Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Painajainen 
Päivämäärä:   16.5.18 14:34:58

Mikä siinä on, että niiden vaunujen kanssa on pakko tunkea vaunuun, vaikka siinä vaunupaikalla on jo ennestään kaksi lastenvaunua ja lisäksi juna täynnä ihmisiä. Eikö vain tänään joku tullut ja työntäyt kaksosten rattailla ihmisiä tieltään. Eräs iäkkäämpi nainen meinasi mennä nurin, kun tämä lastenvaunujyrä vähän tuuppi itselleen tietä.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.5.18 14:37:30

The weak should fear the strong

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.5.18 14:41:29

Tuota näkee paljon myös bussissa. Tungetaan, vaikka kaksi vaunupaikkaa on jo täynnä. Onneksi moni kuski asiasta huomauttaakin.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.5.18 15:22:11

Koska on pakko?

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.18 15:35:40

"Koska on pakko?"

Juu, kun ei mitenkään voi odottaa muutamaa minuuttia seuraavaa metroa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.5.18 15:37:06

Joo, se on outoa, että kärryllinen sellaista perseentilsaa tekee ämmistä jotenkin etuoikeutettuja ja antaa luvan tukkia, tuuppia ja levittäytyä joka paikkaan...

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 15:41:13

Noille vois pistää bussiin ihan yhtälailla maksun. Tukkivat käytäviä ja meinaavat tulla ihmisten päälle jos ei ole tarpeeksi nopea väistämään..

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.18 16:07:43

Paras oli joskus pari vuotta sitten kun olin kotimatkalla täpötäydessä bussissa (siis ihmisiä käytävät täynnä). Äiti vaunujensa kanssa kehtaa huutaa matkustajille, että voisiko joku jäädä pois niin mahtuisivat bussiin.. Ylläripylläri kukaan ei toiminut ja dösä lähti. Jos olisin ollu lähempänä niin olisin vastannu takas että me sentään maksetaan tästä. ,

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 16:09:29

Onhan nw lastenvaunut sellasia hyökkäysvaunuja että kadulla saa varoo muutenki :D

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.5.18 16:18:29

Hahaa :D onneksi ei tarvii kulkee julkisilla.. Kuin joskus lomilla

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 16:36:22

Eikö ihmiset sitten vapaaehtoisesti anna tietä? Ja seuraavan vuoron odottaminen ei paljon auta, jos edellisiltä pysäkeiltä tulee myös aina lastenvaunuja.

Itseäni lähinnä ärsyttää, kun vaunu(/seisoma)paikkoja on niin vähän. Jos itse menisin kaverin kanssa bussilla lähimpään kaupunkiin ja molemmilla olisi vaunut mukana, niin koko matkalla kukaan muu ei pääsisi vaunujen kanssa kyytiin koko 45 minuutin matkalta ja seuraavan bussin odotusaika on vähintään 20 minuuttia. Eipä huvita edes yrittää pärjätä ilman autoa lapsen kanssa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.5.18 16:38:03

"Eikö ihmiset sitten vapaaehtoisesti anna tietä?"

Kenen siinä siis pitäisi siirtyä ja minne, jos siinä paikalla on jo ennestään paritkin lastenvaunut? Jos metrovaunuun ei mahdu, niin ei mahdu, sitten mennään toiseen vaunuun tai odotetaan seuraavaa junaa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Monta paikkaa 
Päivämäärä:   16.5.18 16:39:09

Sitten kun bussi on muutenkin täynnä, niin se Purjo-Petteri ei voi istua niissä rattaissaan ja äiti istua/seistä rattaiden vieressä vaan rattaat jätetään parkkiin ja äiti ja Purjo-Petteri menevät valtaamaan yhden penkkirivin.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: nickitön 
Päivämäärä:   16.5.18 16:44:59

Se riski nyt vaan julkisilla kulkemisessa on, että aina ei mahdu. Ei edes ne ilman vaunuja liikkuvat kansalaiset. Esim. pakkasilla voi jäädä vuoroja välistä ja bussit ihan tupaten täynnä. Se riski nyt vaan on olemassa.

Vaunujen kanssa kulkevien pitää myös tajuta, että aina ei ole vain tilaa. Sillä selvä. Kyllä varmaan ihmiset tekee tilaa, jos sitä bussissa/metrossa on. Eli seisovat ihmiset tiivistää. Mutta ei kukaan luultavasti pois jää siksi, että toinen olisi vaunojen kanssa tulossa. Yleinen sääntö onkin, että se joka on jo kyydissä, on hänellä oikeus siellä olla. Ja miksi sen toisen vaunullisen pitäisi jäädä metron kyydistä? Miksi se metroon pyrkivä olisi yhtään enemmän oikeutettu pääsemään sinne, kuin se joka siellä kyydissä jo on vaunuineen?

Aika usein kuitenkin vaunujen kanssa on liikenteessä ihmiset, joilla ei ole esim. töihin meno, eli aikataulu ei ole niin kiireinen. Ja jos taas on esim. lääkärille meno lapsen kanssa, olisi ihan järkevää lähteä sen verta ajoissa, että ei haittaa, jos yksi vuoro jää välistä. Jos on hirveä kiire, tilataan taksi. Niin muutkin tekee.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: sisu 
Päivämäärä:   16.5.18 16:45:20

Tietenkin annetaan tietä, jos on mistä sitä tietä antaa. Mutta kaksi tavallista lastenvaunua ja yhdet kaksosvaunut samassa ahtaassa tilassa = kukaan ei pääse ulos eikä sisään.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.5.18 16:53:27

Ihan paras oli yksi "äiti aurinkoinen", joka kaupassa yritti änkeä hyökkäysvaunuineen ja parin lähestulkoon kävelyä tapailevan pikkuhirviön kanssa kauppaan. Mulla oli kipsi jalassa ja kyynärsauvoilla kuljin, eli liikkuminen jokseenkin hankalaa ovien aukomisesta nyt siinä ohessa puhumattakaan. No, sain oven auki ja itseni könyttyä ulos (kassin ja niiden kyynärsauvojen kanssa), niin eikös tämä "jumalan lahjoja maailmaan suoltanut" emotyyppi alkanut aukoa päätään, että "sulla ei varmaaan itsellä ole lapsia, kun et ymmärrä sitä ovea pitää auki meille". No, totesin vaan siinä kipseineni ja sauvoineni, että "ei ole, eikä tule ja sunkin olisi ainakin kaksi kertaa kannattanut miettiä tuota lisääntymistä"

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Mikko Mallikas 
Päivämäärä:   16.5.18 16:57:09

Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 16.5.18 15:37:06

Joo, se on outoa, että kärryllinen sellaista perseentilsaa tekee ämmistä jotenkin etuoikeutettuja ja antaa luvan tukkia, tuuppia ja levittäytyä joka paikkaan...

Mitä @!#$ä on tapahtunut ihmiselle, joka kirjoittaa näin..

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: sisu 
Päivämäärä:   16.5.18 16:59:03

Lähettäjä: Mikko Mallikas
Päivämäärä: 16.5.18 16:57:09

Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 16.5.18 15:37:06

Joo, se on outoa, että kärryllinen sellaista perseentilsaa tekee ämmistä jotenkin etuoikeutettuja ja antaa luvan tukkia, tuuppia ja levittäytyä joka paikkaan...

Mitä @!#$ä on tapahtunut ihmiselle, joka kirjoittaa näin..

Luultavasti saanut tarpeekseen "minä minä ja minun lapset” ihmisistä?

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.18 17:18:24

Päivän lapsivihaprovo. Olisko ihan itäistä alkuperää?

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Fiia 
Päivämäärä:   16.5.18 17:26:51

Itsekin huomannut tämän että mikä etuoikeus näillä vaunuihmisillä muka on yhtään mihinkään? Väistän kyllä jos olen vaikka istumassa siinä vaunutilassa, se on itsestäänselvää. Mutta sitten vain ängetään ne kolmannet vaunut sinne bussiin ja kuski ei sano mitään ja sitten eisitä kukaan enää pääse ulos bussista...
Junassakin on monta vaunua ja aika monta vaunua sitten varattu näillä vaunuihmisille. Niin ei, vaunupaikat ovat tyhjiä ja pyöräpaikoilla ovat nämä lastenvaunut. Mene sinne paikalle minne kuulut! Ärsyttävää. Nykyään vain tykkäsen sen pyörän siihen junaan vaikka paikalla olisi lastenvaunut. Tarvitsen pyörää työmatkoihin joten tuntuu hölmältä odottaa seuraavaa junaa kun junassa olisi tilaa jos nämä lastenvaunut olisivat oikeassa paikassa.
Itse saan esikoiseni ensi kuussa ja kyllä stressaa jo julkiset kun haluaisin vain pysyä pois tieltä....

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Ggg 
Päivämäärä:   16.5.18 17:32:22

Lapsen saaminen tekee ihmisestä itsekkään. Minä lapsi minä lapsi minä lapsi

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.5.18 17:47:02

Keskustelun aihetta sen enempää kommentoimatta, se vie yllättävän paljon uskottavuutta tekstistä, kun yritetään keksiä siihen ihmisille mahdollisimman rumia haukkumanimiä sen sijaan, että käytettäisiin tässäkin tapauksessa vain nimitystä äiti ja lapsi.

Mun mielestä on ihan ok, että tuollaisten riehujien tietä tukitaan välillä lastenvaunuilla.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 17:56:29

Juu sama koskee rullatuoleja! Mikä se sellainen ihminen on, joka kulkee rullilla? Mun mielestä julkisiin sais tulla vaan omilla jaloin liikkuvat ihmiset ja mieluusti sellasissa sielunvoimissa, että tajuaisivat olla hiljaa ja katsomatta muita ihmisiä. Eiku... ;)

Jos sanoo poikkipuolisen sanan invalidista, sinua kutsutaan suvaitsemattomaksi. Jos sanoo poikkipuolisen sanan lapsista, sinua kutsutaan velaksi ja heitetään ylävitosia.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   16.5.18 18:18:12

Tämä onkin nyt hyvä keskustelu kysellä: kuinka moni antaa bussissa paikkansa esim. vanhukselle, raskaana olevalle, invalidille tai lapsen kanssa matkaavalle? Tämä kiinnostaa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: *ä* 
Päivämäärä:   16.5.18 18:25:58

Mikä on rullatuoli? Toimistotuoli, jossa on rullat?

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.5.18 18:30:21

Annan paikan vanhukselle, ja invalidille, mutta raskaus ja lapsen kanssa kulkeminen on ihan omia valintoja ja ne saa ihan seistä mun puolesta. Raskaushan ei ole mikään sairaus (vaikka se kyllä sotkee pään aika monelta...)

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: klo 
Päivämäärä:   16.5.18 18:34:28

Kuten ??, minäkin annan paikan vanhukselle ja invalidille, mutta aika harvoin käy edes mielessä antaa paikka raskaana olevalle.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: o/ 
Päivämäärä:   16.5.18 18:39:14

Se on kyllä ikävä kun raadollisimmat kommentit ja nimitykset tulee just naissukupuolelta. Ihmeellistä oman sukupuolen dissaamista!

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.18 18:40:10

Kyllä niitä rattaita/vaunuja työntelee myös miehet.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 18:46:54

Ihan järkyttävää tekstiä. Ja te vaahtoajat olette sitten juuri näitä ajattelemattomia äitejä sitten kun ehkäisy "vahingossa" pettää, koska katsotte maailmaa aina vaan omasta näkökulmastanne. Aivan varmasti aikusena yritän helpottaa pienten lasten kanssa liikkuvien elämää.

Lisäksi jos meinaatte vielä 20 vuoden päästä, että teillä on työ ja on julkiset, joilla sinne voi mennä, niin kyllä lapsia on PAKKO syntyä tähänkin maahan.

Mitä oikeasti täytyy ihmiselle tapahtua, että henkinen kehitys ja asioiden ymmärrys jää tuolle tasolle?

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: workka 
Päivämäärä:   16.5.18 18:53:01

-, ite velana, olen jo tuolloin muuttanut maahan mistä löytyy populaa ja halvat hinnat. Ainoa, mitä en tee on riehuminen netissä tai passiivis-aggressiivisesti julkisissa. Haluan olla omassa rauhassa joten jos näen lapsista ruuhkautuneen tilan, niin vaihdan paikkaa tai odotan seuraavaa vuoroa ;)

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.18 19:47:22

Itse kiinnitin huomiota Helsingissä miten raskaana ollessani tasan kerran vanhempi nainen tarjosi minulle paikkaa- jengi vaan pälyilee toiseen suuntaan eikä elettäkään antaa paikkaa raskaana olevalle tai esim vanhakselle. Eli tämä vihapuhe ei yllätä.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.18 20:10:17

Taas luetaan tekstejä toinen silmä kiinni.. Pointti oli ehkä se vaunujen kanssa tunkeminen, ei ne lapset itsellään.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.5.18 20:11:41

Mikä sun raskaudesta tekee sellaisen, että se paikka olisi pitänyt antaa? Sehän on ihan luonnollinen ja yleensä kai toivottu tila. Elää sitten sen mukaan, eikä odota että kaikki kanssa ihmiset ryhtyy olemaan raskaana sun kanssa...
Vi..tu mitä väkeä! Ennen pykättiin penska sinne kaalipellonreunaan ja jatkettiin kersa olalla hommia. Nykyään heti kun testi näyttää plussaa, aletaan vaikeroimaan ja saikuttamaan

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 20:22:51

"Mikä sun raskaudesta tekee sellaisen, että se paikka olisi pitänyt antaa? Sehän on ihan luonnollinen ja yleensä kai toivottu tila. Elää sitten sen mukaan, eikä odota että kaikki kanssa ihmiset ryhtyy olemaan raskaana sun kanssa... "

Jos joku murtaa jalkansa lumilautaillessa ja tulee metroon jalka paketissa, niin et varmastikaan anna tilaa, ennen kuin olet selvittänyt, että oliko se murtuminen oma vika? Kun pakkohan ei ole harrastaa vaarallisia lajeja.

Ei tee mieli toivoa kenellekään pahaa, mutta kyllä tässä tavallaan toivoo, että jokunen teistä tulee joskus vielä seisoskelemaan metrossa ison mahan kanssa liitoskivuissa ja kukaan ei anna tilaa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: HHH 
Päivämäärä:   16.5.18 20:41:11

Se voi olla aika paha juttu, jos raskaana ollessa esim.kaatuu bussissa kun joutuu seisomaan ja tasapainoilemaan. Saati jos joku toinen seisova horjahtaa päälle. Sama lapsilla, pienet jää alle helposti.
Kyllä normaali ihminen tämän tajuaa ja antaa tilaa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.18 20:46:08

Kyllä nuo nimittelyt antavat sen kuvan, että ongelma on nimenomaan lasten olemassaolossa. Pistää miettimään, miten syvästi ihminen on häiriintynyt, jos niin normaali ja luonnollinen asia kuin raskaana olevien naisten ja vauvojen liikkuminen julkisella paikalla saa aikaan tuollaisen nimittelyn tarpeen.

Aikanaan vaunujen kanssa liikkuessa itseäni ärsyttivät suunnattomasti tervejalkaiset ihmiset, jotka tukkivat tavaratalojen hissit. Kun on siellä ne liukuportaatkin, täyskuntoisia helposti liikkuvia varten. Siellä sitten kärkyttiin vaunukansa ja rollaattori-ihmiset sekä pyörätuolit sitä hissiä, johon joku meistä mahtuisi, kun kaikki olivat täynnä tavallisia keski-ikäisiä äijiä ja mammoja.

Joskus sitten laitoin käden oven eteen ja sanoin asiallisesti, että tämä on nyt viides hissi, joka on täynnä terveitä liukuportaisiin pystyviä ihmisiä, ja meidän jotka emme voi sinne turvallisesti mennä, pitäisi myös jotenkin päästä ennen iltaa alas täältä neljännestä kerroksesta. Aika noloja ihmisiä luikki hissistä ulos.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Ykst 
Päivämäärä:   16.5.18 21:07:22

Busseissa on tarralla varustetut paikat, teille raskaana oleville ja invoille, miksi ette osoita tarraa ja vaadi päästä istumaan? Tarvittaessa pyydätte kuskia apuun.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.5.18 21:23:36

Mistä sen ees tietää onko joku raskaana vai esim lihava . En kyttää toisten mahoja. Ei kai se sairaus oo

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.18 21:30:31

"Busseissa on tarralla varustetut paikat, teille raskaana oleville ja invoille, miksi ette osoita tarraa ja vaadi päästä istumaan? "

Oletan, että kaikki muutkin osaavat niitä kylttejä lukea, eli joko henkilöllä on oma syynsä istua siinä paikalla, tai sitten hän osaa itse tarjota paikkaa sitä tarvitsevalle.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   16.5.18 21:35:33

No, eivätpä yllättäneet nämä vastaukset paikan antamisesta. Niin kuin joku tuolla jo mainitsi, jonkun ne lapsetkin pitää synnyttää. Vaikkei raskaus olekaan sairaus, se voi joskus olla todella raskasta ja äiti voi olla järkyttävän väsynyt.

Mutta tärkeintä hötölän mukaan on tietenkin, ettei joudu luopumaan saavutetuista eduista ja saa pitää oman perseensä penkissä.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Pieta 
Päivämäärä:   16.5.18 22:58:36

Huh. Onpa täällä taas yksinkertaista sakkia. Jos sinä olet menossa tenttiin tai siihen matalapalkkaiseen työhön tiettyyn aikaan, on vaan koitettava ahtautua siihen bussiin, jos ei halua myöhästyä. Samaa ne äiditki koittaa! On neuvolaa, lääkäriä, hammashoitoa, päiväkotiin viemistä(että pääsee töihin, ja siellä töissäki pitäis olla oikeaan aikaan) jne. Kaikki tiettyyn aikaan. Ja vaikka lähtisikin rattaiden kanssa ajoissa liikenteeseen, ei sitä lasta(joka siis on ihminen, kuten sinä ja minä, eikä hirviö, aikuinen tosin voi olla hirviö, lapsi korkeintaan olosuhteiden uhri) viitsi tuntitolkulla rattaissa istuttaa bussipysäkillä odottelemassa sitä täydellisen tyhjää bussia.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   16.5.18 23:07:40

Mua ei ole koskaan vaunut metrossa häirinny, sensijaan juopot, hullut ja riehuvat nuorisoporukat on. Olen liikkunut kymmenen vuotta meteolla ruuhka-aikaan aamuin illoin ja hyvin harvoin siellä on yksiäkään lastenvaunuja. Vaunukansa liikkuu pääsääntöisin ruuhka-ajan ulkopuolella.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   16.5.18 23:19:27

Mulla on tuohonkin oikein hyvä neuvo, koska en kaksosten kanssa edes halunnut tunkea sinne täpötäyteen bussiin että kotona olevat kulkekaa julkisilla silloin kun valtaosa ihmisistä on töissä.. Aika helppoa on neuvola- ja lääkäri ym. ajat sopia semmoisiin aikoihin että pääsette vapaasti kulkemaan puolityhjällä metrolla ja bussilla. Toki joskus on tilanne et töihin palatessa joutuu niiden rattaiden kanssa mennä ruuhka-aikaan, mutta silloinkin kävelen hyvin mielellään pienen pätkän jos on bussi täynnä just sillon..

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Nyt ei omalla 
Päivämäärä:   16.5.18 23:37:50

Sehän voi siellä vaunuissa oleva olla just se joka tulevaisuudessa vaihtaa just sulle vaipat ja syöttää kun et enää itse siihen pysty. ;)
Aina kandee miettiä vähän pidemmälle kuin vaan senhetkinen oma napansa. ;)

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.18 23:57:08

Päivähoitopaikkaan on nykyään useinkin monen tunnin kävelymatka. Kiitos poliitikot, jotka kaavoitatte perheasuntoja mutta ette mitään palveluita perheille!

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.18 00:31:13

On se kyllä ihan yleinen periaate, että näkyvästi raskaana olevalle tai vanhukselle pitää antaa istumapaikka. Siksi niitä kylttejäkin siellä on. Eli - on väärässä, se viimeisillään raskaana oleva on tässä asiassa "etuoikeutettu".

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.5.18 00:42:25

., Minulle on vanhus ja kerran raskaaksi olettamani nainen suuttuneet paikan tarjoamisesta... Eli eipä sitä ainatee oikein, vaikka luulee tekevänsä.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: • 
Päivämäärä:   17.5.18 01:21:41

”Aika usein kuitenkin vaunujen kanssa on liikenteessä ihmiset, joilla ei ole esim. töihin meno”

Voi tulla yllätyksenä sinulle, että kyllä ne vanhemmatkin käyvät töissä. Eli sillä ihmisellä joka tunkee sinne vaunuihin voi oikeasti olla pakottava tarve tulla ylimääräisenä kyytiin. Mistä kukaan tietää onko se ihminen katsellut jo useamman vuoron täpötäysiä vuoroja ja lopulta on vain pakko hypätä seuraavaan. Ihan mahdollista pahimpaan ruuhka-aikaan.

Ja kyllä sillä raskaana olevalla on edellytyksiä pyytää istumapaikkaa. Kun paljon painoa kertyy eteen niin tasapaino vaikeampi pitää, kaatuminen voi olla todella vaarallista, jopa kovempi töytäys voi tehdä vahinkoa. Ei se mikään sairaus ole, mutta tekee ihmisestä haavoittuvamman kuin normaalisti, vaikka äiti muuten kuinka puskisi menemään kunnon talvisodan henki päällä.
Normaali ihmisen tämän luulisi ymmärtävän ja ainakin toivon ettei normaali ihminen oikeasti halua vaarantaa toista ihmistä koska joku kummallinen periaate.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.18 06:11:58

No mikä sinulle antaa oikeuden vallata penkkipaikka jos on terveet jalat joilla seistä? Lukeeko busseissa ym jossain, että ensimmäisenä sisään rynnineet ovat etusijalla kaikessa? Ja sitten valitetaan JOS joku rynnii vaunujen kanssa - no vaikea saada sitä paikkaa sitten ellei rynni, kun ei sitä kerran kukaan muu tarjoa! :D

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.18 06:32:43

Kaikki täryjyrät väittävät kohta olevansa raskaana eikä vaan läskejä ja vaativat istumapaikkaa.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Helle 
Päivämäärä:   17.5.18 06:55:59

Lastenkin vanhemmat käyvät töissä tai on muuta menoa, eikä sitä tyhjää kulkuneuvoa kenties ole tulossa ruuhka-aikaan ainakaan pitkään aikaan. Enemmän haittaa on esim. Länsiterminaalilta kaljakärryjen kanssa raitiovaunuun änkeäjistä, he kun täyttävät juuri ne lastenvaunupaikat kaljakärryineen, että Jätkäsaaresta on välillä lapsiperheiden mahdotonta mahtua ratikkaan.

Kuka on niin typerys, ettei tarjoa istumapaikkaansa vanhukselle tai odottavalle äidille, on tosi itsekäs ja ajattelematon. Ja myös pikkulasten kanssa ilman rattaita kulkevalle tulisi tarjota istumapaikkaa. Omat lapseni ovat aikuisia, mutta minulle tarjosi kohtelias ulkomaalaistaustainen mies oma-aloitteisesti ja välittömästi paikkansa, kun nousin viimeksi ratikkaan. En tiedä, katsoiko minut vanhaksi vai raskaana olevaksi, vai oliko poikkeuksellisen kohtelias muuten. Tervejalkaisena olisin voinut seistäkin.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: klo 
Päivämäärä:   17.5.18 07:09:47

“Ja sitten valitetaan JOS joku rynnii vaunujen kanssa - no vaikea saada sitä paikkaa sitten ellei rynni, kun ei sitä kerran kukaan muu tarjoa! :D”

Miten niille vaunuille tarjotaan paikka? Se nyt vielä puutuisi, että ensin vaunut tuupataan väkisin täpötäyteen vaunuun ja sen jälkeen vielä pitäisi antaa äidille ja vaunussa olevalle lapselle istumapaikka.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.5.18 07:24:51

"Mulla on tuohonkin oikein hyvä neuvo, koska en kaksosten kanssa edes halunnut tunkea sinne täpötäyteen bussiin että kotona olevat kulkekaa julkisilla silloin kun valtaosa ihmisistä on töissä"

Ihan itsekö keksit? Eiköhän ihmiset tee juuri näin, ja siihen ruuhkavuoroon änkeämiseen on joku syy.

  Re: Painajainen metrossa tänään - lastenvaunuja!

Lähettäjä: Huh heijaa.. 
Päivämäärä:   17.5.18 08:43:22

Onneksi tienaan sen verran hyvin, ettei tarvitse julkisia käyttää ja työajatki voi valita ruuhka-ajat välttäen. Näyttää siltä, että sivistys kulkee käsi kädessä menestyksen kanssa... tsemppiä vain kaikille äideille, jotka jaksavat yrittää.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.