Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   20.4.18 09:04:48

Minulla on sairauksia, joita pitäisi hoitaa. Verenpaine ja diabetes pitävät terveellisestä ja liikkuvasta elämästä. Uniapnea laitteen käytöstä ja selkävika paljosta liikunnasta. Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä mutta istun vain sohvalla enkä saa tehtyä työpäivien jälkeen mitään.

Mistä voimia itsensä hoitamiseen?

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Kisu 
Päivämäärä:   20.4.18 09:07:29

Erittäin hyvä kysymys! Kertokaa minullekin jos keksitte vastauksen.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 09:45:46

Lopeta työt. Ainakin itellä tomi, että kun työt loppu niin aloitin salin. Tosin olen nyt paljon laiskemipi, siinä mielessä et jos oon aamulla tehnyt jotain niin en saa iltapäivällä enää lähetyksi salille ja haluaisin vaan siirtää huomiselle.

Parasta on maata kotona ja heräillä rauhassa aamupäivä ja sit iltapäivällä mennä kaverin kans salille. Sit kotiin ja vähän siivoilua ym ja loppuilta vaan taas laiskottelua.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   20.4.18 10:02:26

Ei ole mahdollisuutta hypätä pois työelämästä parhaassa työiässä.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Hopl 
Päivämäärä:   20.4.18 10:20:14

Sama ongelma. Tää on sellainen kierre. Astma, pölyallergia, uniapnea ja selkäkipu saavat nukkumaan huonosti. Samoin lääkkeet vaikuttavat nukkumiseen. Liikun kohtuu paljon mutta kivuissani ja väsyneenä syön aivan liikaa. Joten ylipainoa vaan kertyy

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Yyy 
Päivämäärä:   20.4.18 10:53:38

Mulla auttoi se, kun pistin kaiken omaisuuteni myyntiin ja muutin maalle yrittäjäksi. Ei ihmistä ole tarkoitettu vuosi kausia kestävään oravan pyörään. Jos löydät alan, mitä voi tehdä kotoa käsin tai minkä voisi valjastaa tuottavaksi toiminnaksi, niin suosittelen säästämään pesämunaa ja irtautumaan pyörästä :)

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: uioi 
Päivämäärä:   20.4.18 10:54:16

Minä pakotin itseni liikkumaan, kun kivut olivat viedä normaalin toimintakyvyn. En tosin ollut ylipainoinen, eivätkä vaivat olleet ylipainon ym. aiheuttamia, mutta niihin oli mahdollista vaikuttaa vain omalla toiminnallaan. Aloita pienistä asioista, ensin nyt ainakin ruokavalio kuntoon ammattilaisen kanssa, jos mahdollista. Jo tämä auttaa energiatasoon!

Olet niin jumahtanut totuttuihin rutiineihin, että ne eivät muutu vain voivottelemalla, ainoastaan toimimalla itse. Tsemppiä!

Tai säästä rahaa ja karkaa näkemään maailmaa vaikka vuodeksi. Ei varmasti tule vain maattua sohvalla.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   20.4.18 10:57:08

Väkisin. Ehkä siihen sitten alkaa rutinoitua.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   20.4.18 11:41:49

Liha on heikkoa pakotuksen edessä eikä se toimi.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   20.4.18 11:48:42

Paha sanoa kun itse olen aika aktiivinen. Kannattaa varmaan vaan tehdä se päätös, eikä lipsu siitä 3kk:n joka menee elämäntapojen muuttamiseen. Mene salille ennen töitä jos olet töiden jälkeen liian väsynyt.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: Kans 
Päivämäärä:   20.4.18 11:59:18

Tutustu vhh ruokavalioon. Riippuu oletko 1 vai 2 tyyppi, pystyt vähentämään tai jopa lopettamaan lääkityksen. Verenpaine helpottaa samalla, paino tippuu ja mieli kirkastuu kun hiilaripöhö häviää.

  Re: Miksi on niin raskasta hoitaa itseään?

Lähettäjä: jaana 
Päivämäärä:   20.4.18 12:29:12

Liikkumiskyky pitää joskus menettää, että sitä osaa arvostaa ja liikunnasta nauttia. Itselläni kävi näin. Olen ollut nuorena ajoittain yksijalkainen niveltulehdusten takia, mikä oli silkkaa @!#$ä. Pää meinasi hajota siihen lojumiseen. Jossain määrin liikunnallinen olen ollut aina, mutta niiden kipujen jälkeen nautin edelleen jokaisesta kivuttomasta kävelyaskeleesta, mutta myös kovemmasta treenistä. Eli auttaisko sua tämmöinen ajatusmalli? Että liikun edes vähän kun kerran vielä voin!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.