Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluan sttaffin

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   15.4.18 16:07:12

Onkohan pentuja tällä hetkellä kenelläkään? kenenkään kasvattajan sivuilta en ole bongannut ja pentuvälityksessä ei ole

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   15.4.18 16:07:48

Staffin siis. Staffordshiren bull terrierin

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.4.18 16:15:32

Harvassa on ja pentuja saa jonottaa.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.4.18 16:37:55

toivottavasti et saa

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: Juve 
Päivämäärä:   15.4.18 17:02:41

Miks joku haluaa noita koiria itselleen? ”Se on ihana koira” on ehkä maailman typerin perustelu, kun ihania koiria on myös päästään tasapainoisissa koirissa, jotka eivät tapa muita koiria, vauvoja jne.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.18 17:19:28

Joo ht.netistähän se selviää onko kellään pentuja. XD

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: piku 
Päivämäärä:   15.4.18 17:32:14

En tajua minäkään, miksi joku noita haluaa. Tyhmiä ja rumia koiria.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.4.18 17:43:44

Meillä on staffi ja on ollut muitakin rotuja. Staffi ei ole mikään huippu älykäs, mutta tavoilleen uskollinen ja periksi ei mielellään anna. Minut yllätti staffin kylmänarkuus talvella. Pohjavillaa ei ole ja palelee jo pienellä pakkasella. Seuraava koira ei ole staffi.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ansku 
Päivämäärä:   15.4.18 18:28:24

Kaverilla on staffi, 6-vuotias uros, on kyllä aivan super ihana ihmisiä kohtaan, ehkä hieman liiankin raju raju hellydenosoituksissaan, koirasosiaalinen ei todellakaan mikä kuuluukin rotuun. Harvassa rekattuja pentuja on ja kasvattajat tarkkoja kenelle niitä myyvät.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: pinja 
Päivämäärä:   15.4.18 18:32:06

Eipä noita pohjavillattomia keskikokoisia koiria hirveästi ole, itsestä on ihana kun koira nukkuu peiton alla vieressä ja staffi on yksi josta haaveilen, amstaffeja on enemmän saatavilla mutta menee omaan makuun liian isoksi. Whippet on myös ihana mutta täälläpäin ei ole turvallisia paikkoja joissa koira voi juosta turvallisesti vapaana ja vapaana juoksu on vinttareille ihan ehdoton juttu.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   15.4.18 19:41:31

Pentuvälitykseen asti ei pentuja ole, koska kasvattajilla on jonossa ottajia.
Jos kyseisen koiran haluaa, pitää ottaa yhteyttä kasvattajiin ja varautua siihen että pennun saamiseen menee jopa vuosi.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.18 20:13:20

Jos keskikokoisen pohjavillattoman koiran haluaa, niin pinseri on yksi vaihtoehto.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.18 20:25:20

Staffi ei kyllä rotuna oo päästä sekaisin. Vauvan tappajat on sitten niitä jotka on otettu sillä perustein että "on niin siistin näkönen" tai ihan puhtaasti egon jatkeeksi.

Itellä kaksi tämmöstä, ja koirat tulivat mulle kun toinen oli 1v ja toinen 4v. Tulivat kokeneelta koiraihmiseltä, sukulaiseltani joka ei enää voinut tapauksen takia enää millään pitää niitä. Koirat olivat koe-ajalla 6kk koska mietin paljon et soveltuvatko nuo minulle ensikoiriksi. Kuitenkin sain paljon opastusta ja oon lukenut koirista hirveenä, ollut töissä husky tilalla niin en ihan pohjalta kuitenkaan lähtenyt.

Mulle nämä koirat ovat näyttäytyneet rohkeina (ei mitään epävarmuus haukkujia), innokkaina, mutta samalla osaavat hyvin myös rauhoittua. Erittäin tottelevaisia, tavallaan koko ajan lukevat musta et mitä haluan niitten tekevän.
Vieraat ottavat hyvin vastaan. Kyllä hyppisivät, ja nuolisivat naamat mutta osaavat odottaa maltilla, varsinkin lasten kanssa ovat varovaisia ja sen kyllä huomaa että tajuavat että lasten kanssa ovat nätisti, vaikka lapsista niin kamalasti tykkäävät.
Tulevat toimeen kissojen kans, alistuvat kissoille ja kissat on niitä talon pomoja. Välillä staffi on menettänyt jopa ruokansa kissalla ja kun oon tullut kattoon niin koira istuu metrin päässä kuola valuen kattomassa kun kissa syö sen kupista :D

Ite oon kuitenkin rauhallinen ihminen, en panikoidu helposti enkä aina ajattele pahinta mitä voi käydä. Osaan olla myös jämpti ja staffit ei saa sen kummosempaa kohtelua kun muutkaan koirat. Jotenkin ne vaan vetää puoleesa tietynlaisia ihailijoita.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.18 20:27:57

Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 15.4.18 20:13:20

Jos keskikokoisen pohjavillattoman koiran haluaa, niin pinseri on yksi vaihtoehto.

Huh ei, pinsereistä sen verran kokemusta, että ovat salakavalia purijoita.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.18 20:33:06

Pinseri saattais todellakin olla parempi vaihtoehto, koska mielestäni se on helpompi kuitenkin alusta asti kasvattaa kunnon koiraksi kun staffi. Staffin kanssa jos menee täysin mönkään niin jälki on pahempaa kun pinserin.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.4.18 21:03:58

Entä joku muu terrieri? Manssi vaikka?

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: kviik 
Päivämäärä:   19.4.18 20:55:54

En käsitä miksi nämä kiljuvat, rohisevat, hihnassa sinkoilevat ja hiivanhajuiset, allergiset porsaat ovat nyt niin kovassa muodissa.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   20.4.18 03:59:02

kviik: kuvauksesi nyt ei oikein osu staffiin..

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   20.4.18 10:01:04

Aivan ihania tykinkuulia. Oon aina kutsunut staffeja tykinkuuliksi enkä oikein paremmin osaa kuvailla, haluan minäkin tuollaisen :D Pentuja tosiaan harvassa, kannattaa ottaa yhteyttä hyvältä vaikuttaviin kasvattajiin.

Mulle tuli "vahingossa" amstaffi, vaikka ensimmäistä koiraa pohtiessä mielessä oli pitkään staffi. Alakerrassa asui kuitenkin nainen jolla oli pitkät taustat staffien kasvatuksesta mutta oli jo jäänyt hommasta eläkkeelle. Sen staffiuroksesta ja omasta amsutytöstä tuli parhaimmat kaverit, harmitti vietävästi kun muutin ulkomaille ja jouduttiin tuosta naapurista ja staffista eroon.

Itseä yllätti kuinka erilainen staffi ja amstaffi todellisuudessa on. Tyytyväinen oon amstaffiin, vaikka kokoa on enemmän niin tuo on silti paljon rauhallisempi ja kotona huomaamattomampi. Seuraavaksi koiraksi silti se staffi, on niin paljon helpompaa nostaa se kainaloon jos tarve :D

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 15.4.18 20:33:06

Pinseri saattais todellakin olla parempi vaihtoehto, koska mielestäni se on helpompi kuitenkin alusta asti kasvattaa kunnon koiraksi kun staffi. Staffin kanssa jos menee täysin mönkään niin jälki on pahempaa kun pinserin.

^ Jos on pätkääkään koirasta ja koiran kasvattamisesta kiinnostunut, niin aivan pirun paljon pitää mennä mönkään että saa staffista raivohullun aggren. En oikein keksi yhtäkään skenaariota missä tuon lopputuloksen saa aikaiseksi, ellei omistaja ole "Minä olen alfa ja omistan tappajakoiran"- elämämkoululainen joka ei kykene edes tekokukkaa pitämään hengissä, tai ellei koiralla ole päässä jotain pahasti vialla.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   20.4.18 19:53:48

-: uutisessa oli SEKAROTUINEN staffi, mikä sitten korjattiin ihan vaan sekarotuiseksi, koska kuvan perusteella ei tod ollut staffi.

Kyllä ne muutkin rodut osaavat hyökätä lapsen/aikuisen/toisen koiran kimppuun. Niistä ei vaan kirjoitella, koska nää "taistelukoirarodut" herättää valitettavasti lukijoitten huomion.
Mun kimppuun on hyökännyt cockerspanieli, rotikka ja mäyris. Itselläni on staffi ja se ei koskaan pure. Hökeltää kyllä muuten, mutta ei pure.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   20.4.18 20:10:45

!, olisko ihan siksi että joku cockeri tai muu ei-taistelurotuinen koira saa pikkasen erilaista jälkeä aikaan ku staffi

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 20:11:09

Olen kymmenkunta staffia tuntenut vuosien aikana ja joka ainoa niistä on ollut supersosiaalinen koko maailmaa rakastava häslä, joka tulee toimeen ihan kaikkien kanssa. En tajua, miten staffista oikeasti saisi aggren. Naapuriin muutti juuri viime kuussa nuori pari staffiuroksensa kanssa ja sekin leikkii ihan sujuvasti omien koirieni (uros ja narttu, noutajia) kanssa.

Staffien huono maine on pitkälti peräisin siitä, että kaikki hiukankaan niitä muistuttavat seropit laitetaan kategoriaan "staffi", vaikka niillä ei ole mitään tekemistä rodun kanssa (esim. se saksan seropi ei näyttänyt mistään kohtaa staffilta). Lisäksi staffi on oikeasti niin pieni koira, että ihmiset ei edes tunnista niitä, kun kaikki mieltävät ne 40kg+ molosseiksi (ja kyseessähän siis oikeasti n. 15kg koira).

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.4.18 20:16:08

Pohjavillattomia keskikokoisia koiriahan on. Manssi, tarupi, pinseri, brassi. Mutta tietysti nämä ei ole yhtä mediaseksikkäitä rotuja.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   20.4.18 20:37:34

"Olen kymmenkunta staffia tuntenut vuosien aikana ja joka ainoa niistä on ollut supersosiaalinen koko maailmaa rakastava häslä, joka tulee toimeen ihan kaikkien kanssa."

Kyllähän ne ihmisiä rakastavat ja usein tulevat hyvin toimeen toisten koirien kanssa johonkin ikään saakka, mutta aina on varauduttava siihen, että staffilla saattaa yhtäkkiä naksahtaa.

En staffin omistajana pidä yhtään tästä kulttuurista, jossa kielletään koirien perusominaisuudet. Yksittäistapaukset eivät kokonaiskuvaa muuta.

Oli minunkin staffini sosiaalinen kunnes ei enää sitten ollutkaan.

Älkää missään tapauksessa luoko staffista kuvaa, että se tulee toisten koirien kanssa toimeen. Koska monet eivät tule, eikä etukäteen voi tietää, mikä yksilö tulee ja mikä ei ja milloin naksahtaa.

Ja jos joku staffin omistaja vakuuttelee staffinsa sosiaalisuutta, niin älkää luottako siihen. Ehkä se on ollut siihen saakka sosiaalinen, mutta yhtäkkiä voi naksahtaa.

  Re: Haluan sttaffin

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.4.18 22:38:42

^ kiitos, että olemassa on viisaitakin staffi-tyyppisten rotujen omistajia. Uskomatonta, miten suuri osa näiden koirien omistajista naamioi faktat koska on vaan kivempi laittaa sinne ketjuun kuva siitä silmänvalkuaisia pyörittelevästä koiraparasta jota joku pikkulapsi lääppii ja sitten sanotaan ”hui katsokaa kuinka pelottava se on! <3”

Ei ole väärin osata varautua pahimpaan, koska jos se pahin tapahtuu eikä tiedä mitä tehdä voi käydä huonosti. Jos tiedostaa jo alkuun riskit on paljon helpompi minimoida ne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.