaa tekstitöntä autoaan pihassa ja arvailla minkä mallinen se on.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Ei jatkoon 
Päivämäärä:   13.6.18 15:32:15

Trolli tämä on, ei uuden auton ostaja käytä puhetyyliä mitä jo otsikko edustaa...

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   13.6.18 15:36:07

"Lähettäjä: Mitähäh
Päivämäärä: 13.6.18 15:23:34

"Ei sen takia että se olisi kätevä vaan sen takia että muut ihailisivat häntä kun hän ajaa niin siististi ja tasaisesti."

Täh? Vaikka ajaisi ilman että cruise on päällä, eihän auton nopeus sen epätasaisemmaksi muutu jos pitää jalkansa paikallaan. Enkä minä kyllä liikenteessä erota, kuka ajaa cruisella ja kuka ei."

Niin. Mies kuitenkin ajatteli että hänen tasainen ajamisensa näkyisi kaikille ja aikaansaisi kateutta ja ihailua. Samainen ihminen muisti aina kehua itseään jos teki hienon moottorijarrutuksen ja sadatteli jos kukaan ei ollut paikalla todistamassa tätä häkellyttävää tapahtumaa. Tosiasiassa hyvin harva kiinnittää muiden ajotyyleihin mitään huomiota ellei ole kyseessä joku todella omituinen tilanne. Esimerkiksi mä olen joskus ihmetellyt että mitä edessä ajava oikein puuhaa kun hän ensin kiihdytti renkaat huutaen, sitten jarrutti, sitten kiihdytti, jarrutti uudestaan jne. Mentiin vielä jonossa niin että tämä kiihdytys/jarrutus-sykli ei auttanut autoilijaa pääsemään perille yhtään sen nopeammin.

Varmasti tuo pitää paikkaansa että moni ajattelee että ihan mikä tahansa Mersu, Audi tai Bemari on kallis.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Wot 
Päivämäärä:   13.6.18 15:48:00

"musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Ja oletat, että kaikki muutkin ihmiset vahtaavat toisten autoja ja pohtivat ja arvailevat, mitä ne on? Don´t think so.

Jos autoista tietää, ei tarvitse arvailla ilman tekstejäkään.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: TFG 
Päivämäärä:   13.6.18 15:56:40

Ymmärrän aloittajaa. Ottaisi myös sen Skodan pois.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ?????? 
Päivämäärä:   13.6.18 16:05:58

No tunnistaahan sen auton Skoda Octavia Scoutiksi vaikka sitä ei siinä luekaan. Ei sitä Fabiaan sekoita tai Superbiin, saati RS Octaviaan.

Poistata samalla ne puskurin alaosan ja etumaskin hopeanväriset "koristeetkin", niistä näkee että se on Scout.

Kun nyt jostakin syystä se saa näkyä että Skoda, mutta Octavia ja Scout ei......

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: -?- 
Päivämäärä:   13.6.18 16:20:40

Ymmärrän hyvin tuon merkkien poistattamisen. Minäkään en tahdo (kallista) laukkua, jos siinä näkyy logo, vaikka laukku muuten olisi kuinka kivan näköinen. Mieluummin teetän sitten laukun ammattilaisella.

Ei koskaan jotain tällaista, joka huutaa, mikä se on.

https://goo.gl/SNAKXm

Eiköhän tulevaisuudesta kaikista autoista poisteta tekstit. Monet kun pitävät niitä jo juntteina ja poistattavat uutena ostaessaan.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   13.6.18 16:28:36

No minä olisin jättänyt sen Skoda-nimen jo pois :D

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   13.6.18 16:29:45

Se on sitten kiva soittaa hätäkeskukseen että se tänne hyökännyt ryöstäjämurhaaja ajo mustalla autolla, mut ei siinä mitään merkkejä ollu. Ja sit niitä mustia autoja ilman merkkejä tulee vastaan tusina kymmenessä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: -?- 
Päivämäärä:   13.6.18 16:31:52

"Skoda-nimen jo pois"

Miksi se pitäisi jättää pois? Skoda on testimenestyjä monissa maissa. Se pärjää vuosi toisensa perään autolehtien testeissä ja on ollut kahdeksan vuotta peräkkäin Suomen myydyin auto.

Skodassa on erinomaiset ajo-ominaisuudet ja laadun tuntu suhteessa hintaan on erinomainen.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: muist 
Päivämäärä:   13.6.18 16:37:15

Muista veloittaa myyjää koko hammaslanka-kerästä!!

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.18 16:57:42

"Täh? Vaikka ajaisi ilman että cruise on päällä, eihän auton nopeus sen epätasaisemmaksi muutu jos pitää jalkansa paikallaan."

No ei taida auto kulkea tasaista vauhtia, jos pidät koko ajan kaasua samassa asennossa. Kyllä vauhti silloin ylämäessä hidastuu ja alamäessä kiihtyy.

Minua ei myöskään autot kiinnosta. On täysin yhdentekevää minkä merkkinen tai mallinen auto naapurilla on. Ei edes parkkinaapurien autot kiinnosta sen vertaa, että merkit muistaisin. En myöskään tunnista autojen malleja, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta paneutua niihin.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: ´``` 
Päivämäärä:   13.6.18 17:04:31

Miksi ihmiset tahtovat usein ilmoittaa, että jokin ei kiinnosta.

Kyllä minä ymmärrän, että joku ei ole kiinnostunut hevosista, mutta sitä en ymmärrä, että asiaa täytyy tuoda jotenkin aktiivisesti esiin.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   13.6.18 18:02:30

Mä kielsin laittamasta myyjän omia tarroja autoon (uutena ostettu). No totta kai ne oli liimattu. Ärsytti. En maksa kymppitonneja siitä että mainostan samalla autoliikettä.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: M8 
Päivämäärä:   13.6.18 18:05:03

Ei kai noissa uusissa enää mitään moottoritilavuuksia ole mainittuna edes. Ei ainakaan meidän perheen autoissa (molemmat vm - 16).

Ja edellisessä, minkä ostin uutena tuli jotkut hiton isot tarrat rengas kotelon päälle kertomaan hyvästä varustetasosta. Ne kävin otattamassa pois.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.18 18:30:33

Kyllä jos itse tilaisin auton niin haluaisin ilman turhia merkintöjä. Mielestäni se auto on kauniimpi ilman niitä. Ja vaikka joillekkin se on vaan auto ja ketä kiinnostaa jotkut tekstit niin esim itse en ymmärrä hiuslisäkkeitä ja tekoripsiä. Silti ne on monelle naiselle tärkeät koska he kokevat tällöin näyttävänsä kivemmalta.
Ja tietenkin jos tilaan jotain niin oletan että saan mitä tilaan niin tietenkin aloittaja saa valittaa. Miksi tyytyä esim punaiseen jos tilaa mustan?

Ja eipä noista teksteistä niinkään hyötyäkään ole. Kuka tekee sillä tiedolla mitään onko autoni bensa vai diesel? Jos kiinnostaa niin osaa äänestä päätellä. Entäs sitten moottorin tilavuus, mitä väliä sille muilla on? Malli saattaa kiinnostaa jos ei tunnista ja haluaisi samanlaisen, mutta esim tuo yhden teoria että miten voi soittaa häkeen varkaista :D Rekkari on huomattavasti isommalla kuin jotkut tuollaiset merkinnät ja jos ei muutenkaan autoista tiedä niin harvemmin niin hyvä näkyvyys että merkkiä saati moottoritilavuuksia pystyy näkemään.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   13.6.18 18:34:43

"LähettäjäM
Päivämäärä13.6.18 15:32:12

"Eihän sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta musta itsestä on kiva katsella parkkipaikoilla autoja, joissa ei ole tekstejä. Voi tunnistella ja arvailla, mikä malli on."

Siis tämäkö on aloittajan perustelu sille, että haluaa tekstit pois? Että voi katsella omaa tekstitöntä autoaan pihassa ja arvailla minkä mallinen se on."

xD

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: Enosaalinkata 
Päivämäärä:   13.6.18 18:40:52

Luulin kans et koski autoliikkeen mainosteippejä.

Taattua ht.net-laatua tämä keskustelu. Harmi, kun en laittanut poppareita tulille jo alussa. :D mitäs ihmettä se teitä niin kovasti kiinnostaa, jos joku haluaa tekstit pois?

Itseä ei kiinnosta autot juurikaan, miestä kiinnostaa. Ja aina arvuutellaan yhdessä malleja, eikä sekään osaa kaikkia nimetä tuosta noin vaan! Monet mallit näyttää keulasta samalta, sitten kun näkee koko auton niin olikin ihan eri. En ees sen vertaa niistä tiiä, et voisin nyt antaa teille esimerkin sellaisista malleista, joiden välillä arvuutellaan. En mä niitä muista yhtään :D en tiedä mitä mallia mun äitin mersu on, tai siskon audi. Iskänkään auton mallia en muista. Kaikissa ne kyllä lukee. Oman auton tiedän ja miehen. Sen tiedän että yhdellä kaverilla on vw Passat. Enpä kyllä ennen tämän keskustelun lukemista tiennyt, että mallillakin on niin suuri merkitys. Eli olen siis yksi näistä jota ei kiinnosta, ja ajattelen juurikin "Mersut ja bemarit on hienoja ja kalliita" sen enempää malleista tietämättä kuin välittämättä. Silmät mulla kyllä on ja tiedän ihan ulkonäön perusteella, ettei työkaverin kivikautinen bmw ole juuri 2000e arvokkaampi. Sen sijaan pomon viime vuonna tehtaalta tilattu bmw, siitäkään en mallia tiedä mutta kyllä siitä näkee että on hieman eri hintaluokkaa. :D voisikin kurkata huomenna mikä malli, ellei pomokin ole tilannut ilman tekstejä. Mut hei, sithän mä pääsen arvuuttelemaan ;)

Ymmärrän kyllä hyvin jos joku haluaa tekstit pois, varmasti itsekin ottaisin jos tilaisin uuden. Ei sille mitään erityistä syytä olisi, näyttäähän se nyt paremmalta. Ja ehkä "koska mä voin" B)
Niin paljon en niitä halua pois et alkaisin itse repimään tai veisin poistettavaksi. Mutta jos sellaisena uuden tilaisin, niin sellaisena sen myös olettaisin saavani.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   13.6.18 18:41:13

"Lähettäjä: ´```
Päivämäärä: 13.6.18 17:04:31

Miksi ihmiset tahtovat usein ilmoittaa, että jokin ei kiinnosta."

Tässä ketjussa se on ollut ihan relevanttia koska ollaan puhuttu siitä että jotkut koittavat tehdä muihin vaikutuksen auton ominaisuuksilla. Samoin ylempänä on väitetty että kyllähän nyt jokainen tunnistaa autojen merkit ja mallit mihin ollaan vastattu että jos autot eivät kiinnosta pätkääkään niin ei niitä merkkejä tunnista.

Sitä tosin en tajua että ketjussa puhutaan vaikka pokemoneista ja sitten viisi tyyppiä tulee kertomaan että mua pokemonit eivät kiinnosta lainkaan.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   15.6.18 12:53:45

Ajelin juuri tänään yhden sellaisen auton perässä, jossa ei ollut mitään tekstejä takapäässä. Ensivaikutelmana oli se, että auto on ollut kolarissa ja siihen on vaihdettu peltejä, mutta ei ole ehditty laittaa vielä loppuja kuntoon. Totesin siinä, että sama reaktio on tullut aina aiemminkin vastaavissa tilanteissa.

  Re: Vtun automyyjä, tekstit paikoillaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.6.18 21:34:51

Kannattaa irrottaa rekkarikilvetkin niin eipä pääse naapuri tsekkaamaan trafilta minkä vuoden ja mallin autolla sitä ajellaan ja onko verot maksettu!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.