Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   8.6.18 01:52:29

Olen sinkku, perheelliselle olisi tosi vaikeaa.

Mutta siis huomasin että ennen melkein joka päivä tuli menojen lomassa piipahdettua kauppaan ostamaan milloin mitäkin pientä ja isompaa.

Tajusin että ei se voi toimia enää pidempään ja päätin että käyn vain perjantaisin kaupassa el kerran viikossa.

Se toimi ihan älyttömän hyvin. Niin hyvin että kokeilin että menisikö kaksikin viikkoa ilman kauppaa. Ja meni. Nyt käyn kaupassa vain kahdesti kuussa.

Rahankulutus enemmän kuin puolittui.
Syön tosi paljon terveellisemmin nykyään.
Laitan melkein kaiken itse, ei valmisruokia.
Kaapeista kaikki tulee hyödynnettyä, mitään jämiä ei jää makailemaan.
Ja muutkin tavarat kuten shampoopullon jämät ja kaikki pikku silppu tulee tehokkaasti käytettyä kun ei tule heräteostoksia. Ja on siistimpääkin.

Onko täällä muita jotka käyvät ostoksilla harvemmin kuin ihmiset keskimäärin?

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.18 02:03:44

Kerro miten?? Meillä 2hlö talous eli voisi onnistuakin. Nykyään käydään jopa useaan kertaan päivässä... jo vuosia ollaan puhuttu että pakko alkaa käymään kerran viikossa, mut ei onnistu. Aina sorrutaan. :D miksi tuon kaupankin pitää olla tossa vieressä.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.18 02:25:13

Mä en näe mikä ongelma siinä on että käy monta kertaa viikossa/päivässä kaupassa. Ei sieltä ole pakko ostaa joka kerta kärryllistä. Mä saatan käydä joinain päivinä kolmekin kertaa kaupassa. Aamulla työmatkalla, päivällä samalla kun vien paketit kaupan yhteydessä olevaan postiin ja illalla tallimatkalla.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   8.6.18 03:01:09

Se ongelma oli ainakin itselleni raha.

Tein just noin. Aamulla töihinmennessä ostin croissantin ja banaaneja joista osa tummui työpöydän laatikkoon ja meni pilalle, kotiintullessa nappasin laiskana valmisruokaa tai sitten olin niin nälkäinen että hamusin kalliihkoja ruoka-aineita koriin. Joskus kaiken huippuna iltalenkillä vielä poikkesin hakemaan purkin jugurttia tai tölkin smoothieta tai suklaapatukan.

Ja seuraavana päivänä uudestaan. Ja seuraavana. Ja seuraavana...

Hävikkiruokaa jäi paljon nykytilanteeseen verrattuna ja heräteistoksia oli paljon. Eihän se herätesostospasteija tms paljon maksa mutta puroista tulee iso virta. Sen sijaan että olisin itse surruttanut smoothien, ostin kaupasta, aina jäi jotain purkinloppuja. Ja selvästi tämä toimii ja se näkyy pankkitilillä ja muissa eduissa jotka tuolla aloituksessa sanoin.

En osaa mitään vinkkejä antaa toteutukseen koska jokaisella on oma ruokavalio. Ihan luonnostaan tuo toimii kun syö kaapeista kaiken. Kun on nälkä niin kyllä sitä jaksaa leipoa leivän itse ja kuoria kasvikset soppaan tai keittää riisipuuron.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   8.6.18 05:03:52

Me käydään noin 2-3 viikon välein täydentämässä pakastin ,kuiva-aineet ym. Säilyvä. Tuoretuotteet pikkukaupasta (maito,leikkeleet ym pilaantuva) niin harvön kuin vaan voi. Kaupassa käynti on pakollinen psha. Shoppaillut en ole koskaan. Ostan tarpeeseen en huvikseni.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.18 06:35:27

Tuossa olisi paljon järkeä itselleni juurikin siksi, että joka kauppareissulla tarttuu mukaan muutakin kuin sitä mitä meni hakemaan. Ja sellaista, minkä voisi korvata kaapista löytyvillä joku kaunis päivä vanhentuneiksi todettavilla tuotteilla.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.6.18 06:57:53

Kurkatkaa fiksuruoka ja matsmart

Niistä saa edullisia kuivatuotteita, jos ei oo niin tarkka parasta ennen päiväyksistä.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   8.6.18 06:59:12

Käytän luomua sekä tilatuotteita pääasiassa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Fjrspun 
Päivämäärä:   8.6.18 06:59:33

Kerran viikossa käydään. Kahden viikon väli ei onnistuisi, kun syödään paljon tuoretuotteita (mm. kasvikset, hedelmät), jotka ei säily niin kauaa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.18 07:06:04

Pyrin käymään isommat ostokset kerran viikossa, mutta silti käyn kerran- kaksi täydentämässä sen verran, että haen maitoa, tuoreita hedelmiä/kasviksia ja leipomosta leipää. En viitsi leipoa kun lähileipomosta saa ihanaa tuoretta leipää edullisesti.

Opiskeluaikana vielä tuoreessa muistissa, sain ihan tarpeeksi puputtaa kuivamuonaa ja nyt nautin tuoreista raaka- aineista. Ruokahävikkiä minulle ei tule, pakastan annosrasioihin evääksi ylimääräiset. Ainoastaan sitä leipää jää, mutta senkin kuivaan hevosille.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.18 10:27:13

Kyllähän tuoretuotteet säilyvät mainiosti. Siksi ihmisillä on jääkaappeja

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   8.6.18 11:10:19

Täällä yksi. :)

Käyn kaupassa keskimäärin kerran kahdessa viikossa tai jopa vielä harvemmin. Toisinaan saatan siinä välillä hakea jonkun unohtuneen tuotteen tai uutta tuoretta, mutta esim. tuoreet kasvikset ja vihannekset säilyvät yllättävänkin pitkään, eli niidenkään takia ei ole pakottavaa tarvetta käydä useammin. Yleisimmin mut pakottaa kauppaan vessapaperin loppuminen. :D

Ennen kauppareissua tsekkaan parin lähellä olevan kaupan tarjoukset, suunnittelen niiden pohjalta useamman ruokalajin ja teen ostoslistan. Ison osan kuivatuotteista hankin nykyään Fiksuruoan ja Matsmartin kautta.

Jokainen toimii toki tavallaan, enkä kiellä tai ihmettele, vaikka joku kävisi kaupassa viisi kertaa päivässä. Tämän tavan olen huomannut kuitenkin omalla kohdalla toimivimmaksi. Kuten aloittaja kuvaili, hävikkiä ei tosiaan synny käytännössä lainkaan, niin ruoka- kuin muistakin kaapeista tulee käytettyä kaikki - ja ennen kaikkea säästyy rahaa. Mulla menee yksin asuvana ruokaan keskimäärin satanen kuussa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   8.6.18 11:44:38

Ihan kahteen viikkoon en ole (vielä) päässyt, nyt väli on 1,5 vkoa. Yksin asuvalla helpompaa, olen elänyt myös lapsiperhearkea, ja silloin käytiin 3-4pv välein kaupassa.

Itsellä on edellä mainittujen etujen lisäksi tullut myös "turhan" syömisen väheneminen, kun kaapissa ei ole mitään mitä syödä ihan muuten vaan kun teki mieli.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   8.6.18 11:56:24

Suurimmalla osalla ongelma siis lienee se, ettei ole itsehillintää ja/tai suunnitelmallisuutta. Itse en jaksa suunnitella kaikkea ja siksi meillä käydään kaupassa ehkä 0-4 kertaa viikossa. Se ei silti tarkoita, että sieltä nappaillaan kalliita ruokia mukaan tai ostetaan järkyttäviä määriä. Syömme molemmat lounaan töissä ja kotona syödään lähinnä jotain iltapalaa/aamupalaa ja niihin ostetaan tarvikkeet.

Kaupassa käyn töistä tullessa (työmatkan varrella) jos tiedän että esim. juusto on loppunut. Käyn nappaamassa sen juuston ja samalla vessapaperin, jos muistan että se on loppu.

En jaksa juosta tarjousten perässä, koska aikaa on muutenkin vähän ja ei ole rahatilanne niin pennin päälle. Jos se vessapaperi on vaikka 20snt halvempaa toisessa kaupassa ja pitää sitä varten juosta eka se toinen kauppa läpi tai kaivella mainoksia, niin ei kiitos. Ostan mielummin siitä lähikaupasta sen 20snt kalliimman ja jatkan matkaani ja säästän aikaa.

Ruokakaupat on pakollinen paha.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.6.18 11:56:53

Teillä on varmaan kaikilla autot?

Mulla ei ja asun yksin. Kauppa on kyllä hyvin lähellä, mutta en jaksa raahata sieltä mitään kärryllistä kerralla. Käyn kaupassa ehkä 2-3x viikossa.

Pitäisi kyllä enemmän miettiä rahankäyttöä ja laskea, paljonko ruokaan oikeasti menee.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   8.6.18 12:24:27

Mä juon pullotettua juomaa jota menee kyllä sen verran paljon että pakko käydä useita kertoja viikossa, samoin ruuat ehtii pilaantua kun yksin on...ellei sitten aina vaan syö jotain kuivaruokia tyyliin pastaa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: flyga 
Päivämäärä:   8.6.18 12:28:19

niin-käytä pakastinta.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   8.6.18 12:29:13

Mutta ei mulla kyllä mitään ylimääräistä kaappeihin koskaan jää vaikka usein käynkin. Nytkin jääkaapissa vain ketsuppi, majoneesi, pieni kurkun pala, karjalanpiirakkaa ja margariinia :D
Kuivakaapissa riisiä ja spagettia + mausteet.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   8.6.18 12:30:15

En mä niitä pulloja viitsi pakkaseen laittaa, enkä jaksa kantaa montaa kerralla, ei ole autoa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.18 12:33:19

Miten saat kasvikset pysymään tuoreina?

Käyn 2 kertaa viikossa kaupassa, että saan tehdä tuoreista aineksista aina ruoan. Muuten kerta viikkoon riittäisi. Aika usein ostan kerran viikkoon kuiva-aineet + muut mitkä säilyy ja toisen kerran käyn hakemassa huonommin säilyviä. Nahistunut paprika ei innosta.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.6.18 12:44:18

Kahden hengen talous, asutaan kaukana kaikesta ja käydään kerran viikossa ruokakaupassa. Ratkaisuna kotona on iso jääkaappi-pakastin ja vielä pakastinarkku. Leipiä laitetaan pakkaseen ja sieltä voi käyttää tarvittaessa, tuoreen veroista.

Kaapissa on esim. tuoremehua ja ketsuppia ja öljyä useampi purkki aina olemassa, ei lopu kesken. Säilykkeitä useampaa laatua lajiteltuna ja makaronia ja riisiä monta pussia. Eläinten ruokaa (lihoja) pakkasessa ja hätävarana muutama purkkiruoka kaapissa.

Kauppaan mennään tarkan listan kanssa, että ainakin listan tavarat ostetaan. Sitten mieltymysten ja tarjousten mukaan ostetaan mitä löytyy. Ei olla pelkällä säästömielellä liikkeellä, koko ajankäyttö menee pieleen, jos monta kertaa viikossa pitäisi hakea muutama elintarvike. Pitää ajatella myös polttoaineen menoa, koska ollaan kaukana kaupasta.

Meni tässä aikaa, että osasi ostaa kerralla tarpeeksi. Voisikin seuraavaksi alkaa kokeilemaan ostaa kahden viikon tarpeet kerralla.

Meillä ei mene juuri koskaan ruokaa pilalle, tai roskiin.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   8.6.18 12:47:39

Tuohon pitäisi pyrkiä. Rahaa menee kamalasti aina kun käy, vaikka ei ostaisi mitään herkkuja tms. Nälkäisenä ostetut leivät, leikkeleet, purkkijogurtit...

Kasvikset säilyy kyllä viikon et jos siihen pääsisi. Kauppaan kun on matkaa se 20 km niin sikälikin.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Nippon 
Päivämäärä:   8.6.18 13:18:58

Me käydään kahdesti tai kerran viikossa, riippuu vähän mitä ruokia laitellaan. Kauppalappu on aina, johon kirjatsan heti, kun joku on loppumassa. Sit muistaa ostaa sitä makaronia taas 10 pussia. Ei löydy kun perus jääkaappipakastin, niin tilat on sen verran pienet ettei enempää mahdu kerralla kotiin.

Tuo kauppalappu on meillä tärkeä, ei tarvitse lähteä kauppaan ku joku on jo ihan lopussa

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Jepa 
Päivämäärä:   8.6.18 13:41:28

Menkää muutamaksi vuodeksi kauppaan töihin, ei sen jälkeen vois vähempää kiinnostaa käydä kaupassa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.6.18 14:49:17

Me käydään kerran viikossa. Onnistuisi varmaan harvemminkin. Toisaalta sitten joskus tulee piipahdettua torilla, hallissa, leipomossa ja lihaa tulee hankittua muutenkin. Mutta vaikka olisimme vain marketin varassa, varmaan onnistuisi pari kertaa kuussa käyminen.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.18 14:56:28

Muuten kävisin itsekin harvemmin ja ostaisin enemmän, mutta kasvikset ja hedelmät haen mieluummin pari kertaa viikossa kuin ostan edes viikon satsia. En tykkää yhtään pehmenneistä tai nuupahtaneista kasviksista tai hedelmistä, herkästi jäisi sitten syömättä. Etu omalla kohdalla myös se, että tulee käytyä kaupassa kävellen, kun jerralla ostaa kassillisen tai max kaksi, ei tule mentyä autolla kun hyvin jaksaa kantaa ostokset. :)

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.6.18 15:40:53

Emme mekään kaupasta muuta viikoittain osta kuin kasviksia, hedelmiä, juureksia ja piimää.
En mitenkään kestäisi kahta viikkoa nuupahtaneilla salaattiaineksilla.

Kesällä toki paljon kasviksia omasta maasta ja torilta, mutta talvella tuoreet vähintään kaksi kertaa viikossa kaupasta.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   8.6.18 15:41:21

Olen ruokakaupassa töissä ja tuleekin sitten käytyä monta kertaa viikossa oman työvuoron jälkeen kaupassa. Toisaalta kätevää, toisaalta on tullut varmasti ostettua ties mitä kaikkea turhaa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   8.6.18 21:43:54

Aloittajalla ei ole autoa. Käyn bussilla keskustassa ja ikeakassia käytän kantamiseen. Kieltämättä se on välillä melkoisen painava mutta ei vielä sellaista päivää ole tullut ettenkö olisi jaksanut sitä kantaa.

En ole huomannut kasvisten nuupahtamista lainkaan. En tosin syökään lehtisalaattia kun se on ravintoarvotonta eikä maistu miltään.
Jääsalaattikerä on tukevampaa ja ostan sitä usein, sen säilymisessä ei ole ollut mitään ongelmia. Rapeaa on. Paprikat ja tomaatit ovat yhtä hyviä. Kun ostan vaikka niitä tomaatteja niin samaan pussiin valitsen hiukan pehmeitä ja hiukan kovia. Syön pehmeät saman viikon aikana ja toisella viikolla ne ekan viikon kovat ovat juuri hyviä.

Mun mielestä mukavaa että on muitakin kaupassa harvemmin käyviä. Pakko sanoa että eräs tätini vetää pisimmän korren sillä hän käy kaupassa kerran pariin kuukauteen. Mutta hänellä onkin kotikanoja ja pakastin täynnä lastensa tuomaa riistaa. Itse kerää marjat, sienet ja kasvattaa kasvikset kellariin. Mehiläispesiäkin hänellä on. Arvostan tosi paljon! En kyllä itse pystyisi enkä samaan pyrkisikään.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.6.18 19:37:57

Up...

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   18.6.18 19:44:23

Jäävuorisalaatti on sitä kaikkein ravintoarvottominta salaattia, tiedoksi vaan aloittajalle.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.6.18 19:46:57

Käyn pari kertaa viikossa ostamassa omenia, banaaneja, yrttejä, salaattiaineksia jne vihanneksia. Lihaa ja maitotuotteita en syö joten muita pilaantuvia ei ole. Kuivamuonia täydennän ehkä kerran kuussa. Pakastin on ahkerassa käytössä eikä tule hävikkiä. Yrteistä lähtee maku parissa päivässä ja salaattiainekset ei tosiaan ole hyviä nuupahtaneina. En tykkää mustista banaaneista tai vanhoista omenista, joten näiden takia tulee käytyä useammin kaupassa. Heräteostoksia ei kyllä tartu mukaan. Onneksi teen myös itse niin hyvää ruokaa, ettei huvita koskea valmisruokiin :D

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Mena 
Päivämäärä:   18.6.18 19:55:20

Mä käyn yleensä vain kerran viikossa isommilla ostoksilla Prisma/Lidlissä. Ja täydennykset, kuten banaanit sitten lähikaupasta.

Ei mulla ainakaan just salaatit ja yrtit säily viikkoakaan - 4 päivää alkaa olla maksimi. Paitsi ehkä sillä jäävuorisalaatilla, joka on pelkkää vettä, mutta siinä on kiva suutuntuma ja sitä on kiva napostella.

Aika paljon tulee kannettavaa tällä systeemillä. Yleensä yksi repullinen ja kaksi (muovi)kassillista per kerta ja onhan niitä ikävä raahata liukkaalla kelillä :D

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   18.6.18 21:22:53

Käyn monta kertaa päivässä mutta vain ihan huvikseni. En osta mitään. Katselen ja jutustelen ihmisten kanssa. Nykyään ihmiset tapaa toisiaan KAUPASSA.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   18.6.18 21:38:50

Yksin asuessa ei ollut ongelma eikä mikään käydä vain pari kertaa kuussa kaupassa. Tosin silloin myös vihasin kaupassa käyntiä ja söin n. 500-800 kcal päivässä eli kulutuskin oli toista luokkaa. Nykyään vähän terveellisempi tapa syödä ja enemmän ruokarajotteita, niin kaupassa käyntikin on vaikeampaa, mutten inhoa sitä enää niin paljoa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.18 22:09:18

Kesällä asun yksin arkena, joten tosi hankala suunnitella ruokailuja. Nytkin jäi viikonlopulta epämääräisiä jämiä mm. salaattia ja tortillalettuja, että pitää käyttää mielikuvitusta, että sais nuo syötyä.

Tänään kävin hakemassa "koiralle kanaa" ja samalla ostin "jotain pientä": kahvipaketti, greippi, banaanit, suklaa, mansikkajugurttipurkit, 2 pkt kanaa, perunoita 2kg, hapankorppuja ja pähkinöitä.. heh :D

Yhdessä vaiheessa kävin vain kerran viikossa, ja silloin hain rinkka + 2 kassia.

Nyt ajattelin, josko mieli kestäisi vähäsokerisemman ruokavalion ja söisi usein enemmän perunaa kuin vaikka noita jugurtteja.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.6.18 22:48:13

Pakko olis olla kauppa ihan vieressä tai auto, jos meinais ostaa viikonkin ruuat ja juomat kerralla... En mä pysty jaksa niitä kauppakasseja muuten kantaa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.6.18 23:45:25

Ei minulla kyllä kasvikset säily viikkoa. Nytkin minulla on jääkaapissa porkkanoita, salaattia, kurkkua, tomaattia, meloni, mansikoita ja kirsikoita ja sitten pöydällä lättänäpersikoita ja omenoita. Näistä porkkanat ja omenat säilyvät sen viikon ja nekin nippa nappa.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   18.6.18 23:48:48

Teillä on kyllä liian lämpimiä jääkaappeja.

Kävin itse kaupassa 7 päivä, torstaina ja siltä reissulta mulla on vielä jääkaapissa tomaatteja, avokadoja, banaaneja, kurkku ja plateriinoja. Ei yhtään pilaantunutta vaan kovia.

Otan sieltä huoneenlämpöön kypsymään sitä mukaa kun haluan syödä.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: @-@ 
Päivämäärä:   18.6.18 23:58:05

”LähettäjäNo
Päivämäärä18.6.18 23:45:25

Ei minulla kyllä kasvikset säily viikkoa”
Ei mullakaan, mutta hötönetissä olevat ovat oman elämän jätemyllyjä ja kyllä jää/viileäkaapit on meillä energiatehokkaita.

  Re: Käyn kaupassa vain kahdesti kuussa

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   19.6.18 00:33:16

Olen tainnut ostaa jääkaapissa olevat (tai mitä niistä on jäljellä) porkkanat, varsisellerin ja kaalin yli kaksi viikkoa sitten. Ovat edelleen aivan syöntikelpoisia. Ei ihme että suomalaisilla syntyy niin älyttömästi ruokahävikkiä, jos vähän nuupahtaneet vihannekset lentävät roskiin.

Kaupassa käyn vaihtelevasti viikon-parin välein, minikokoinen jääkaappi rajoittaa tuoretuotteiden säilytystä. Leipää tulee tosin haettua lähikaupasta tuoreena pari kertaa viikossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.