Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.18 23:00:49

Mulla ois haaveena tehdä itse kahdelle kissalle oma "huonekalu" joka sopii meidän muuhun sisustukseen. Ikkunan edessä sille ois hyvä paikka, saisivat katsella samalla pihalle.

Tavallista kiipeily/raapimatelinettä en haluis vaan jonkun erilaisen.
Oletteko tehneet tai muokanneet itse jostain valmiista huonekaluista kissoille sopivia virikkeellisiä juttuja?

Esim. senkki jonka oviin ruuvaisi isot raapimislevyt kiinni, tason päälle kiinteä laatikko jonne voi mennä nukkumaan kun tuntuvat rakastavan kaikenlaisia laatikoita. Laatikon päälystykseen pehmeää karvaa niinkuin valmiissa kissojen telineissä on.

Ideoita?
Kuvia valmiista toteutuksista?

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.18 23:21:45

.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.18 23:50:15

Selaa Pinterestistä DIY cat furniture tai muulla vastaavalla, löytyy inspiraatiota ja oikeasti konkreettisia ohjeita. Vaikka ei suoraan kopioisi mitään, niin vähän tietää mitä kannattaa välttää ja mikä oikeasti toimii.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.18 23:53:50

Tee tasoista tai päällikankaista irrotettavat niin ne on helppo puhdistaa.

Varsinaiseen kysymykseen tämä ei vastaa, mutta meillä on tehty hyllyistä tasoja huoneen yläosiin ja niitä pitkin saa hiippailtua ympäri huonetta. Kissat rakastavat niitä.

Akvaariopöydät ovat hyviä aihioita. Ne kestävät suurta painoa, useimmissa on läpikäynti puolelta toiselle ja hyllytasoja joissa voi piileskellä kun petoiluttaa. Sitten vaan lisäämään mieleisiä osia.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.1.18 01:17:07

Hyllyt on hyvä idea, meillä myös käytössä, ylemmälle tuleviin hyllyihin kannattaa laittaa joko köyttä tai kangasta, et pitää paremmin tassut hypyssä, puu aika liukasta. Itse olen vanhoja rikkinäisiä raapimapuita hakenut ja niistä koonnut mieleisiä yksilöitä :D Hyvä idea tuo vaihdettavat / pestävät päälliset, pitääkin hyödyntää ensi kerralla. Noissa valmiissa kun on tosi vaikeasti putsattavat päälliset karvoista + laatasta :D

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.18 15:17:42

Seinähyllyt ei meille oikein sovi, kaverilla oon käytössä kyllä nähnyt ja toimivat hyvin. Meillä pitkäkarvaisia kissoja joilla tassukarvat luistaa, eli pitää olla tukeva/kynsillä tartuttava pinta.

Ikkunan eteen tosiaan jonkunlaista pienikokoista härpäkettä suunnittelen. Nettikauppojen alessa näkyy olevan kation asti pingotettavia valmiita telineitä/kiipeilypuita joissa vain yksi puu ylös asti. Menee siis pieneen tilaan lattiatilan puolesta. Jos sellaisen sais yhdistettyä jotenkin siihen omaan visioon jota en sanoiksi saa millään. =D

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.18 15:31:40

Sitä ei voi oikeasti liikaa korostaa, että kissat TARVITSEVAT ja rakastavat korkeita paikkoja. Niiden pitää päästä tarkkailemaan ympäristöään turvallisesta paikasta korkealta. Kissa tuntee itsensä pieneksi lattiantasolla. Ajatus on kiva, mutta en usko että kissa oikeasti nauttii jostain matalasta penkistä. Kissa ei olemassa siksi, että sitä voi pitää kuin esinettä joka häiritsee sinun elinympäristöäsi mahdollisimman vähän. Se on elävä olento, sun koti on myös sen koti.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: *2 
Päivämäärä:   22.1.18 15:32:25

Sori sama nimerkki.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: *2 
Päivämäärä:   22.1.18 15:32:46

Nimimerkki. Huoh.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.18 16:02:55

Enkös mä juuri kertonut suunnittelevani katton asti yltävää kiipeilypuuta? Onko tarpeeksi korkea? Ja meillä on nytkin korkeita paikkoja kissoille, myös se kiipeilypuu joka ei aja asiaansa koska on liian kevyt. Seitsemän kilon kissa kun ottaa rallit ja hyppää/kiipeää telineelle niin se menee liian helposti nurin.

Seinähyllyille en kissoja halua vaan ikkunan eteen jotta saavat samalla tarkastella pihapiirin tapahtumia.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.18 16:46:28

Entä joku tukeva avohyllykkö yhdistettynä siihen korkeaan osaan? Vanha tukeva kirjahylly ilman taustalevyä? Hyllyihin tarranauhalla kiinni luistamattomat päälliset esim froteeta, muovitettua froteeta tms? Avohylly päästäisi silti huoneeseen valoa ja siinä on enemmän vaihtoehtoja temmeltaa. Voisi lisätä ramppeja tms

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   23.1.18 17:07:16

Katsoppa zooplussalta sellainen kuin natural paradise xxl raapimistolppa.

  Re: Kissoille kiipeily/hengailupaikka

Lähettäjä: Agrobaterium 
Päivämäärä:   23.1.18 17:34:04

Niihin seinähyllyihinkin voi laittaa esim. mattoa ettei tassut luista. Joskus pinterestiä selatessani törmäsin kuvaan missä ikean lackhyllykkö oli päällystetty sellaisella karhealla kuramatolla kissoja varten.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.