Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: plussa 
Päivämäärä:   19.4.18 16:01:42

Näinhän se plussa testiin tuli. Ensimmäinen raskaus ja ikää jo reilu 30. Mitä vinkkejä, neuvoja tai linkkejä antaisitte. Kaikenlainen tieto tervetullutta.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.18 16:08:03

En osaa sanoa ehkä vinkkejä, mutta haluan onnitella. Itse olen täsmälleen samassa tilanteessa, ikää 32, esikoista odotan. Viikkoja tosin 13. Jännittävää aikaa. Ekassa ultrassa kävin viikko sitten ja nyt alkaa vaatteet vatsan kohdalta kiristää. Jänniä nämä muutokset. Ehkä yllättävintä on ollut se huoli ja murhe lapsen hyvinvoinnista. Onneksi neuvola auttaa. :)

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Krissu 
Päivämäärä:   19.4.18 16:39:40

Otat yhteyttä neuvolaan niin saat sieltä ohjeita. Terveyskylän naistalossa hyvää tietoa raskaudesta.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Mamma 
Päivämäärä:   19.4.18 16:48:00

Onnea plussasta!!
Itse olen tykännyt vau.fi sivun saman kuisten ryhmästä (ei toimi tänään), esim tammikuiset 2019. Facen ryhmät on myös kivoja.
Itse en jaksanut/ehtinut lukea paljon etukäteen ja se harmitti minua. Mutta nyt huomaa että tietoa voi etsiä sitä mukaan kun sitä tarvitsee.

Terkuin reilu 30 ja tyttö 12vk

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Krissu 
Päivämäärä:   19.4.18 16:50:44

Kannattaa myös ladata kännykkään raskaussovelluksia. Kivoja on esim. Layette, Preglife ja vau.fi odotus. Apteekista saa ilmaisen vauva oppaan. Mukavaa odotusta sinulle ja onnea.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.18 20:30:58

Ei mullakaan mitään vinkkejä ole, mutta samassa veneessä :) Ikää 35 ja nyt rv 9+0. Huomenna eka neuvolakäynti.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Hmm2 
Päivämäärä:   19.4.18 20:36:32

Älä lue keskustelupalstoja tai älä ainakaan ota tosissaan kaikkea mitä niissä lukee.
Muista että kaikki vauvat ja äidit ovat yksilöitä eli toimintatapoja on monia.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.4.18 20:39:11

vinkki on että kvg ja neuvola!

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Aippa 
Päivämäärä:   19.4.18 22:24:05

Onneksi olkoon.

Esikoiseni on nyt 5kk. Jos haluat liittyä oman kuukauden FB ryhmiin esim tammikuiset 2019 niin se kannattaa tehdä mahd pian. Mulla jäi semmoset välistä koska kaikki ryhmät mitä löysin oli jo suljettu siinä vaiheessa. Tosin rupesin niitä etsimään vasta jäätyäni äitiyslomalle. Syö hyvin ja terveellisesti ja liiku miten jaksat. Hyvä kunto helpottaa liikkeelle lähtöä sitten vauvan kanssa. Ei kuitenkaan kannata stressata jos ei jaksa.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: plussa 
Päivämäärä:   20.4.18 10:46:36

Kiitos kaikille onnittelijoille! Sain paljon hyviä vinkkejä. Tästä tulee varmasti raskas raskaus. Mieheni jätti minut juuri ensimmäisten hormoni myrskyjen jälkeen. En olisi ikinä uskonut että näin käy meille. Lapsi oli paljon toivottu. :(

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Ki 
Päivämäärä:   20.4.18 10:58:21

Muista vilkuilla torin annetaan osiota ja hakea lastentarvikkeista paketteja ;)
Kannattaa jo nyt alkaa kerryttämään, sillä varsinkin paketit menevät toosi nopeasti !

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.4.18 11:06:04

Kyllä on omituinen mies, jos tommosen takia jättää. Mä oon itse ollu nyt kuukauden verran sairaslomalla, 24/7 oksentaen, en ole pystynyt mihinkään kotitöihin osallistumaan tai saati sitten halunnut olla lähelläkään miestäni, eikä hän vaikuta olevan moksiskaan. Nyt viikkoja 11

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Fiia 
Päivämäärä:   20.4.18 12:15:36

Täällä rv 30+3, ikää 29v.
Kannattaa tosiaan ajoissa ruveta vilkuilemaan noita käytettyjä tavaroita, menevät yllättävän äkkiä jos ovat sopuhintaan. Eikä tule niin kalliiksi kun pikkuhiljaa kerryttää. Itselläni ei ollut oikein ketään miehen lisäksi kenelle puhua raskaudesta niin koin mukavana facebookin odotusryhmän, oli salainen ja siellä saattoi sitten hehkuttaa ka kysellä asioita ja tukea löytyi.
Ja älä ota turhaa stressiä, ei meillä ainakaan lastenhuone ole valmis vaan laitetaan sitä sitten kun vauva syntyy. Pikkuhiljaa.
Ja mies teki kyllä törkeän tempun, tsemppiä!

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Apteekki 
Päivämäärä:   20.4.18 14:35:22

Apteekista saa ilmaiseksi vau.fi kirjasen, missä käydään viikko viikolta läpi sikiön kehitystä ja siinä on paljon tietoa eriasioisa. Itse kirjoitin jokaisen viikon kohdalle omat tuntemukseni, verenpaineet, kilot yms. Vaivoja oli raskausaikana joten kiva seurata seuraavassa raskaudessa meneekö vaivat samalla kaavalla jne. Lehtisestä oli myös helppo tarkistaa, koska oli mitäkin ollut, koska olin jäänyt ekan kerran sairaslomalle jne.

Ja nyt kannattaa viimeistään käydä ostamassa odotusajanmonivitamiini tabletteja ja maitohappobakteereita, sillä tutkitusti foolihaposta ja maitohappobakteereista on sikiön kehitykselle hyötyä.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   20.4.18 15:03:14

No ehkä ukko tulee vielä takaisin kun miettii asiaa, miehillekin oma lapsi iso asia.
Paljon menettää jos lähtee. Itsellä ei ollut mitään hormonimyrskjä kun odotin lapsiamme...

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.4.18 18:43:23

Älä lue tai ainakaan usko vauva foorumeita. Mielipiteitä ja "tietoa" on niin montaa lajia kuin kirjoittajia. Mua ainakin vain raivostutti lukea pumpulisia, kaukana järkevästä elämästä olevia kommentteja. Maalaisjärki, sillä pärjää pitkälle.

  Re: ensimmäinen raskaus

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   20.4.18 18:45:55

Onnea, itsekin sain "vanhana" lapsen eli 34 olin kun poika syntyi.

Elä kuten ennenkin, mikäli on helppo raskaus niin salaat se mahd pitkälle. Kerrot vain hyville tyypeille. Alkaa nimittäin olemaan neuvojia ja ihmettelijöitä kun et vain syökään kahden edestä ja makaa sohvalla. Vauvafoorumeilla en käynyt kertaakaan enkä mene. Ihan hullua sakkia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.