Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: Yksi? 
Päivämäärä:   20.4.18 09:44:42

Minulla on hyvin leikkisä kissanpentu ja nytkin maukuu tuossa leikitystä. Tätä voisi leikittää 3h illassa työpäivän jälkeen plus ulkoilut. Ei väsähdä ulkoilustakaan siis.

Mietin, että helpottaisiko toinen kissanpentu tätä leikittämisen tarvetta missä määrin? Vai onko minulla sitten kaksi narisevaa vauvelia. Ei meinaa ihan paukut riitä tähän leikityksen tarpeeseen mitä tämä lapsonen tuntuu tarvitsevan. :D

Missä määrin 2 pentua vaatii omistajaltaan leikitystä? Perushuomiota kyllä saa ja olen poissa vain työpäivän ajan, muuten kotona, mutta alkanut tuntumaan siltä ettei pentu ole onnellinen kun maukuu leikitystä koko ajan kun en enää ihan niin paljoa jaksa leikittää kuin tähän asti.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: pepperoni 
Päivämäärä:   20.4.18 10:11:55

Me otimme kaksi kerralla. Mies ja minä valitsimme eri pennut ja kompromissina otimme sitten molemmat. Ne kyllä hoitivat leikkimisen ihan keskenään.

Paras leikkipaikka oli kaksi keittiön tuolia vastakkain ja niiden yli tanakka räsymatto. Siinä saattoi kiivetä yli ulkokautta tai leikkiä majaa istuimilla.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: ref 
Päivämäärä:   20.4.18 11:36:21

Minulla on kissoja ollut "aina", ihan lapsuudenkodista alkaen. Vaikka kissa pärjääkin yksin niin suurin osa kissoista nauttii kuitenkin tutusta kissaseurasta, erityisesti pentuina. Toiset kissat eivät yksin elettyään enää aikuisena siedä muita aikuisia kissoja, jotkut eivät pentujakaan. Omien kokemusteni mukaan olisi parempi, että kissoja olisi enemmän kuin yksi, mieluiten juuri molemmat pentuina otettuja.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.18 11:41:53

Kyllä aina kahdella on keskenään kivempaa. Etenkin kun pentuna jo tutustuvat. Ota kolli toiseksi. Kaksi poikaa tulee aina toimeen, tyttö ja poika myös. Kaksi tyttöä ei aina tule toimeen.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.18 12:31:31

Mulla oli erittäinerittäin aktiivinen kissanpentu. Tuntu ettei sille riitä mikään aktivointi ja leikittäminen ja sillon harvoin ku se rupes nukkuu niin tuntu ettei ite uskalla liikahtaakkaan ettei se herää taas riehumaan ja tekemään kaikkea ei-toivottua huomion saamiseksi. Punnitsin myös tuota toisen kissan ottamista, mutta juuri samasta syystä emmin melko pitkään ettei vaan ois sitten kaksin kerroin tuholaisia ja kinttuja pitkin kiipeäviä rasavillejä. Lopussaan kuitenkin otin sen toisen pennun ja tadaa, "ongelmat" ratkesi. Ovat kuin paita ja peppu, väsyttävät toisensa siihen malliin että nukkuvatkin paljon enemmän eikä vanhempikaan tee enää tuhojaan huomion saamiseksi. Eli voin vain suositella toisen pennun ottamista!

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 12:39:51

Toki kissa viihtyy pentukaverin kanssa ja aktivoivat toinen toisiaan, mutta suosittelen miettimään mitä pennulle opetat. Jos oikeasti touhuat sen kanssa päivittäin 3h + ulkoilut, älä ihmettele jossain vaiheessa että miksi kissasta on tullut loputon riesa, kun se on tottunut saamaan kaiken haluamansa "hetimullekaikkinyt!" -tyyliin.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: jopo 
Päivämäärä:   20.4.18 12:42:33

On ehdottomasti helpompi.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: Kylli 
Päivämäärä:   20.4.18 13:33:52

Ehdottomasti on helpompaa elämä kahden kissan kanssa kuin yhden. Ja ennen kaikkea mukavampaa kissalle/kissoille, koska lajitoverin kanssa telmiminen on kuitenkin ihan eri asia, kuin ihmisen kanssa leikkiminen. Lisäksi kissoista on toisilleen seuraa silloin, kun olet itse poissa kotoa.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.18 17:07:51

Kolmipiste, ei liene mitään hyvää koulutusta vaatia eläinlasya tylsistymään ja vaipumaan apatiaan.
Toinen kissa on erittäin hyvä ajatus. Meillä on useampia kissoja emmekä todellakaan joudu leikittämään, sylissä tykkäävät olla paljonkin mutta leikkivät keskenään.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 17:36:16

2 kerrallaan on paljon helpompaa.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 20:42:15

Piste, minusta ei ole lainkaan tyhmää opettaa kissalle että silloin leikitään ja touhutaan kun ihmiselle sopii, eikä silloin kun kissalla sattuu leikityttämään. Ei se sitä tarkoita että kissan aktivointi jäisi kokonaan pois.
Täällä ht.netissäkin tulee tasaisesti valitustopiceja, kun kissa vaatii huutamalla leikitystä/ruokaa/you name it kello kolmelta yöllä eikä luovuta ennen kuin saa tahtonsa läpi.

  Re: Onko 2 kissanpentua selvästi helpompi kuin

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   20.4.18 22:52:49

2 pentua ehdottomasti! :) itsellä ja tuttavapiirissä vain hyviä kokemuksia. Pitävät toisilleen seuraa työpäivän aikana ja iltaleikit niin vauhdikkaita, että yöllä nukutaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.