Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: junnusennu 
Päivämäärä:   18.11.17 18:38:46

Tiistaina työhaastattelu ja arvon nyt vaatteiden kanssa. Pitäisikö työhaastatteluun olla mustat suorat housut, vai kelpaako tummansiniset? Tummansiniset iteltä löytyy kaapista, valkonen kauluspaita. Samoin arvon vielä, että onko ok mennä suorat housut, kauluspaita, solmio yhdistelmällä vai onko solmiot naisilla jotenkin pöllöjä työhaastatteluissa? Entä jakku, onko "pakollinen"?

Ja juu, eipä ole paljon työhaastatteluissa tai virallisissa tilaisuuksissa tullut käytyä. Ekan työpaikkani sain teininä, jolloin taisin olla haastattelussa farkuissa ja jossain siistissä paidassa. Siitä olen nyt vaihtamassa ja jännitän jo valmiiksi haastatteluja. .D

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: ehh 
Päivämäärä:   18.11.17 18:43:09

Miksi nainen laittaisi kauluspaidan ja solmion?

Onhan se hieman outoa, tosin riippuu muustakin tyylistä ja olemuksesta millainen vaikutelma on, mutta voi aiheuttaa haastattelijoissa tulkintoja, jotka voivat tietenkin olla oikeitakin. Kun kerran kysyit.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

LähettäjäMiuku 
Päivämäärä:   18.11.17 18:46:11

Riippuu millaiseen paikkaan haet. Jos haet paikkaan, jossa on tiukka pukukoodi niin sitä kannattaa noudattaa myös haastattelussa (eikä solmio kuulu missään tapauksessa naisten pukukoodiin). Jos taas haet paikkaan, missä normaalisti ollaan töissä farkuissa ja villapaidassa niin tuo on ihan ok, joskin solmiota voidaan katsoa hiukan kieroon.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   18.11.17 18:46:22

Riippuu ihan työstä mitä haet. Itse en ole vielä yhdessäkään työhaastattelussa ollut jakussa.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.11.17 18:52:32

Riippuu työstä, harvempaan paikkaan tarvitsee noin muodollisesti pukeutua. Ja vaikka nykyään yritetään kovasti mennä sukupuolineutraaliin suuntaan niin luulen että nainen miehen vaatteissa ei useimmissa paikoissa ainakaan nosta pisteitä vaan aiheuttaa lähinnä kummeksuntaa.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: junnusennu 
Päivämäärä:   18.11.17 18:52:47

Normaalissa työssä ollaan työvaatteissa firman logolla.

Itse käytän solmioita vapaa-ajallakin silloin tällöin ja sopivat tyyliini. Joku hamettakin ehdotti kun juttelin tuttujen kanssa, mutta en ole sellaista käyttänyt sen jälkeen kun täytin 10 ja tunnen oloni tosi epämukavaksi muussa kuin housuissa. Ilmeisesti housut + kauluspaita olisi sitten ihan sopiva asu, solmion voi aina jättää pois.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   18.11.17 19:42:06

En ole vielä tähän päivään mennessä laittanut suoria housuja tai edes kauluspaitaa työhaastatteluun.

Jos työssä olisi tiukka pukukoodi, niin pukeudu sen mukaisesti haastatteluun. Jos työ on jokin esimiestehtävä tms. missä oletetaan siistiä pukeutumista, niin pukeutuisin haastatteluun yhtä siististi kuin moiseen työhön normaalina päivänä. Jos taas työ on jotain peruspulliaisen suorittamaa työtä, niin haastatteluun riittää hyvin siisti normaalipukeutuminen. Ylipukeutuakaan ei välttämättä kannata, voi antaa sellaisen kuvan, että ei esimerkiksi halua liata käsiään perusduunarin töissä.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: Nimi 
Päivämäärä:   18.11.17 21:40:49

Vanha vinkki sopii tähänkin: pukeudu sen tehtävän mukaan, jota haluaisit tehdä kyseisessä firmassa. Jos tähtään esimiestehtäviin, pukeudu sen mukaisesti, vaikka hakemasi paikka olisi jotain muuta.

Itse käytän työhaastatteluissa yleensä farkkuja ja bleiseriä sekä korkeita korkoja. Olen kuotenkin sinua luultavasti tuplat vanhempi, joten älä ota liikaa mallia tästä.
Korkeita korkoja käytän, koska se tuo minulle itsevarmuutta, koska olen muuten aika lyhyt. Lisäksi saan koroissa itselleni lisää ryhtiä. Bleiserissä ja hyvälaatuisissa farkuissa viihdyn tosi hyvin. He ovat mutkattomia vaatteita eivätkä liian virallisia, mutta siistejä kuitenkin.

Itse ajattelen myös, että vaatetyyliä tai virallisuutta tärkeämpää on se, että sinulla on itsevarma olo vaatteissasi työhaastattelussa. Mikään jakkupuku ei näet peitä epävarmuutta tai sitä, jos itse ajattelet, ettet sovellu tehtävään. Jos taas olet itsevarma ja todella haluat paikan ja tiedät olevasi juuri oikea tyyppi työhön, niin teet luultavasti vaikutuksen ihan missä vain vaatteissa. Tiedän mistä puhun, koska olen pitänyt useita työhaastatteluita urani aikana eri firmoissa.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: toinen 
Päivämäärä:   19.11.17 20:09:42

Tuppaan tähän topaan, kun aihe liippaa läheltä. Miten puvun housuja ja kauluspaitaa kuuluu käyttää? Olen normaalipainoinen, mutta silti jos pistän paidan housuihin niin tulee tosi plösö lookki. Jos jättää ulos niin on tosi epäammattimainen vaikutelma. :D

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: ssima 
Päivämäärä:   19.11.17 20:15:19

toinen: No vaikka kuinka susta tuntuisi plösöltä, niin kauluspaita aina suorien housujen sisälle :D ja riittävän väljä mutta hyvin istuva kauluspaita - ei missään nimessä tiukka. Jos tuntuu/näyttää hassulta, niin sopiva jakku tai neule piilottavat sitä vyötäröseutua.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.11.17 20:30:36

Kun viimeksi hain työtä ihan puskista (en ollut työnantajalle ennestään tuttu), olin kalju (nainen). Sain paikan. Että kyllä aika paljon kyse on myös siitä, millainen ihminen on.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: eli 
Päivämäärä:   19.11.17 20:31:26

Teillä on työvaatteet, eli oot menossa johonkin duunarityöhön? Pukeudu rennommin, tai luulevat vielä että olet joku hienosteleva herranterttu joka ei pysty tarttumaan vähänkään epämiellyttäviin tai epäsiisteihin hommiin.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   19.11.17 20:38:26

Olen ennen opintoja lukiopohjalla tehnyt jotain duunarityötä ja minut olisi naurettu pihalle haastatteluissa tuollaisilla kuteilla. Eri asia tosin, jos hakee esimerkiksi esimiestehtäviin. Minullakin oli asiakaspalvelutehtävissä ihan pikeepaita, farkut ja siistit kengät, mutta kyllä olisi jäänyt paikka tuollaisissa kuteissa saamatta. Sain paikan kymmenten edestä, joilla oli koulutus, minulla oli farkut ja joku perus neule ja hyvä asenne. Jollei työ vaadi oikeasti siistiä pukeutumista, nolaat itsesi noilla vaatteilla.

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: ssima 
Päivämäärä:   19.11.17 20:45:04

"Normaalissa työssä ollaan työvaatteissa firman logolla."

Kyllä suurimmassa osassa työtehtäviä ollaan vaatteissa, joissa EI mitään logoja ole :D

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.17 20:47:06

”Kyllä suurimmassa osassa työtehtäviä ollaan vaatteissa, joissa EI mitään logoja ole :D”

Sinä siis tiedät mihin aloittaja on hakemassa töihin kun osaat firman käytännöt sanoa?

  Re: Tummansiniset puvun housut ok haastatteluun?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.17 20:48:03

Ja voisin veikata että aika monessa työssä näin yleisestikin ollaan työvaatteista joissa on firman logo.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.